Mss even een rare. Nu ook echt is gebleken dat er koolmonoxide vrij was gekomen voor langere tijd in meer/mindere mate wellicht ook even je huisarts raadplegen of daar nog consequenties aan kunnen zitten voor je gezondheid. Ook al dat je aangaf langere tijd last had van hoofdpijn.
Ik heb nog even met mijn ouders overlegd en die willen het het liefste laten gaan om de relatie met mijn buren te behouden. Zij betalen de kosten ook, dus voor mij is dat oké.
Bullebeest, goed dat je het zegt. Ik heb er toevallig net een ander topic over aangemaakt, maar de huisarts bellen is sowieso een goede om te doen, dat zet ik even op m’n to do list
Ik zou persoonlijk toch een letselschade advocaat bellen en die het verhaal uitleggen. Ik begrijp dat je er nu niks mee wilt doen maar mocht je bijvoorbeeld toch restklachten krijgen of er komt bij onderzoek bij de huisarts toch wat uit dan weet je in ieder geval waar je kosten op zou kunnen verhalen.
Dat zei een stalgenootje ook al. Ik zal eens zonder m’n ouders dat zelf morgen oppakken om uit te zoeken, inderdaad slim om wat achter de hand te hebben.
Kookaburra
Ik zou, hoe vervelend ook, absoluut even uitzoeken of hier restschade van kan komen. Want hoe bot ook gezegd, als je wel restklachten blijft houden, dan tekent dat je voor de rest van je leven. Geen leuk onderwerp om overna te denken, maar wel iets om zeker even uit te zoeken.
Mensen zijn helaas vaak bang als het gaat om aansprakelijkheid en verzekeringen. Heb het nu al meerdere keren meegemaakt en het is geheel onterecht want juist daarom zou je verzekerd zijn.
Misschien, als je er toch wat mee zou gaan doen, kun je met een nette tekst een aardig eind komen. Dat er een defect is gevonden bij hun leidingen en dat er daardoor koolstofmonoxide in jouw woning is gekomen en dat je graag wilt kijken of jullie de kosten kunnen verhalen bij hun verzekering zodat het voor beide partijen zonder problemen geregeld kan worden. Want dat is het in feite, niets meer en niets minder. Maar het een beetje zacht verpakken met wat uitleg kan soms wel helpen als het gaat om relaties.
Wel echt bizar om er over te denken dat men geen schade durft te verhalen bij de ander omdat de reactie niet leuk kan zijn. Zonde dat mensen zo argwanend zijn als het gaat om die aansprakelijkheid..
chanicha
Geplaatst: 06-04-25 20:10
Zoowww wat heb jij geluk gehad dat je zo doorgezet hebt, chapeau! Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen, ook met je gezondheid.
Dankjewel voor de tips! Het is voornamelijk omdat ik graag nog lang wil blijven wonen waar ik nu woon en dat ze de vorige keer ook niet super gereageerd hebben.
Nog even een vraag over een letselschade advocaat, waar moet ik precies op letten bij de keuze voor iemand? Er bestaan er een stuk meer dan ik dacht haha
Bel je verzekering voor een verwijzing naar een letselschade advocaat, die zullen wel weten wie goed is. En het gaat niet om je buren pesten hier, maar om dat jij niet met een bak kosten komt te zitten omdat er bij hen iets stuk ging. Daar is een verzekering voor. Niks gemeens aan bij jouw of je buren, maar als het jouw op kosten jaagt is het ook niet eerlijk dat jij daar voor opdraait of dat je buren zelf moeten betalen. Letselschade advocaat haalt de emotie uit de schadeclaim en maakt het puur een verzekeringskwestie.
Prairy
Geplaatst: 06-04-25 21:11
En wie zegt dat jouw buren nog net zo lang blijven wonen als jij mogelijk last gaat hebben van de bijwerkingen van hun probleem?
