Declaraties werk worden niet vergoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:38

Ja jeetje…
Is dit de eerste keer dat hij er zo laat mee is en hoe groot is het bedrag?
Met boos worden bereikt hij denk ik niets; bedrijf staat in zijn recht.
Enige wat je man kan doen is excuus brief schrijven richting zijn leidinggevende. Beterschap beloven, dat het om veel geld voor hem en dan vragen om coulance. Dan gaat de leidinggevende het hopelijk intern alsnog regelen.
En dan bij de volgende trip bij thuiskomst meteen declaratie indienen (en hij kookt zolang dat niet gedaan is :+ ).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:43

pateeke schreef:
Rocamor schreef:
Regels zijn regels. Vooral gebruiken bij medewerkers die hard werken, die een stap harder lopen.

Stel, je officiële werktijden zijn:
* 8.5 uur aanwezig zijn
* start voor 09.00 uur
* eindigen na 15:30 uur
Het werk dat je doet is niet tijdgebonden
Stel je hebt een medewerker, die in een filegevoelig deel woont. Daarom start ie 10.00 uur
Is voor die tijd wel bereikbaar
Pakt, uit zichzelf regelmatig dingen op buiten die 8.5 uur (betaald uiteraard).
Loopt een trap (of 2) harder als nodig is.

Zeg je dan ook: ga maar een uur in de file staan, want regels zijn regels?

En hoe ga je dan objectiveren dat die persoon recht heeft op uitzondering omdat hij harder werkt dan een ander?

En ja hoor, dat gebeurt dat men dan zegt: regels zijn regels en gelden voor iedereen.
Ik heb een zomervakantie gehad dat ik het werk van 4 (en bij momenten 5) man deed (waarvan mijn eigen job halftijds was en de andere voltijds), omdat er of een openstaande vacature was, al maanden, of omdat er geen vakantiewerkers aangenomen waren of omdat bv mijn collega verlof had. Het werk kon niet blijven liggen (zorg). Ik heb toen véél overuren gemaakt, net als mijn collega. We werkten met gemak van 8-20u (en ik moest dan nog minimaal een uur met het OV tot thuis). Aan het einde van het jaar had ik daardoor nog +- 100 overuren. Deze overuren opnemen ging niet (dat zou 5 weken verlof betekenen en dat is heel moeilijk op te nemen in de zorg waar al personeelstekort is) en werkgever wilde ook niet uitbetalen. Bovendien kreeg ik dan ook nog op mijn kop omdat ik die overuren gemaakt had en "ik niet wist wat mijn eigen job was" (m.a.w. omdat ik ook taken van een ander (waarvan sommigen mij ook toegeschoven werden door de directie zelf) gedaan had).

Dat je - in het geval van dit topic - zegt dat je geen kosten meer voorschiet... dat vind ik niet eens vreemd. Ik zou dat - als het over zulke bedragen gaat - hoe dan ook ter sprake brengen.

En in jouw geval, zou ik als manager dus afwijken van de regels en als jouw werk jou op deze manier bedankt voor jouw inzet, zou ik volgend jaar dus ook zeggen "regels zijn regels, dikke middelvinger, zoek het volgend jaar maar uit"

En wie hebben ze er dan mee?

Heb onlangs van een vriendin een zelfde verhaal gehoord. Zij heeft inmiddels de middelvinger opgestoken en - gelukkig - voor zichzelf gekozen. Personeel loopt er inmiddels allemaal weg.
Maar hey, regels zijn regels. En die moeten er zijn, maar er zijn ook uitzonderingen op die regels

Als goed (!) manager weet je echt wel welke medewerker je wat ruimte kunt geven en welke niet en dan valt dit ook over te brengen binnen het team.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:49

paars schreef:
Ja jeetje…
Is dit de eerste keer dat hij er zo laat mee is en hoe groot is het bedrag?
Met boos worden bereikt hij denk ik niets; bedrijf staat in zijn recht.
Enige wat je man kan doen is excuus brief schrijven richting zijn leidinggevende. Beterschap beloven, dat het om veel geld voor hem en dan vragen om coulance. Dan gaat de leidinggevende het hopelijk intern alsnog regelen.
En dan bij de volgende trip bij thuiskomst meteen declaratie indienen (en hij kookt zolang dat niet gedaan is :+ ).

