Als er een ding is waar ik niet tegen kan is het warmte...
Ik zou best graag naar een land waar het kouder is willen verhuizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brennie85 schreef:Zetten jullie dan wel een raam open als het in huis boven de 30 graden is geworden? Mijn ervaring is dat dan de warmte er makkelijker uit kan en het iets beter vol te houden is. Ik heb een tijdje in een appartement gewoond waar het ook binnen 32 graden werd, twee raampjes tegen elkaar open gezet en het was iets beter te doen. In de nacht alles wagenwijd open en het koelde af naar in de 20.
Bellatrix schreef:Ik heb ook vloerverwarming die kan koelen maar de aannemer heeft toen gezegd dat het geen zin heeft om hem op koelen te zetten want het doet bijna niets. Een graad misschien. Dus dat doe ik niet.
MarliesV schreef:Bellatrix schreef:Ik heb ook vloerverwarming die kan koelen maar de aannemer heeft toen gezegd dat het geen zin heeft om hem op koelen te zetten want het doet bijna niets. Een graad misschien. Dus dat doe ik niet.
Heb niet terug gezocht hoe warm jij het hebt, maar hier scheelt het echt aanzienlijk. Toen we dit nog niet hadden, was het 24/25 minimaal en kregen we de warmte er niet uit. En nu is het stabiel 22 overdag en in de nachten 21, zonder allemaal kunst en vliegwerk met ventilatoren, ramen en deuren tegen elkaar open enz.
Ieder voor zich natuurlijk, maar wij hebben ook zonnepanelen, dus onze warmtepomp draait op ons eigen opgewekte stroom. Nu salderen nog mag, kost dat misschien iets geld, maar straks als het salderen er af gaat, is het meer dan gunstig om je eigen stroom te verbruiken. En met deze temperaturen het liefst natuurlijk aan koelen van je woning.
Wij hebben een 2 onder 1 kap overigens, koelen de vloer van de begane grond en van de eerste verdieping, dus wel redelijk wat massa wat wordt gekoeld. De handdoeken willen op de vloer niet eens meer drogen.