Website te mooi om waar te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 20:43

Percy schreef:
Nee, absoluut niet. Levertijd 10 tot 15 dagen omdat het rechtstreeks vanuit de leverancier verzonden wordt en de kosten van retourneren zijn voor rekening van de klant en het moet retour naar China.

Dropshipper, 100 procent.

Precies, even mensen bewust maken.... Als je ziet hoe veel mensen er onder reageren ( op facebook).... Wil ik niet weten hoe veel mensen er toch bestellen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:45

Ik vind alleen de naam al te dom :') Essentiels. Dat lijkt gewoon verkeerd geschreven _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:47

En de reviews zijn allemaal positief en zonder spelfouten. Dat kan niet :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:49

Sky_As schreef:
Zou jij hier besteld hebben?
Zo ja, kijk dan ook even hier
https://chantal-utrecht.nl/products/the ... 3425680203

En ga onderin vooral eens naar het kopje retouren

Dit is ook een dropshipper. Ze proberen het alleen te verbloemen door te doen alsof ze in Utrecht zitten. Maar dat zitten ze niet. Plaatje van de winkel is nep.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:52

Suzanne F. schreef:
Sky_As schreef:
Zou jij hier besteld hebben?
Zo ja, kijk dan ook even hier
https://chantal-utrecht.nl/products/the ... 3425680203

En ga onderin vooral eens naar het kopje retouren

Dit is ook een dropshipper. Ze proberen het alleen te verbloemen door te doen alsof ze in Utrecht zitten. Maar dat zitten ze niet. Plaatje van de winkel is nep.

Ze hebben wel een ‘vacature’: Graphic Designer voor E-commerce Webshop
Wie gaat er solliciteren? :+

Sky_As

Re: Website te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 21:05

Je moet eens googlen, Trustpilot zegt genoeg.....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 21:42

Ze zijn eigenlijk zo gemakkelijk te herkennen als je weet waarop te letten. En zo moeilijk is dat niet, vandaag besteld, morgen verzonden bijvoorbeeld. Kijk je verder dan is de levertijd een week of twee.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 22:21

Ik weet het .... Maar toch trappen er nog legio mensen in, vandaar ook dit topic. Stukje bewustwording hoop ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:52

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:32

Suzanne F. schreef:
Kan iemand deze trui bij een niet-dropshipper vinden?

https://www.vanhalenmode.nl/products/tr ... 6975724847

Ik bestel hem nog liever zelf bij Ali dan dat ik via een dropshipper bestel.

Oww, dat is waarschijnlijk zo'n extreem synthetische trui met print die in het echt net niet lekker gedrukt is...
Manlief had een dergelijke trui (maar dan met kerst print) gekocht, vreselijke stof, 1x aan en nooit weer. Stof wordt ook snel lelijk (pilling).

Maar als je hem toch graag wil: je kunt bij Ali de afbeelding invoeren en daarmee zoeken (als hij van Ali komt, is hij waarschijnlijk niet te vinden bij een winkel met voorraad).

Of als je een screenshot maakt en Google lens erop los laat, krijg je nog veel meer opties en alternatieven, van betere materialen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:16

Dus hij is niet gebreid maar met een print erop gedrukt? Dat wil ik niet. -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:25

callippo schreef:
Suzanne F. schreef:
Kan iemand deze trui bij een niet-dropshipper vinden?

https://www.vanhalenmode.nl/products/tr ... 6975724847

Ik bestel hem nog liever zelf bij Ali dan dat ik via een dropshipper bestel.

Oww, dat is waarschijnlijk zo'n extreem synthetische trui met print die in het echt net niet lekker gedrukt is...
Manlief had een dergelijke trui (maar dan met kerst print) gekocht, vreselijke stof, 1x aan en nooit weer. Stof wordt ook snel lelijk (pilling).

Maar als je hem toch graag wil: je kunt bij Ali de afbeelding invoeren en daarmee zoeken (als hij van Ali komt, is hij waarschijnlijk niet te vinden bij een winkel met voorraad).

Of als je een screenshot maakt en Google lens erop los laat, krijg je nog veel meer opties en alternatieven, van betere materialen.

Ik vind ze ook erg gefotoshopt eruit zien eerlijk gezegd.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:43

Suzanne F. schreef:

Dat is altijd met dat soort gephotoshopte productafbeeldingen. Als het een 'plat' plaatje is op een 3D mens of torso-vorm oid, is het altijd alleen maar een print én eigenlijk altijd AliExpress gebeuren. Want als het van een legitiem merk zou zijn zou er een foto van het product met een model zijn, of op een paspop (waarbij de paspop dan is weg gephotoshopt, maar je wel duidelijk de vormen en diepten van de paspop erin terug ziet komen).

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:31

Suzanne F. schreef:

Maar daar zijn ze heel eerlijk over:

Trendy Print: De unieke print maakt deze damestrui perfect om een beetje persoonlijkheid en fun toe te voegen aan je kleding.

Het loont altijd de beschrijving en specs te lezen want hoewel de foto's vaak, laten we het "multi interpretabel" noemen :'), zijn, liegen ze vaak niet want dan gaan ze een grens over.

