En toe was je alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:08

Ik had een quote verkl@@t lees ff mijn laatste bericht terug… als meerdere mensen haar zagen afglijden was er meer aan de hand dan ze zegt denk ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:11

Billy schreef:
Ik had een quote verkl@@t lees ff mijn laatste bericht terug… als meerdere mensen haar zagen afglijden was er meer aan de hand dan ze zegt denk ik

Dat denk je, dat is dus jouw interpretatie maar later zegt ze dat ze sporadisch op een feestje gebruikt. Je zou kunnen vragen of ze wil verduidelijken wat ze bedoelt met afglijden, dat is effectiever dan iets invullen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:13

Ik denk dat de scheiding iets goeds teweeg brengt. Beide partijen, kunnen nu verder met het door hun gewenste leven.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:16

Urbanus schreef:
Billy schreef:

Dat denk je, dat is dus jouw interpretatie maar later zegt ze dat ze sporadisch op een feestje gebruikt. Je zou kunnen vragen of ze wil verduidelijken wat ze bedoelt met afglijden, dat is effectiever dan iets invullen.

Meid, wat jij wilt, als jij drugsgebruik normaal vindt of goed wilt praten, vooral doen. Maar ze heeft tegen haar man al gelogen over gebruiken, denk je dat ze hier dan de hele waarheid vertelt? Dream on…

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:18

Billy schreef:
Meid, wat jij wilt, als jij drugsgebruik normaal vindt of goed wilt praten, vooral doen. Maar ze heeft tegen haar man al gelogen over gebruiken, denk je dat ze hier dan de hele waarheid vertelt? Dream on…

Meid, jij veel plezier met je speculeren ♡

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 08:18

Ze zagen mij afglijden in mijn depressie. Zeker nadat een vriendinnetje voor mijn ogen zelfmoord heeft proberen te plegen. Vanaf toen ging het de slechte kant op met mij.

De vriendin heeft vast willen helpen maar uiteindelijk is het wel kapot. En ik snap heel goed waarom en daar zie ik mijn aandeel in. Ik had het niet moeten doen. Maar wat ik gewoon moeilijk vind is dat ik niemand meer hebt.

Ik heb geen contact met mijn moeder omdat ze er nooit voor mij was. Alles moest vooral praktisch opgelost worden en er was geen ruimte voor emoties.

Mijn vader heb ik af en toe contact mee maar die is ook niet goed met emoties vanwege zijn autisme.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:33

Lau schreef:
Daar heb je wel een goed punt. Ik zou het nu ik helder nadenk ook heel anders aanpakken. Ik heb gewoon hulp nodig ben na zo veel gebeurtenissen in een diep dal geraakt. Iedereen zag mij langzaam afglijden en probeerde mij te waarschuwen dat ik met de verkeerde mensen om ging. En dat zie ik nu ik de deksel op de neus heb gehad ook zelf in. Baal gewoon dat het zo is gelopen.

Ik had al een heel stuk getypt maar het is weg...

Als ik dit lees, dan gaat het niet alleen maar een leugentje of "af en toe" maar een langer traject vooraf.
En lijkt het logisch, dat nu alle uit de omgeving zich afkeren.

Na mijn - ouderwetse- mening heb je in een stabile relatie geen "verzetje met een ander" of drugs " om uit de sleur" te komen nodig.

Hier gaat dus fundamenteel iets fout.
Mijn aanname nu : de vriendin heeft jouw "geheim" niet verklapt om te stoken maar juist om dat waarschuwingen voor afglijden dus niet gehoord werden.
Maar zoals gezegd aanname.
Verder had jouw man een reden om (hard-) drugs te verbieden.
Er is dus vooraf over gesproken en je hebt het aan jouw laars gelapt.

Nu heb je het resultaat, maar zie het als kans, want de basis bij jouwzelf is niet goed en niet stabiel.
Soms heb je iets als zelf-sabotage.

Als je zelf stabiel bent, jouw zelf lief hebt, jouw eigen mentale problemen onder controle of zelfs opgelost hebt,als je jouw zelf waardeerd en respecteerd, dan pas kun je een gelijkwaardige relatie aangaan ( of happy single zijn).. en heb je geen behoefte aan verzetjes of drugs.

Om je heen, hebben het andere gezien en geprobeerd te waarschuwen.
Aan de situatie nu ben je dus zelf verantwoordelijk, niet jouw vriendin, niet jouw man.

Aan jouw nu om hiervan wat je maken - maar dan moet je wel zelf aan de slag en na mijn mening met professionele hulp.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:44

sasja0705 schreef:
Lau schreef:
Daar heb je wel een goed punt. Ik zou het nu ik helder nadenk ook heel anders aanpakken. Ik heb gewoon hulp nodig ben na zo veel gebeurtenissen in een diep dal geraakt. Iedereen zag mij langzaam afglijden en probeerde mij te waarschuwen dat ik met de verkeerde mensen om ging. En dat zie ik nu ik de deksel op de neus heb gehad ook zelf in. Baal gewoon dat het zo is gelopen.