Het is idd een goede vraag of het de eerste keer is dat hij er zo laat mee is!
Want iemand die zo laks is met declareren + zich niet aan het door de werkgever gestelde termijnen van declareren houdt, hoe is hij met de rest van zijn werk?
Wellicht dat het incident mbt de declaratie niet op zichzelf staat en dat er veel meer speelt.

josien_m_

Re: Declaraties werk worden niet vergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:10

Regels zijn richtlijnen om zaken soepel te laten verlopen. Geen ijzeren wetten! En inderdaad zoals iemand eerder zei, de werkgever heeft een schuld aan de werknemer, die zal voldaan moeten worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:23

.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 25-12-24 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:24

Ik ben oprecht blij dat de regels zijn regels mensen niet mijn leidinggevenden zijn.
Ik vrees dat de productiviteit enorm omlaag gaat bij deze wijze van leidinggeven.

Ik ben best vaak iets te laat op mijn werk, mag je wat van vinden, maar aan de andere kant aan het einde van de middag haal ik dat ruimschoots in. Ik ga echt niet om kwart over 4 de rotzooi opruimen om klokslag half 5 de deur uit te lopen. Dat is in de regel vaak 5 uur.
Als mijn leidinggevende daar over gaat zeuren ben ik om half 5 ook weg.
In mijn werk maakt het overigens niet uit als ik wat later ben of ik in de avond ook nog wat doe. Ik snap dat het anders is als je de receptie moet bemannen.

Natuurlijk moet je richtlijnen hebben, maar wat maakt het eigenlijk uit als een declaratie te laat is, wat zijn de werkelijke gevolgen voor een bedrijf?
Deze zijn namelijk vaak minimaal, de kosten zitten al in het project gecalculeerd, de declaratie was binnen het boekjaar ingediend, de kosten zijn onderbouwd. Waar zit dan het extra werk voor de boekhouder?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:29

Wanneer hij voor 2 werkt en het zo druk heeft dat hij z’n declaraties niet indient wordt het misschien tijd voor een andere baan , hij zal ook niet voor 2 betaald worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:33

.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 25-12-24 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:34

Wat ik vooral mis in dit verhaal is of je man contact heeft gehad met het bedrijf over het feit dat hij de declaratie niet ging halen binnen termijn?

Kort mailtje met hé joh ik moet dit nog doen maar heb teveel werk dus moet kiezen tussen A en B. Daarbij leg je de verantwoordelijkheid voor de keuze bij het bedrijf. Dat is toch het minste wat je als werknemer moet doen bij een drukke agenda en afspraken die je niet kunt nakomen?

Maar wat ik me ook afvraag.. Hoeveel werk kan dit nou daadwerkelijk zijn? Je propt alle bonnetje bij elkaar en bij thuiskomst pak je die map erbij en regel je dat. Hoe vervelend het klusje ook is: zoveel werk is het toch niet? En als het wel zoveel werk is, is het inderdaad ook niet heel prettig om dit tegen de feestdagen (twee maanden te laat) nog even op een bureau te gooien.

Ik snap beide kanten van het verhaal wel. Maar het ligt denk ik wat genuanceerder of een bedrijf hier coulant mee wil omgaan of nu echt nee zegt. En dat laatste zal ook zijn met hoe graag ze je man willen houden of niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:34

ingvdh schreef:
Deze zijn namelijk vaak minimaal, de kosten zitten al in het project gecalculeerd, de declaratie was binnen het boekjaar ingediend, de kosten zijn onderbouwd. Waar zit dan het extra werk voor de boekhouder?

