Do’s en don’ts voor in het huis(houden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 22:34

Japans toilet :P kost wat maar je hebt geen wc papier meer nodig, je hebt ze met wc bril verwarming, verschillende standen waterstraal, warm water, licht in de pot, föhn etc. Wc water is schoon toch, kun je ook gelijk je haar wassen en föhnen :')

Qimm

Re: Do’s en don’ts voor in het huis(houden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 22:42

Oeh ja, als ik de loterij win dan komt er zeker weten zo'n toilet. Vorig jaar een keer geprobeerd ergens en waar het me eerst helemaal niets leek ben ik 100% om!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:18

Het is gewoon water waar je derriere mee wordt afgespoeld toch? Hoe schoon /hygienisch is dat? Als ik dat aan mijn vingers zou hebben heb ik zeep nodig om het schoon te krijgen. Hoe werkt dat met zo’n toilet? Ben er wel nieuwsgierig naar. Mijn badkamer verkoper raadde het af. De buren hebben er wel eentje maar om daar nou te gaan proefp**pen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:20

paars schreef:
Het is gewoon water waar je derriere mee wordt afgespoeld toch? Hoe schoon /hygienisch is dat? Als ik dat aan mijn vingers zou hebben heb ik zeep nodig om het schoon te krijgen. Hoe werkt dat met zo’n toilet? Ben er wel nieuwsgierig naar. Mijn badkamer verkoper raadde het af. De buren hebben er wel eentje maar om daar nou te gaan proefp**pen :+

Met een stukje papier uitsmeren tot het niet meer afgeeft is veel beter ja :')
Het voelt iig veel schoner en frisser dan vegen.

Die ik probeerde had een vrij stevige warm water straal die opmerkelijk goed kon mikken en daarna werd je drooggeblazen met warme lucht. Er was ook nog een stand voor de voorkant voor de dames, maar die heb ik niet geprobeerd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:31

Qimm schreef:
Met een stukje papier uitsmeren tot het niet meer afgeeft is veel beter ja :')
:+ _O- gut…a BFO

Ok ik ben geïnteresseerd…hoe lang duurt dat föhnen…? En zit er een boiler in dat ding?

Sorry TS even info half OT mss

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:53

Mijn man vraagt dan weleens, als je poep op je gezicht hebt, ga je het dan afvegen of je gezicht wassen? :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:55

Google helpt me niet wat een BFO is.

Ik weet niet precies hoe het warme water gemaakt wordt, iets van een boiler lijkt me aannemelijk. Ik heb niet getimed hoe lang het duurde, misschien 15-20 seconden?
Het was deze: https://www.geberit.nl/badkamerproducte ... npEALw_wcB

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:31

moonsparkle schreef:
Mijn man vraagt dan weleens, als je poep op je gezicht hebt, ga je het dan afvegen of je gezicht wassen? :D

Maar af wassen doe je nog altijd met zeep!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:03

Maar alsnog zou je kiezen voor papier of een douche? Zeep gebruikt denk ik sowieso niemand op het toilet :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:12

moonsparkle schreef:
Maar alsnog zou je kiezen voor papier of een douche? Zeep gebruikt denk ik sowieso niemand op het toilet :')

haha ik moest hier erg om lachen, mijn eerste reactie zou zijn allebei :') .

Wij willen een aantal dingen veranderen in huis dus dit topic is erg interessant!
Wel zijn we erg tevreden over PVC door het hele huis en afwasbare muurverf.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:47

foxy80 schreef:
[knip]
Combimicrogolf zodat deze ook als oven kan is zooo makkelijk. En wat er gezegd is over dampkap en inductie kan ik alleen maar onderbouwen. Let trouwens op hoe hoog je aanrecht wordt/kan, je rug zal je dankbaar zijn.
[knip]

Als je thuis altijd op sokken of slippers loopt, dan bij het testen hoe hoog het aanrecht moet even je schoenen uitdoen. Zeker als je op dat moment op hakken loopt. Mijn aanrecht is daardoor wat lager geworden.

Ik heb een combi-oven én een stoomoven.
Een combi-oven is een oven met magnetronfunctie. Dat is anders dan een combi-magnetron wat een magnetron met ovenfunctie is. De ovenfunctie bij combi-magnetrons wil wel eens twijfelachtig zijn. Mijn huidige combi-oven doet het zowel als oven als magnetron prima.
Mijn stoomoven heeft een functie uitgesteld klaar. Daar kan ik een begin en eindtijd instellen. Ik stel hem in als ik naar stal ga en als ik thuis kom is het eten (bijna) klaar.
De stoomoven kan je overigens ook zonder stoom gebruiken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:05

Roodvos schreef:
foxy80 schreef:
[knip]
Combimicrogolf zodat deze ook als oven kan is zooo makkelijk. En wat er gezegd is over dampkap en inductie kan ik alleen maar onderbouwen. Let trouwens op hoe hoog je aanrecht wordt/kan, je rug zal je dankbaar zijn.
[knip]

Als je thuis altijd op sokken of slippers loopt, dan bij het testen hoe hoog het aanrecht moet even je schoenen uitdoen. Zeker als je op dat moment op hakken loopt. Mijn aanrecht is daardoor wat lager geworden.

Dit topic is toch GOED!
En TS, zeker bij rugproblemen als je regelmatig wat met de hand gaat afwassen, ook even de diepte van de wasbak checken. Bij mijn schoonouders was het aanrecht te doen, maar bij het afwassen voelde ik na een kwartier mijn rug/ schouders. Daar kunnen een paar cm qua diepteverschil ook weer schelen. Bij frequent vaatwasmachinegebruik natuurlijk geen issue.

