Het opscheptopic. Waar ben jij goed in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:39

KittyDylan schreef:
Ik ben goed in mensen (terug) vinden in concertzalen en festivals :')
Mag daarom ook meestal wel drinken halen :Y)

Zou niet weten waar ik anders goed in ben :+

Dat is wel een fijne gave. Ik ben daar heel slecht in als het donker is. Terwijl ik wel lang ben en over veel mensen heen kan kijken. Sta ik daar met 6 glazen bier, kan niemand vinden. Drink ze zelf maar op en dan blijken ze een paar meter van me af te staan.

GabberGill

Re: Het opscheptopic. Waar ben jij goed in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:40

Mensen boos maken

Bn er zo goed in dat ik het zelf niet eens doorheb. Echt een gave

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:49

Oh ja ik ben ook goed in een Texaans accent nadoen :') Ik zou er zo kunnen inblenden _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:53

CastaMickey schreef:
Ik ben heel goed in doen alsof ik iets gedaan heb :+ Dat komt omdat ik namelijk ook heel goed ben in uitstellen (guess what, ik zou nu eigenlijk nieuwe muziek in moeten studeren, ik zit zelfs al achter de piano)! :j Tot op het allerlaatste moment wachten en dan toch ermee wegkomen, dacht altijd dat ik dat een keer tegen zou komen dat het echt niet meer ging maar zelfs op de uni kwam ik ermee weg 'helaas'.

Qua 'gewone' skills ben ik goed in klassiek zang en ballet, maar ik ben professioneel operazangeres dus dat mag ook wel. En ik kan goed haken, heb eindeloos veel paardjes op bestelling gemaakt voor mensen
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gaaf alles en vooral dat je prof opera zangeres ben.
Ik zing o.a opera's als amateur (heb les) en vind het zo gaaf om te doen. Mijn Engelse lerares gebruikt de opera's als oefening om stem te verbeteren dus zij kies ook. De ene keer zoals nu razend snel (Vittoria mio core) en de andere keer totaal anders (caro mio ben bv en anderen).
Heel erg gaaf lijkt het me om zo goed te kunnen zingen!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:59

Ik heb een hele tijd naar dit topic gekeken en alles gelezen, maar ik vond het best lastig om iets te vinden waarin ik goed ben. _O-

Maar ik heb toch een paar dingetjes:

- Ik ben heel goed met visuele dingen. Tekenen en schilderen gaat mij goed af. Kleuren met elkaar matchen. Kamers inrichten. Foto's maken en bewerken. Ik 'zie' gewoon of het werkt of niet. Helaas maakt mijn moeder hier maar al te graag gebruik van bij de inrichting van haar nieuwe huis. :') Gelukkig woon ik nu zo'n 650 km verderop. :D

- Ik heb een natuurlijk presentatietalent. Nu heb ik dat wel getraind via presenteren op de radio en bij festivals en concerten, maar ik heb een natuurlijke open houding en een vlotte babbel. :D Ik wil binnenkort ook graag stand up comedy proberen. :j

En als derde:

- Mijn moeder en sommige vrienden vinden mij een talenknobbel hebben. Ik vind van niet. :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:13

Storm schreef:
Ik kan de allerbeste vakanties vinden voor de kleinste prijsjes.

Zo zat ik 3 jaar terug met mijn kinderen in Turkije herfstvakantie 1 week 5* all-in voor 335 euro pp.
En dit jaar Turkije in de zomervakantie 2 weken 4* all-in voor 800 euro pp.

Regelmatig ook huisjes op een vakantiepark voor erg leuke prijzen geboekt. Of nachtjes weg voor bijna niks.

Nu zoek ik zelfs de beste koopjes voor mijn familie en vrienden :')

Ik sluit me aan bij hutcherson: ben je in te huren? :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:14

Roodvos schreef:
Ik heb hier jaren geleden eens wat over gelezen. En wat jij beschrijft is dus typerend voor hoe vrouwen (als generalisatie) navigeren. Die zoeken herkenningspunten en onthouden "bij de dikke boom rechts" en "bij het gele huis met de blauwe deur" links. Mannen (weer als generalisatie) navigeren meer "op gevoel", de combinatie van tijd en afgelegde afstand: "na 5 min rechts" en "over 3,6 km links".
Heeft te maken met de ontwikkeling van de mens in de oertijd en dat de mannen op jacht gingen op de steppe met weinig herkenningspunten en vrouwen verzamelden en het dus belangrijk was te weten wat je waar kon vinden.