Een boekjaar hoeft niet gelijk aan een kalenderjaar te zijn.

Eerder werd er verwezen naar een CAO. Niet iedereen heeft te maken met een CAO.

We hebben gewoon te weinig informatie om er echt wat van te zeggen.
Het verhaal komt enkel van de vrouw van degene die de kosten heeft gemaakt.
Het beste wat ze kan doen is zorgen dat hij het nu goed bijhoudt. Op het moment dat de kosten gemaakt zijn goed georganiseerd opslaan. Dat is de grootste tijdwinst.

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:49

Ik vind het gewoon nalatigheid van de partner. Als hij voor zijn werk een ticket heeft geboekt, kan hij 2 seconden erna een declaratieformulier invullen, bewijs betaling eraan hangen en doorsturen naar de betreffende afdeling. Er zullen ongetwijfeld regels opgesteld zijn omtrent declaratiegedrag binnen het bedrijf. Die kun je opzoeken als je twijfelt en anders navragen. Heeft de partner niet gedaan. Als hij al aan zag komen dat hij het termijn van indienen, zou overschrijden (door wat voor reden dan ook), had hij eerder aan de bel kunnen trekken. Heeft de partner niet gedaan.
Hij zou een verzoek voor coulance en alsnog betaling in kunnen dienen. Maar dat een bedrijf regels opstelt omtrent declaratiekosten, vind ik logisch. Anders krijg je straks medewerkers die kosten na 3 jaar gaan declareren.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:09

Goh, door dit topic realiseer ik me dat ik nog een hoop declaraties moet indienen van een reis in September…
Ook de organisatie waar ik voor werk heeft een termijn van 3 maanden en ben ook wel eens te laat geweest.
Dan krijg ik netjes een mailtje met de vraag ik het voortaan eerder wil indienen… en vervolgens wordt de declaratie in behandeling genomen.
Ja ik ben er dus ook niet zo heel erg vlot mee, ik reis veel dus er schieten nog wel eens bonnetjes doorheen die ik later weer terug vind.
En ik vind het vooral van mijn organisatie nalatig dat ik ALLES moet voorschieten, in een maand veel reizen zit je zo aan €4500 aan declaraties. Ik heb er soms een hele boekhouding aan over alsof belasting schuldig ben :')
Vliegreizen etc kan ik gelukkig boeken via een bureau en dat wordt direct door de werkgever betaald.
Ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet alle details maar wat ik zo uit de OP haal zal ik nooit geen cent meer voorschieten aan zo’n bedrijf die uiteindelijk weigert te betalen omdat het laat is ingediend.
Nee, mij niet op kosten drijven voor wat uiteindelijk rendement heeft voor het bedrijf.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:39

Zelf zit ik aan de andere kant van dit soort verhalen. Ik ben degene die de declaraties moet verwerken van mensen die te laat zijn. Wij zijn daar vrij coulant in, maar na 3 waarschuwingen is het ook klaar. Wij hebben er namelijk zoveel extra werk aan, dan ben ik haast geneigd er kosten voor in rekening te brengen :') .

Het hoort gewoon bij je werk, doe het gewoon. Als ik altijd te laat zou zijn met salarissen betalen dan kom ik daar ook niet mee weg, maar andersom moet het wel maar gedaan worden wanneer het mensen uitkomt.

Ik ben overigens niet coulant als het jaar is afgesloten. Dan is het gewoon pech, geld weg. Ik ga geen boekjaar openbreken omdat iemand ruimschoots te laat is.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:24

Ik zit ook aan de kant van de financiële administratie, maar ik vind jullie ongelooflijk hard op basis van de feiten die TS wel (en niet) benoemd.

