De rommelkamer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: De rommelkamer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:50

Veel succes Lor1! Het scheelt als je opbergruimte hebt, als je meer spullen hebt dan ruimte dan blijf je bezig.

Jij bent ook goed bezig, Saul! Zo'n grote kast en dan helemaal vol, haha. En dan nog niks om aan te trekken zeker. :D

Goeie tip balance! Als je inderdaad even staat te dralen kun je net zo goed je handjes laten wapperen.
Nu wij een huis met verdiepingen hebben probeer ik ook niet met lege handen te lopen als ik toch de trap al op of af ga. Er is altijd wel iets wat mee moet, dat probeer ik dan ook direct te doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:58

Hier inmiddels de vuilniszak naar de gang gesleept, het oud papier kleingemaakt en het gammele droogrek uit elkaar gehaald en in een vuilniszak gepropt.
Na deze aflevering van Grey's Anatomy de vuilniszak en het oud papier de containers in doen en de was in de droger, dan ben ik voor vandaag ook weer klaar. :))

Droogrek heb ik op de weggeefhoek gezet, hij is nog in goede staat maar het model is gewoon van mindere kwaliteit, zou met extra schroeven mss nog wel te verstevigen zijn, alsnog zonde om weg te gooien. :o
Morgen wordt hij opgehaald als degene die reageerde de afspraak nakomt. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:10

Lekker bezig! Ik denk dat dat optisch al veel scheelt wanneer de kartonnen dozen weg zijn. Kom je straks geen ruimte tekort met drogen? Wel meteen ook goed bezig dat hij al meteen online staat en misschien al weg is :D

Saul wat is de kast lekker overzichtelijk ingeruimd, lijkt mij een fijn systeem zo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:39

Ik heb een droger en nog een droogrek en wil de gammele nog vervangen voor een steviger model. :)
Maar dat heeft geen haast, het enige wat er normaal uitgehangen wordt is dekbedden na het drogen en de badmatten vd cavia's.
En bij erg warm weer kleding, maar dan heb ik de tweede wel in huis gok ik zo, die staat voor komende week of komende maand op de planning om te bestellen. :j

Volgende klusje is alle dekbedden, grand foulards etc die ik momenteel niet gebruik uitwassen na het drogen in de tuinopbergboxen en poef in de woonkamer opbergen.
En de tafel vrijmaken zodat ik daar de honden weer ff kan borstelen vd week :)

Kleine stapjes, zodat het overzicht bewaard blijft en het niet een nog grotere ontplofte bende wordt. :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:44

Dit is echt een topic voor mij. :+

Dit jaar heb ik in ieder geval de regel dat dagelijks meer de deur uit gaat dan binnenkomt. Waar ik mij grotendeels van de tijd aan heb kunnen houden.

Helaas wat zieke kinderen gehad afgelopen weken en dan ga ik niet in uitzoek modus. Maar het begint mij wel weer te kriebelen. Over een weekje hebben de meiden weer vakantie en kan ik minder rommelen.

Achter in mijn auto ligt al bijna 2 weken 2 dozen voor de kringloop. :o

Ik heb 2 rommel zolderkamers en 1 rommel hobbykamer. Er moet echt wel een hoop weg.
Wat ik nu ook probeer is opmaken wat er ligt in plaats van bewaren voor later.

1 van mijn meiden wou een diamant painting projectje doen. Toen heb ik voor mijzelf een groot project gepakt die er al een half jaar lag. Nu is het grote project voor 2/3 af, nog even doorzetten en dan voelt dat ook weer goed. Kunnen de extra steentjes de deur uit, ruimt dat ook weer op.

