Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 08:49

Britta, kun je die afspraak niet verzetten? Tijdens de Vierdaagse Nijmegen in of uit willen lijkt me echt geen doen :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 08:50

Britta31 schreef:
Ik moet tijdens de vierdaagse in Nijmegen naar het Cwz ziekenhuis vanuit Groesbeek, maar hoe kom ik daar?Vanuit Groesbeek niet en ik moet in Nijmegen de N844 over,daar komen de wandelaars over en over Malden gaat ook niet.Alles is afgesloten.Heeft iemand een idee hoe ik er moet komen?

Ik heb het mijn PA gevraagd:

Dat klinkt als een flinke logistieke puzzel, Suzanne . Tijdens de Vierdaagse zijn inderdaad veel wegen afgesloten, vooral rond Groesbeek, Malden en de N844. Maar er zijn een paar opties die je kunt overwegen:

Openbaar vervoer met aangepaste routes

• Breng en Arriva zetten extra bussen en treinen in tijdens de Vierdaagse, maar sommige routes zijn aangepast of omgeleid A.
• Je kunt een Blarenpas kopen voor speciale vroegbussen, maar let op: deze zijn vooral bedoeld voor wandelaars en niet alle reguliere haltes worden bediend A.
• Plan je reis vlak voor vertrek via Breng’s reisplanner of 9292.nl om actuele omleidingen en vertrektijden te zien.

Alternatieve route met de auto

• De route via Malden en de N844 is afgesloten, maar je kunt via Berg en Dal proberen te rijden. Soms zijn er sluiproutes open voor bestemmingsverkeer of medische afspraken.
• Check ViaMichelin voor real-time verkeersinformatie en alternatieve routes.

Taxi of zorgvervoer

• Als je een medische afspraak hebt, kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar of het CWZ zelf. Soms regelen zij zorgvervoer dat wél door afgesloten gebieden mag rijden.
• Een lokale taxi kan ook weten welke wegen tijdelijk toegankelijk zijn voor bestemmingsverkeer.

Tip

Bel vooraf even met het CWZ en vraag of ze een routeadvies hebben voor patiënten tijdens de Vierdaagse. Zij krijgen vaak updates van de gemeente over bereikbaarheid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 09:14

Welke dag moet je er heen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 09:38

c_alsemgeest schreef:
Britta31 schreef:
Ik moet tijdens de vierdaagse in Nijmegen naar het Cwz ziekenhuis vanuit Groesbeek, maar hoe kom ik daar?Vanuit Groesbeek niet en ik moet in Nijmegen de N844 over,daar komen de wandelaars over en over Malden gaat ook niet.Alles is afgesloten.Heeft iemand een idee hoe ik er moet komen?

Dit is een vraag voor Google maps :P

Google maps. Navigeer naar….. en dan kiezen voor lopend.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 09:47

Britta31 schreef:

Afhankelijk van de exacte dag.
Routes en afsluitingen zijn iedere dag anders.

Ook een beetje afhankelijk van tijd op de dag zelf.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:20

Leuk die tips van oa een blarenpas, maar die zijn alleen voor wandelaars dus daar heeft Britta niets aan.

Britta, welke dag en tijdstip moet je er zijn? Niet elke dag zijn de wegen afgesloten en ook niet de hele dag komen er wandelaars overheen. Is het een optie om met de fiets te gaan of is dat echt te ver? (Daar kan ik niet over oordelen.)

Met iets meer info kan ik je meer vertellen, eventueel in pb.

De tip van bellen naar het ziekenhuis vind ik ook een goeie.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:28

Het op woensdagmiddag om 13.30.Wat ik kan zien ligt het Cwz in het midden van de route.Ik kan ook niet via Malden. Het Cwz omringt door de route.Fiets is te ver.Ziekenhuis heb ik gebeld, maar niets meer van gehoord.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:41

Ik zie het misschien niet goed op Google maps, maar volgens mij loopt de 4daagse route daar alleen in de ochtend op woensdag. In de middag gaat de route door het Waterkwartier, Waalkade en het centrum. Dan zou je er geen last van hebben. +Heb em 11x gelopen en kan me niet herinneren op woensdag in de buurt van Malden of Groesbeek te komen. Op donderdag wel) en toen ik nog liep, werden de wegen waar over gelopen werd pas in de avond afgesloten.

Wil je het helemaal zeker weten, dan zou ik de afspraak verzetten maar ik weet niet ofdit voor jou mogelijk is.

Edit: de wegen zouden na de laatste wandelaar weer open moeten gaan, dan zou je half 2 echt makkelijk moeten redden. Eventueel met een omweg maar dit zal vast aangegeven staan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:45

Ik spraak net iemand die zei dat de rijksweg die ik moet oversteken s’middags vrij is.Dus dan is er geen probleem.Ik wil dit graag weten anders kom ik te laat.Bedankt voor jullie antwoorden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:49

Ik keek net nog een keer op Maps, en volgens mij komt de route woensdag helemaal niet in deze buurt. Ook niet in de ochtend.

