Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Euh de ellende is begonnen al jaren geleden bij Rutte die alles liet door berekenen, dus dat zegt ook geen drol.
Nee ben geen PVV stemmer, maar daar is niet de ellende van gekomen.
En in een half jaar alles oplossen, dat zou wel een heel wonder zijn.
Die dat ooit heeft geloofd was ook niet snugger.
DuoPenotti schreef:Of zo links? Dat hele milieu gedoe door de strot douwen en zodoende alles onbetaalbaar.
Waar VVD vrolijk de schoenen likte van links. Niet voor niks nu PVV gekozen.
Tis maar hoe je het bekijkt
Dorine92 schreef:Daarom bestaan er ook voedselbanken...Ja maar het scheelt nogal of jij naar de supermarkt gaat voor chocolade en gerookte zalm, of voor rijst, gedroogde bonen/erwten die je dus nog moet weken, havermout en dat soort dingen. Je kunt echt prima goedkoop eten in Nederland. Er zijn giga veel budget opties in supermarkten. Dat is niet in alle landen zo.
Alleen een hoop mensen die klagen, willen de hele tijd precies kiezen wat ze eten. En dan is dat precies duur. Komt soms ook nog uit verweggistan of is zwaar bewerkt, en dan nog klagen dat het zo duur is. En ja, ook lokale producten kunnen duur zijn. Maar zodra jij loslaat dat je gaat eten wat jij op dit moment per sé wil, en gewoon gaat kijken wat er is nu goedkoop, hoef je nog steeds absoluut niet leeg te lopen op boodschappen
Azmay schreef:Hard werken staat helaas ook niet gelijk aan goed verdienen
hesterve schreef:Geld wordt steeds minder waard, de inflatie is torenhoog… er is de laatste jaren mega veel geld “bijgedrukt” door Europa en andere Wereldbanken. Gek dat de inflatie mega is? Zeker niet. De Europese en Nederlandse regering heeft een onstilbare honger naar geld waar degene die het moeten ophoesten geen notie meer heeft waar het blijft. De belasting gaat steeds verder omhoog. En belasting op belasting… in Nederland heel normaal… hoe gek wil je het hebben?? Hier kan het gewoon.
De hoeveelheid ambtenaren groeit maar door en bij miljarden die “kwijt” zijn worden de schouders opgehaald. Miljoenen worden er over de balk gegooid door onze regering en om over de green deal en de energietransitie kosten nog maar even te zwijgen. Ben niet perse een voorstander van Trump maar een ministerie van overheids efficiëntie (Department Of Goverment Efficiency in de US) zou in Europa en Nederland mijn inziens ook niet verkeerd zijn.
Citaat:Many claim that the state is inefficient, but is that because they’re simply using the wrong criterion for appraising it?
_San87_ schreef:Boodschappen zijn toch ook vaste kosten? Je kunt niet opeens gewoon niet meer eten?
Nou ja, kan wel, maar dan haal je t eind van t jaar niet.
_San87_ schreef:Allemaal waar tot op zekere hoogte. Maar dat is niet waar ik op reageerde. Jij zegt dat boodschappen geen vaste kosten zijn waar je niet onderuit komt.
Boodschappen zijn per definitie vaste kosten waar je niet onderuit komt. En het kan voor mensen dus inderdaad problematisch zijn wanneer de kosten van boodschappen stijgen.
_San87_ schreef:Tiggs schreef:Ik denk zelfs dat het benadrukt hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland.
Ik denk dat iedereen wel weet dat we in NL op zich best goed hebben allemaal. Het is alleen enorm zuur wanneer je al het minimale koopt omdat je niet zo veel te besteden hebt, en het alleen maar duurder en duurder wordt. En per product gaat het dan misschien om een paar cent, maar die paar cent tellen onder de streep wel gewoon op.
Dan zijn ijsjes niet het beste voorbeeld, eens. Maar voor ijsje kun je ook fruit neerzetten.
Hoe je het ook wendt of keert, Nederland staat ergens bovenaan in de lijst van landen met hoogste inflatiepercentage, en dat zien de meeste mensen als eerste terug in de boodschappen.
Dorine92 schreef:Je kunt het ook overdrijven. Zo hoog staat Nederland niet, en al helemáál niet ergens bovenaan.
Ik heb veel gereisd en als ik iets heb geleerd is het dat het in landen waar ze graag euro's en/of dollars willen hebben ipv hun eigen munt, er een heel stuk erger aan toe is dan in Nederland.
Yv_ schreef:Dat lukte mij dus niet met 1 jaar oude foto..Bellatrix schreef:n Dan heb ik het voordeel dat ik op een paar rimpels meer geen meter ben veranderd. Ik heb 2 maanden terug mijn paspoort aangevraagd (en gekregen) met dezelfde foto als die er op de vorige stondIk moest ook een nieuw paspoort. €86 geloof ik. En mijn pasfoto was te oud (1.5 jaar is blijkbaar te oud, half jaar max) dus nieuwe foto's a €13,50. Gelukkig is het weer 10 jaar geldig.... Dus 10 jaar oud
. Bij de aanvraag keek ze me aan, knikte, moest een vingerafdruk en krabbeltje zetten, betalen en vervolgens wachten tot-ie thuis kwam.
Maar inderdaad, de kosten zijn echt met alles gewoon bizar hoog. Blijft jammer dat alle salarissen de afgelopen jaren gigantisch omhoog zijn gegaan, maar dat onze CAO tevreden was met 6,2% in anderhalf jaar,
Dorine92 schreef:Overleven... wat een fijne manier om ouder te worden.Je kunt ook prima overleven op boodschappen van de Budgetfood. Of van Too Good To Go.
...
En als dat allemaal nog steeds niet kan, wat me erg sterk lijkt, dan kun je altijd nog bij je ouders gaan eten of gratis eten afhalen in allerlei facebookgroepen. Niemand laat jou verhongeren.
Bellatrix schreef:Hij werd bij mij niet geaccepteerd. Ik moest mijn rijbewijs laten zien en daar stond die foto op. En natuurlijk de datum van dat rijbewijs dus toen mocht het niet. En dat terwijl ik niet veranderd ben in die 1.5 jaar.