Je maakt nu van hun probleem aan alle kanten jouw probleem. Dus je neemt de kosten, het gedoe én je gezondheid voor lief omdat je de relatie met de buren goed wil houden? Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Goede buren werken 2 kanten op he. Zeker als het een verzekerings kwestie is.
Jennyj01
Geplaatst: 06-04-25 21:24
De buren en VVE hebben het super zakelijk aangevlogen. Volop ingezet op een ontmoedigingsbeleid. Die hebben geen moment aan de fijne relatie met jou gedacht. TS ik snap je punt ook wel hoor. En die van je ouders ook. Mijn ouders hadden hier precies net zo op gereageerd. Maar dit valt onder hun verantwoordelijkheid. Een verzekering of letselschade advocaat kijken naar feiten. Ze scheiden het verstand van de emotie. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Want die kunnen je misschien adviseren in je keuze. En anders zou mijn voorkeur uit gaan naar iemand die ervaring heeft met een dergelijke kwestie.
Ik snap dat je de relatie met je buren heel belangrijk vindt maar het gaat wel om jouw gezondheid. Ik zou me eens laten onderzoeken met bloedprikken erbij of je (verhoogde) sporen van COHb in je bloed hebt. In dit artikel staat daar meer over. https://www.medischcontact.nl/actueel/l ... aak-gemist Misschien valt het mee, laten we het hopen. Maar ik ben het wel eens met de rest. Als je daadwerkelijk schade hebt opgelopen dan zou ik er toch werk van maken.
Meelezer meldt zich. Ts, je hecht aan een goede relatie met haar buren, maar als ik eerlijk ben krijg je dat niet terug van de buren. Als die dat ook belangrijk zouden vinden hadden ze meelevender en meedenker gereageerd. Het is fijn om op goede voet te staan met de buren maar dat moet van 2 kanten komen. Als jullie dit samen bij de VVE inbrengen staan jullie sterker en anders kunnen ze ook kijken of dit onder 1 van hun verzekeringen valt.
Olle
Geplaatst: 08-04-25 12:35
Wat fijn dat er een oplossing is TS.
Ik ga alleen wel mee met de rest van de mensen boven mij. Jij hecht aan een goede relatie met je buren, maar door hen ben je waarschijnlijk ziek geweest. Ze mogen van geluk spreken dat het niet verder is geëscaleerd.
Je bent nu te lief voor hen!
Van de VvE vind ik het een nogal makkelijke uitkomst, daar het in de splitsingsakte inderdaad kan zijn dat het rookkanaal eigendom en verantwoording is van de eigenaar. Maar ik vind dit een dusdanig gevaarlijke situatie dat een bestuur hier zich wel even over mag buigen of grootschalig onderzoek niet nodig is. Zelf zou ik dit in de ALV naar voren laten komen en wellicht een ALV extra inplannen hiervoor. Er kan dan gestemd worden over hoe dit verder aangepakt moet worden.
Ik benader het even toen ik voorzitter was van een VvE en ik had dit persoonlijk opgepakt en gekeken waar we er weer zo'n veilig mogelijke woonsituatie van kunnen maken voor iedereen. Ongeacht of dit buiten de verantwoording van de VvE valt.
Trouwens ik bedenk me ook net dat je als VvE ook een stukje recht over de drempel hebt van de eigenaren. Zoals de eis dat een ketel deugdelijk/jaarlijks wordt onderhouden. Onze VvE had toen gezegd dat er alleen nog maar HR-ketels mochten zijn in de appartementen. Tijdens de ALV zijn we toen collectief overeengekomen dat de VvE hier een tegemoetkoming deed voor de rookkanalen, aangezien deze van privé eigendom waren. Alleen dit zou betekenen dat de benenenwoningen meer kosten zouden hebben als de topappartementen, dus dit hebben we toen gecompenseerd.
Ik snap de mensen hierboven wel maar ik snap ts ook.
