Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 17:47

Ik zag een foutje in mijn schetsje, dus hier nogmaals.
Onze woning en schuur, links. Bovenste vlak moet een deel van onze paddock/rijbak voorstellen Zwarte streep woonkamerraam.

Rechts de buren wiens woonkamerraam uitkijkt op de zijkant van ons huis. En hun schuur die dwars oo de woning staat.

Groen is de wei

De gele vlekjes de goudenregens. Afbeelding

BigOne

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:01

Je had het over camera’s ? Wat filmen die want je mag alleen eigen terrein filmen! Kijk even hoe en waar hun camera’s hangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:04

Zijn het twee Gouden regens? Denk dat je daar nog wel makkelijk wat omheen kan zetten op een afstandje.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 18:07

BigOne schreef:
Je had het over camera’s ? Wat filmen die want je mag alleen eigen terrein filmen! Kijk even hoe en waar hun camera’s hangen.

Ze staan op hun eigen erf, niet op ons gericht.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 18:08

_San87_ schreef:
Zijn het twee Gouden regens? Denk dat je daar nog wel makkelijk wat omheen kan zetten op een afstandje.

Het zijn er voor nu twee, er staan nog een paar bomen tussen, waarvan we eentje ervan verdenken dat het een Esdoorn betreft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:09

Hm, dan zou ik me denk ik meer zorgen maken om de esdoorn, dan om de gouden regen... Balen hoor.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 18:14

_San87_ schreef:
Hm, dan zou ik me denk ik meer zorgen maken om de esdoorn, dan om de gouden regen... Balen hoor.

Ja doen we ook, we zagen het vandaag pas. Maar ik ben er niet zeker van en op dit moment lijkt het me niet handig om even uitgebreid te gaan kijken. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:16

JJ4 schreef:
_San87_ schreef:

Ja doen we ook, we zagen het vandaag pas. Maar ik ben er niet zeker van en op dit moment lijkt het me niet handig om even uitgebreid te gaan kijken. ;)

Nee, begrijpelijk haha.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:46

JJ4 schreef:
_San87_ schreef:

Het zijn er voor nu twee, er staan nog een paar bomen tussen, waarvan we eentje ervan verdenken dat het een Esdoorn betreft.

Even een opmerking: niet alle esdoorns zijn giftig. Dus kijk welke soort het is, mogelijk hoef je je dan daar niet meer ongerust over te maken.

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/w ... rnsoorten/

En laat ik advocaat van de duivel spelen: weet je zeker dat de buurman wel weet dat die gouden regen giftig is voor paarden?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:53

Heeft hij zelf huisdieren?
Daar zijn ze ook giftig voor.
Ook voor kinderen. Maar met zo weinig bezoek niet aan de orde.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 18:56

BrankaZ schreef:
_San87_ schreef:

Even een opmerking: niet alle esdoorns zijn giftig. Dus kijk welke soort het is, mogelijk hoef je je dan daar niet meer ongerust over te maken.

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/w ... rnsoorten/

En laat ik advocaat van de duivel spelen: weet je zeker dat de buurman wel weet dat die gouden regen giftig is voor paarden?

Ja, toen we nog op goede voet stonden hebben we dit uitgebreid besproken en zeiden ze dat ze enkel wat fruitbomen wilden planten.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 18:56

DuoPenotti schreef:
Heeft hij zelf huisdieren?
Daar zijn ze ook giftig voor.
Ook voor kinderen. Maar met zo weinig bezoek niet aan de orde.

Ze hebben geen dieren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:04

Jammer. Anders kon je nog de bezorgde buurvrouw uit hangen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:14

Nog steeds geen reactie ontvangen op mijn verzoek om de gouden regens te verwijderen.

Hij gaf ze nog wel heel demonstratief water, dus ik vermoed dat ik daaruit mag afleiden dat ie ze niet gaat weghalen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

Ik denk dat je een aangetekende brief moet sturen met daarin een datum waarvoor ze schriftelijk of via whatsapp of e-mail moeten reageren.
Op die manier baken je het af.
Verwijs in die brief naar je eerste verzoek. En als je die via whatsapp of mail heb verstuurd, voeg die erbij zodat duidelijk is op welke datum het eerste verzoek is verstuurd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

tienus63 schreef:
Ik denk dat je een aangetekende brief moet sturen met daarin een datum waarvoor ze schriftelijk of via whatsapp of e-mail moeten reageren.
Op die manier baken je het af.
Verwijs in die brief naar je eerste verzoek. En als je die via whatsapp of mail heb verstuurd, voeg die erbij zodat duidelijk is op welke datum het eerste verzoek is verstuurd.

Misschien lees ik er overheen, maar volgens mij heeft hij ze op zijn eigen grond staan? Dan is aangetekende brieven versturen echt een overtrokken reactie. Is het leuk dat hij ze geplant heeft nadat hij beloofd heeft het niet te doen? Natuurlijk niet! Is het kinderachtig en pesten? Natuurlijk wel! Maar je kunt er niets aan doen.