En OT, ik ben heel goed in het onthouden van dit soort meer of minder nutteloze kennis :+ .

Wat interessant! Wat jij beschrijft is precies waarom ik altijd de weg terug weet te vinden als ik ergens naar toe ben gelopen/gefietst/gereden. Ik herken punten als een parasol met een bepaald logo, een bijzonder huis, een standbeeld etc. :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:17

Hiraeth schreef:
Ik heb een hele tijd naar dit topic gekeken en alles gelezen, maar ik vond het best lastig om iets te vinden waarin ik goed ben. _O-

- Ik ben heel goed met visuele dingen. Tekenen en schilderen gaat mij goed af. Kleuren met elkaar matchen. Kamers inrichten. Foto's maken en bewerken. Ik 'zie' gewoon of het werkt of niet. Helaas maakt mijn moeder hier maar al te graag gebruik van bij de inrichting van haar nieuwe huis. :') Gelukkig woon ik nu zo'n 650 km verderop. :D

- Ik heb een natuurlijk presentatietalent. Nu heb ik dat wel getraind via presenteren op de radio en bij festivals en concerten, maar ik heb een natuurlijke open houding en een vlotte babbel. :D Ik wil binnenkort ook graag stand up comedy proberen. :j

En als derde:

- Mijn moeder en sommige vrienden vinden mij een talenknobbel hebben. Ik vind van niet. :+

Ik vind ook wel van wel :j Ik vind het knap hoe goed jij je de Deense taal eigen heb gemaakt.

En jij hebt veel topografische kennis. :j Dat vind ik ook wel een talent.

En je bent heel eigen, dat vind ik ook een talent <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:21

Earth schreef:
Hiraeth schreef:

En als derde:

Ik vind ook wel van wel :j Ik vind het knap hoe goed jij je de Deense taal eigen heb gemaakt.

En jij hebt veel topografische kennis. :j Dat vind ik ook wel een talent.

En je bent heel eigen, dat vind ik ook een talent <3

Helemaal met earth eens. Heel leuk!!!

Ik vind iedereen leuke talenten hebben zoals bv ook musicoloog. Zo gaaf maar ook velen anderen....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:22

Hiraeth schreef:

En als derde:

Die laatste echt wel!! En je bent gewoon de leukste!

Ik vind dat ik best een beetje kan fotograferen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:32

Oh mooi Liselot! Ik vind bruiloftsfotografie heel knap, want het is echt supermoeilijk.

Ik kan ook wel wat delen van mijn fotografie. Ik doe iets andere takken :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:55

Wat mooi Liselot en Niobe!!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:09

Niobe schreef:
Oh mooi Liselot! Ik vind bruiloftsfotografie heel knap, want het is echt supermoeilijk.

Ik kan ook wel wat delen van mijn fotografie. Ik doe iets andere takken :D

[ Afbeelding ]

Prachtige foto’s maak je zeg en ik ken haar, maar zou niet meer weten hoe ze heet. Ik kom ook al 12 jaar niet meer op festivals.
Oh ja, dat hypersensitief/ hoogsensitief dat ken ik ook. Ik voel mensen feilloos aan en mijn humeur stelt zich in op het humeur van de ander. Daar kan ik niks aan doen, dat gaat gewoon.
Ik voel ook altijd aan als mijn vriend en ik onenigheid krijgen. Oneerlijk en achterbakse mensen haal ik er ook zo uit.
En ik heb eengrote algemene kennis, maar ik vind ook veel interessant en lees me daar op in.

aliida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:21

Roodvos schreef:
Ik heb hier jaren geleden eens wat over gelezen. En wat jij beschrijft is dus typerend voor hoe vrouwen (als generalisatie) navigeren. Die zoeken herkenningspunten en onthouden "bij de dikke boom rechts" en "bij het gele huis met de blauwe deur" links. Mannen (weer als generalisatie) navigeren meer "op gevoel", de combinatie van tijd en afgelegde afstand: "na 5 min rechts" en "over 3,6 km links".
Heeft te maken met de ontwikkeling van de mens in de oertijd en dat de mannen op jacht gingen op de steppe met weinig herkenningspunten en vrouwen verzamelden en het dus belangrijk was te weten wat je waar kon vinden.