Ik wil minimaal 2 kleurboeken voor volwassenen per maanden de deur uit hebben (liefst door vol te kleuren). Waar eerst de kinderen er niet in mochten kleuren, mag dat nu wel van mij. Belangrijkste is dat het gebruikt wordt. Dat het ligt te verstoffen heeft niemand iets aan.
De eerste 2 maanden van dit jaar zijn er al 10 kleurboeken de deur uit. Ook een aantal die ik echt niet leuk vond, die heb ik op de weggeef hoek op facebook geplaatst. Nu is er iemand anders hopelijk blij mee.
En de einde van de stapel kleurboeken is helaas nog lang niet in zicht. Hopelijk kan ik een grote slag erin maken dit jaar. Er zitten nog een aantal tussen met weinig lege afbeeldingen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 23:04

Mijn volgende klusje is de zijkanten van mijn bureau, ik heb vandaag alleen het middenstuk gedaan + de computerspullen gedaan. Aan de randen ligt nog rommel wat opgeborgen kan, en dan daaronder ook weer meteen schoon maken. Misschien dat ik dan meteen de pc kast meeneem in mijn schoonmaakwoede, die gaat dan ook uit elkaar en die maak ik dan van binnen stofvrij met zo'n perslucht spray + eventueel stofzuiger.

Cobiiie, als het platen zijn die je niet leuk vindt kan je ze dan niet, heel verwend I know, gewoon weggooien? Ik ben daar zelf heel makkelijk in geworden anders slipt mijn huis echt dicht aan hobbyspullen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 00:09

Zoonlief heeft meer dan 15 boeken goedgekeurd voor verkoop. Heb al foto´s gemaakt en al deel vinted advertenties voorbereid. Morgen dezelfde oefening met de boeken van mijn man. Dan komt er meer ruimte in de kasten waardoor ik netter kan inruimen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:23

Foxy fijn! Verkoopt dat een beetje? Ik raak het aan de straatstenen niet kwijt.

Zo heb ik ook nog zoveel te kleine kinderkleding. Heeft een godsvermogen gekost en niemand die het hebben wil.
Ik wil het ergens ook niet niet weg doen want wie weet komt er heel wonderbaarlijk wel een derde. Wat dus niet zo is :')

En dan zoveeel DVD’s dat vind ik ook zo’n ding :=

Nouja stapje voor stapje.
Hier de tijd stil gestaan na bijna 2 jaar niet geslapen te hebben :=

Qua opruimen zijn tips welkom.
Het snel opruimen als je op de water koker wacht is een goeie.
Zo ruim ik ook op tijdens het koken.

En de twee minuten regel werkt voor mij ook.
Kost het minder dan 2 minuten om het op te ruimen doe het dan direct.
Denk aan jas, sleutels, broodbeleg, bestek etc etc.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:24

Saul, kan jij s.v.p. even met mijn man komen praten en de 2 minuten regel Duidelijk uitleggen? _/-\o_

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:24

M'n vaatwasser is opgehaald *\o/*
Nu alleen nog een Ikea Ivar rek in elkaar zetten op de plek waar hij stond, dan kan ik weer wat extra zooi kwijt :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:29

Wat snel, fijn zeg!
Ik heb een auto vol meuk naar de stort gebracht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:31

Goed bezig! +:)+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:15

Dat hangt er echt van af Saul. Duidelijke foto´s en gericht (af)prijzen helpen. Soms is het in 1 week weg, soms na een jaar. Maar wat ik te koop heb zit weggeborgen in bakken, dat staat gewoon heel economisch weggestapeld. Ik raad absoluut af dingen te koop te zetten en dan nog zichtbaar in huis te hebben, dan blijft de zooi visueel aanhouden.

Om mijn theorie te onderstrepen zonet 2 polo´s van zoon verkocht voor 5 euro per stuk die er al 5 maanden op stonden. En verleden week een kinderboek van abeltje voor 2 euro, dat stond er 13 maanden op.

