Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boerinnetje

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:02

Welkom Niniane, en gefeliciteerd! Klinkt als een leuke invulling van jullie dag!

Nessie, bedankt voor de tip. Heb de site even opgeslagen. Had ook al eens bij JJ's house gekeken, maar geen idee of dat iets is....

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:28

Het hoeft niet per se allemaal de wereld te kosten. Ja mijn jurk van een paarduizend euro is mooier en van veel luxere kwaliteit dan 1 die ik erna kocht van 50 voor eventueel op het trouwfeest in Nederland. Maar als ik die tweede jurk als eerste had gezien en geen daadwerkelijke trouwjurk wilde kopen, vond ik dat net zo goed een mooie jurk :j

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:44

Tuurlijk zit het prijsverschil ergens in, dat moet ook. Snap ik ook volledig, alleen heb ik dat er niet voor over :o .
Ik wil een mooie jurk, maar tussen heel cheap en heel duur zit nog zoveel. Ga er ook vanuit dat het goed gaat komen. Ben ook al aan het kijken naar mooie galajurken bijv.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 16:03

Hoi! Mag ik mij melden? Eind januari gaan we partnerschap doen met familie en beste vrienden, en dan later sparen voor een ‘echte’ bruiloft :).
Dus niet echt trouwen trouwen nu, maar wel al wat leuke voorbereidingen

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:52

Hier gaat het even wat minder helaas....

In de voorbereidingen van mijn vrijgezellenfeest is er helaas een ontzettende bom gebarsten in mijn vriendinnengroep omdat 1 iemand maar wilde blijven vasthouden aan haar eigen principes. Vervolgens wilde zij een alternatief vrijgezellenfeest organiseren en heeft ze daar een aantal vriendinnen voor meegevraagd (die hier overigens voor hebben bedankt). Dit gedoe heeft echt een enorme wig gedreven in de groep omdat ze behoorlijk persoonlijk en competatief werd.
Ze beweerde naar mij dat ze gehandeld heeft uit liefde en waardering voor de vriendschap, en ik geloof ook best dat ze altijd vanuit haar beste intenties heeft gehandeld, maar zo zie ik het gewoon niet... Ze heeft met haar dominante gedrag echt een spoor van vernieling achter zich gelaten.

Ik ben toen ik lucht kreeg van de situatie heel correct gebleven, heb niet met vingers gewezen en heb dit naar haar en de rest op dezelfde manier verwoord.
Toen begon het al, gelijk een defensieve houding en kreeg ik het verwijt dat ik wel met vingers wees, terwij ik iedereen dezelfde, neutrale boodschap had gedeeld. Maar volgens haar had alleen zij dit bericht gekregen. :+ Misschien dat dat zo voelde omdat ze uit de groepsapp gegaan was en op dat moment bijna iedereen had geblokkeerd, maar dat was dus echt niet waar.
Ze kwam gelijk met haar kant van het verhaal, waarop ik herhaaldelijk heb aangegeven dat ik niemands kant van het verhaal wilde horen omdat ik geen keuze wil maken tussen vriendinnen. Wel gaf ik aan dat ik best beledigd was door haar aanname dat ik met vingers naar haar wijs, terwijl dit overduidelijk niet het geval was. Maar, dat punt negeerde ze nagenoeg volledig en ze bleef maar doorgaan over haar eigen situatie. Ik heb toen aangegeven het even te willen laten rusten omdat dit mijn plezier wel behoorlijk verpestte. Ik had ergens wel een eerste stap vanuit haar verwacht, maar toen er 3 weken later nog steeds radiostilte was, heb ik die eerste stap maar gezet.

Wederom ben ik zeer neutraal en correct gebleven en heb ik vanuit mijn eigen eerdere ervaringen met vrijgezellenfeesten verwoord hoe dit voor mij nu voelt en dat ik vind dat ze, met het blokkeren van al mijn andere vriendinnen, mij in een lastig parket heeft geplaatst voor de bruiloft. Toen begon de hele denigrerende en belerende toon van haar en die bleef maar door gaan tot op het eind. Ze verkondigde haar eigen mening als feiten, wilde mijn kant van het verhaal maar niet erkennen en bleef haar mening maar mij door de strot douwen. Ze had op dit moment al aangegeven niet meer door te willen gaan met de vriendschap omdat er "schade was aangedaan die voor haar niet meer te repareren viel", maar toch bleef ze doorgaan met het verkondigen van haar eigen mening en die denigrerende, belerende toon. Terwijl, wat wil je er dan nog mee bereiken? Ik heb toen een laatste, zéér direct maar nog steeds correct, bericht gestuurd waarin ik haar aanspreek over haar egocentrische en dominante gedrag en het totale onvermogen om de consequenties van haar acties in te zien. Hierna ook aangegeven dat ik geen behoefte meer heb aan een weerwoord. Het was een bewuste keuze om haar vervolgens te blokkeren omdat dit mijn hele voorpret en plezier voor de bruiloft behoorlijk drukt. Ik heb er ook eerlijk gezegd op het moment allemaal echt even geen zin meer in.
Nou, wat ik daarna van haar op Instagram over me heen kreeg. :') Echt, de honden lusten er geen brood van. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben nog steeds een beetje geschrokken. :') Maar wel echt de bevestiging die nog even nodig was misschien _O-