De beste reactie is geen reactie. Gewoon niet reageren, dagboekje bijhouden van pesterijen en dingen die wettelijk gezien niet mogen melden bij de politie.

Of buurtbemiddeling proberen om te zien of je weer op goede voet kunt komen, maar dat lijkt geen optie te zijn voor TS?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Het lijkt me niet dat je dit zou winnen. Mensen mogen op hun eigen grond planten wat ze willen. Zolang het niet over de erfgrens gaat…

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:26

Ik ga de rechtsbijstandsverzekering inschakelen om een formele brief te sturen. Zoals ik al aangaf in openingspost, iedereen mag planten in zijn tuin wat ie wil, maar als ze weten dat de planten giftig zijn en 1 van mijn paarden overkomt iets, dan kan ik ze tenminste aansprakelijk stellen. Ik wil voorkomen dat ze zich kunnen beroepen op ‘dat wisten wij niet’.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:35

Werkt dat echt zo?
Hebben giftige esdoorns in de buurt staan van de gemeente, maar die halen ze echt niet weg.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:45

Brainless schreef:
Werkt dat echt zo?
Hebben giftige esdoorns in de buurt staan van de gemeente, maar die halen ze echt niet weg.

Het gaat om het moedwillig planten terwijl je prima op de hoogte bent van het feit dat daar paarden lopen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:32

Ik ben heel benieuwd wat je rechtsbijstandverzekering hierover gaat zeggen.

Want ik vraag mij af of je je buren kan beperken om voor paarden giftige bomen te planten.
Je buren draaien dit vanuit hun visie om; je weet dat er giftige bomen staan dus waarom heb je je paarden niet ergens anders gestald indien er wat gebeurt.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

JJ4 schreef:
Brainless schreef:
Werkt dat echt zo?

Het gaat om het moedwillig planten terwijl je prima op de hoogte bent van het feit dat daar paarden lopen.

maar nu lopen daar toch geen paarden?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:58

Oud en nieuw was bij ons altijd drama, mijn buren hielden zich totaal niet aan afspraken die we elk jaar weer maakten, zij zouden vuurwerk afgooien aan de andere kant van de kalverschuur en niet aan de kant van de paarden of op het dak van de paardenstal ( dit deden ze overigens elk jaar weer). Ik snap dat kinderen het leuk vinden om vuurwerk af te gooien, dat dit 2 maanden lang moet snap ik niet maar goed dat komt omdat ik denk ik niets met vuurwerk heb. De afspraak maakten we bewust, zij konden vuurwerk afgooien op die afgesproken plek en dan hadden mijn paarden er geen moeite mee. Afspraken werden elk jaar gemaakt en ook weer niet nagekomen. Laatste jaar dat ik paarden aan huis had is het echt uit de hand gelopen. Vuurpijlen boven de paarden afschieten, carbid zo schieten dat de bal elke keer richting de paarden kwam. Vuurwerk boven op het dak van de stal gooien. Heb de politie er bij gehaald. Ze hebben de filmpjes gezien, de afspraken welke per app waren gemaakt gelezen. Ja dit kon echt niet.... Ze gingen naar de buren om ze er op aan te spreken. Buurvrouw ( ik dus) moest niet zo moeilijk doen, was maar 1x oud en nieuw. Ik moest mijn paarden maar ergens anders neer zetten op dit soort dagen, ja heel leuk maar dan kan ik ze 2 maanden weg brengen want het is bij de buren 2 maanden lang oud en nieuw. Politie stelde het zelf ook voor dat ik ze maar beter elders kon stallen met dit soort dagen.... Omgekeerde wereld....

Ik hoop voor TS dat er inderdaad een oplossing komt maar ik ben bang dat de buurman een dusdanige plaat voor zijn kop heeft dat hij echt niet in gaat zien dat er afspraken zijn gemaakt en dat door zijn eigen toedoen de wei naar TS is gegaan. Het is zijn eigen grond, hij heeft zich wel aan regels te houden wat plantafstand van de erfgrens maar soort plant/boom zal lastig worden ben ik bang. Snap ook dat TS de buren wil waarschuwen op voorhand maar of dat wat uit zal halen als er inderdaad iets met de paarden gebeurd? Denk dat de buurman alleen maar meer zal denken ik ga nog meer giftige bomen/planten daar neer zetten.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op Vandaag, 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:59

Iemand plant op zijn eigen erf 2 bomen naast een weide waar geen paarden lopen.
Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:10

Ik denk inderdaad ook dat je niks kunt eisen. Het is niet verboden gouden regen in je tuin te zetten en mits deze het minimale uit de erfgrens staat, mogen ze blijven staan.

Je kunt natuurlijk wel vragen of de buurman ze weg wil halen. En anders maatregelen nemen zodat de paarden er niet bij kunnen.