Dorus schreef:Margoooo schreef:In Nederland zeker wel, hier (US) vind ik het toch wat spannender qua mountain lions, beren etc. Niet vanwege andere mensen..
Bijzonder. Als aan vrouwen de vraag gesteld wordt of ze liever een man of een beer tegen komen in de rimboe dan zegt de meerderheid liever een beer tegen te komen. En dat snap ik. Die zijn veel voorspelbaarder dan mannen/mensen.
Hmmm ik snap wel waar dat vandaan komt, maar toch, in realiteit heb ik wat meer vertrouwen in mijn medemens. Je komt zoveel mensen tegen, en de meerderheid zal toch een goed mens zijn. Als je al een beer of een berg leeuw tegenkomt is dat al bijzonder, en kan het maar zo eentje zijn die dus niet bang is voor mensen maar juist aggressief. Er is veel onderzoek gedaan en als hiker in je eentje ben je gewoon een makkelijkere prooi.
En wat meerdere mensen hier ook zeggen, het gros van het (seksuele) geweld word gedaan door bekenden. En in stedelijk gebied. Ik zou wandelen in een ongure wijk hier ook spannender vinden dan in de wildernes, again, qua mensen dan... Ik wil heel graag in mn eentje hiken en wild kamperen maar die drempel qua wilde dieren is een stuk hoger voor mij persoonlijk dan qua mensen. De meeste mensen deugen