Zelfscan supermarkt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:09

Foaly schreef:
germie schreef:
De selfscan bij kruidvat vraagt of je uitleg wilt als je een pijnstiller haalt. En dat wordt dan zodanig hard vermeld dat de hele winkel kan meegenieten. Alsof een andere klant het aangaat dat ik een doosje pijnstillers haal. Dus bij Kruidvat absoluut geen zelfscan meer. Zelfs niet als de kassa gesloten is, dan haal ik even een medewerker.

Hij zegt toch niet wat voor geneesmiddel je hebt? Het is niet zo dat er HEBT U VRAGEN OVER DEZE VAGINALE SCHIMMELCREME door de winkel wordt geschreeuwd :+

Dat zou ik wel echt hilarisch vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:13

Foaly schreef:
germie schreef:
De selfscan bij kruidvat vraagt of je uitleg wilt als je een pijnstiller haalt. En dat wordt dan zodanig hard vermeld dat de hele winkel kan meegenieten. Alsof een andere klant het aangaat dat ik een doosje pijnstillers haal. Dus bij Kruidvat absoluut geen zelfscan meer. Zelfs niet als de kassa gesloten is, dan haal ik even een medewerker.

Hij zegt toch niet wat voor geneesmiddel je hebt? Het is niet zo dat er HEBT U VRAGEN OVER DEZE VAGINALE SCHIMMELCREME door de winkel wordt geschreeuwd :+

_O- _O- _O-
Dat zou hilarisch zijn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:18

Koper schreef:
Het vervelendste aan controle of een probleem waarbij je op die knop moet duwen dat er een probleem is vind ik dat het niet alleen lang duurt voordat er iemand komt opdagen maar als het tegenzit het zo lang duurt dat de boodschappen die je al gescand had weer uit dat apparaat verdwijnen en je dus opnieuw moet beginnen. Als ze bij voorbeeld rustig naar het schap wandelen om daar eens te kijken of er nog een product met wel een scanbare sticker is ofzo. Of wat de prijs is van een artikel.
Als je dat aan de gewone kassa hebt duurt dat ook lang. Maar dan hoeft het niet allemaal opnieuw, en soms zeggen ze zelfs nog sorry ook.
bij de jumbo is dit niet het geval. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:20

Als ik dat bij een ander zou horen zou ik er wel om kunnen lachen :D, maar ik vind gewoon niet dat een andere klant het aangaat dat er een geneesmiddel gekocht wordt, ook al kun je dat bij een kassa ook zien als je in de rij staat. Het komt toch heel anders over.

Ik heb ook een keer omdat er niemand direct kwam bij een controle bij de zelfscan gewoon alles opgepakt en bij een andere zelfscan gescand. En ben zo de winkel uit gegaan. Ze moeten dan maar efficiënter werken. Ik ga niet wachten op iemand. Pak dan gewoon de volgende zelfscan er naast.
Heb daarna overigens geen zelfscan meer gebruikt daar. In deze winkel waren er altijd iets van 4 kassa's, en nu is er 1 normale kassa en een stuk of 8 zelfscans. Dus er is echt minder personeel nodig.

superpony

Re: Zelfscan supermarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:47

Dat heb ik nog nooit gehad bij de kv?? Heb daar weleens een doosje paracetamol meegenomen, maar druk gewoon nee. Kwam geen geluid uit??

Had even terug wel iets dubbel gescand en wist toen nog niet hoe ik dat eruit moest halen. Kwamen ze vriendelijk helpen en weet het nu ook voor de volgende keer.

Kan me ook weleens irriteren aan personeel ergens, maar daar hoeven anderen niet de dupe van te worden. ook niet als ik gehaast ben. Ik doe dan eigenlijk sws geen boodschappen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:51

Hier heeft de Lidle geen zelfscan maar getreuzel bij de kassa vind ik echt irritant.
Ik doe bijna nooit de boodschappen omdat het fysiek te zwaar is voor mij maar als ik dan eens een paar dingen moet halen ben ik bij de kassa aan het eind van mijn Latijn, dan is mijn rug in protest en ben ik heel blij dat ik op het winkelwagentje kan hangen maar dan moet het wel een beetje vooruit gaan. Daarom pak ik ook altijd een wagentje, kruk er in en wandelen maar.

