Tweedehands spullen, koop jij ze?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Tweedehands spullen, koop jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:52

Tweedehands, absoluut!
Bijna alles wordt eerst gezocht of het ook tweedehands beschikbaar is.

Bij ons zijn de enige uitzonderingen:
-bedden, matrassen en beddengoed
-schoenen, tenzij ik ze in een kringloopwinkel vind of ergens in de buurt waar ik ze kan passen.
-witgoed, vanwege de snel efficiënter wordende modellen. Maar, stiekem staat hier wel een tweedehands wasmachine :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:08

Sachertorte schreef:
Sheran schreef:
Paardenstallen, en zeker dingen als drukke, koop ik heel graag tweedehands. Dekjes zijn zo enorm duur geworden en na 1x gebruiken zijn ze toch vies.
Ook dekens heb ik wel via MP gekocht, en hoofdstellen... en dan blijven ze bij mij tot ze total loss zijn :))

Neem aan dat je paardenspullen bedoelt ipv paardenstallen. :)
Dekjes zijn inderdaad absurd duur geworden, dus ik geef je groot gelijk.

Whoops ja uiteraard! Hoewel ook stallen na 1x gebruik vies zijn :))

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:31

Hahaha Sheran! :D
Het zou toch wat zijn als je die elke keer moest gaan vervangen. Sta wel op het punt om ze helemaal schoon te gaan spuiten want de zwaluwen zijn weg.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:32

Buiten matrassen, ondergoed en schoenen sta ik eigenlijk met alles wel open voor 2e hands en als ik het zo kan vinden geef ik daar 100x liever de voorkeur aan. Alhoewel er grenzen zijn. Ik ben niet zo van de merken dus als ik iets van een goedkoper merk goedkoper nieuw kan kopen dan van een duur merk 2e hands doe ik dat liever.
Enige uitzondering verder die ik vorig jaar gemaakt heb is om nieuwe en dan echt degelijke regendekens te kopen. Mijn paarden hebben bomen en hagen als beschutting maar geen echte stal. Een goede deken voor mijn oudje is dus onmisbaar, ze is ook heel voorzichtig met haar dekens normaal dus haar durfde ik goed een nieuwe deken te geven.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:08

Matrassen, ondergoed en sokken komen er bij mij 2e hands niet in, verder alles bij voorkeur wel. Producten van leer (veel paardendingen dus) wil ik absoluut ook 2e hands met oog op dierenleed en duurzaamheid. Wel koop ik dan wel eens schoenen via Vinted die nog zo goed als nieuw zijn, maar waarbij de verkoper de schoenen te laat heeft geretourneerd.

Elektronica koop ik meestal ook nieuw, aangezien ik zelf ook al die producten echt helemaal op gebruik.

Wel heb ik inmiddels begrepen dat juist nieuwe elektronica de meeste negatieve impact heeft op het milieu door de productie. Het zuinigere verbruik van nieuwe apparaten weegt hier niet tegenop, dus een 2e hands product zal ondanks verbruik en het afdanken altijd minder impact hebben.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:11

Hier ook veel 2e hands, zoals een jas voor bij de paarden enz.

Maar ook meubels of dingen voor in en om het huis. De kringloopwinkel ben ik gek van!