Ik had al een heel stuk getypt maar het is weg...

Als ik dit lees, dan gaat het niet alleen maar een leugentje of "af en toe" maar een langer traject vooraf.
En lijkt het logisch, dat nu alle uit de omgeving zich afkeren.

Na mijn - ouderwetse- mening heb je in een stabile relatie geen "verzetje met een ander" of drugs " om uit de sleur" te komen nodig.
Een goed stuk @Sasja. Wat ik me wel afvraag, als een man zijn vrouw VERBIEDT om drugs te gebruiken, is het dan wel een gelijkwaardige relatie, want daarin zou het geen plaats moeten hebben om iets te VERBIEDEN. Je man of vriend is niet je vader of baas. Het zou dan kunnen triggeren om het verbodene juist te gaan doen (zoals ts ook schrijft dat ze deed) om onder dat machtsblok uit te komen.
Hier gaat dus fundamenteel iets fout.
Mijn aanname nu : de vriendin heeft jouw "geheim" niet verklapt om te stoken maar juist om dat waarschuwingen voor afglijden dus niet gehoord werden.
Maar zoals gezegd aanname.
Verder had jouw man een reden om (hard-) drugs te verbieden.
Er is dus vooraf over gesproken en je hebt het aan jouw laars gelapt.

Nu heb je het resultaat, maar zie het als kans, want de basis bij jouwzelf is niet goed en niet stabiel.
Soms heb je iets als zelf-sabotage.

Als je zelf stabiel bent, jouw zelf lief hebt, jouw eigen mentale problemen onder controle of zelfs opgelost hebt,als je jouw zelf waardeerd en respecteerd, dan pas kun je een gelijkwaardige relatie aangaan ( of happy single zijn).. en heb je geen behoefte aan verzetjes of drugs.

Om je heen, hebben het andere gezien en geprobeerd te waarschuwen.
Aan de situatie nu ben je dus zelf verantwoordelijk, niet jouw vriendin, niet jouw man.

Aan jouw nu om hiervan wat je maken - maar dan moet je wel zelf aan de slag en na mijn mening met professionele hulp.

anjali

Re: En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:47

@Sasja, mijn tekst is midden in jouw tekst terecht gekomen ,dat was niet de bedoeling!! Ik weet niet hoe ik het er weer uit moet krijgen!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:15

Lau, in je laatste berichtje geef je aan in te zien waarom je vriendin dit mogelijk gedaan heeft. Dat het niet vanuit iets negatiefs is gebeurd, maar juist met goede intenties.
Zou je, als je dat zelf ziet zitten, misschien bij die vriendin kunnen aankloppen? Ja, de situatie en relatie is nu anders, maar blijkbaar wilde ze je heel graag helpen/zorgen dat je geholpen wordt. Dat is misschien niet veranderd nu het hoge woord eruit is. Misschien kan zij je juist helpen met de juiste hulp te vinden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:42

@Anjali: het is toch normaal om ergens grenzen te stellen wat je wel of niet om je heen accepteert? Je kan niet verbieden in de zin van afpakken/opsluiten/… maar waarom zou in een gezonde relatie geen grens kunnen uitgesproken worden welke dingen niet geaccepteerd kunnen worden?

Als ik het bvb op mezelf betrek dan zijn er 3 dingen waar ik niet mee kan leven in een relatie: druggebruikers, rokers en veganisten (past lekker in het rijtje :') ). Wanneer een partner toch voor een van die in het rijtje kiest, is het voor mij de keuze om de relatie te verbreken. Dat heeft toch niets te maken met een ongezonde relatie of met iemand te triggeren om het verbodene juist te gaan doen? Beetje flauw en incorrect om de verantwoordelijkheid zo te willen omzeilen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 09:46

Saintelette schreef:
Lau, in je laatste berichtje geef je aan in te zien waarom je vriendin dit mogelijk gedaan heeft. Dat het niet vanuit iets negatiefs is gebeurd, maar juist met goede intenties.
Zou je, als je dat zelf ziet zitten, misschien bij die vriendin kunnen aankloppen? Ja, de situatie en relatie is nu anders, maar blijkbaar wilde ze je heel graag helpen/zorgen dat je geholpen wordt. Dat is misschien niet veranderd nu het hoge woord eruit is. Misschien kan zij je juist helpen met de juiste hulp te vinden.