Donderdag en vrijdag wel, maar daar zal je woensdag geen last van hebben. Fijn dat een vriendin je ook gerust kon stellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:50

Woensdag is de Wijchendag, toch?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:52

https://www.4daagse.nl/cdn/efe2d7bd-000 ... 2-2025.pdf

Dit is route dag twee.

Ze gaan sochtends aan de zuidkant Nijmegen uit, komen smiddags aan de noordkant Nijmegen binnen.

Rond de tijd dat jij in Nijmegen moet zijn zal de zuidkant van de wandelroute nagenoeg leeg zijn.
Dat zit in de eerste twee loopuren (eerste 10 km), en er wordt heel vroeg gestart.

De zuidroute zal dus rijdbaar zijn

Nijmegen als geheel is wel ff-ing druk die dagen, zeker als je de chaos rond de 4daagse niet goed kent, houd rekening met drukte, files, onoplettende overstekers en parkeer uitdaging. Extra tijd zul je waarschijnlijk wel nodig hebben.

Ik doe het inmiddels al een aantal jaar niet meer, maar ben een jaar of 15 in verschillende hoedanigheden vrijwilliger geweest tijdens 4daagse.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:52

_San87_ schreef:
Woensdag is de Wijchendag, toch?

Ja.

Dinsdag dag 1
Woensdag dag 2

Verwarring is soms dat mensen maandag als dag 1 tellen ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 11:04

Ik ga wel eerder van huis, beter daar een uur wachten, ga ik wel Bokken :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:55

Moderatoropmerking:
Dit bericht is ivm offtopic verwijderd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 18:33

Britta31 schreef:

Zou deze zeker verzetten. Stress bij afspraken in een ziekenhuis zijn geen lekkere combinatie. Of vragen of het telefonisch kan, al zal dat afhangen van het type afspraak wat je hebt! Je bent iig nog mooi op tijd om te verplaatsten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 18:48

Ik kreeg een overzicht van de wegen in Nijmegen van een Bokker en de weg is vrij,kan alleen wat hinder zijn.Ga ruim op tijd weg.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:20

Dat is fijn zeg! Sterkte alvast daar :knuffel: .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:07

Ik lees net een artikel wat je moet doen als het onweert.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/ ... ocialshare

Er staat dat je alle apparaten uit het stopcontact moet halen. Wie doet dat?

Ik niet hoor, ik ga gewoon door met internetten, tv kijken of stofzuigen. Ik haal mijn koelkast er ook niet uit of de wasmachine. Als ik toevallig onder de douche sta zit ik daar ook niet mee. :+

Wat doen jullie?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:10

Ik ga niet douchen.
En de stekker van de laptop haal ik eruit en laad ook geen telefoon.
Simpel omdat die toch zonder kunnen.
De rest doe ik niks mee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:16

Apparaten waar ik bij kan daarvan trek ik de stekkers eruit.
Bij een kennis van mij is jaren geleden blikseminslag geweest, zij had zo veel schade juist aan haar elektrische apparaten. Als ik mij goed herinner was alles waar in het stopcontact zat kapot, of ging het alsnog kort daarna kapot.

De dagwaarde van veel van mijn spullen is 3x niks, met name de tv en pc niet vanwege de leeftijd. Als die vandaag zouden sneuvelen dan denk ik niet dat ik er nog wat voor terug krijg, en geld om ze te vervangen heb ik ook niet. Dan liever voorkomen...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:18

Als het echt stevig onweert trek ik wel een aantal stekkers eruit. Douchen zeker niet.
Maar wij wonen ook achteraf / vrijstaand dus dan heb ik toch in m'n hoofd dat de kans groter is dat ie hier inslaat dan in een rijtjeshuis, idk :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:30

Ik ga niet douchen maar trek ook niet alle stekkers eruit. Doe wel de ramen dicht als het onweert, geen idee of dat nodig is maar het voelt veiliger :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:39

Ramen dicht is meer zodat er niets gaat rondvliegen in de kamer of door de wind er toch overal water komt te liggen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:13

Als ik wakker ben haal ik wel m'n telefoon of laptop van de lader af, maar alleen als het dichtbij is.

Woon in de buurt van een 19 verdiepingen hoog gebouw en nog andere hoge gebouwen. De kans dat het bij mij inslaat is dus klein.
In m'n ouderlijk huis is het ooit verder op in de huizenrij ingeslagen, dat zorgde ook al voor schade aan computers en het internet modem. Koelkast en dat soort dingen heeft het wel overleefd.