Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Als ik een kat zou hebben die het in zijn/haar kopje haalt overal de tanden in te zetten, dan heeft hij/zij dat héél snel afgeleerd!
Zet eens een kamer vol verleidelijke knaag mogelijkheden en a er eens zelf bij in de buurt zitten met een plantenspuit....of iets anders waar je kat een gruwelijke hekel aan heeft. Wedden dat het na een aantal keren corrigeren ophoudt dat knagen aan alles en nogwat?
En anders even een honden bench aanschaffen (via marktplaats) en de katten noodgedwongen de uren dat de bouwvakkers over de vloer zijn daar in opsluiten?
Hier lag de hond óók de gehele tijd vast in de bench, anders missen de bouwvakkers gegarandeerd ergens een hapje huid.... jammer voor de hond die zich niet weet te gedragen.....Dan dus gewoon veilig achter de tralies.
purny schreef:mvdende schreef:Als ik een kat zou hebben die het in zijn/haar kopje haalt overal de tanden in te zetten, dan heeft hij/zij dat héél snel afgeleerd!
Zet eens een kamer vol verleidelijke knaag mogelijkheden en a er eens zelf bij in de buurt zitten met een plantenspuit....of iets anders waar je kat een gruwelijke hekel aan heeft. Wedden dat het na een aantal keren corrigeren ophoudt dat knagen aan alles en nogwat?
En anders even een honden bench aanschaffen (via marktplaats) en de katten noodgedwongen de uren dat de bouwvakkers over de vloer zijn daar in opsluiten?
Hier lag de hond óók de gehele tijd vast in de bench, anders missen de bouwvakkers gegarandeerd ergens een hapje huid.... jammer voor de hond die zich niet weet te gedragen.....Dan dus gewoon veilig achter de tralies.
Zullen we jou in een kamer zetten vol verleidelijke dingen en dat als je dan ergens aan begint krijg je een tik of een plantenspuit op je donder?
Sorry maar dit vind ik te ver gaan, je gaat geen dingen uitlokken...
Ik hoop niet dat je dat met Skip geflikt hebt.
mvdende schreef:purny schreef:
Zullen we jou in een kamer zetten vol verleidelijke dingen en dat als je dan ergens aan begint krijg je een tik of een plantenspuit op je donder?
Sorry maar dit vind ik te ver gaan, je gaat geen dingen uitlokken...
Ik hoop niet dat je dat met Skip geflikt hebt.
Aan dingen knagen wat niet mag, mag niet.... dat kan ik je eerst vriendelijk uitleggen, als dat gesnapt en gerespecteerd wordt, dan is dat heel fijn. Wordt het niet gesnapt of gerespecteerd na een keer vriendelijk uitleggen, dan leg ik het een 2e keer wat duidelijker uit. Als de hint dan nóg niet begrepen wordt, ja, dan krijgt mijn huisdier eens zeer duidelijk te horen dat wat hij/zij nu doet, echt niet de bedoeling is.....
Ik ga niet mijn hond die met z'n neus de prullenbak open maakt heel vriendelijk vragen of hij dat aub niet wil doen, dat is gewoon gelijk een correctie.... maar wel gelijk begrepen en Skip blijft vervolgens netjes uit de prullenbak.
Een kat zou bij mij inderdaad ook wat opvoed lessen krijgen. Mijn huis is geen knaag/ knabbel paradijs. Als een kat vind van wel, dan zal ik hem / haar dan ook vriendelijk duidelijk maken dat we dat gewoon niet doen... en van een beetje water uit een plantenspuit gaan ze niet dood hoor, tis hoogstens wat vervelend.
Gelukkig is Skip nooit "gevaarlijk" geweest met eten oid in huis en was het vanaf dag 1 al duidelijk dat er niets gegeten/ gepikt wordt (op een enkel incident na)
Maar soms is vervelend/ gevaarlijk gedrag afleren fijner voor beide, huisdier én baasje dan altijd overal vreselijk voor moeten opletten dat er niets giftigs/ gevaarlijks I huis rondslingert, met het gevaar dat het eens toch gruwelijk mis gaat...