Renovatie flat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:40

Als je die dingen tegen elkaar afweegt, wat is er dan erger voor de katten? Binnen kunnen ze misschien dingen vinden om aan te knagen, waar ze misschien ook iets van doorslikken en er ziek van worden. Die angst begrijp ik!
Daar tegenover staat ontsnappende katten die buiten rond lopen en zich door de stress niet laten pakken, wat is er buiten allemaal aan enge dingen te vinden waar ze zich aan kunnen verwonden of vergiftigen. Als ze naar buiten glippen dan heb je er denk ik nog minder grip op als dat je nu hebt (en slapeloze nachten als je ze niet te pakken krijgt)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 15:09

Afbeelding
Heb denk ik toch muizen dan in huis. _O-

Of telt Cathy ook als kat muisje. _O-

Daarom dan hal ervoor met badkamer en eventueel wc. Trouwens in de rommel kamer is geen verwarming open in de badkamer wel en hierdoor is hal ook lekkerder betreffende temperatuur.

Trouwens grotere badkamer dan wat ik heb. Zit ook douche en bad in met toilet apart. Bij mij zijn douche en wc in 1 ruimte naast elkaar.

Kwam grote is dat bijna vergelijkbaar met mijn slaapkamer en badkamer. _/-\o_

Gaat verder met stofzuigen. %)
Laatst bijgewerkt door Marcella op 23-01-25 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Re: Renovatie flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:14

Als ik een kat zou hebben die het in zijn/haar kopje haalt overal de tanden in te zetten, dan heeft hij/zij dat héél snel afgeleerd!

Zet eens een kamer vol verleidelijke knaag mogelijkheden en a er eens zelf bij in de buurt zitten met een plantenspuit....of iets anders waar je kat een gruwelijke hekel aan heeft. Wedden dat het na een aantal keren corrigeren ophoudt dat knagen aan alles en nogwat?

En anders even een honden bench aanschaffen (via marktplaats) en de katten noodgedwongen de uren dat de bouwvakkers over de vloer zijn daar in opsluiten?

Hier lag de hond óók de gehele tijd vast in de bench, anders missen de bouwvakkers gegarandeerd ergens een hapje huid.... jammer voor de hond die zich niet weet te gedragen.....Dan dus gewoon veilig achter de tralies.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 15:18

Discussie plantenspuit ga ik niet houden is wat mij betreft no go.

Trouwens douche vloer bij de buren mag er weer uit ze zijn vergeten aarde leiding aan te leggen. :+

Ben benieuwd, want heb ook geen aarde leiding. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:46

Hier ervaring met aan alles knagende katten en piepschuim en droogbloemen zijn juist de favorieten :=

Maargoed zo van op afstand denk ik ook van je weet waarschijnlijk al een poosje dat deze werkzaamheden er aan zaten te komen, dan is er toch wel een iets betere voorbereiding mogelijk dan hoe je er nu bij zit....? Zeker als je nog een woning beschikbaar hebt. Dan donder je dat piepschuim in een andere ruimte, regelt een bench ofzo inderdaad.... de stress die je er nu van hebt kost meer energie denk ik dan.

Maargoed nu zit je er middenin en is het de vraag wat nu het handigst is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:52

Dan nu maar hopen dat de werklui hebben geleerd van hun blunder bij de buren, en ze het bij jou wel meteen goed aanpakken :j

Met een plantenspuit katten gaan plagen terwijl ze al moeten dealen met de stress van een grote renovatie + straks een verhuizing dat zou ik niet eens overwegen :o volgens mij hebben die diertjes al genoeg stress op hun bordje momenteel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 15:55

Helaas heeft mijn oom pas in half december besloten om naar het verzorgingshuis te gaan dus woning is sinds die tijd pas leeg en toen had ik nog geen sleutel. Die heb ik pas half januari gekregen en sinds die tijd bezig.

Loop alleen met haperende gezondheid dus ik wil wel sneller, maar gaat niet.

Sla al maaltijden over met ook geregeld misselijk dus eten smaak toch niet.

Schijnbaar ben ik geen aarde leiding nodig. :')

Stelling opbouwen is ook stress aan de andere kant vreemde mensen + hoop herrie. :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 17:21

Oh en vond net een kleine beschadiging aan het hout van het kozijn in de hobby kamer gelijk aangesmeerd met houtvuller die ik nog had liggen.

Cathy heeft nog even 2 dagen verboden toegang, want die gaat zeker de kitrand verkloten. _O-

Keuken is geen probleem gelijk luxaflex dicht gedaan dus daar kan ze niet bij. :+

En ik ben na het stofzuigen en dweilen aan het genieten van gratis disco lichtjes voor mijn ogen. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 18:59

Kon nog als bonus verrassing douche soppen was onder gekotst. Gelukkig wel in de douche. :') *\o/* :+

En niet mijn bed gezien ik geen werkende wasmachine heb en alleen kan drogen.

