Wat zou jij doen in deze situatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:59

Klopt, Aurora wil daar kort blijven om een boek te schrijven en dan weer terug naar aarde keren om dat als enige schrijfster ooit gedaan te hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 17:00

Leuk! Jij vond de film wel leuk dus?

Puera

Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:01

Zeker. Heb ‘m al meerdere keren gezien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 17:02

Ik wou dat cryosleep echt bestond...als je dan terminaal ziek was kon je in zo'n pod gaan liggen tot er een cure gevonden was. :') Ok, iedereen die je kent is dan misschien dood maar goed, je leeft nog. :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:05

De film heb ik niet gezien maar

Er is eten, zwembad en vermaak dus ik zou het eerst zelf proberen (ben een einzelganger) En als ik me toch verveel maak ik iedereen wakker om samen te kijken hoe we bij de crew kunnen raken of ik verzuip mezelf in het zwembad.

Ik ben niet Terminaal, wel palliatief maar geen gaat op mijn hoofd (ik heb niet veel haar momenteel) dat er aan denkt om in zo'n pod te gaan liggen om over tig jaar wakker te worden.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 04-02-25 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 17:06

Ik geloof niet dat ik dan in dat water wil zwemmen als ik uiteindelijk wakker wordt. :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:07

Hoezo?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:07

Je kunt ook gewoon nog zo uit de airlock stappen. Dan ben je best snel dood denk ik. Jim denkt daarover hé doet het toch niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 17:08

BeFunny schreef:
Hoezo?

Dan drijven jou botten in dat water en is het water niet schoon meer. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:39

En als je de keuze zou krijgen om op zo’n ruimteschip in cryosleep te gaan? Zou je dat nu doen?
Aan de ene kant zou ik het wel willen, maar aangezien ik een kind heb zou ik het toch niet doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 17:51

Wanneer? Als ik ongeneeslijk ziek ben of gewoon?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:55

Bellatrix schreef:

Gewoon, nu. In de huidige wereld. Denk je dan van: ach, over tigduizend jaar zal het misschien wel beter zijn en ik ben benieuwd hoe het dan is. Of zou je je huidige leven niet achter je willen laten?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:57

Zoals je nu bent en dan over een maand in cyroslaap?
Ik geloof dat ik dan ook pas. Ik krijg zeker niet mijn sims saves mee en ik zal iedereen achter me moeten laten. En er zijn vast geen paarden op die planeet. En je moet daar letterlijk alles opbouwen ik geloof dat ik toch meer lui ben dan actief aan zo iets mee doen. En je moet vast ook heel sociaal willen zijn dat ben ik ook niet echt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:01

Bellatrix schreef:
BeFunny schreef:
Hoezo?

Dan drijven jou botten in dat water en is het water niet schoon meer. :P

O zoo
Maar als ik mezelf zou verzuipen omdat ik eerder wakker geworden ben verwacht ik niet meer dat ik weer wakker wordt nadat ik mezelf heb verzopen. En voor dat ik mezelf van kant maak ga ik het er wel lekker van nemen kwa eten, drinken, zwemmen en wat er maar te doen valt tot ik het dus zat ben en dan is 90 jaar alleen leven niet te doen dus zal ik de overweging maken iedereen wakker en samen beslissen wat te doen en kijken wat er mogelijk is dan wordt het sowieso weer gezellig dus is er weer reuring of mezelf dus van kant maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:02

friezenfan2 schreef:
Je kunt ook gewoon nog zo uit de airlock stappen. Dan ben je best snel dood denk ik. Jim denkt daarover hé doet het toch niet.

Ik denk dat je tamelijk akelig aan je einde komt :+ Je explodeert uiteindelijk. Je bent gebouwd op een luchtdruk van 1 atmosfeer en je komt in nul atmosfeer, en dat gaat niet heel lang goed. Maar het zal vanwege het kleine drukverschil ook niet heel snel gaan denk ik. Dus als je geluk hebt is het zuurstofgebrek eerder je dood dan het drukverschil. Maar stikken is ook geen lekkere dood.

Omgekeerd van wat er gebeurd is met die mensen in de Titan (die onderzeeër) - die implodeerde. Maar dat ging heel snel vanwege het enorme drukverschil.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:46

Ik kan jullie het boek Hail Mary aanraden (van Andy Weir). Is een beetje hetzelfde idee denk ik als de film met nogal wat ethische dilemma's (heb de film niet gezien).

