Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Ik had een quote verkl@@t lees ff mijn laatste bericht terug… als meerdere mensen haar zagen afglijden was er meer aan de hand dan ze zegt denk ik
Urbanus schreef:Billy schreef:Ik had een quote verkl@@t lees ff mijn laatste bericht terug… als meerdere mensen haar zagen afglijden was er meer aan de hand dan ze zegt denk ik
Dat denk je, dat is dus jouw interpretatie maar later zegt ze dat ze sporadisch op een feestje gebruikt. Je zou kunnen vragen of ze wil verduidelijken wat ze bedoelt met afglijden, dat is effectiever dan iets invullen.
Lau schreef:Daar heb je wel een goed punt. Ik zou het nu ik helder nadenk ook heel anders aanpakken. Ik heb gewoon hulp nodig ben na zo veel gebeurtenissen in een diep dal geraakt. Iedereen zag mij langzaam afglijden en probeerde mij te waarschuwen dat ik met de verkeerde mensen om ging. En dat zie ik nu ik de deksel op de neus heb gehad ook zelf in. Baal gewoon dat het zo is gelopen.
sasja0705 schreef:Lau schreef:Daar heb je wel een goed punt. Ik zou het nu ik helder nadenk ook heel anders aanpakken. Ik heb gewoon hulp nodig ben na zo veel gebeurtenissen in een diep dal geraakt. Iedereen zag mij langzaam afglijden en probeerde mij te waarschuwen dat ik met de verkeerde mensen om ging. En dat zie ik nu ik de deksel op de neus heb gehad ook zelf in. Baal gewoon dat het zo is gelopen.
Ik had al een heel stuk getypt maar het is weg...
Als ik dit lees, dan gaat het niet alleen maar een leugentje of "af en toe" maar een langer traject vooraf.
En lijkt het logisch, dat nu alle uit de omgeving zich afkeren.
Na mijn - ouderwetse- mening heb je in een stabile relatie geen "verzetje met een ander" of drugs " om uit de sleur" te komen nodig.
Een goed stuk @Sasja. Wat ik me wel afvraag, als een man zijn vrouw VERBIEDT om drugs te gebruiken, is het dan wel een gelijkwaardige relatie, want daarin zou het geen plaats moeten hebben om iets te VERBIEDEN. Je man of vriend is niet je vader of baas. Het zou dan kunnen triggeren om het verbodene juist te gaan doen (zoals ts ook schrijft dat ze deed) om onder dat machtsblok uit te komen.
Hier gaat dus fundamenteel iets fout.
Mijn aanname nu : de vriendin heeft jouw "geheim" niet verklapt om te stoken maar juist om dat waarschuwingen voor afglijden dus niet gehoord werden.
Maar zoals gezegd aanname.
Verder had jouw man een reden om (hard-) drugs te verbieden.
Er is dus vooraf over gesproken en je hebt het aan jouw laars gelapt.
Nu heb je het resultaat, maar zie het als kans, want de basis bij jouwzelf is niet goed en niet stabiel.
Soms heb je iets als zelf-sabotage.
Als je zelf stabiel bent, jouw zelf lief hebt, jouw eigen mentale problemen onder controle of zelfs opgelost hebt,als je jouw zelf waardeerd en respecteerd, dan pas kun je een gelijkwaardige relatie aangaan ( of happy single zijn).. en heb je geen behoefte aan verzetjes of drugs.
Om je heen, hebben het andere gezien en geprobeerd te waarschuwen.
Aan de situatie nu ben je dus zelf verantwoordelijk, niet jouw vriendin, niet jouw man.
Aan jouw nu om hiervan wat je maken - maar dan moet je wel zelf aan de slag en na mijn mening met professionele hulp.
Saintelette schreef:Lau, in je laatste berichtje geef je aan in te zien waarom je vriendin dit mogelijk gedaan heeft. Dat het niet vanuit iets negatiefs is gebeurd, maar juist met goede intenties.
Zou je, als je dat zelf ziet zitten, misschien bij die vriendin kunnen aankloppen? Ja, de situatie en relatie is nu anders, maar blijkbaar wilde ze je heel graag helpen/zorgen dat je geholpen wordt. Dat is misschien niet veranderd nu het hoge woord eruit is. Misschien kan zij je juist helpen met de juiste hulp te vinden.
Lau schreef:Née de vriendschap is klaar, van beide kanten besloten. Er is gewoon te veel gebeurd.
En dat is prima ik heb het zelf allemaal verpest. Ik moet nu op de blaren zitten en dat is ook wat ik ga doen.
Heb veel geleerd de afgelopen tijd over mezlf. Ook kanten die ik niet wilde kennen. Dus ik hoop dat ik vanuit hier kan groeien.
Poekkie schreef:@Anjali: het is toch normaal om ergens grenzen te stellen wat je wel of niet om je heen accepteert? Je kan niet verbieden in de zin van afpakken/opsluiten/… maar waarom zou in een gezonde relatie geen grens kunnen uitgesproken worden welke dingen niet geaccepteerd kunnen worden?
Als ik het bvb op mezelf betrek dan zijn er 3 dingen waar ik niet mee kan leven in een relatie: druggebruikers, rokers en veganisten (past lekker in het rijtje). Wanneer een partner toch voor een van die in het rijtje kiest, is het voor mij de keuze om de relatie te verbreken. Dat heeft toch niets te maken met een ongezonde relatie of met iemand te triggeren om het verbodene juist te gaan doen? Beetje flauw en incorrect om de verantwoordelijkheid zo te willen omzeilen.
pateeke schreef:Goed dat het einde van die vriendschap vaststaat voor jou. Dan zal het nu kwestie zijn van (terug) een netwerk op te bouwen van mensen die het beste met je voor hebben, bij wie je terecht kan en die hetzelfde belangrijk vinden als jij.
Anjali, er kunnen altijd dingen gebeuren die maken dat mensen van gedacht doen veranderen en die dus niet op voorhand besproken kunnen worden. Of dat hier zo was, weten we niet, maar het kan. We weten hier niet op welk punt in de relatie de ex man van TS gezegd heeft dat drugs een no-go voor hem zijn, noch op welke manier dit gezegd is.
Wat de een interpreteert als een verbod, vind de ander misschien geen verbod. Als iemand zegt: ik wil geen drugs in mijn leven, als je drugs gebruikt, zet ik een punt achter de relatie. Dat kan voor de een aanvoelen als een verbod, maar het kan ook geïnterpreteerd worden als een grens die aangegeven wordt.
Lau schreef:Née de vriendschap is klaar, van beide kanten besloten. Er is gewoon te veel gebeurd.
En dat is prima ik heb het zelf allemaal verpest. Ik moet nu op de blaren zitten en dat is ook wat ik ga doen.
Heb veel geleerd de afgelopen tijd over mezlf. Ook kanten die ik niet wilde kennen. Dus ikhoopgadat ikvanuit hierkangroeien.
Urbanus schreef:Billy schreef:Meid, wat jij wilt, als jij drugsgebruik normaal vindt of goed wilt praten, vooral doen. Maar ze heeft tegen haar man al gelogen over gebruiken, denk je dat ze hier dan de hele waarheid vertelt? Dream on…
Meid, jij veel plezier met je speculeren ♡