Want inderdaad, misschien werkt deze man veel te hard en is hij blij als hij thuis is om uit te rusten. Misschien is hij nalatig maar gewoon niet administratief de sterkste en heeft hij hier nog wat in te leren. En misschien is hij gewoon laks, maar dan nog zou ik (tot op zekere hoogte!) van een werkgever enige mate van coulance of medewerking verwachten. De kosten zijn gemaakt ten behoeve van werk, en het gaat zo te zien niet om een paar tientjes. Kom op zeg, ik snap dat de timing nu ruk is met de feestdagen maar gezien de datum ga ik er vanuit dat het boekjaar nog niet afgesloten was, en het kost écht geen uren werk om alsnog even die declaratie uit te betalen als wijze van vriendelijkheid naar je hardwerkende werknemers. Als het nou de zoveelste keer is, de man altijd maar uit zijn neus zit te vreten of het boekjaar wel al is afgesloten word het een ander verhaal maar dat lees ik niet af van het verhaal en zijn allemaal aannames.

Overigens is het altijd de verantwoordelijkheid van de medewerkers, maar hier gaat er minstens 1x een mail uit voor het sluiten van het boekjaar dat het echt de laatste kans is voor declaraties. Een beetje menselijkheid mag hoor, niks mis mee. Anders wordt de sfeer op de werkvloer er ook niet beter op.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:36

Bij ons is einde boekjaar overigens niet einde jaar maar week 6. Dus dat is bij ieder bedrijf ook anders.
Wij krijgen idd ook een mail met een reminder voor declaraties.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:53

cissy schreef:
denisesilver schreef:
Yep! Ik werk inderdaad op een financiële afdeling :D

Maar ik ben de slechtste niet en zou echt wel coulance tonen als ze een paar weken, of zelfs een maand te laat zouden zijn, wil ik nog wel meedenken. Maar zoveel te laat én net voor het einde van het jaar aan komen kakken? Sorry maar nee, dat zou er bij mij ook niet zomaar ingaan. Dat moet sowieso eerst langs de leidinggevende (van zowel de werknemer als de financiële afdeling) voor akkoord. En heel eerlijk ben ik dan in het vervolg ook heel vervelend met het achter je vodden aan zitten :o

Cissy, er zit wel een degelijk verschil tussen facturering en declaraties, afhankelijk van je administratieprogramma. Daarbij is zo’n verjaringstermijn leuk bij reguliere administraties, maar als je met opdrachten (of subsidies) werkt, dan gaat de tegenpartij absoluut niet accepteren dat je na sluitingsdatum nog gaat factureren.

Een goede projectadministratie heeft die kosten allang ingecalculeerd in de voorcalculatie. Die kosten komen niet ineens op als po#pen denk ik.
Dus bij facturatie naar de klant is dat al meegenomen. Of gaat alles op regie basis. Bij ons niet in ieder geval. En zo ja dan weten ze op moment van planning maken dat een medewerker op locatie in buitenland moet en dus kosten gaat maken.

Bij grote projecten met meerwerk wordt dit altijd gecommuniceerd met de eindklant. Dus of je het nu factureert of over 3 mnd moet niet zoveel uitmaken.

Of werk ik nou bij een aparte werkgever?

Nee, je hebt gelijk. Ik werk veel met subsidies en dan moeten facturen en betaalbewijzen binnen de termijn vallen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 15:40

(als je een trip over de oceaan hebt…dan heb je minimaal 8 uur om je bonnetjes te ordenen en wat voorwerk te doen. Alles zit dan nog vers in je hoofd en ben er bij thuiskomst dan zo mee klaar).

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:30

paars schreef:
(als je een trip over de oceaan hebt…dan heb je minimaal 8 uur om je bonnetjes te ordenen en wat voorwerk te doen. Alles zit dan nog vers in je hoofd en ben er bij thuiskomst dan zo mee klaar).

Of de notulen uitwerken van de meetings die je hebt gehad...offertes uitwerken etc.

