AppleSter schreef:verootjoo schreef:
Waarom zou het alles of niets zijn?
Omdat je niet alles heel goed en verantwoord kan doen, hoef je de dingen die wel makkelijk aan te passen zijn ook niet te doen?
Ik vind dat best een gekke redenatie eigenlijk.
Ik heb ook geen mogelijkheden voor alles, maar binnen mijn mogelijkheden doe ik wat wél kan om zo verantwoord mogelijk te leven.
Fijn dat jij vindt dat je zo verantwoord mogelijk leeft. Dat is jouw keuze en helemaal prima.
Andersom zijn er heel veel mensen die minder geloven van wat ons allemaal selectief wordt wijsgemaakt en die willen gewoon lekker met het vliegtuig op vakantie, autorijden in een diesel of benzine bak en lekker met eigen paard aan de slag. En kleding bestellen op SHEIN of spullen bestellen bij Ali. Ook helemaal prima.
Leven en laten leven, dat zou een fijn motto zijn op Bokt.
Als je zelf andere keuzes zou maken, helemaal prima, maar een beetje hartelijk en gezellig met elkaar omgaan zou het Bokt online leven wat leuker maken dan het eeuwige afkeuren van wat anderen doen. Daar wordt je zelf ook zuurder van, zonde van je tijd!
Jouw keuzes beïnvloeden anderen.
Jij kiest ervoor om selectief te geloven wat bewezen is, omdat dat je beter schikt.
Dat heeft niks met gezelligheid te maken. Ik kan het wel waarderen dat je jouw wijze van consumeren niet verbergt. Maar ik zou het ontdoen van drogredenen.