Met trailer door rood stoplicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Met trailer door rood stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:40

Hier ook 2 x gehad. Je krijgt gewoon een boete. Dat zijn hele dure trailerritjes. Die boetes zijn niet mis.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:31

Kidde schreef:
Laibadji schreef:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en ook voor mijn paard gekozen. Dus door het rode licht en geflitst.
Heeft mij 15 dagen mijn rijbewijs gekost + 900€ boete. Was de minimum boete.
Rechter snapte het ergens nog maar gaf als tip om toch af te remmen en desnoods voorbij de lichten stil te staan.

Nu bij alle rode lichten dikke stress.

Huh maar dat is niet alleen een rood licht geweest dan? Je komt ook niet zomaar bij de rechter en een rijontzegging krijg je ook echt niet zomaar. Of er moet sprake zijn geweest van herhaling?

Edit: oh ik zie nu dat je van België bent! Daar zijn de straffen weer anders natuurlijk.

TS, ik denk niet dat het veel zin heeft om vergelijkbare verhalen te vragen. Alles hangt af van de omstandigheden van het geval en die kunnen net verschillen. Ook kan je net geluk of pech hebben met degene die je bezwaar behandeld. Er zit dus verder niets anders op dan bezwaar maken en afwachten

Ja inderdaad. Ik ben een Belg en de boetes zijn hier niet min. Ik had via mijn verzekering rechtsbijstand. De advocaat die op de zitting was ( ik hoefde niet aanwezig te zijn) zei dat de rechter het hele verhaal kon snappen echter moest er een gerechtelijke straf volgen want ik had wel een grote verkeersovertreding gedaan. Hij heeft mij dan nog het 'minimum' gegeven. Dikke pech maar wel terecht.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:04

Ja stoplichten en trailers zijn ook niet zo mijn ding. Het is altijd aftasten..maximale snelheid red je het niet mee, dus je rijdt al zachter, maar dan is eigenlijk je remweg nog te lang. Of dat die xo lang op groen staat, en doordat je traag rijdt juist rood pakt, omdat remmen geen optie meer is en alleen nog gas bij pakken. Als ik 20 ga rijden op een 70 weg is het ook weer gevaarlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 00:27

meggiemeg schreef:
Betalen moet je sowieso, pas daarna kan je bezwaar aantekenen.

Dat is niet waar. Misschien was dat eerder zo, maar nu in elk geval niet meer.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 00:40

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:16

Ts en zie het gewoon ook als een reality check.

Soms 'moet' je ook gewoon zoiets meemaken om weer een nog beter chaffeur te worden.
je én te realiseren dat dit met een trailer niet altijd te voorkomen is. Én dat je nog scherper moet rijden met een trailer. Soms nóg langzamer, soms juist even niet en de gevolgen accepteren.

Ik had laatste een noodrem situatie waarbij mijn paard dus inderdaad onderuit schoof. Voelde me vreselijk schuldig maar er was geen schade. Wél weer een flinke wakeupcall dat je vlijmscherp moet zijn en blijven achter het stuur van een trailer auto. Mooie les om volgende foutjes met meer gevolgen te voorkomen.
En in dit geval voor mij ook weer de les: als het gaat om oranje (en ik dus de keuze heb) pak ik liever een prent dan dat ik die noodrem situaties nog een keer herhaal.