In sommige posts (niet die van jou paars) lijkt het alsof je dit ff tussendoor doet maar zo heb je heel veel dingen die even tussendoor moeten gebeuren. Prioriteiten stellen is de oplossing en in dit geval zijn wellicht klant vragen of offertes of andere dingen eerst gebeurt. Voor het bedrijf zou dat best eens de juiste keuze geweest kunnen zijn... Zo als gezegd ik zou bij een gewaardeerde medewerker coulance verwachten door de werkgever.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:04

Rocamor schreef:
pateeke schreef:
En hoe ga je dan objectiveren dat die persoon recht heeft op uitzondering omdat hij harder werkt dan een ander?

En ja hoor, dat gebeurt dat men dan zegt: regels zijn regels en gelden voor iedereen.
Ik heb een zomervakantie gehad dat ik het werk van 4 (en bij momenten 5) man deed (waarvan mijn eigen job halftijds was en de andere voltijds), omdat er of een openstaande vacature was, al maanden, of omdat er geen vakantiewerkers aangenomen waren of omdat bv mijn collega verlof had. Het werk kon niet blijven liggen (zorg). Ik heb toen véél overuren gemaakt, net als mijn collega. We werkten met gemak van 8-20u (en ik moest dan nog minimaal een uur met het OV tot thuis). Aan het einde van het jaar had ik daardoor nog +- 100 overuren. Deze overuren opnemen ging niet (dat zou 5 weken verlof betekenen en dat is heel moeilijk op te nemen in de zorg waar al personeelstekort is) en werkgever wilde ook niet uitbetalen. Bovendien kreeg ik dan ook nog op mijn kop omdat ik die overuren gemaakt had en "ik niet wist wat mijn eigen job was" (m.a.w. omdat ik ook taken van een ander (waarvan sommigen mij ook toegeschoven werden door de directie zelf) gedaan had).

Dat je - in het geval van dit topic - zegt dat je geen kosten meer voorschiet... dat vind ik niet eens vreemd. Ik zou dat - als het over zulke bedragen gaat - hoe dan ook ter sprake brengen.

En in jouw geval, zou ik als manager dus afwijken van de regels en als jouw werk jou op deze manier bedankt voor jouw inzet, zou ik volgend jaar dus ook zeggen "regels zijn regels, dikke middelvinger, zoek het volgend jaar maar uit"

En wie hebben ze er dan mee?

Heb onlangs van een vriendin een zelfde verhaal gehoord. Zij heeft inmiddels de middelvinger opgestoken en - gelukkig - voor zichzelf gekozen. Personeel loopt er inmiddels allemaal weg.
Maar hey, regels zijn regels. En die moeten er zijn, maar er zijn ook uitzonderingen op die regels

Als goed (!) manager weet je echt wel welke medewerker je wat ruimte kunt geven en welke niet en dan valt dit ook over te brengen binnen het team.

Ik heb mijn conclusies ook getrokken, een tijd later. Ik heb mijn boeltje gepakt en ben vertrokken. Nooit spijt van gehad.

Ik denk dat in het geval waar het hier over gaat, het aan beide partijen ligt.
Het bedrijf kan gemakkelijk om situaties als deze te vermijden, de werknemer de keuze geven: zij boeken en betalen direct of werknemer boekt en declareert. En de man van TS had er even tijd voor moeten nemen om dit te declareren want tenslotte gaat het toch om veel geld wat hij voorgeschoten heeft.
Over het algemeen gaat het de werknemers en dus ook het bedrijf ten goede komen als het bedrijf de keuze biedt. Als je geen tijd hebt of het vervelend vindt om te declareren kan je het bedrijf laten boeken en betalen, en als je daar niet mee inzit, declareer je. Die keuze bieden werkt motiverend. En als werknemer zou ik dadelijk na het boeken alvast het bedrag dat ik betaald had declareren. Dan ben je daar al vanaf en hoef je je geld niet lang te missen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:48

oji schreef:
Ik vind het ook raar dat ie het voor moet schieten, daar zou ik al niet mee akkoord gaan. Ik heb ook veel gereisd voor mijn werk, maar tickets, hotels etc waren allemaal vooraf betaald door bedrijf. Ja bonnetjes van het eten ter plaatse die declareerde ik achteraf.