Als ik samen met mijn man ben laat ik hem in de rij staan en ga ik alvast in de auto zitten. Ik ben heel blij dat hij het niet erg vindt om de boodschappen te doen.

De AH heeft wel een zelfscan maar die is altijd drukker dan de gewone kassa dus is daar de keus ook altijd snel gemaakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:51

Waarom krijg ik deze reclame nu in mijn hoofd?

Ja voor de oldies onder ons :+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:53

haha DuoPenotti, moet ik ook aan denken ;)

Dat geluid bij Kruidvat staat echt loeihard inderdaad, altijd KIES EEN BETAALWIJZE!!! Okeeee Kruidvat zelfscan, rustig aan... Met geneesmiddelen nog niet meegemaakt eerlijkgezegd.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:16

Ibbel schreef:
Nee, ik boycot zelfscannen. Gewoon, uit principe. Pas als ik bij zelfscannen 10% korting krijg als ccompensatie voor het uitsparen van een cassiere ga ik het zelf doen :+

Ik vind het ook gewoon menselijker om bij een mens achter de kassa af te rekenen. Iedereen zit achter een schermpje tegenwoordig, nog even en niemand praat meer.

Exact dit _/-\o_

Ik heb 1x een zelfscan gepakt omdat ik 2 dingen had. En er 7 mensen bij de (enige overgebleven _-:( ) kassa stonden.
Meteen controle. Mensen aan de kassa waren sneller weg dan ik :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:26

Ik heb vaak zat controle maar hoef zelden langer dan 1 minuut te wachten op een medewerker hoor. Nog altijd eindeloos veel sneller dan bij normale kassa. Zeker met veel trage mensen of rimpelsauriërs voor je die uitgebreid hun Guldensch en Florijnen moeten zoeken of nog even over het weer willen praten met de cassiere.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:36

Mars schreef:
Ik heb vaak zat controle maar hoef zelden langer dan 1 minuut te wachten op een medewerker hoor. Nog altijd eindeloos veel sneller dan bij normale kassa. Zeker met veel trage mensen of rimpelsauriërs voor je die uitgebreid hun Guldensch en Florijnen moeten zoeken of nog even over het weer willen praten met de cassiere.

En op hun dode gemak hun tas eerst helemaal tot de laatste sinaasappel ineen tetrissen en dan pas eens aan het betaalproces gaan beginnen :+

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:41

Ik laat mijn boodschappen of thuis komen, of ik ga inderdaad langs de zelfscan (al dan niet met handscanner).

Tijdens corona werden er meer en meer zelfscans geintroduceerd omdat menselijk contact op afstand moest. Voor mij een hele opluchting - fysiek gezien is het leeghalen van een karretje op de band, en dan na kassa weer inruimen gewoon heel zwaar. Daarom ga ik ook niet zo graag naar de Lidl waar je wel mag zelfscannen maar alleen met max 10 producten.

En ik voel ook niet de behoefte aan een praatje in de supermarkt, ik luister mijn boekje en probeer niet overprikkeld te raken van alle (niet opgevoedde) mensen van alle leeftijden :+

Ik heb zelf ook jaren kassawerk gedaan, in hartje Rotterdam, maar daar waren de hoeveelheid mensen die gezellig wilden praten aan de kassa op 0 handen te tellen. En dit was een buurtsuper, geen grote AH oid. De vaste klanten maakten wel een praatje met je, maar niet bij de kassa, gewoon op de winkelvloer. Veel fijner ook want ik had vaak zat een rij van 20+ mensen omdat we maar 1 acieve kassa hadden en heel veel klanten met lunchtijd en rond het avondeten.
Laatst bijgewerkt door Unwritten op 27-05-25 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:41

Chickyy schreef:
Mars schreef:

En op hun dode gemak hun tas eerst helemaal tot de laatste sinaasappel ineen tetrissen en dan pas eens aan het betaalproces gaan beginnen :+

Dat is als cassière mijn grootste ergernis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:45

Onbegrijpelijk ja. Ook gewoon ongegeneerd de hele rij achter zich negeren. En dan eerst de band nog even goed inspecteren of er echt niks is achter gebleven alvorens de portemonnee in de tas te gaan zoeken. Hoe kun je zo zijn

