Hoeveel appen jullie met partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:58

Mijn man en ik appen eigenlijk alleen over noodzakelijke dingen. Ik ben vandaag op kantoor dus stuurde hij bijvoorbeeld net: "Wil je even langs de bakker op de terugweg?"

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:59

Kaitlyn schreef:
Goof schreef:
Wat grappig dat zoveel mensen foto's van hun huisdieren appen <3

Wij doen dat ook on het mom 'kijk hoe lief'.
Verder is mijn man in het weekend urenlang met de racefiets op pad over de Veluwe en als hij wild spot appt hij ook altijd een foto of video om dat te delen. Superleuk vind ik dat.

Wij doen dat ook, vind dat zo leuk. Als hij boven zit en ik beneden en één van de katten ligt schattig of wat dan ook sturen we elkaar een foto.
Gisteren stuurde ik hem een spraakbericht van de kat die zo hard zat te miauwen dat ik hem een verdieping lager al hoorde in het trappenhuis. Hij meende dat ie dagen niet gegeten had. :(:) :')

Mijn whippet kan soms zo lekker murmelen, dan sturen we elkaar inderdaad ook spraakberichten _O-

Toevallig net deze foto nog verstuurd :+

Afbeelding

Goof

Re: Hoeveel appen jullie met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:01

Ja, superlief. Zo gaat dat bij ons dus ook, maar wel zonder spraakberichten. Die heb ik echt nog nooit in mijn leven verstuurd :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:35

Wij appen sommige dagen veel en dan weer weinig. Mijn man werkt om de week in het buitenland, dan zien we elkaar weinig en appen we meer.

We hebben wel 3 verschillende appgesprekken met elkaar. Een gewone, voor van alles en nogwat. Een huishoud/vergader app, hier zetten we zaken in waar we elkaar aan willen helpen herinneren (boodschappen, werktijden die veranderen en uitjes nog op de kalender moeten komen etc.). De derde app is hopelijk tijdelijk, daar staat alles in wat met de verbouwing te maken heeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:42

MizzMontana schreef:
We hebben wel 3 verschillende appgesprekken met elkaar. Een gewone, voor van alles en nogwat. Een huishoud/vergader app, hier zetten we zaken in waar we elkaar aan willen helpen herinneren (boodschappen, werktijden die veranderen en uitjes nog op de kalender moeten komen etc.). De derde app is hopelijk tijdelijk, daar staat alles in wat met de verbouwing te maken heeft.

Huh.
Dus dan zet je in de 1e:"He schat'.
In de 2e:"Neem jij nog 2 stoommaaltijden mee als je naar huis komt?"
En in de 3e:"Want de keuken is nog niet geplaatst, dus we hebben alleen de magnetron."

Zoiets? :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:46

Oef, wat appt iedereen veel.

Ik moet er oprecht niet aan denken.
Als er echt belangrijke dingen zijn prima,
Maar please niet iedere dag de hele dag.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:56

Jeetje wat appen jullie allemaal ontzettend veel! Wij appen eerlijk gezegd bijna nooit en bellen alleen als het noodzakelijk is. Onze laatste app was 15 mei. En dat was omdat ik een paar dagen weg was.

We zijn beide overdag aan het werk. Als je aan het werk bent, dan werk je vinden wij. En over futiliteiten appen, nee daar zijn wij beide niet van. Ik kan mij ook ontzettend storen aan collega’s die de halve dag aan het appen zijn. Dan denk ik, dat kan je ‘s avonds toch ook met elkaar bespreken? Wat is er nou zo belangrijk dat niet kan wachten?
Wij zitten bij het eten altijd heerlijk te kletsen over wat we die dag hebben gedaan.

We zijn begin 40, geen kinderen, wel paarden aan huis en wonen 20 jaar samen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 14:59

marjor schreef:
Jeetje wat appen jullie allemaal ontzettend veel! Wij appen eerlijk gezegd bijna nooit en bellen alleen als het noodzakelijk is. Onze laatste app was 15 mei. En dat was omdat ik een paar dagen weg was.

We zijn beide overdag aan het werk. Als je aan het werk bent, dan werk je vinden wij. En over futiliteiten appen, nee daar zijn wij beide niet van. Ik kan mij ook ontzettend storen aan collega’s die de halve dag aan het appen zijn. Dan denk ik, dat kan je ‘s avonds toch ook met elkaar bespreken? Wat is er nou zo belangrijk dat niet kan wachten?
Wij zitten bij het eten altijd heerlijk te kletsen over wat we die dag hebben gedaan.

We zijn begin 40, geen kinderen, wel paarden aan huis en wonen 20 jaar samen.

Prima toch? Leven en laten leven.. :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:04

Elke dag wonen samen
Elke dagappje dat ie onderweg is en ik in weekend wanneer ik naar huis kom ivm lunch/eten
Veel over werk en kinderen en grappige dingen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:10

Het zal mijn baas (of mijn collega's) echt een worst zijn of ik onder werktijd app, zo lang ik aan het einde van de dag mijn werk maar op goed niveau af heb. :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 16:35

Goof schreef:
MizzMontana schreef:

Huh.
Dus dan zet je in de 1e:"He schat'.
In de 2e:"Neem jij nog 2 stoommaaltijden mee als je naar huis komt?"
En in de 3e:"Want de keuken is nog niet geplaatst, dus we hebben alleen de magnetron."