En OT, ik ben heel goed in het onthouden van dit soort meer of minder nutteloze kennis :+ .

Zeker geen nutteloze kennis, juist heel interessant! Heb altijd gedacht dat het typisch iets van mijn autisme was, maar wat jij zeg klinkt ook logisch :j

Mooie en bijzondere talenten komen er trouwens voorbij!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:38

Earth schreef:
Oh ja ik ben ook goed in een Texaans accent nadoen :') Ik zou er zo kunnen inblenden _O-

Ik heb vloeiend Maastrichts geleerd zonder er ooit te hebben gewoond. En dat merken ze ook niet aan mij. Tot ik er de weg moet vragen, dat hoeft 'nen echte Sjeng natuurlijk niet te doen. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:57

Hahahahahahha Musiqulog. "Maestricht is net bred me laaang"

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:09

Wat een leuk topic!

Ik heb eerst even alles doorgelezen en wat komen er leuke dingen voorbij!
Mooi kunnen zingen ben ik wel een beetje jaloers op, ik vind het superleuk, maar kan het voor geen meter :')
En mooi muziek kunnen spelen ook, ik heb vroeger nog muziekschool en piano gedaan, maar bij mij klonk het nooit zo mooi, echt geen muzikaal talent :p

Wat ik wél kan ... eigenlijk nog wel wat dingen:

- mijn ruimtelijk inzicht is echt heel goed, ik kan afmetingen van dingen op het zicht tot op een paar cm inschatten. Ik kan hierdoor dan ook echt bizar goed stapelen of dingen efficiënt in hele kleine ruimtes organiseren. Wij wonen momenteel in een stacaravan op onze bouwwerf en ik kan soms zelf niet geloven wat we in onze berging van zo'n 2 m2 hebben gekregen :+ Behoorlijk handig talent als architect ook!

- Ik ben ook best wel creatief, maar eerder probleemoplossend creatief of met de computer; dus illustrator, photoshop, sketchup, allerlei tekensoftware ... En ook best aardig als fotografe, ben er dan ook professioneel in gegaan naast mijn werk :) Ik hoop ook nog veel beter te worden!

Afbeelding

Afbeelding

- Ik kan ook best goed koken, vindt ook mijn man :+ ik hou enorm van lekker eten en ik kook ook best graag, zou alleen willen dat ik er soms wat meer mijn tijd voor kon nemen. Maar ik kook dus ook heel graag voor andere mensen :)

- en één van mijn meest recent ontdekte skills, ik kan aardig goed metsen :)

Afbeelding

Afbeelding

En ik ben ook supergoed in dingen vergeten, mijn hoofd is één grote chaotische zeef :') Daardoor wel een beetje goed moeten worden in plannen en organiseren, of ik vergeet alles en geraak alles kwijt :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:21

Ik kan heel lekker koken aldus iedereen die graag komen eten

Spreek 5 talen

En onthoud de meest nutteloze feiten..
Waardoor ik niet mee mag doen met de pubquiz.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:21

Welke talen spreekt je Echwel? 5 is echt wel veel!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:23

Frans, Duits, Engels, Nederlands en ivriet

Beetje Italiaans genoeg om verstaanbaar te maken en beetje Spaans

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:20

Ik ben heel goed in Rummicubben {:}

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:31

Echwel schreef:
Frans, Duits, Engels, Nederlands en ivriet

Beetje Italiaans genoeg om verstaanbaar te maken en beetje Spaans

Wouw. Ivriet lijkt me erg moeilijk. Knap hoor

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 18:38

Oh! Nutteloze doch interessante weetjes zit mijn hoofd ook vol mee!
Ik heb nog nooit een pubquiz gedaan, maar ik heb zo het vage vermoeden dat mijn vriend (eveneens half wikipedia in zijn hoofd opgeslagen) een behoorlijk goed team zouden zijn.

(overigens heb ik wel de (vind ik zelf) irritante eigenschap om deze weetjes te verkondigen als het onderwerp daar toevallig op valt, of mensen hier in te verbeteren. Sorry :Y))

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:44

Ik ben erg goed in het notuleren van vergaderingen/audits… iets wat super handig is, maar bakken met energie kost hahaha

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 19:13

Mijn hoofd zit ook altijd vol met nutteloze weetjes _O-