Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nine1987 schreef:Iedereen die 't heeft over z'n moestuintje en zelfs de zorg voor z'n paard.. Ik vind dit bijna hilarisch..
Wat voor illusie hebben jullie over de oorlog? Men haalt alles wat eetbaar is, weg, wter wordt zeer schaars..
En dan wil men hier op bokt een paard in leven houden, die zo'n 30 liter per dag drinkt? Hoe pijnlijk het ook is, maar als we echt in een actief oorlogsgebied terecht komen, dan is de luxe om zo'n dier in leven te laten er doorgaans echt niet..
Florenc schreef:Dit inderdaad. Ik denk dat de positie die je in die oorlog gaat innemen een veel moeilijkere vraag is. Ga je helpen? Ga je gehoorzamen? Ga je in het verzet? Vragen die je volgens mij niet kan beantwoorden voordat je effectief in die situatie zit, maar desalniettemin interessant om over na te denken.
Xyris schreef:Ik stof mijn makeupdoos af, besmeur mijn gezicht met oker-kleurige strepen, zet mijn tooi op, sleur de eerste de beste cavalerist van zijn paard en ga met een reeks indianenkreten vol gas stomme mensjes kegelen.
scrabbel schreef:Als er echt oorlog uit breekt met de eu (alleen Nederland is binnen 30 minuten ingenomen) dan zijn er in mijn optiek 2 dingen die je kunt doen. Vluchten of door gaan met hier leven. Een oorlog kan jaren duren. Jaren in een kelder zitten gaat niet werken. Je kunt alles in je huis hebben, maar als er een bom op valt is het weg. Als je huis wordt overgenomen is het weg.
Ik hou niet van op vakantie gaan, dus naar een vreemd land vluchten is hel voor mij. Ik ga dus verder met leven zover het kan.
nine1987 schreef:Iedereen die 't heeft over z'n moestuintje en zelfs de zorg voor z'n paard.. Ik vind dit bijna hilarisch..
Wat voor illusie hebben jullie over de oorlog? Men haalt alles wat eetbaar is, weg, wter wordt zeer schaars..
En dan wil men hier op bokt een paard in leven houden, die zo'n 30 liter per dag drinkt? Hoe pijnlijk het ook is, maar als we echt in een actief oorlogsgebied terecht komen, dan is de luxe om zo'n dier in leven te laten er doorgaans echt niet..
hwn schreef:Florenc schreef:Dit inderdaad. Ik denk dat de positie die je in die oorlog gaat innemen een veel moeilijkere vraag is. Ga je helpen? Ga je gehoorzamen? Ga je in het verzet? Vragen die je volgens mij niet kan beantwoorden voordat je effectief in die situatie zit, maar desalniettemin interessant om over na te denken.
Dat is ook wel de vraag die ik me stel, aangezien ik nogal snel bij conflicten de "anti-westerse" kant kies. Als vrouw zal ik niet in het leger moeten, maar hoewel ik natuurlijk nooit tegen mijn eigen land ten strijde zou trekken, kan ik me zeker niet voorstellen dat ik dat tegen een ander land zou doen, tenzij Netanyahu en het IDF hier plots op de stoep staan, dan sta ik niet voor mezelf in.
Ik ben zelf niet zo bang aangelegd op het vlak van oorlog: in februari 2003, 3 weken voor de VS begon te bombarderen, was ik nog in Bagdad.
Maar ik vind de hele bewapenings- en oorlogsretoriek tegen elkaar alleen maar olie op het vuur. Mocht ik in de politiek zitten, zou ik nu juist verder ontwapenen, hoe onlogisch het ook klinkt.
Mist schreef:Mmm
Ik heb meerdere betonnen kelders, zowel onder het huis als de vele schuren, kan de paarden daar ook in kwijt, 6 hectare grasland.
- 2 waterputten en een auto (pickup diesel) met een 220 stopcontact. Een dieseltank in de schuur van 1000liter.
Zou alleen geen vegetariër meer zijn en wild moeten schieten wat hier in overvloed is. Oh en starlink internet, dat zou in theorie nog moeten werken. Een houtkachel en een kettingzaag;-)
office schreef:Mensen zijn zo verhard en egoïstisch dat behalve oorlog ook je medeburgers wel eens het gevaar kunnen worden in oorlogstijd.Want echt dat een sterkte man/groep je voorraad en je dieren mee neemt als het een kwestie van leven of dood is.
Ik ben echt naar van denken aan oorlog alleen.