Zoiets? :D

Haha :D nee in die eerste alle dagelijkse dingen. In de tweede bijvoorbeeld 16 juni teamuitje met diner (dan kunnen we dat thuis met de agenda er bij bespreken) of kattenvoer (of andere niet wekelijkse boodschapoen), of de volgende datum van de hoefsmid. In de derde staat iets van: afstand spotjes 55 cm uit de wand (dan kunnen we ze terugvinden nadat het stucwerk klaar is en raakt het niet bedolven onder de andere berichten).
De tweede en derde app worden ook alle berichten uit verwijderd als ze afgerond/besproken zijn en wordt verder niet in gekletst. Echt een soort to do lijstjes voor 2 personen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 16:38

Jeetje, dat klinkt bijna als een zakelijke relatie :')

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 16:55

We appen wel dagelijks. Maar geen goedemorgen of als we aan zijn gekomen op het werk. We werken beide heel kortbij huis dus kans dat we niet aankomen is bij ons dan ook heel klein.

We app'en over het werk, onze kinderen/honden. En ik vraag hem wel met klem even te laten weten als hij later thuis komt i.v.m. het eten.

De ene dag sturen we veel berichtjes. De andere dag vrijwel niets. In ieder geval niets controlerends ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:33

Chickyy schreef:

Ik zie het meer als een digitaal kladblok.
Of ben ik de enige die dit soort dingen niet kan onthouden? :')

Vroeger zetten we dit in de gewone app maar dat is dan vaak zo lang terugscrollen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:38

Weinig. Ik app hem vaker als hij mij, meestal stuur ik dan een leuke tiktok of foto van onze pup door.
Maar mijn man is of aan het sleutelen of aan het tractor/vrachtwagen/kraan rijden/besturen dus die kan niet antwoorden als ie z'n handen vol heeft met werk. Als er echt iets is kan ik hem bellen.
Toevallig appte die net: mededeling was 'Vanavond laat'. Dan weet ik dat ie niet thuiskomt met het eten en ik niet hoef te wachten op hem. En oja dat ie eten krijgt. Ben eraan gewend

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:42

MizzMontana schreef:
Chickyy schreef:

Vroeger zetten we dit in de gewone app maar dat is dan vaak zo lang terugscrollen.

Nee hoor, wij hebben ook een aparte app, die heet 'boodschappen enzo' :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:06

Hier vooral praktisch, foto’s van de huisdieren en goedemorgen vaak. Ik ben alleen wel chaotisch, dus ik kan random ineens appen dat we wc papier moeten hebben bijvoorbeeld :')
Ook of we gaan klimmen of boulderen trouwens, maar dat is ook praktisch :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:36

Half jaar relatie, niet samenwonend. Zien elkaar elk weekend ondanks dat we 200 om van elkaar wonen.

Appen dus dagelijks, ook goedemorgen en welterusten. Hij stuurt tussendoor spraakberichten (drukke baan, veel onderweg), ik echt nooit. Of hij belt dan ff.

Met daarnaartoe rijden of naar huis zet ik altijd ‘locatie delen ‘ aan, verder nooit.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:54

MizzMontana schreef:
Chickyy schreef:

Nee hoor, hier ook 1 agenda app (belangrijke afspraken, wisselende rooster van mijn vriend wekelijks, weekend plannen) en dan een gewoon whatsapp gesprek. Appen ook dagelijks meerdere keren. Veel foto’s van de hondjes, hoe last we thuis zijn, als er iets is, maar ook gewoon een lief appje tussendoor.

Kalender app staat ook vast gemaakt in Whatsapp dus altijd bovenaan. En zodra afspraak geweest is / nieuw rooster vriend etc worden inderdaad die berichten verwijderd. Er wijzigt nogal eens wat en als ik dat mo35 zoeken tussen de 849382 foto’s van de honden dan kan ik het nooit meer vinden, dus liever apart. Zo kan hij ook vaak zien hoe een beetje mijn planning is en of hij dus bijv. de hele dag kan golfen en uit eten kan gaan of dat ik ook al weg ben, ivm de hondjes. Ideaal en willen beide niet anders meer. Gebruik zelf ook gewoon mijn agenda maar vind dit gewoon handig en we weten allebei hoe en wat.
Laatst bijgewerkt door X2305 op 11-06-24 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:56

hier ook 2 apps.

de persoonlijke met hem
boodschappen app
en ik app regelmatig met mezelf

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:57

Ik heb ook nog een app met mezelf ja, voor bijvoorbeeld “ pil halen” “ wc papier meenemen”. Staat ook bovenaan en altijd als ongelezen. Ideaal want meestal vanaf de auto tot de supermarkt kijk ik even op de app en vergeet ik het niet.

Althans. Bijna }:0

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:04

X2305 schreef:
Ik heb ook nog een app met mezelf ja, voor bijvoorbeeld “ pil halen” “ wc papier meenemen”. Staat ook bovenaan en altijd als ongelezen. Ideaal want meestal vanaf de auto tot de supermarkt kijk ik even op de app en vergeet ik het niet.

Althans. Bijna }:0

Dit soort dingen appen wij vaak juist naar elkaar. Kunnen we elkaar er aan helpen herinneren. :')

Nymphaea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:31

Mijn man appt mij alleen als hij klaar is met werken, want dan kan ik aan het eten beginnen en is dat precies op tijd klaar als hij thuis komt ;)

Voor de rest weinig.. alleen ben ik af en toe zijn boodschappenlijstje voor de bouwmarkt :=

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:38

Wij appen niet over of we op ons werk zijn. Hooguit na het werk hoelaat we verwachten thuis te zijn ivm eten , of wie er boodschappen doet.. mn vriend is nu sporten, verwacht wel een appje als hij klaar is , dan haal ik hem op (heb hem ook afgezet dus hij heeft geen vervoer terug)... dat soort..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:38

X2305 heel herkenbaar! Wij hebben de app ook bovenaan vastgepind en willen ook niet meer anders.