Zo kocht een vriend laatst iets wat ongeveer een miniatuur bleek te zijn, maar de specs klopten gewoon wel die erbij stonden. Dat had ie dus niet gelezen :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:06

Hm jammer. Oke thanks.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:57

Toevallig was mijn broertje hier vanwege mijn verjaardagsfeestje en volgens hem doet hij niet aan dropshippen omdat hij zelf de voorraad heeft staan. En er was iemand die zei dat hij al zijn producten niet op voorraad heeft en dat klopt ook er staan niet 10 kattenbakken in zijn huis te wachten tot iemand het koopt. Dus hij is nog steeds een dropshipper. Super blij dat dit in mijn familie zit. |o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 19:19

Hij is dus nog een slechte dropshipper ook := Lijkt me ook bloedirritant wanneer je broertje zoiets doet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:26

Broertje is al jaren irritant dus dit kon er nog wel bij. Dit is wel 1 van de domste ideeën die hij had.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:35

Er is niets verboden aan een dropshipper zijn dus ik snap het probleem niet? Zolang hij kloppende algemene voorwaarden op de site heeft staan, en die nakomt, dan is dat een heel ander verhaal dan wanneer je spullen besteld die nooit komen of je creditcard info wordt gejat...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:09

Jij zou het toe juichen als je familielid een dropshipper wordt. Voor mij voelt dit ethisch niet goed. Hij verkoopt geen unieke producten of dingen die hun veel gebruiken. En het enige voordeel is dat hij het mocht het in zijn magazijn staan inderdaad in 1 dag kan leveren.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:16

Voor mij voelt dat Ethisch ook niet goed. Wat je bij hem kunt kopen kun je voor minder geld op andere pagina's kopen. Dat vind ik niet netjes, al vind ik het soms wel naïef als je 'slachtoffer' wordt bij een dropshipper. :P

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:37

friezenfan2 schreef:
Jij zou het toe juichen als je familielid een dropshipper wordt. Voor mij voelt dit ethisch niet goed. Hij verkoopt geen unieke producten of dingen die hun veel gebruiken. En het enige voordeel is dat hij het mocht het in zijn magazijn staan inderdaad in 1 dag kan leveren.

Fijn dat je dat voor mij bepaald. Maar nee, ik juich dat niet toe maar ik keur het ook niet af want waarom zou ik? Het enige wat dropshippers niet hebben is een eigen voorraad en nergens staat dat dat verplicht is om te hebben als je spullen wilt verkopen. De levertijd is langer wanneer het uit China komt maar als dat vermeld wordt wat is dan het probleem? En dat het goedkoper is als je rechtstreeks besteld is geen reden want vrijwel ieder product heeft verschillende prijzen bij verschillende webshops.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:40

Ooit een keer in een dropshipper getrapt, had hij nu geleverd wat ik bestelde maar nee! Via via opgespoord, hij reageerde niet, toen zijn vader benaderd( die eerst nog boos op me werd want dat deed z’n zoon niet, wel dus) Had binnen een dag excuses en geld terug.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:20

Bielsje schreef:
friezenfan2 schreef:

Fijn dat je dat voor mij bepaald. Maar nee, ik juich dat niet toe maar ik keur het ook niet af want waarom zou ik? Het enige wat dropshippers niet hebben is een eigen voorraad en nergens staat dat dat verplicht is om te hebben als je spullen wilt verkopen. De levertijd is langer wanneer het uit China komt maar als dat vermeld wordt wat is dan het probleem? En dat het goedkoper is als je rechtstreeks besteld is geen reden want vrijwel ieder product heeft verschillende prijzen bij verschillende webshops.

Ik vind het verkeerd omdat de spullen naar mijn idee niet zijn getest of goedgekeurd voor de Europese markt. Hierin kunnen gevaarlijke stoffen zitten die mensen ziek kunnen maken, dat zie ik als zeer onverantwoordelijk gedrag. Verboden is het naar mijn weten inderdaad (nog?) niet, ik hoop erop dat dat wel komt.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:41

BigOne schreef:
Ooit een keer in een dropshipper getrapt, had hij nu geleverd wat ik bestelde maar nee! Via via opgespoord, hij reageerde niet, toen zijn vader benaderd( die eerst nog boos op me werd want dat deed z’n zoon niet, wel dus) Had binnen een dag excuses en geld terug.

Dat is geen dropshipper maar een oplichter :')

Telpeva schreef:
Ik vind het verkeerd omdat de spullen naar mijn idee niet zijn getest of goedgekeurd voor de Europese markt. Hierin kunnen gevaarlijke stoffen zitten die mensen ziek kunnen maken, dat zie ik als zeer onverantwoordelijk gedrag. Verboden is het naar mijn weten inderdaad (nog?) niet, ik hoop erop dat dat wel komt.

Maar dat is heel iets anders en staat compleet los van dropshippen. Er zijn genoeg webshops die een eigen opslag hebben met spullen uit China die (misschien) niet zijn goedgekeurd, maar dat zijn dan geen dropshippers.

Dan praat je dus over "enkel spullen met europees keurmerk toelaten in de EU", dan ga je waarschijnlijk enorme prijsstijgingen zien overal en daar zullen we ook niet blij van worden... En er zijn volgens mij best veel spullen die door Europeanen worden geproduceerd in China, de Chinezen produceren dan gewoon een heleboel meer zónder merkje en verkopen dat voor een schijntje. Als dat dan niet aan de regels voldoet, doen die Europese spullen dat ook niet...