Het is niet zomaar te laat. Denk dat een werkgever bij een paar weken over tijd wel wat coulance zou vertonen. Maar nu nog indienen, op het moment dat de financiële administratie altijd topdrukte heeft met het afsluiten van het boekjaar. Dat zou betekenen dat de bonnen op het boekjaar van volgend jaar komen en deze reis uit het verleden is niet op volgend jaar begroot.
Het is gewoon heel onhandig van je man. Dat is de enige waar je boos op kan zijn.

Gelukkig, een nuchtere to the point reactie. Man lief is royaal te laat met indienen dus die zit fout. En kom dan niet met allerlei verhalen over coulance etc. Hou je declaraties op orde en dien ze op tijd in, of je nou hard werkt voor twee?(volgens vrouwlief dan toch) of niet. Het verhaal is natuurlijk ook maar van een kant
en dan nog via zijn vrouw. Ik hoor graag het verhaal van de andere kant ook.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 13:47

CharleyT schreef:
oji schreef:
Ik vind het ook raar dat ie het voor moet schieten, daar zou ik al niet mee akkoord gaan. Ik heb ook veel gereisd voor mijn werk, maar tickets, hotels etc waren allemaal vooraf betaald door bedrijf. Ja bonnetjes van het eten ter plaatse die declareerde ik achteraf.

Het is niet zomaar te laat. Denk dat een werkgever bij een paar weken over tijd wel wat coulance zou vertonen. Maar nu nog indienen, op het moment dat de financiële administratie altijd topdrukte heeft met het afsluiten van het boekjaar. Dat zou betekenen dat de bonnen op het boekjaar van volgend jaar komen en deze reis uit het verleden is niet op volgend jaar begroot.
Het is gewoon heel onhandig van je man. Dat is de enige waar je boos op kan zijn.

Gelukkig, een nuchtere to the point reactie. Man lief is royaal te laat met indienen dus die zit fout. En kom dan niet met allerlei verhalen over coulance etc. Hou je declaraties op orde en dien ze op tijd in, of je nou hard werkt voor twee?(volgens vrouwlief dan toch) of niet. Het verhaal is natuurlijk ook maar van een kant
en dan nog via zijn vrouw. Ik hoor graag het verhaal van de andere kant ook.

Je weet niet hoeveel werk die man nog heeft gehad na die reizen. Hoe vol zijn hoofd zat, of hij het er nog bij kon hebben. Ik kan het me levendig voorstellen dat het is blijven liggen, vooral als je een drukke baan hebt. Fijn dat er mensen zijn die of niet zo'n drukke baan hebben of een hoofd hebben die oneindig door kan gaan. Dat oneindig doorgaan heb ik ook geprobeerd, dat eindigde in een burnout en nu bijna 20 jaar later ben ik nog steeds minder belastbaar als voor die burnout.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 13:51

Degenen die hier komen met argumenten, nu komen de kosten op het volgende boekjaar en dakkannie...
Dat betekent dus dat als je 3 maanden de tijd hebt om te declareren je vanaf half november of zo gewoon niets meer moet voorschieten voor de baas. want dan kan je niet meer declareren, zélfs niet binnen de 3 maanden, wánt half februari wordt het oude jaar afgesloten.
Dat is toch gewoon flauwekul?
Als je afgelopen jaar van 15 tot 21 dec naar de VS moest, je komt vlak voor Kerst, zondag 22 dec met een jetlag thuis, en je bedrijf is vanaf 23 dec dicht tot 6 januari (sommige tenten doen dat), dus je kunt sowieso pas 5 jan. iets indienen.
Stel het wordt 28 feb voor je er aan toe komt (want je gaat begin februari eindelijk nog even met skivakantie (want je moest je overwerkdagen óók nog opmaken), nog steeds binnen de 3 maanden dus, dan kan je naar je geld fluiten? Want het boekjaar is afgesloten?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 14:02

Muppett schreef:
Beste bokkers,

Eigenlijk weet ik het antwoord wel, maar ik wilde jullie toch iets voorleggen omdat ik er een tikje wanhopig van word.

