Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Wellicht is ts wel een humorloze tante en heeft haar man gelijk. We lezen maar van 1 kant he!
DuoPenotti schreef:Tink
het gaat hier over ts haar manier van schrijven en daar reageer ik op.
Ik vind dat ze heel erg overdrijft.
Over de niet leuke grap, dat dan ook nog op bokt gaan zetten..en het dan ook nog de zieke vrouw slachtofferrol...
Ze is zwanger en kotst.... ja hebben er zoveel.
Ze ligt niet in het ziekenhuis, heeft geen infusen, dus allemaal niet aan de orde.
Na 9 maanden is haar ziekte over.
Bij zoiets zeg je toch dit is niet grappig en klaar... door....
Maar inderdaad er speelt daar veel meer.
Dat had mijn inziens meer topic waardig geweest dan een foute grap.
pmarena schreef:pmarena schreef:Het is respectloos jegens het dier maar ook jegens je schoondochter. En je kleinkinderen trouwens, om die tegen hun moeder te gebruiken voor zo'n rotstreek![]()
Zo'n rotgeintje uithalen bij iemand waarvan je wel zou kunnen weten dat die het niet grappig vindt en die bovendien al maanden loopt te kotsen is gewoon echt niet okee
Sowieso waarom zou je een zwangere vrouw een dood beest vast laten pakken![]()
Wie weet wat er door dat doosje heen lekt
Dat weet je helemaal niet. Wij hebben allemaal geen idee wat de toestand van die mol of het doosje was. Het is gewoon goor. En al helemaal om een kotsende zwangere daarmee te belasten.
meggiemeg schreef:DuoPenotti schreef:Tink
het gaat hier over ts haar manier van schrijven en daar reageer ik op.
Ik vind dat ze heel erg overdrijft.
Over de niet leuke grap, dat dan ook nog op bokt gaan zetten..en het dan ook nog de zieke vrouw slachtofferrol...
Ze is zwanger en kotst.... ja hebben er zoveel.
Ze ligt niet in het ziekenhuis, heeft geen infusen, dus allemaal niet aan de orde.
Na 9 maanden is haar ziekte over.
Bij zoiets zeg je toch dit is niet grappig en klaar... door....
Maar inderdaad er speelt daar veel meer.
Dat had mijn inziens meer topic waardig geweest dan een foute grap.
Over het algemeen kan dat prima werken, alleen heeft TS misschien wel meer last van hormonen nu en zoekt ze ergens een vorm van bevestiging, dat mag en kan natuurlijk.
Persoonlijk zou ik van zo'n grap ook niet gediend zijn, zwanger of niet. Dan kan je op dat moment afvragen of je overdrijft of in geval van TS is het raar gezien de sfeer/situatie tussen schoonouders en haar zoals die al is. Als de verhoudingen al niet lekker liggen is het lontje soms ook wat korter wat logisch is.
Majabeestje schreef:Het maakt geen mol uit wat wij er van vinden. Een 'grap' is subjectief. Kan je om lachen of huilen.
Het is dan de kunst om dit te bespreken met man en schoonvader. En aangeven wat het met je doet en wat je er van vindt. De 'grap' kan niet worden teruggedraaid maar een gesprek zorgt er dan hopelijk wel voor dat zoiets niet weer gebeurt in de toekomst.
tengeltje11 schreef:Dus de conclusie van sommigen:
Zoek een andere man.
Jeetje zeg, wat kunnen sommigen overdrijven!
Die mol was net gevangen, kids waren trots. Die mol lekt niet, stinkt niet,….
Is gewoon dood.
Daar is mijn inziens zelfs niets vies of walgelijk aan.
TS is zwanger en moet overgeven(en ja, ik weet heeel goed hoe dat voelt), maar dat gaat idd over en jezelf in die slachtofferrol wentelen is ook niet ok.
Ga de oorzaak aanpakken ipv van die mol een olifant te maken, spreek met je man, dat zal meer opleveren dan het mol-verhaal op bokt plaatsen, terwijl daar het probleem niet zit.
DuoPenotti schreef:Ja joh en hoofdpijn is direct een tumor volgens dokter google
Ze heeft het daar niet over dus ga ik er ook niet vanuit dat ze verschrikkelijke ernstige aandoeningen heeft bij haar zwangerschap.
Ja misselijk zijn en overgeven is vervelend, maar dan in de slachtofferrol kruipen in de manier hoe ts dat schreef, nee. Maar misschien schreef ze het groter op dan bedoeld, dat kan.
Dus ga ik verder over dat onderwerp niet verder in.
Dat de hormonen het voorval groter maken, dat zou zeker kunnen.
Maar dan moet je dat ook niet op het bordje van de familie schuiven.
Maar denk dat deze mol helemaal het probleem niet is. En het zwanger zijn ook niet.
Maar de relatie met schoonouders en de partner die het dan opneemt voor zijn ouders en niet voor zijn vrouw.
En dat lijkt me een heel wat logischer onderwerp in dit geval.
Zoolgangster schreef:Ik krijg een beetje het idee, dat er van een mol een olifant wordt gemaakt. Overigens, ieder mens komt uit een familie. En iedere familie heeft een eigen geschiedenis en een cultuur, waarin bepaald is wat leuk is, wat gewenst is en wat niet leuk en niet gewenst gedrag is. En als er dan twee mensen uit verschillende families, bij elkaar onder 1 dak terechtkomen, is het wachten op het botsen van die twee culturen wat betreft normen een waarden. Besef dat iedereen uit een andere cultuur komt, en ja, dat geeft soms rare situaties... En ja, ik snap dat je je kwetsbaar voelt als zwangere, been there... en nee, de omgeving is niet altijd even gevoelig en leuk... helaas. Doe jezelf een lol, en blijf er niet in hangen. Ik ken mensen die elkaar 30 jaar lang niet meer zagen wegens een botsing, die eigenlijk een tot olifant gemaakte mug was.
Misschien kan opa voor een leuke klus ingeschakeld worden, wiegje verven of zo, of een leuke plaat ophangen, geef hem iets te doen waar hij goed in is.
CharleyT schreef:Wat mij verbaast als man aan dit topic zijn de reacties van een aantal dames. Weinig inlevend en soms gewoon erg lomp. Dat overgeven kan een serieuze aandoening zijn:
Is HG een ziekte?
Hyperemesis gravidarum is een aandoening met potentieel zeer ernstige gevolgen voor moeder en kind. Bij de afweging welke medicatie de juiste is, is het van groot belang het perspectief van de cliënt mee te laten wegen, goede voorlichting te geven en de ernst van deze aandoening niet te onderschatten.