BigOne schreef:Ooit een keer in een dropshipper getrapt, had hij nu geleverd wat ik bestelde maar nee! Via via opgespoord, hij reageerde niet, toen zijn vader benaderd( die eerst nog boos op me werd want dat deed z’n zoon niet, wel dus) Had binnen een dag excuses en geld terug.
Dat is geen dropshipper maar een oplichter
Telpeva schreef:Ik vind het verkeerd omdat de spullen naar mijn idee niet zijn getest of goedgekeurd voor de Europese markt. Hierin kunnen gevaarlijke stoffen zitten die mensen ziek kunnen maken, dat zie ik als zeer onverantwoordelijk gedrag. Verboden is het naar mijn weten inderdaad (nog?) niet, ik hoop erop dat dat wel komt.
Maar dat is heel iets anders en staat compleet los van dropshippen. Er zijn genoeg webshops die een eigen opslag hebben met spullen uit China die (misschien) niet zijn goedgekeurd, maar dat zijn dan geen dropshippers.
Dan praat je dus over "enkel spullen met europees keurmerk toelaten in de EU", dan ga je waarschijnlijk enorme prijsstijgingen zien overal en daar zullen we ook niet blij van worden... En er zijn volgens mij best veel spullen die door Europeanen worden geproduceerd in China, de Chinezen produceren dan gewoon een heleboel meer zónder merkje en verkopen dat voor een schijntje. Als dat dan niet aan de regels voldoet, doen die Europese spullen dat ook niet...