DuoPenotti schreef:https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... %20kleiner.Citaat:Inmiddels koopt 1 op de 4 huishoudens weleens zo’n verspakket. De prijs is behoorlijk goed: gemiddeld ben je met een pakket afgepaste ingrediënten 1,40 euro goedkoper uit dan wanneer je alles los koopt. Door de afgepaste hoeveelheden gooien mensen ook minder vaak wat weg. Dus de kans op voedselverspilling is kleiner.
wat ik jammer vind, wat de site ook aangeeft, dat het altijd witte producten zijn en niet de volkoren.
Snap ik, maakt het goedkoper, maar niet gezonder
Ja ligt er soms aan. In veel pakketten van AH bv moet je de pasta’s, wraps, rijst e.d. zelf toevoegen/kopen namelijk en dan kun je bv prima zelf voor volkoren producten kiezen. Maar ik eet sowieso van bepaalde producten alleen wit dus ik persoonlijk kan er dan minder over ‘vallen’ maar snap hun punt wel. Maar in verhouding voeg je bij veel pakketten de pasta e.d. los toe dus dan kun je iig zelf volkoren kiezen gewoon

Veelal is het ‘probleem’ ook nog die kant en klare poeder mixen e.d. ivm vaak hoog aandeel zout enz. Maar ik kook bv zelf nooit met zout, dus die keren dat wij dan zo’n mix gebruiken bij een vers pakket vind ik persoonlijk dan ook weer minder erg.
edit;
En naast de pasta’s, wraps e.d. kun je de rest van alle producten welke je bv zelf los nog moet toevoegen wel zo ‘bewust’ inkopen zoals je wilt. Zuidel producten kun je in light variant of met 0% vet, of de kazen met minder hoog vet aandeel, vlees kun je ook voor extra mager gaan mbt gehakt enz (wat wij dan standaard al doen met alle gerechten waar gehakt in moet bv)