Ga vandaag niet meer weg ter bescherming van andere mensen. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:35

mvdende schreef:
Als ik een kat zou hebben die het in zijn/haar kopje haalt overal de tanden in te zetten, dan heeft hij/zij dat héél snel afgeleerd!

Zet eens een kamer vol verleidelijke knaag mogelijkheden en a er eens zelf bij in de buurt zitten met een plantenspuit....of iets anders waar je kat een gruwelijke hekel aan heeft. Wedden dat het na een aantal keren corrigeren ophoudt dat knagen aan alles en nogwat?

En anders even een honden bench aanschaffen (via marktplaats) en de katten noodgedwongen de uren dat de bouwvakkers over de vloer zijn daar in opsluiten?

Hier lag de hond óók de gehele tijd vast in de bench, anders missen de bouwvakkers gegarandeerd ergens een hapje huid.... jammer voor de hond die zich niet weet te gedragen.....Dan dus gewoon veilig achter de tralies.

Zullen we jou in een kamer zetten vol verleidelijke dingen en dat als je dan ergens aan begint krijg je een tik of een plantenspuit op je donder?
Sorry maar dit vind ik te ver gaan, je gaat geen dingen uitlokken... :n

Ik hoop niet dat je dat met Skip geflikt hebt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 20:46

Afbeelding
Alexia lig nu bij te komen op schoot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:50

Achgut poesje.... doet me denken aan mijn grijsje-poezemeisje, dat was ook zo'n slanke vloeibare paling die je echt niet te pakken kreeg als ze niet gepakt wilde worden :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:58

Agossie dat pootje! Zo schattig

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:02

purny schreef:
mvdende schreef:

Zullen we jou in een kamer zetten vol verleidelijke dingen en dat als je dan ergens aan begint krijg je een tik of een plantenspuit op je donder?

Aan dingen knagen wat niet mag, mag niet.... dat kan ik je eerst vriendelijk uitleggen, als dat gesnapt en gerespecteerd wordt, dan is dat heel fijn. Wordt het niet gesnapt of gerespecteerd na een keer vriendelijk uitleggen, dan leg ik het een 2e keer wat duidelijker uit. Als de hint dan nóg niet begrepen wordt, ja, dan krijgt mijn huisdier eens zeer duidelijk te horen dat wat hij/zij nu doet, echt niet de bedoeling is.....

Ik ga niet mijn hond die met z'n neus de prullenbak open maakt heel vriendelijk vragen of hij dat aub niet wil doen, dat is gewoon gelijk een correctie.... maar wel gelijk begrepen en Skip blijft vervolgens netjes uit de prullenbak.

Een kat zou bij mij inderdaad ook wat opvoed lessen krijgen. Mijn huis is geen knaag/ knabbel paradijs. Als een kat vind van wel, dan zal ik hem / haar dan ook vriendelijk duidelijk maken dat we dat gewoon niet doen... en van een beetje water uit een plantenspuit gaan ze niet dood hoor, tis hoogstens wat vervelend.

Gelukkig is Skip nooit "gevaarlijk" geweest met eten oid in huis en was het vanaf dag 1 al duidelijk dat er niets gegeten/ gepikt wordt (op een enkel incident na)

Maar soms is vervelend/ gevaarlijk gedrag afleren fijner voor beide, huisdier én baasje dan altijd overal vreselijk voor moeten opletten dat er niets giftigs/ gevaarlijks I huis rondslingert, met het gevaar dat het eens toch gruwelijk mis gaat...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 21:19

Die beige is makkelijker maar dat is een echte knuffel kat. Die heb ik zonder vast te pakken naar de slaapkamer kunnen sturen. _O-

Afbeelding
Ben geclaimd. <3

Cathy kruipt gelukkig standaard onder het bed. Die ligt nu op warmtematje op de toren. Temperatuur is krap 20 graden nu. Zal nog wel zakken waait onder vensterbank door. :brr:

Nog even nagevraagd hoe het zit met gas verwijderen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:25

@mvdende: Ik snap heus wel dat het niet mag, maar je gaat gewoon niet dingen expres in een kamer zetten... Dat is dan net zoiets als een kind in een snoepwinkel zetten, en op het moment dat hij een snoepje wil pakken dan straf je hem af.
Een dier corrigeer je met de dingen die in een kamer staat, je zoekt het niet expres op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 21:58

En daarbij heeft straffen ook niet altijd het gewenste effect. Heb ik zelf mee gemaakt met de 4 kater kittens.

Daar was het juist de oplossing negeren en weglopen. Toen was er niks meer aan. Gevalletje negatieve aandacht is ook aandacht.