Normaliter hoor je in een speciaalzaak al deze tips, maar je zal maar een verkoper treffen die het niet zegt hé.
Je had trouwens de koppen van de andere klanten moeten zien toen ik in de tegelzaak met besokte voeten tegels ging testen op slipvastheid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:30

moonsparkle schreef:

Ik zou ook zo een straal water wel fijn vinden maar zou er graag wat zeep bij hebben dan.

Ik gebruik altijd zo een Edet vochtig doekje na het af vegen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:41

Hmmm doe mij toch maar gewoon water

Citaat:
Aqua, Propylene Glycol, Aloe Barbadensis Leafjuice,Coco-Glucocide, Ethylhexylglycerin, Citric Acid, Arginine, Phenethyl Alcohol, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Potassium Sorbate, Dehydroacetic Acid

Alcohol en acids op mijn anus lijkt me ook niet echt tof, maar je kunt na het douchebeurtje alsnog even met een Edet doekje navegen natuurlijk.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:29

Themba schreef:
Tink89 schreef:
Twee vaatwassers. Maar alleen als je dan nog voldoende kastruimte overhoudt. Ik vind dat oprecht de beste aankoop die ik ooit gedaan heb en het prijsverschil toch van één vaatwasser en een kastje met lades en binnenlades (want ik wil echt nooooit meer deurtjes, lades zijn zo veel fijner) was maar 150 euro ofzo. Nooit meer vuile vaat op het aanrecht <3

En verder: geen drempel tussen de douche en de rest van de badkamer, geen waskommen op een plank, geen losstaand bad (maar wel een bad) en gunmetal kranen. En greeploze keuken. Ik vind die niet sneller vies worden dan een keuken met handgreepjes (dan raak je onbedoeld ook altijd wel je kastjes) en wel echt veel makkelijker schoonmaken.

Haha 2 dingen die wij willen. Waskom op plank en gunmetal. Wat zijn in jou ogen de nadelen?

Wel gunmetal, ik zie dat ik niet heel duidelijk was. Maar die waskommen vind ik met kinderen een crime om schoon te houden.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:38

Ik kom hier binnenvallen zonder alle comments te hebben gelezen dus misschien is dit antwoord al geweest?

Ik wilde ook altijd mat zwarte kranen en waskommen. Totdat mijn huidige schoonmaak adres dit vorig jaar liet plaatsen, nooit meer voor mij :')

Je blijft poetsen, en je zit ontzettend snel kalk vlekken etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:10

xbelieveitx schreef:
Ik kom hier binnenvallen zonder alle comments te hebben gelezen dus misschien is dit antwoord al geweest?

Ik wilde ook altijd mat zwarte kranen en waskommen. Totdat mijn huidige schoonmaak adres dit vorig jaar liet plaatsen, nooit meer voor mij :')

Je blijft poetsen, en je zit ontzettend snel kalk vlekken etc.

Ja die is al uitgebreid voorbij gekomen en de conclusie is nee, tenzij een waterontharder. :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:32

Daarop inhakend; zelfs met waterontharder nog iets kalk hier, je ontkomt er niet aan. Werd bij ons ook door veel mensen afgeraden. :j

*kruipt terug onder meeleessteen*

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:53

Hierboven werd gezegd geen drempel bij je douche. Wij hadden die eerst niet maar hebben die toch laten plaatsen. Nu veel minder tot geen water buiten de douche. Rolluiken zou ik echt never nooit willen. Als er brand is heb je een probleem.
Een roomba stofzuiger in de slaapkamer is heel fijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:00

Ik vind de rolluiken op de zonkant wel echt ideaal. Super isolerend. En ik heb screens op de dakramen.
Douche wil ik zelf gewoon een douchebak hebben, wel het liefst een mooie lage. Maar is ideaal met schoonmaken, warm aan de voetjes en het water blijft op de plaats.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:01

Suzanne F. schreef:
Ik vind de rolluiken op de zonkant wel echt ideaal. Super isolerend. En ik heb screens op de dakramen.
Douche wil ik zelf gewoon een douchebak hebben, wel het liefst een mooie lage. Maar is ideaal met schoonmaken, warm aan de voetjes en het water blijft op de plaats.

Of gewoon een inloopdouche met vloerverwarming <3 Ideaal !

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:44

sas66 schreef:
Hierboven werd gezegd geen drempel bij je douche. Wij hadden die eerst niet maar hebben die toch laten plaatsen. Nu veel minder tot geen water buiten de douche. Rolluiken zou ik echt never nooit willen. Als er brand is heb je een probleem.
Een roomba stofzuiger in de slaapkamer is heel fijn.

Klopt, daarover hebben wij ook nagedacht - ze zijn naar beneden als je slaapt, dus dan is een rookmelder veel nuttiger. En als je dan wakker wordt, dan is je eerste reactie te gaan kijken waar het brandt en je huisdier/kind trachten te redden, dus dan ben je al uit de slaapkamer. Als je dan zorgt dat in die omgeving een raam open kan, dan ben je er. Bij ons blijft het badkamerraam om die reden 'onbedekt'

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:21

Wij zijn voor de eeuwigheid gegaan: bredere deuren waar een rollator door kan, nergens niveau verschillen of drempeltjes binnen en alvast op het gelijkvloers leidingen voor eventueel douche op gelijkvloers!

Oh ja, denk aan een handig stopcontact voor de kerstverlichting!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:33

Ik heb idd ook levensloopbestendig laten bouwen :j .
Heb alles beneden, slaapkamer ensuite badkamer met ruime inloopdouche, brede deuren.
Ben nu aan de stratenmaker toe en die heeft ook de opdracht mee gekregen dat ik met een rollator rond het huis wil kunnen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:44

Qimm schreef:
Google helpt me niet wat een BFO is.

Blinding flash of the obvious :D