Nee kan bij haar niet meer aankloppen ze is echt boos op mij. Ik ben ook over haar grenzen heen gegaan.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:02

Maar wat wil je zelf met die vriendschap? Wil je zelf de vriendschap nog wel houden?
Heb je je vriendin al eens gezegd dat je beseft dat je over haar grenzen bent gegaan? Hebben jullie erover kunnen spreken, kunnen spreken over wat zij nodig heeft om jou weer te vertrouwen, vrienden te blijven?

Dat ze nu boos is, wil niet zeggen dat dit altijd zo zal blijven.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:21

@Lau : dus het verhaal van "jouw beste vriendin heeft jouw geheim onthuld" zoals je in je OP schrijft is een heel stuk genuanceerder, want ook bij haar over de grenzen heen...

Dat is wel apart, dat je het dan zo schrijft.

@Anjali - gezien dit stukje (dus wat TS schrijft over geheim onthullen en nu dat ze wel over vriendins grenzen is heen gegaan ) is er imo ook een vraagteken wat betref het "verbod" van echtgenoot wat drugs betreft.
Want nu twijfel ik of er echt een verbod is uitgesproken of meer in die trand van " betrap ik je mij drugs consumeren, dan is einde"
En gezien dat TS zelf schrijft, dat ze aan het afglijden was, met verkeerde mensen is omgegaan, gewaarschuwd was - tendeer ik naar.
het laatste

@Lau, wat ik niet snap, kennelijk begrijp je nu naar inmiddels 6 pagina's en commentaren van vreemden , dat nog jouw echtgenoot, nog jou vrienden ,nog jouw omgeving schuld hebben.
Vraag je zelf : waarom nu ? Wat heeft jouw weerhouden om naar de rest te luisteren.
Wat was de reden om bewust over de grenzen van de anderen jeen te gaan.

Daar kom ik weer terug op self-sabotage.
Sommige mensen hebben ( niet echt bewust )een zo laag beeld van zich zelf dat ze bewust (of onbewust) alles aan doen om een gelukkige, stabiele situatie te dwarsbomen.
En om daar uit te komen, heb je echt een prof nodig.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 10:24

Née de vriendschap is klaar, van beide kanten besloten. Er is gewoon te veel gebeurd.
En dat is prima ik heb het zelf allemaal verpest. Ik moet nu op de blaren zitten en dat is ook wat ik ga doen.

Heb veel geleerd de afgelopen tijd over mezlf. Ook kanten die ik niet wilde kennen. Dus ik hoop dat ik vanuit hier kan groeien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:36

Urbanus schreef:
Alle sensatiezoekers verzamelen zich hier.

Precies. En daar heeft TS geen klap aan.
“Moedig voorwaarts” TS! Zet ‘m op en zorg goed voor jezelf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:38

Lau schreef:
Née de vriendschap is klaar, van beide kanten besloten. Er is gewoon te veel gebeurd.
En dat is prima ik heb het zelf allemaal verpest. Ik moet nu op de blaren zitten en dat is ook wat ik ga doen.

Heb veel geleerd de afgelopen tijd over mezlf. Ook kanten die ik niet wilde kennen. Dus ik hoop dat ik vanuit hier kan groeien.

+:)+

Je hoopt niet dat je vanuit hier gaat groeien, je GAAT hier vanuit groeien!
Bam!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:51

Poekkie schreef:
@Anjali: het is toch normaal om ergens grenzen te stellen wat je wel of niet om je heen accepteert? Je kan niet verbieden in de zin van afpakken/opsluiten/… maar waarom zou in een gezonde relatie geen grens kunnen uitgesproken worden welke dingen niet geaccepteerd kunnen worden?

Als ik het bvb op mezelf betrek dan zijn er 3 dingen waar ik niet mee kan leven in een relatie: druggebruikers, rokers en veganisten (past lekker in het rijtje :') ). Wanneer een partner toch voor een van die in het rijtje kiest, is het voor mij de keuze om de relatie te verbreken. Dat heeft toch niets te maken met een ongezonde relatie of met iemand te triggeren om het verbodene juist te gaan doen? Beetje flauw en incorrect om de verantwoordelijkheid zo te willen omzeilen.

Grenzen stellen is wel okay. Maar dan moet je dat in het begin van de relatie, voordat je getrouwd bent, heel duidelijk doen. En niet op de manier van "verbieden", want dat hoort niet thuis in een liefdesrelatie, vind ik althans. Dingen waar je echt niet tegen kunt moet je vooraf bespreken. Het beste is een partner te kiezen die het met die zaken eens is! Als ik het op mezelf betrek (al is het mijn topic niet, maar als voorbeeld hoe ik het doe) dan laat ik me alleen door God iets verbieden. Als partner kies ik iemand die dat ook vindt. Voor de rest probeer ik die ander dan zijn vrijheid te gunnen, al ben ikzelf best bazig maar daar werk ik aan! Als een vriendje tegen mij zei dat ik iets niet mocht dan was het leuke eraf en begin einde van de "verkering".Maar ik luister wel naar God omdat ik weet dat die het beste met mij voorheeft en ook nog eens altijd gelijk heeft!! <3

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:01

Goed dat het einde van die vriendschap vaststaat voor jou. Dan zal het nu kwestie zijn van (terug) een netwerk op te bouwen van mensen die het beste met je voor hebben, bij wie je terecht kan en die hetzelfde belangrijk vinden als jij.

