_San87_ schreef:LWDaisy schreef:Ik ben me na het openen van dit topic iets bewuster van hoe ik rij. En eerlijk: ik "bol uit" (in neutraal) en vertraag daardoor niet belachelijk snel ofzo. Ik ram dan ook niet meteen mijn voet op de rem. Volgens mij vertraag ik de boel niet echt hoor.
Ik moet eens zien of ik onze dashcam kan vinden haha, en kan filmen wat ik doe/wat dat met mijn snelheid doet. Want als ik het uitleg, klinkt het erger dan het is. Denk ikOf ik nu in 3de tegen 50 rij, of tegen 50 in neutraal "bol" richting een licht - ik rij nog steeds 50, ik ben nog steeds mee met het verkeer.
In zijn vrij houd je natuurlijk geen snelheid, want je staat niet in een versnelling.
Dus tenzij je een heuvel af gaat, minder je zodra de auto in vrij staat meteen vaart. En als je een heuvel af gaat, wil je juist niet in vrij.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik doe dit uiteraard niet kilometers lang. Ik ben onderweg naar een rood licht oid als ik dit doe, en op die korte afstand vertraag je niet meteen tot een irritant slakkengangetje. Ik doe het in ieder geval niet zo ver op voorhand dat ik merkbaar vertraag volgens mij. En: onderweg naar een rood licht vertraagt iedereen wel, maar misschien niet op mijn manier manier. Ik ben nog steeds "mee" met het verkeer volgens mij.
Vandaar: ik moet de dashcam eens zoeken haha.