Wat gebeurt er met online retouren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 14:04

Verschil is dat je bij de bakker het brood fysiek meekrijgt. Het gaat erom dat de webwinkel het product nog moet leveren en jij dus ook niet de garantie hebt dat het komt.

Als je online bij de supermarkt besteld, kun je er bij de AH voor kiezen om achteraf te betalen. Daar gaat het om, dat je de keuze hebt om vooraf te betalen of (gedeeltelijk) achteraf. Wel is er uiteraard een betaalverplichting.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:23

Ik zelf merk wel dat als ik fysiek echt ga shoppen in de stad ik wel 3x na denk of ik iets koop terwijl ik het online wss al lang afgerekend had. Ik heb ook altijd cash geld bij me en vind het dan vaak zonde om veel daar van uit te geven. Inet bankieren is zo een valkuil. Je hebt het geld niet in je handen namelijk.

Het online shoppen is best wel gevaarlijk wat dat betreft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:44

Betreft kleding ben ik echt een fysieke shopper.
Wil gewoon zien hoe het me staat.
Maattabellen zijn vaak zo anders.
Ben daarna compleet gesloopt want te veel prikkels.
Maar toch.

Maar bij de kruidvat kan ik prima online beste.
Pakket lenzen vloeistof wat ik altijd gebruik hebben ze niet in de winkel. En bestel dan altijd als iets anders wat ik nodig heb in de aanbieding is en dan laat ik dat brengen.
Maar dat is nooit een retour.

Paardendekens is het geen wat hier het meeste retour is gegaan.
Maar nu ik voor beide een fijn merk heb ook niet meer.

Achteraf betalen heb ik nog nooit gedaan

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:51

Popstra schreef:
Ik zelf merk wel dat als ik fysiek echt ga shoppen in de stad ik wel 3x na denk of ik iets koop terwijl ik het online wss al lang afgerekend had. Ik heb ook altijd cash geld bij me en vind het dan vaak zonde om veel daar van uit te geven. Inet bankieren is zo een valkuil. Je hebt het geld niet in je handen namelijk.

Het online shoppen is best wel gevaarlijk wat dat betreft.

Ik heb dat juist andersom, in een winkel met een shirtje in handen staan, leuk kopen we. In de volgende winkel leuke schoenen, prima prijs voor wat je in je handen hebt, leuk kopen we. de volgende winkel een trui, leuk. Volgende winkel...

Bij online shoppen mik ik alles in een winkelmandje en als ik dan de totaalprijs zie dan ben ik meteen genezen. Met shoppen in winkels bekijk en beslis ik alles per winkel en per item, het totaalplaatje van wat ik op zo'n dag dan heb uitgegeven dat ontbreekt dan.

Tallie1979

Re: Wat gebeurt er met online retouren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 01:33

Ik zou willen dat ik een middag kan winkelen. Maar helaas, door mijn fysieke gesteldheid, kan ik dat niet meer. Dus ik ben op online shoppen aangewezen.

Dus als ik iets nodig heb, bestel ik het online. Gelukkig hoeft er maar zelden iets retour. :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:07

Een middag is het hier ook niet.
2 winkels en weer weg.
Norah en MS mode.
En kijk vooraf op internet wat ze hebben.
En ga gericht daar naar kijken.

Maar ik begrijp dat dat voor vele ook niet kan. Dan zit er idd weinig anders op.

Hier is retour sturen niet veel minder werk.
Post nl op 3km maar is de duurste.
DHL zit op 7 km van huis.
Norah en MS mode op 12.
Is dat net zoveel werk ongeveer

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:19

DuoPenotti schreef:
Een middag is het hier ook niet.
2 winkels en weer weg.
Norah en MS mode.
En kijk vooraf op internet wat ze hebben.
En ga gericht daar naar kijken.

Maar ik begrijp dat dat voor vele ook niet kan. Dan zit er idd weinig anders op.

Hier is retour sturen niet veel minder werk.
Post nl op 3km maar is de duurste.
DHL zit op 7 km van huis.
Norah en MS mode op 12.
Is dat net zoveel werk ongeveer

Bestel je ook vaker dingen online, dat je dus vaker pakketbezorgers aan de deur hebt? Bij sommige winkels en sommige vervoerders kan je je retour pakket meteen meegeven aan de pakketbezorger wanneer hij een nieuw pakketje komt bezorgen.
Zo doe ik het meestal, want ik heb geen auto. Als ik kleding retour wil sturen dan koop ik online wat zakken diervoeding bijvoorbeeld (iets dat nooit retour hoeft) om de pakketbezorger naar mijn huis te krijgen, en dan geef ik het pakket met kleding meteen mee.

PostNL doet dat, om die reden probeer ik altijd zoveel mogelijk PostNL aan te houden omdat ik van hun weet hoe het werkt.

san4nie

Re: Wat gebeurt er met online retouren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:13

Een aantal jaar geleden heb ik rond de feestdagen eventjes bij een webshop met accessoires gewerkt. Op de retouren afdeling. Daar maakten we alle retour gestuurde artikelen open, controleren of alles intact was, invoeren in het systeem en dan ging het weer het magazijn in.
Geen idee of dat nog steeds zo gaat daar, maar vermoed van wel. Daar werd het dus niet zomaar vernietigd. Wat we met beschadigde artikelen deden weet ik zo niet meer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:46

@telpeva daar bestel ik te weinig voor.
En postnl geeft ook nog vaak een niet thuis aan.
Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd beter is.