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:48

Helemaal eens, lang leve de zelfscan. Sta niet voor mijn lol in de supermarkt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:52

capopjekop schreef:
Onbegrijpelijk ja. Ook gewoon ongegeneerd de hele rij achter zich negeren. En dan eerst de band nog even goed inspecteren of er echt niks is achter gebleven alvorens de portemonnee in de tas te gaan zoeken. Hoe kun je zo zijn

Heerlijk toch, gewoon je leven leven, in je eigen tempo en je niet druk maken om de mening van een ander.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:55

_chou schreef:
Chickyy schreef:

Eén keer stond ik achter iemand die dit deed en ik had echt maar 1 ding en zij moest nog best veel inpakken (en het leek erop dat ze dit eerst rustig ging doen voordat ze ging afrekenen). Toen heb ik gewoon gevraagd of ze eerst even kon afrekenen, zodat ik ook verder kon :+ Ze kreeg een beetje error, maar deed het wel toen ik aangaf dat ik maar 1 ding had en dat de cassiere dan gewoon verder kon :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:56

capopjekop schreef:

Of de bon gaan inspecteren maar niet doorlopen zodat de volgende erbij kan :roll:

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:56

Brainless schreef:
capopjekop schreef:

Heerlijk toch, gewoon je leven leven, in je eigen tempo en je niet druk maken om de mening van een ander.

Het is geen mening, het is gewoon verschrikkelijk egoïstisch.. Je laat een ander bewust wachten omdat jij alle tijd neemt voor je eigen ding, dat is echt zo onnodig..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:57

Tsja jammer maar ik ben ook zo iemand, ik kan niet en spullen op de band leggen en een portomonaie pakken, dan val ik om. Een hand met kruk een hand met producten op de band leggen. En soms ja pak ik eerst in of betaal halfweg, omdat soms als ik eerst betaal dan ga inpakken de cassiere al driftig de spullen van de volgende persoon dooschuift terwijl dat van mij er nog ligt. En vaak duwt diegene die dan betaald me opzij om hun spukken te pakken terwijl ik daar wiebelend sta in te pakken. Als dat vaak genoeg gebeurd en ik daardoor al eens gevallen ben ja dan pak ik eerst in voor ik betaal als het niet teveel spullen zijn. Ik kan ook al niet weglopen en een bon controleren tegelijkertijd :n

De haast van mensen is echt niet leuk als je niet sneller kunt, ongeduldig zuchten, duwen, hardop commentaar geven. Alleen omdat je minder snel bent dan standje opgefokte haast,

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:05

Ja want het is natuurlijk het ene uiterste of het andere :roll:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:06

Je kunt aan de voorganger niet zien wat de reden is van traagheid of eerst het een en dan het ander. Veroordelen en irritatie is snel gedaan maar je weet niet waarom het zo is als het is

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:07

Chickyy schreef:
Ja want het is natuurlijk het ene uiterste of het andere :roll:

Echt he :=

_chou schreef:
Chickyy schreef:

Kan ik me voorstellen, alsof het ook een totale verrassing is dat je je pas of geld nodig hebt aan een kassa…

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:13

nps schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wel heb ik autisme dus kosten sociale interacties mij vaak veel energie. En ik heb al weinig energie. Plus het in de rij staan bij de kassa vind ik heel naar. Het wachten boeit me weinig. Maar mensen gaan zo vaak dicht op je staan. Of ze gooien hun spullen op de band als je nog niet klaar bent. Word al helemaal kriegel terwijl ik dit type haha.

Of degene voor je betaalt met 86 5 cent muntjes die 1 voor 1 uitgeteld moeten worden, of vraagt naar een actie uit een folder uit 1986... aaaarghhh. Ik geef toe, ik ben geen geduldig mens.

Dit dus.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:18

Dat is dan ook gelijk de reden dat ik via zelfscan afreken, ik hoef niet zo nodig lang te wachten omdat iemand om welke reden dan ook mega traag is.. Daar zijn dan ook die zelfscans voor , waarom is het dan raar als je niet achter een traag iemand in de rij wil staan?