Afbeelding
Ikea kat Blue kapot.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:06

mvdende schreef:
purny schreef:

Aan dingen knagen wat niet mag, mag niet.... dat kan ik je eerst vriendelijk uitleggen, als dat gesnapt en gerespecteerd wordt, dan is dat heel fijn. Wordt het niet gesnapt of gerespecteerd na een keer vriendelijk uitleggen, dan leg ik het een 2e keer wat duidelijker uit. Als de hint dan nóg niet begrepen wordt, ja, dan krijgt mijn huisdier eens zeer duidelijk te horen dat wat hij/zij nu doet, echt niet de bedoeling is.....

Ik ga niet mijn hond die met z'n neus de prullenbak open maakt heel vriendelijk vragen of hij dat aub niet wil doen, dat is gewoon gelijk een correctie.... maar wel gelijk begrepen en Skip blijft vervolgens netjes uit de prullenbak.

Een kat zou bij mij inderdaad ook wat opvoed lessen krijgen. Mijn huis is geen knaag/ knabbel paradijs. Als een kat vind van wel, dan zal ik hem / haar dan ook vriendelijk duidelijk maken dat we dat gewoon niet doen... en van een beetje water uit een plantenspuit gaan ze niet dood hoor, tis hoogstens wat vervelend.

Gelukkig is Skip nooit "gevaarlijk" geweest met eten oid in huis en was het vanaf dag 1 al duidelijk dat er niets gegeten/ gepikt wordt (op een enkel incident na)

Maar soms is vervelend/ gevaarlijk gedrag afleren fijner voor beide, huisdier én baasje dan altijd overal vreselijk voor moeten opletten dat er niets giftigs/ gevaarlijks I huis rondslingert, met het gevaar dat het eens toch gruwelijk mis gaat...

Het punt is dat een kat geen hond is en niet op dezelfde manier getraind kan worden; een kat snapt straf niet. Een plantenspuit werkt niet aangezien de kat niet de juiste elementen met elkaar in verband brengt. Gedrag afleren bij een kat gaat dus niet zo 1, 2, 3; ook niet als je vindt dat jij dat wel kan of even doet of dat een kat bij jou wat opvoedlessen krijgt. Zo zit het beest simpelweg niet in elkaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 06:10

Mwoah dat is van kat tot kat verschillend denk ik. Die grijze Maine Coon hier snapt alles en heeft gewoon het fatsoen om geen stoute dingen te doen. Die rooie Bosrat echter is on-leerbaar lijkt het wel -O- Die kan je 99x boos van tafel vegen en de 100e keer kijkt hij nog hoogst verbaasd :x

Als ik met plantenspuit aankom dan gaat hij met dichtgeknepen ogen in zo'n houding zitten van ieuw daar komt het.

En als die rooie weer iets stout doet dan zit die grijze er naast met zo'n gezicht van :oo Oooh dat màg toch helemaal niet?? :oo

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:35

Hier ook katten(en gehad)die net zo trainbaar waren als een gemiddelde hond.
Ze komen en gaan op commando en het woordje UH is genoeg om te kappen met 'hun onzin'

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 10:39

Cathy en Blue kunnen apporteren. Alexia die verklaart ze voor gek. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 11:40

Gaat goed dus nu met veel wind kan ik balkon deur niet open zetten, want dan gaat het waaien in de keuken.

Rooster zakt daar dan naar beneden open inclusief fluitconcert.

Afbeelding
Zal wel een zeikert maar afwerking vind ik ook matig. Alleen op de hoekjes kit. Moet even kijken of ik bij buurman mag kijken (huisbaas van de woningbouw).

Opgelost en dat met het hout hoort zo, maar daar gaat veel vuil tussen zitten lijkt mij. En met verven smeer je het ook niet dicht gezien verf niet flexibel is.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:41

Ik vind het gewoon knap hoe je overal iets vind om over te klagen, dat lukt niet iedereen.
Je kan toch gewoon naar de uitvoerder lopen en zeggen van joh, kom even kijken, blijft het zo, of komen jullie het nog netjes afwerken?
Veel productiever en gericht op een oplossing. Maar als ik het verloop van dit topic zo zie zal je dit wel negeren en weer 6 andere dingen gevonden hebben die jou zijn aangedaan. Het leven is veel zonniger als vanuit het positieve naar dingen kijkt, dan mag je nog steeds vinden dat dingen niet goed gaan, maar dan is de oplossing dichterbij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 12:45

Blijft zo. Zit wel zelf te denken om iets af te kitten, maar aan de andere kant denk ik dat het ook een reden heeft. Hout moet ademen, maar geen uitleg over gehad vind ik wel weer jammer.

Rooster opgelost schijnbaar simpel iets, maar bij de oude nooit nodig gehad.

Baal een beetje van de steken op mijn borst. Dus tikkie gefrustreerd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:46

Je te druk maken en stress toelaten is heel erg slecht voor je gezondheid. Helaas heb ik daar zelf ook last van, je kunt allerlei nare gezondheidsklachten krijgen van stress. Dus proberen (al valt dat niet mee) om alles wat lichter te nemen.