Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo schreef:Ik weet wat je allemaal kan doen, het is mijn werkCambionn schreef:Ik koppel dat Google account voornamelijk aan accounts voor webshops en eventueel spelletjes die ik via de PlayStore download en speel.Het nadeel is dat je dan dus weer al je accounts koppelt voor nog meer tracking die lekker makkelijk te linken is. Juist 1 van de redenen dat ik niet zo veel apps wil (en juist een groot deel van de reden dat bedrijven apps zo pushen. Want nee, dat is echt niet voor jouw gemak of omdat het handiger is. En functies worden ook niet uit websites gesloopt met verwijzing naar de app omdat het zo lollig is). Als men nou echt apps maakte om de voordelen van een native applicatie te gebruiken over een website, zou ik helemaal voor zijn. Maar dat is momenteel niet wat er gebeurd met all dat gepush van telefoon apps. En vervolgens klagen we dat iedereen te veel op hun telefoon zit. Ja, omdat het super verslavend wordt gemaakt met algoritmes die gebruik maken van al die data die verzameld is via onder andere all die apps (waarvan het zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt ze niet te gebruiken)...
Om nog niet te spreken voor de mensen die geen smartphone willen. Of mensen die dat lastig vinden (mijn oma bijvoorbeeld. Die komt nog niet eens uit een chatapp). Die worden mooi buitengesloten zo.
Daarbij, die tracking is waarschijnlijk sowieso al wel van kracht, omdat ik op mijn telefoon ingelogd ben met mijn Google account, en internet via Google Chrome. Ik denk dus niet dat die tracking wegvalt op het moment dat ik de accounts dan niet via Google laat lopen.
Uiteraard gaat alles om geld en advertentie-inkomsten.
Er zijn overigens wel apps die je tracking niet doorgeven. Duck-duck-go kun je bijvoorbeeld als internetbrowser gebruiken en er zijn ook zeker veilige wachtwoordkluizen te vinden die geen tracking bevatten.
Alleen, zodra je een smartphone hebt van Samsung/ Apple/ Google ofzo, zullen je gegevens altijd wel gevolgd worden.
Overigens, juist door die koppeling in te stellen voorkom je wel dat je veel apps moet installeren. Doordat ik alle klantenkaarten in Klarna heb gezet (zonder in te loggen bij de winkels overigens) heb ik enkel nog de app van AH op mijn telefoon. De rest van de apps zoals die van hema, kruidvat en gamma heb ik kunnen verwijderen.
Lieser schreef:Als ik het opschrijf, moet er bij mij thuis iemand inbreken (en weten waar hij moet zoeken) om toegang tot mijn wachtwoorden te krijgen. Als ik alles in een wachtwoord manager zet, kan elke idioot met verstand van hacken in één klap al mijn wachtwoorden verkrijgen. Geen enkel systeem is 100 % waterdicht. Dus dat is echt niet veiliger.
Koper schreef:Weet je wat een CO2 dat allemaal uitstoot. Al die apps en servers om te streamen en duizenden foto's bewaren waar je toch niks mee doet. Zo gaan we die klimaatdoelstellingen natuurlijk nooit halen
prompter schreef:Hoofdgebruiker: thuisadres - internet-privacy opties - favoriete navigatieadressen - radiozender - tot de kleuren op het dashboard aan toe en wat er op het dashboard te zien is, echt alles is digitaal. Dat onthoudt hij allemaal, maar het worden van hoofdgebruiker kon alleen via een account via een app. Oh ja, en in de app kan ik zien waar hij staat (alsof ik niet weet waar ik hem zelf neergezet heb)