Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Mijn zwemhanddoeken (1x lijf, 1x haren) dan wel weer na elke keer zwemmen de was in, ik leg die nl in het hokje op de grond en rol er daarna mijn zwempak in. Heb thuis een wasprogramma van 20 minuten, daar gaat het zwempak met de handdoeken in en is daarna weer schoon voor de volgende keer zwemmen.
Goof schreef:Vervang je dan ook iedere dag je beddengoed?
_San87_ schreef:Ik droog mijn gezicht en deel bovenlijf met de handdoek voor mijn haar. De rest met de badhanddoek. Beide gebruik ik 2x. Ik kom schoon uit de douche, dus lijkt me geen probleem zo.
Echwel schreef:Mijn brein kan niet verwerken dat je je gezicht afdroogt met een handdoek waar je ook je onderkant mee afdroogt...
c_alsemgeest schreef:Goof schreef:Vervang je dan ook iedere dag je beddengoed?
Wel vaak ja, ook omdat mijn man een huisstofmijt allergie heeft. Maar zeker 1x per week. In de zomer vaker.
Maar een handdoek is vochtig, en die schuur je meer langs je lichaam welke dan ook vochtig is waardoor huidschilfers makkelijker loskomen. Daarbij blijft de handdoek vaak in de warme vochtige badkamer hangen... Dus nee, voor mij gewoon elke dag een schone.
_San87_ schreef:Ja, ieder zijn ding.
Ik vind het wel toewijding dat je je dekbedden iedere week wast. Dat krijg ik niet voor elkaar met mijn wasmachine. Ik weet ook niet hoe ik ze op tijd droog moet krijgen, ze mogen niet in de droger.
Wij gebruiken dekbedovertrekken, die gaan 1x per week, ook wel 2x per week, de wasmachine in.
Keukendoeken wissel ik om de dag. Wij zijn met twee thuis.