Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:poetser schreef:Zo is het inderdaad Fly_high.
Aangifte is al gedaan, maar voor mijn paspoort heb ik een geldige verblijfsplaats nodig in België en een Belgische id, die ik dus niet krijg zonder mijn paspoort. Maar met de financiële ademruimte die ik nu krijg, is er misschien al meer mogelijk. Al is het maar dat ik een advocaat ga kunnen betalen om mij te helpen.
Saai werk is meer dan welkom. Ik heb dit al eerder gedaan en het is geen droombaan, maar ik vond het destijds wel leuk om te doen en het geld is nu een extra motivatie natuurlijk.
Voor zover ik weet moet je aangifte doen van je verloren paspoort en kun je met het proces verbaal bij de Nederlandse ambassade een paspoort krijgen.
Dat is o.a. waar een ambassade voor is.
Sansevieria schreef:@San87, dat probeer ik dus ook al de hele tijd over te brengen. Ga eerst achter je NL paspoort aan, daarmee kun je daarna de zaken in BE op orde brengen.
Maar dan werd steeds gezegd die ambassade is er niet meer.
Sansevieria schreef:@San87, dat probeer ik dus ook al de hele tijd over te brengen. Ga eerst achter je NL paspoort aan, daarmee kun je daarna de zaken in BE op orde brengen.
Fly_high schreef:Sansevieria schreef:@San87, dat probeer ik dus ook al de hele tijd over te brengen. Ga eerst achter je NL paspoort aan, daarmee kun je daarna de zaken in BE op orde brengen.
Terwijl de ambassade er wel is, in Brussel dan
Als EU-burger die in een ander EU-land verblijft moet je sowieso altijd bij je ambassade/consulaat zijn voor dergelijke zaken, niet zomaar bij instanties van je land van herkomst die bedoeld zijn voor ingezetenen.
TS is het papieren paspoort kwijt maar heeft gewoon de Nederlandse nationaliteit
Joltsje schreef:volgens mij (correct me if i'm wrong) heeft ts dit traject opgezet m.v.t. verloren / gestolen paspoort. maar kon dat niet doorgaan ivm corona. inmiddels is haar paspoort verlopen en kan ze dit dus niet meer doen.
Joltsje schreef:volgens mij (correct me if i'm wrong) heeft ts dit traject opgezet m.v.t. verloren / gestolen paspoort. maar kon dat niet doorgaan ivm corona. inmiddels is haar paspoort verlopen en kan ze dit dus niet meer doen.
poetser schreef:Het probleem met de aanvraag van mijn paspoort is dat ik niet kan bewijzen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben. Dus een geldige identiteitsbewijs. Dat kan ik in België alleen krijgen door officieel ingeschreven te zijn op een adres, wat weer niet lukt zonder Nederlands paspoort vanwege het ingetrokken statuut. Dat is het eerste dat ik geprobeerd heb nadat ik aangifte heb gedaan.
Ik zit vast in een vicieuze cirkel en daar moet ik uit zien te raken.
Werken mag. Daar mag ik mijn kopie dan weer wel voor gebruiken plus een kopie van de aangifte. Pas als mijn paspoort verlopen is kom ik qua werk ook in de problemen.
Contract is intussen getekend. Ex schoonmoeder doet wel moeilijk over het feit dat het in ploegen is, maar ja. Veel keus heb ik niet
Artimes schreef:Je kunt de ambassade misschien ook eerst bellen?
Wat fijn dat je een baan hebt gevonden! Goed gedaan!!
poetser schreef:Van de autisme heb ik niet zoveel last, behalve dat face to face gesprekken of telefoon gesprekken zeer moeilijk zijn voor mij. Ook is doorvragen of iets bij een negatief antwoord lastig. Zo is solliciteren ook lastig, maar het lukt uiteindelijk wel. Enkel geschreven/getypt gaat goed bij onbekende. Bij mij uit het zich voornamelijk in het antisociale en als er bij mijn zoon geen verdenking was geweest, had ik het van mezelf nooit geweten. Maar ik functioneer min of meer normaal in de maatschappij. Ik heb er zelf meer last van dan dat een ander het merkt.
Echter verandert dat niks aan de situatie. De eerste stappen heb ik allemaal doorgelopen met mijn thuisbegeleiding (van het CAW) en in overleg met mijn maatschappelijke werkster.