Even kort:
Een groepje mensen wordt de ruimte in gestuurd om de wereld te redden en worden daarvoor in coma gebracht om niet gek te worden. Maar de gehele bemanning - op één man na - sterft tijdens die reis. Als die ene man wakker wordt, is hij zijn geheugen kwijt en 23 lichtjaren van de aarde verwijderd. Hij moet op een gegeven moment ook kiezen tussen terugkeren of zichzelf opofferen en verder reizen. Owja, hij komt ook een buitenaarts wezentje tegen. Als ik dit zo schrijf, klinkt het echt heel stom en vergezocht :') , maar het was echt behoorlijk goed geschreven met een flinke portie wetenschap erin. Hoewel het natuurlijk niet echt realistisch is, 'klopte' het in het boek wel allemaal. Ik vond het zeer vermakelijk, terwijl ik echt niet zo'n sci-fi fan ben.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 19:05

Project hail mary is het beste sci-fi boek wat ik ooit heb gelezen!
100% zeker een must-read voor liefhebbers!

Andy Weir is sowieso een belachelijk goede schrijver imo :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 19:49

Suzanne F. schreef:
Bellatrix schreef:

Gewoon, nu. In de huidige wereld. Denk je dan van: ach, over tigduizend jaar zal het misschien wel beter zijn en ik ben benieuwd hoe het dan is. Of zou je je huidige leven niet achter je willen laten?

Ik denk dat je gillend gek wordt. De wereld is dan zo veel verder geëvolueerd. Dat is zoals een neanderthaler die nu zou wakker worden, die zou hier ook niet meer functioneren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 19:54

Gini. Precies dat.
Moet er niet aan denken.
Dan heb je veel gemist en moet je veel inhalen om te leren.
Nee Brrr. Lijkt me niks aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 20:07

Als er een planeet is die op de aarde lijkt en die ook bewoond is zou ik daar best heen willen. Mits die dus nog niet in zo'n slechte staat is als de aarde. :+ Maar dan gaan mijn dieren mee. :') Anders wacht ik tot ze er niet meer zijn en ga ik dan.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:55

Suzanne F. schreef:
En als je de keuze zou krijgen om op zo’n ruimteschip in cryosleep te gaan? Zou je dat nu doen?
Aan de ene kant zou ik het wel willen, maar aangezien ik een kind heb zou ik het toch niet doen.

Als ik nu gebeld zou worden voor zo’n expeditie of voor een missie zoals wij ze nu kennen ben ik niet te houden en kom ik er aan. Ik zou echt per direct gaan, fantastische technologie.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 21:34

Picopico schreef:
Flubberboot schreef:
Voor mij zou het er een beetje aan liggen. Als ik samen ga met een partner waarvan ik weet dat hij het vreselijk zou vinden om dadelijk zonder mij op die planeet te zijn, zou ik wel overwegen hem wakker te maken. Dan halen we ons doel niet (daar op de planeet zijn) maar hoeven we niet allebei de ander te missen.

En als je kinderen ook aan boord zijn? Maak je hun wakker of niet?

Hmm... Dat zou lastiger zijn. Heb ze nu niet, maar zou ze, zoals ik er nu in sta, laten slapen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:10

Of het gaat andersom. Van je luxe leventje op een ver ontwikkelde Aarde naar een nieuwe planeet waar letterlijk niets is (hooguit natuur?) en alles from scratch opgebouwd moet worden. Uiteraard kunnen we wel wat gereedschappen en kennis meenemen, maar uiteindelijk zul je het grotendeels moeten doen met de materialen die daar voor handen zijn. Huizen bouwen zich niet vanzelf, maar voordat je kunt beginnen met bouwen, moet je eerst alle grondstoffen mijnen. Ik kom wel als het af is :+

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:39

Laurora schreef:
Project hail mary is het beste sci-fi boek wat ik ooit heb gelezen!
100% zeker een must-read voor liefhebbers!

Andy Weir is sowieso een belachelijk goede schrijver imo :D

Helemaal mee eens

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:56

Oh ja dat is echt een geweldig boek!!