Mini shredder oid en dan alles heel klein maken, neemt het niet zo veel ruimte in en het verteert sneller.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zolala schreef:Maar een oplossing voor snoeiafval, daar ben ik wel over aan het nadenken. Misschien in combinatie met een kleine takkenril. Misschien een soort korf maken in de hoek waar ik allebei in kwijt kan?
Prairy schreef:Compost maken
Mini shredder oid en dan alles heel klein maken, neemt het niet zo veel ruimte in en het verteert sneller.
axel_1997 schreef:Als je aan puimsteen kan komen zou je nog wel een muurtje op je balkon kunnen maken. Dat is zo licht dat het blijft drijven.
En gasbeton zou ook kunnen. Dat moet je dan alleen wel met een hamer bewerken om het meer op natuursteen te laten lijken.
Ibbel schreef:Een takkenril op een balkon heeft nauwelijks (eigenlijk gewoon geen, imo) meerwaarde. Je zult op een balkon x-hoog geen egels winterbeschutting bieden, bedoel ik maarEn ik denk dat je buren niet blij zijn met overwinterende muizen
Ik zou een leuk insektenhotel kopen en neerzetten, daarmee vervang je in ieder geval een deel van de rol van een takkenril.
Zolala schreef:Een insectenhotel heeft op het oosten weinig zin, daarom dacht ik ook meer aan een rommelhoekje van takken en snoeiafval voor bijvoorbeeld spinnen, pissebedden, etc.
Ik ben nog maar wat aan het pionieren
Vjestagirl schreef:Je kunt ook gaan voor een wormenbak/wormenhotel. Dan maak je ook je eigen compost (met behulp van wormen dus), en dat ruik je helemaal niet, dus die zijn ook geschikt voor een balkon (ik ken zelfs mensen die ze in de keuken hebben.
Ibbel schreef:Hoezo? Dan zet 'm met de rug naar het oosten - heb je er zelf nog mooi zicht op ook, vanuit je kamer. En als je 'm tegen de zijkant van je balkon zet, staat-ie op het zuiden.