Kinke schreef:Juval, ik was eerst afgewezen voor de functie bij de gemeente wegens 'geen werkervaring bij gemeente'. 3 weken later zag ik dezelfde vacature weer voorbij komen. Heb direct degene gebeld die m'n afwijzing had gemaild. En goh, toen gingen we even een gesprekje doen via Teams en heeft ze mijn gegevens doorgestuurd. Direct dezelfde dag had ik al een uitnodiging voor een gesprek binnen. Gesprek ging prima, ik meldde nog wel even dat ik eerst een afwijzing had gehad. Ze waren hartstikke verbaasd. Ik had ook al meer dan 30 jaar ervaring met de diverse werkzaamheden, maar dan in het bedrijfsleven. Ik was na 2 dagen zo ongeveer wel ingewerkt, in tegenstelling tot degene die eerst de functie had gekregen, die snapte er na 3 weken nog niks van. Kortom, die detacheerder bakte er niet veel van (maar ik heb meer van die ervaringen gehad in het verleden met HR/uitzendbureaus/etc.etc)
Ik had 20 jaar werkervaring in een bepaalde branche, maar de recruiter wilde mij ook niet... miste een bepaald papiertje. Later zonder recruiter ergens ja gezegd op een advertentie en er jarenlang met veel plezier gewerkt. Dat oh zo belangrijke papiertje heb ik via het bedrijf middels een cursusje van een maand gehaald.