Ik denk maar zo: alle beetjes helpen en netjes weggepakt neemt het nog geen 2 vierkante meter in dus zolang het schuift blijft het op vinted staan. Heb dit jaar zonder echt moeite te doen toch alweer voor 80 euro verkocht. Minder meuk, minder meuk, minder meuk hoe ha **\O/**

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:38

Ik heb vorig jaar al een groot deel opgeruimd en naar de weggeefwinkel gebracht. Zeker spullen die niet veel opbrengen wil ik echt niet de moeite voor doen om te verkopen.

De rommelkamer is nu echt een rommelkamer omdat we aan het klussen zijn. Zodra we klaar zijn ga ik ook meedoen aan de uitdaging verder te ontspullen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:55

Daarom sta ik zo nu en dan op rommelmarkten om te ontspullen.
Het online gedoe heb ik ook gedaan maar was zo klaar mee met de azijnzeikerds.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:10

Oh dat lijkt me ook wel een keer leuk. Maar hoe pak je dat aan?
Of ben je een regelmatige verkoper op rommelmarkten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:00

Wij zijn ook bezig geweest. Karretje om mentuig op te bergen is opgehaald. Wasmachine is uit de garage en gaat naar de stort. Dan kan het mentuig de garage in. Er gaat nog meer uit de garage naar de stort.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:01

Nee ik doe er maar een paar in het jaar en dan wel in de buurt.
Ik zou het wel vaker willen doen maar dat trek ik lichaanlijk niet.

Ik hou de pagina's van bepaalde organisaties van markten in de gaten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:06

SusanH schreef:
Wij zijn ook bezig geweest. Karretje om mentuig op te bergen is opgehaald. Wasmachine is uit de garage en gaat naar de stort. Dan kan het mentuig de garage in. Er gaat nog meer uit de garage naar de stort.

*\o/*
Wat leuk hoe dit topic mensen een beetje aanspoort :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:20

Hier ook geinspireerd door jullie goede acties, gisteren naar de action gegaan voor opbergbakken en flink aan de slag.

Voor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na:

Afbeelding
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:58

Lades van m’n kledingkast zijn nu ook opgeruimd. (Broek nog steeds niet gevonden).

Een van de drie heggen gesnoeid. Een van de twee borders aangepakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 20:13

Wat zijn jullie goed bezig allemaal _/-\o_

Barbara, een hele verbetering!

Ik heb vandaag ook weer wat spullen op Marktplaats gezet.
Morgen weer met goede moed verder :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:22

Zooo wat handig die transparante dozen en dan ook een label erop met wat er in zit! heb je netjes voor elkaar BarbaravdW! Wat een hoop werk ook om in 1x zo voor elkaar te krijgen, maar het effect is wel goed zichtbaar en handig.
Ik spotte een doos met 'gebruiksaanwijzingen', wat een leuk idee die wil ik ook wel, die slingeren bij mij allemaal in een lade in de woonkamer en dat is eigenlijk helemaal niet nodig want ik pak ze ook werkelijk nooit, maar ik durf ze niet weg te gooien. Dat zou makkelijk mijn woonkamer gewoon uit kunnen, dan kan ik die ruimte nuttiger gebruiken.

Ik heb vandaag genoten van het zonnetje en niks opgeruimd

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:33

BarbaravdW schreef:
Hier ook geinspireerd door jullie goede acties, gisteren naar de action gegaan voor opbergbakken en flink aan de slag.

Voor:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Na:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wauw, wat netjes gedaan zeg! Ziet er echt super uit :D :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:44

Wat een goed topic!
Ik heb een netjes huis, maar een romnel berging -O-
Eerder dit jaar ben ik verhuisd.
En heel veel spullen staan nu in de berging, waaronder heel veel boeken dozen, half bankstel en nog meerdere overtollige spullen en kastjes.
Mijn huis is nu kla en netjes.
Maar de berging staat stampvol en angstvallig al tijden niet meer geweest }>
Je kan de deur net aan open doen.
Dus hier ook tijd om er aan te beginnen.
Zal er eens een foto v maken als ik beneden ben.