Fooi geven bij de kapper?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Re: Fooi geven bij de kapper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:59

Ik ben niet echt meer een fooigever om eerlijk te zijn, helemaal sinds alle prijzen zo overal enorm zijn gestegen. Mijn fooi is terugkomen als het me beviel & het aanraden bij vrienden/familie of het achterlaten van een positieve review.

Ik vind dat een goede service en dienst niet gelijk hoeven te staan aan een fooi, dat hoort gewoon de basis te zijn bij elke klant.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:26

OleJon schreef:
Nooit van gehoord, en ben het ook niet van plan. Is al duur genoeg.
22 euro. 20 minuten werk.
Ze kan 3 per uur knippen.
Dat is een uurloon van 66 euro.

Hoewel ik geen fooi geef, is dat bedrag van 66 euro niet zo veel. Daar moeten nog allerlei kosten af natuurlijk. Meer kosten dan van van een uurloon. Het is maar de vraag hoeveel er overblijft om uit te betalen als "loon".

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:31

paars schreef:
Oh ja aanvulling; de thuisbezorgd jongeman krijgt een euro. Niet via de site maar gewoon ‘cash’ in z’n hand.
Bus ja dat is netjes ook toch? Hij wacht met wegrijden tot je bent uitgestapt; ik brul dat meestal uit voorzorg :+ .

Oh haha zit dat erachter :D

Ik vind het zeker netjes. Maar niet perse nodig als iemand niet binnen gehoorsafstand met de rug naar je toe zit. Maar nogmaals, kan het wel waarderen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:37

CrazyCat schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik heb bijna twee jaar als boodschappen bezorger gewerkt. Ik kan bevestigen dat degene die fooi geven de boomers en gen x zijn, en vooral als ze zelf een laag inkomen hebben. Hoe welvarender de buurt, hoe minder je hoeft te verwachten - ongeacht of je als jonge vrouw van 20 met 150 kilo aan boodschappen voor ze heb gesleept en (ondanks dat dit niet hoeft) de boodschappen in de koelkast hebt gezet voor ze omdat ze dat graag wilde. Terwijl als ik in een portiek kwam van een alleenstaande vrouw met drie kinderen die nauwelijks iets uit te geven heeft, dan kon ik er op rekenen fooi te krijgen. Super lief. Ik werk dan niet perse harder, maar het doet me wel goed, wat waardering.

Tijdens de feestdagen geeft bijna iedereen wel wat, afgezien van mensen die erg welvarend zijn, daar krijg je ook op kerstdag niets.

Bezorgers geef ik altijd fooi en extra als het slecht weer is. Maar goed ik ben ook Gen-X. :D

Haha ja, als het regende kreeg ik meestal ook wat extra, dan vond ik het toch niet zó erg om in slecht weer te werken :o

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:51

Ik voel me altijd bezwaard om te laten thuisbezorgen als het weer slecht is.
Dan verzinnen we wat anders.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:19

OleJon schreef:

Nee dit werkt niet zo.

Ik ben zelf pedicure, draai ik als ik goed plan zo’n €40-50 per uur. Maar hier gaat nog btw per behandeling af, huur, verzekeringen, behandelkosten. Ik ben nog goedkoop, meeste ZZPers vragen een euro per minuut, en terecht. We hebben ook geen pensioen.

Is wel zo dat een kapper 9% btw betaald en een pedicure 21%, alleen niet over een wkkgz klant.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:19

Ik geef altijd fooi, het is voor mij een stukje waardering. Altijd leuk om te krijgen :-)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:27

Boras schreef:
OleJon schreef:

Hoewel ik geen fooi geef, is dat bedrag van 66 euro niet zo veel. Daar moeten nog allerlei kosten af natuurlijk. Meer kosten dan van van een uurloon. Het is maar de vraag hoeveel er overblijft om uit te betalen als "loon".

Huur salon, kosten inrichting en materialen, g.w.l., verzekeringen, belasting, pensioenopbouw, etc.etc.
We leven gelukkig in een land waar veel dingen nog goed zijn geregeld, maar dat kost ook wat.