Mijn man werkt voor een bedrijf en heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren.
Door grote drukte is het hem tot op vorige week niet gelukt om te declareren. Het uitzoekwerk van alle bonnen en facturen vraagt heel veel tijd. Eerlijk gezegd heeft hij het ook wel een beetje voor zich uit geschoven.

Het bedrijf hanteert een termijn van binnen 3 maanden declareren. Daar zit hij twee maanden overheen. Nu weigeren ze de declaraties uit te betalen. Ik vind dat echt ontzettend banketstaaf, mijn man doet het werk van twee personen en zet zich echt 200% in voor dat bedrijf.

Kunnen we hier iets mee? Ik ben in staat om zijn leidinggevende te mailen, maar mijn man zit daar niet op te wachten....

Wie heeft hier ervaring mee of weet raad?

Ik neem aan dat jullie al langer bij elkaar zijn en dat jouw man die baan ook al langer heeft.

Dus dat declaraties er binnen 3 maanden moeten ingediend zijn is ook bekend bij jullie beiden.

Steld zich bij mij de vraag : waar ben jij , TS, hier in het verhaal?

Als jij nu "boos" bent en "in staat om de leidinggevende te mailen"
Dan had je die energie ook kunnen gebruiken om je man of achter zijn broek aan te zitten of...

...Hem simpel gewoon te helpen als je weet dat ie druk is en het voor zich uit schuift.

Even zelf naar de bonnen vragen, ze alvast klaarmaken, enz.

Maar je hebt het ook op zijn beloop gelaten en nu achteraf klagen en het bedrijf als schuldig aan te wijzen vind ik dus niet correct.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 14:03

Ibbel schreef:
Degenen die hier komen met argumenten, nu komen de kosten op het volgende boekjaar en dakkannie...
Dat betekent dus dat als je 3 maanden de tijd hebt om te declareren je vanaf half november of zo gewoon niets meer moet voorschieten voor de baas. want dan kan je niet meer declareren, zélfs niet binnen de 3 maanden, wánt half februari wordt het oude jaar afgesloten.
Dat is toch gewoon flauwekul?
Als je afgelopen jaar van 15 tot 21 dec naar de VS moest, je komt vlak voor Kerst, zondag 22 dec met een jetlag thuis, en je bedrijf is vanaf 23 dec dicht tot 6 januari (sommige tenten doen dat), dus je kunt sowieso pas 5 jan. iets indienen.
Stel het wordt 28 feb voor je er aan toe komt (want je gaat begin februari eindelijk nog even met skivakantie (want je moest je overwerkdagen óók nog opmaken), nog steeds binnen de 3 maanden dus, dan kan je naar je geld fluiten? Want het boekjaar is afgesloten?

Jawel. Ik moet dan alvast een bedrag opgeven zodat ze er rekening mee houden maar alles moet door het systeem zijn in eerste weken januari. Anders is het jammer.
En als de declaratie om wat voor reden wordt afgekeurd ontstaat een probleem want de manager gaat wisselen. Daar moet ik dan zelf even achteraan mailen. Dat kost 10 minuutjes werk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:27

Heb vroeger declaraties gedaan, maar kreeg vaak formulieren vol met bonnen geniet en geschreven. De helft klopte vaak niet.

Maar anders geen dingen meer doen waarvoor declaraties ingevuld moeten worden.

Maar denk dat het probleem is dat hij het te netjes wil doen. Gewoon bijhouden tijdens reis scheelt een hoop werk achteraf.