Paniek… morning after pil

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:12

TS, even mijn zakelijke kant: Houd je cyclus in de gaten. Als je regelmatig ongesteld bent, dan weet je dat je ergens middenin in die periode de dagen hebt waarop de eisprong plaatsvindt.
Was dit avondje precies in die periode, dan zou je de komende weken er goed op moeten letten of je ongesteld gaat worden. Dus gewoon je pil dagelijks (!) blijven slikken tot aan je stopweek. Houd dat ritme aan. Word je niet ongesteld, doe een zwangerschapstest. En doe een soa-test. Al is het niet om te bewijzen dat die jongen iets verkeerds heeft gedaan maar ook om te voorkomen dat jij iemand anders kan besmetten.

Je zegt niet meer precies te weten wat er is gebeurd. Ga eens rustig alles eerst opschrijven voordat je besluit een hulplijn in te schakelen of hier alles neer te zetten. Je gaat er speculaties/aannames mee opwekken met eventueel verkeerd, hoe goed bedoeld ook, adviezen en daar ben je nu niet bij gebaat. Omdat wij aan deze kant het hele verhaal dus eigenlijk ook niet weten, als je zegt een aantal dingen niet meer zeker te weten. Dat je je sommige dingen niet goed herinnert, is niet erg, kan gebeuren.

Janneke2

Berichten: 23093
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:21

Hoi TS
... gaat het een beetje?
Doe maar goed voor jezelf zorgen!!!

En bij vragen gewoon weer efkes het Centrum tegen sexueel geweld bellen, hoor!

Lukasje
Berichten: 11447
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:30

Phoe meid, wat heftig! Zo te lezen heb je flink over je grenzen heen laten donderen. Dit mag je in de toekomst niet meer overkomen. Ik zou je echt willen adviseren hulp in te schakelen ! Je bent in de war over hetgeen gebeurd is en stelt je vragen over je eigen aandeel daarin. Laat je je daarin aub begeleiden door een professioneel iemand. Ik vrees dat je er anders op termijn de rekening van gepresenteerd krijgt en dat is helemaal zuur.
Hou vooral voor ogen dat jij geen seks wilde zonder condoom en dat dat wel gebeurd is. Dat is niet oke! Dat had hij moeten respecteren.

Themba

Berichten: 1486
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:12

karijn schreef:
TS, even mijn zakelijke kant: Houd je cyclus in de gaten. Als je regelmatig ongesteld bent, dan weet je dat je ergens middenin in die periode de dagen hebt waarop de eisprong plaatsvindt.
Was dit avondje precies in die periode, dan zou je de komende weken er goed op moeten letten of je ongesteld gaat worden. Dus gewoon je pil dagelijks (!) blijven slikken tot aan je stopweek. Houd dat ritme aan. Word je niet ongesteld, doe een zwangerschapstest. En doe een soa-test. Al is het niet om te bewijzen dat die jongen iets verkeerds heeft gedaan maar ook om te voorkomen dat jij iemand anders kan besmetten.

Je zegt niet meer precies te weten wat er is gebeurd. Ga eens rustig alles eerst opschrijven voordat je besluit een hulplijn in te schakelen of hier alles neer te zetten. Je gaat er speculaties/aannames mee opwekken met eventueel verkeerd, hoe goed bedoeld ook, adviezen en daar ben je nu niet bij gebaat. Omdat wij aan deze kant het hele verhaal dus eigenlijk ook niet weten, als je zegt een aantal dingen niet meer zeker te weten. Dat je je sommige dingen niet goed herinnert, is niet erg, kan gebeuren.


Wil niks zeggen of haar vruchtbare dagen in het midden vallen precies. Ik ben het vruchtbaarst direct na mijn ongesteldheid. Is echt voor elke vrouw anders

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:19

Themba, dan heb jij dus een vroege ovulatie.

Themba

Berichten: 1486
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:39

Jolliegirl schreef:
Themba, dan heb jij dus een vroege ovulatie.


Zeker
Maar ts kan dus niet uitgaan van een rekenmethode die voor een groot deel van de vrouwen nier klopt of ze dus wel of niet veilig is geweest kwa cyclus.

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:51

Themba schreef:
karijn schreef:
Kim, even mijn zakelijke kant: Houd je cyclus in de gaten. Als je regelmatig ongesteld bent, dan weet je dat je ergens middenin in die periode de dagen hebt waarop de eisprong plaatsvindt.
Was dit avondje precies in die periode, dan zou je de komende weken er goed op moeten letten of je ongesteld gaat worden. Dus gewoon je pil dagelijks (!) blijven slikken tot aan je stopweek. Houd dat ritme aan. Word je niet ongesteld, doe een zwangerschapstest. En doe een soa-test. Al is het niet om te bewijzen dat die jongen iets verkeerds heeft gedaan maar ook om te voorkomen dat jij iemand anders kan besmetten.

Je zegt niet meer precies te weten wat er is gebeurd. Ga eens rustig alles eerst opschrijven voordat je besluit een hulplijn in te schakelen of hier alles neer te zetten. Je gaat er speculaties/aannames mee opwekken met eventueel verkeerd, hoe goed bedoeld ook, adviezen en daar ben je nu niet bij gebaat. Omdat wij aan deze kant het hele verhaal dus eigenlijk ook niet weten, als je zegt een aantal dingen niet meer zeker te weten. Dat je je sommige dingen niet goed herinnert, is niet erg, kan gebeuren.