Anjali, er kunnen altijd dingen gebeuren die maken dat mensen van gedacht doen veranderen en die dus niet op voorhand besproken kunnen worden. Of dat hier zo was, weten we niet, maar het kan. We weten hier niet op welk punt in de relatie de ex man van TS gezegd heeft dat drugs een no-go voor hem zijn, noch op welke manier dit gezegd is.
Wat de een interpreteert als een verbod, vind de ander misschien geen verbod. Als iemand zegt: ik wil geen drugs in mijn leven, als je drugs gebruikt, zet ik een punt achter de relatie. Dat kan voor de een aanvoelen als een verbod, maar het kan ook geïnterpreteerd worden als een grens die aangegeven wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:07

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is relatietherapie ook geen optie meer voor je man?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:23

pateeke schreef:
Goed dat het einde van die vriendschap vaststaat voor jou. Dan zal het nu kwestie zijn van (terug) een netwerk op te bouwen van mensen die het beste met je voor hebben, bij wie je terecht kan en die hetzelfde belangrijk vinden als jij.

Anjali, er kunnen altijd dingen gebeuren die maken dat mensen van gedacht doen veranderen en die dus niet op voorhand besproken kunnen worden. Of dat hier zo was, weten we niet, maar het kan. We weten hier niet op welk punt in de relatie de ex man van TS gezegd heeft dat drugs een no-go voor hem zijn, noch op welke manier dit gezegd is.
Wat de een interpreteert als een verbod, vind de ander misschien geen verbod. Als iemand zegt: ik wil geen drugs in mijn leven, als je drugs gebruikt, zet ik een punt achter de relatie. Dat kan voor de een aanvoelen als een verbod, maar het kan ook geïnterpreteerd worden als een grens die aangegeven wordt.

Er zijn wel mensen die veel over hebben voor hun relatie. Ik had een kennis die verkering kreeg met een vrouw die absoluut tegen alcohol was. Deze kennis was gewend dagelijks wijn te drinken, maar heeft toen om haar ter wille te zijn al zijn nog aanwezige wijnflessen door de gootsteen gespoeld waar zij bij was. Ik zou dat niet doen maar zijn keuze. Die vrouw rookte waar hij weer niet tegen kon maar daar stopte ze niet mee voor hem, ging wel minder roken en voornamelijk buiten. Het nadeel van roken vind ik dat je als omstander verplicht mee moet roken! Maar goed, hun relatie is wel een succes geworden. Je moet het allebei graag willen en wat voor de ander over hebben.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:59

Veel gelezen...

Moeder uit beeld, geen contact.
Vader half uit beeld.
Vriendin waar je je niet veilig bij kan voelen.

Je hebt niemand... Echt niemand.
Wat moet jij je alleen voelen nu.

En er is maar één ding wat jij nu kan doen.
Jezelf, patronen, en echt alles doorbreken en een 2.0 van jezelf maken.

Gooi je roer om!
Zoek hulp, niet alleen in de reguliere richting, maar durf ook alternatief te denken. Out of the box.

Hoe ga jij er voor zorgen dat jij geen drugs meer nodig hebt?!
Want ergens...? Ergens heb je het nodig... En waarom? Eigenlijk weet je dat wèl, je schrijft het namelijk erg vaak.

Je kan het wèl... Ook al geloof je het niet.
Hoevaak je anderen en jezelf ook teleur hebt gesteld, of juist niet en voel je dat wel zo?
Herpak je leven...
Je kan dit!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:06

Lau schreef:

Heb veel geleerd de afgelopen tijd over mezlf. Ook kanten die ik niet wilde kennen. Dus ik hoop ga dat ik vanuit hier kan groeien.

Zie mijn wijzigingen :=
That's the spirit meid. Ik geef je een knuffel.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:15

Urbanus schreef:
Billy schreef:

Meid, jij veel plezier met je speculeren ♡

Wat zit je toch gauw bovenin een boom als het om drugsgebruik gaat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:17

Wintu schreef:
Wat zit je toch gauw bovenin een boom als het om drugsgebruik gaat?

Dat valt mee hoor, lig nog lekker in bed ♡