Je woont er en hebt dagelijks met ze te maken. Kleine dingen kunnen zo groot worden dat je in je eigen huis gewoon niet meer kan ontspannen of stress houd.
Blijft een rot situatie.
Wel goed dat je door hebt gezet. Wat een gevaarlijke situatie nu is die buis dan dicht, hopelijk zitten er niet meer los.
ingvdh
Geplaatst: 08-04-25 13:09
Maar hoe schaadt het de relatie met de buren als TS gaat vragen of ze dit via de verzekering op willen lossen? En wat andere al zeggen, jij doet er alles aan om de relatie goed te houden, maar zij doen daar helemaal niets aan. De relatie goed houden betekend niet automatisch dat jij maar alles moet slikken en zij hun gang kunnen gaan omdat jij alles maar accepteert, het is geven en nemen.
Als ik jouw buur was geweest zou ik zelf aangeboden hebben dit op mijn verzekering te gooien en zou ik niet willen dat jij met de gebakken peren zit. Je gaat er al vanuit dat ze weerstand gaan bieden, maar wellicht nu het duidelijk is waar de oorzaak ligt helpen ze wel mee om de kosten voor jou zo laag mogelijk te houden.
Je zou het overigens zelf via jouw verzekering kunnen proberen, zij gaan dan kijken of zij kunnen verhalen, dan zit jij er gewoon buiten en laat het de verzekering oplossen.
anca
Geplaatst: 08-04-25 13:12
Voor hetzelfde geld verhuizen de buren over een jaar en zit en blijf jij achter met de gebakken peren.
Zeker een letselschade advocaat inschakelen . Al was het alleen maar voor overleg. Zij hebben er verstand van en kunnen je adviseren.
Een normaal mens heeft gewoon een verzekering voor zoiets. Dus gewoon vragen. Het kost je buren niets. En als ze raar reageren kun je je rechtsbijstand een aangetekende brief laten schrijven. Dan zal het wel bonje zijn, maar het gaat om jouw gezondheid.
Bedankt allemaal voor de reacties en kijk erop. Ik vind het ergens lastig, omdat ik hiermee tegen de mening van mijn ouders ook in ga, maar ik ga wel even kijken naar wat eventueel de verzekering voor mij kan betekenen. Dan moet ik wel weer hulp vragen, want ik weet niet eens welke verzekering ik zelf heb oeps hahaha.
Ik heb daarnet de huisarts gebeld en dat was nogal een onbevredigend gesprek voor mijn gevoel. Zij gaf aan dat ze niks kunnen doen, omdat de tijd niet teruggedraaid kan worden. Het enige wat zij mij aanraadde, was voortaan 's nachts slapen met mijn ramen open. Ze gaat het wel voor de zekerheid nog overleggen met de huisarts en bij iets anders belt zij mij terug. Als zij me terugbelt, ga ik vragen of ik nog wel bloed kan prikken, nav het bericht van Suzanne F. Als ze me niet meer terugbellen, ga ik daar zelf denk ik nog wel even achteraan.
Ik heb geen idee of er iets van een gifcentrum bestaat dat je kan bellen. Of desnoods een longarts in een ziekenhuis of zo. Het lijkt alsof je nu alleen een assistente hebt gesproken
Jeetje Kimmie wat een verhaal. Las al een tijdje mee, maar jeetje wat zul je geschrokken zijn dat die leiding er dan zo bij hangt. Fijn dat het nu opgelost is en hopelijk gaat het met jou ook snel wat beter!
anca
Geplaatst: 09-04-25 12:34
Kimmie25501 schreef:
Ik heb nog even met mijn ouders overlegd en die willen het het liefste laten gaan om de relatie met mijn buren te behouden.
Even heel hard
Dus je ouders laten een relatie met de buren boven jou gezondheid gaan? Je moet nog minstens 80 jaar mee . Echt laat dit uitzoeken tot op de bodem. Jou gezondheid ook later