Wil niks zeggen of haar vruchtbare dagen in het midden vallen precies. Ik ben het vruchtbaarst direct na mijn ongesteldheid. Is echt voor elke vrouw anders


Ts gebruikt de pil toch? Ff duidelijk: hiermee heb je geen menstruatie, geen ovulatie-dagen. Dat je een bloeding krijgt is geen menstruatie..
Dus ts kan adh van haar pilgebruik en menstruatie (die geen menstruatie is)dus niets zeggen over ovulatie.

Themba

Berichten: 1486
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:02

Sorry overheen gelezen. Dan maakt die hele ovulatie geen donder uit idd.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:10

Wat ontzettend heftig TS, Heb je inmiddels een morning afterpil?
Ik zou zeker met iemand praten. Al is het maar om je verhaal kwijt te kunnen. Verder je kleding wel even bewaren en niet wassen voor sporen. En je markeringen zelf op de foto zetten. Mocht je later besluiten toch aangifte te doen, dan kan dit van pas komen. Ik zou ook zeker contact met de afdeling Zeden opnemen morgen om te praten en te vragen wat verstandig is om te doen.
Sterkte :(:)

Telpeva

Berichten: 14926
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:13

Hoe is het vandaag met je ts, is het nog gelukt om dingen geregeld te krijgen?

Dammie

Berichten: 3331
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:35

He TS, geen tips. Ik wens je wel alle sterkte.
En rust en wijsheid om te bepalen wat je wilt doen en welke hulp je wilt hebben.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:50

verootjoo schreef:
Gini schreef:
Maar daar sla je inderdaad de nagel op de kop: communicatie! Maar communicatie is meer dan alleen het woordje 'ja'. Communicatie is ook jezelf uitkleden, hem uitkleden, kronkelen, zuchten, kreunen, kussen, knuffelen, nagels in ruggen zetten, ...
Stel, stel! dat deze man zei dat die het liever zonder condoom doet en of dat oké is en de vrouw zegt niet overduidelijk 'ja', maar rukt wel zijn hemd van zijn lijf en duwt hem op bed. Is het dan gek van de man om aan te nemen dat het oké is?
Oprechte vragen hoor: ik denk dat dit echt wel een onderwerp is waar over gepraat kan en mag worden.


Ja, want als iemand niet wil MERK je dat aan de signalen.


Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft maar in mijn wereld zijn er behoorlijk veel mannen met een giga bord voor hun kop hoor.
Heb ook meer dan eens heel heel heel duidelijk moeten zijn en ik weet zeker dat iemand die niet zo goed grenzen kan aangeven zeker problemen zou hebben gekregen met mannen waar ik "gewoon" heel duidelijk (en zo nodig wel 10 keer) nee tegen heb gezegd.
En dan heb je ook nog gevallen waarbij het goed gaat tot een bepaald punt. En sommige vrouwen kunnen vooraf best nee zeggen, maar tijdens niet meer. En dan kom je ook ineens in een ingewikkelde situatie. Zelf ook geen last van, maar ik zie echt wel in dat je verdomde goed moet weten wat je wilt, anders lopen mannen zo over je heen. Ook degenen die niet eens slechte intenties hebben. Is gewoon onkunde.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:05

Moderatoropmerking:
slotje voor overleg

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:10

Moderatoropmerking:
OP verzoek van TS is het topic geanonimiseerd zodat de informatie en de huidige discussie behouden kan worden zonder directe link naar de situatie van TS.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:36

Fijn zeg!

Dee_Es

Berichten: 3686
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:12

Wat fijn modjes.

Hopelijk gaat het goed met de TS :(:)

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:50

Fijn, ben ook erg benieuwd hoe het met ts gaat :j
heeft ze nu ook een SA waarmee ze kan antwoorden? Als ze dat wil tenminste

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:24

TS wat een vreselijke situatie. Allereerst heel veel sterkte. Je zegt je weinig te kunnen herinneren. Ik zou dan ook even een bloedonderzoek laten doen, misschien heeft die engerd je wel ongemerkt gedrogeerd. Heel veel sterkte :(:)

LvdO

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:29

Lieve TS, ik kan je helaas geen pb sturen vanwege de anonimiteit. Ik wil je heel veel sterkte wensen en mijn bloed kookt als ik lees wat jou is aangedaan... ik ken de impact hiervan helaas maar al te goed. Ik wil je een grote knuffel geven en zeggen dat ik het super stoer vind dat je hier direct zo open over bent! Dat je direct hulp zoekt. Dat is echt heel erg knap.

Ik hoop dat het, naar omstandigheden, goed met je gaat en je mag me altijd een pb doen

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:41

Hoe is het nu met je TS? :knuffel:

beegee
Berichten: 965
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:02

Het topic is geanonimiseerd dus lijkt me niet dat de TS nu nog onder haar eigen naam gaat reageren.

pien_2010

Berichten: 44039
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:04

Precies beegee. Ik vind het een goed besluit om te anonimiseren. De eerste paniek is gedeeld en Bokt zal zeker helpend zijn geweest. En dat was het dan.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:08

Oh ik dacht dat het een schaduw account was geworden :o

LvdO

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:03

pien_2010 schreef:
Precies beegee. Ik vind het een goed besluit om te anonimiseren. De eerste paniek is gedeeld en Bokt zal zeker helpend zijn geweest. En dat was het dan.



oh kan ze hier nu dan geen update meer op komen? dat wist ik niet

pien_2010

Berichten: 44039
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:35

Jawel dat kan ze wel maar je laat niet voor niets je naam anoniem maken. Dus dat zou onverstandig zijn.
Mochten er toch nog juridische stappen komen dan is dit topic niet meer op haar terug te leiden. Is gewoon beter.
Dus Bokt heeft zijn functie gehad, nl het eerste luisterende oor geboden, en dat is het dan. Dit topic kan algemeen doorgaan zonder de topic starter.