Maar ja, zoals gezegd drukt dit hele gedoe wel behoorlijk op de voorpret. Ik voel me behoorlijk negatief en heb gewoon zo weinig zin nu even in de verdere voorbereidingen. :( Ik kan wel oprecht zeggen dat ik blij ben dat zij uit mijn leven is, ik kom er liever nu achter dat iemand zo is dan tijdens het vrijgezellenfeest of op de bruiloft zelf.
Ik ben overigens niet zelf betrokken bij de organisatie ofzo, maar deze voormalige vriendin begon zelf over een alternatief weekend, waarna ik mijn beste vriendin appte met de vraag wat er fiets er aan de hand was en lucht kreeg van de situatie.

T is klote!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:03

Wat een verhaal Esmee.. Snap dat dit een nare bijsmaak geeft. Maar zoals je zelf al zegt, liever nu dan straks tijdens je vrijgezellenfeest of bij de bruiloft..
Beetje jammer dat ze lijkt te vergeten dat ze dit voor jou organiseren en niet voor zichzelf.. Ik hoop dat je het toch kan loslaten en alsnog kan genieten van alle voorbereidingen op jullie prachtige dag <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 14:03

Wat een verhaal zeg..
ik hoop alsnog dat je een leuke dag hebt dan!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 14:38

Oh jeetje wat ontzettend balen.. -O- Snap helemaal dat het je plezier flink drukt. Het beëindigen van een vriendschap is niet makkelijk en kan gewoon kei veel pijn doen.
Hopelijk kan je je ei kwijt bij je andere vriendinnen en je partner en krijg je er ook weer zin in. Uiteindelijk gaat het om jou en je aanstaande en niet om haar.

Snap het gevoel wel hoor.. Mijn moeder is 1,5 jaar geleden overleden en mijn vader is sindsdien nogal veranderd. Hij liegt ontzettend veel, ook o.a. over zijn nieuwe vriendin. Ze zijn net een klein jaar samen en willen gaan trouwen, iets wat geen enkel kind van beide partijen ziet zitten. Maar ja, dat telt niet hè.. Ik weet nu al ook gewoon dat het een probleem gaat worden dat ik liever niet heb dat zij bij onze ceremonie op het stadhuis is. Niet omdat ik haar pertinent niet mag, maar omdat ik gewoon niet wil dat zij op de foto´s is, zittend langs mijn vader, alsof het mijn moeder is. |o En iedere keer als ik denk aan iets organiseren, denk ik aan de discussie die nog komen gaat en :r Bepaalde dingen kunnen zo boven je hangen en je lol erin verpesten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:47

Awh, dat is ook wel een verdrietige kwestie :knuffel:

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:04

Nee joh wat een verhaal Esmee… klinkt alsof je die gewoon liever kwijt bent dan rijk. Hopelijk begrijpt de rest van de groep jou ook een beetje…? Voor je het weet is het allemaal weer overgewaaid en kun je weer positief vooruitkijken!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:36

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan gelukkig goed terecht bij de rest van mijn groep én bij mijn vriend, maar het is wel behoorljk zuur. Het heeft denk ik gewoon even de tijd nodig...

Wat een verdrietige situatie ook Niniane. Ik kan me heel goed voorstellen dat je haar niet op je foto's wilt. Vervelend hè, dat soort familiepolitiek. :knuffel:

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:08

Jeetje Esmee, wat een verhaal... Kan mij heel goed voorstellen dat dit, op dit moment, het je echt de voorpret ontneemt. Maar zoals jezelf al aangeeft beter nu dan straks met het vrijgezellenfeest of op de bruiloft. Daar moet je echt niet aan denken. En zo iemand is jouw gewoon echt niet waard, maar dat voelt voor jouw natuurlijk even niet zo. :knuffel:

Niniane, ook een lastige situatie lijkt me. Je gunt je vader natuurlijk het beste, maar het zou ook fijn zijn dat er rekening met de kinderen gehouden word. Hopelijk vinden jullie hierin een goede weg.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 06:38

Esmee en Niniane, hoe is het nu?

Hier de datum voor partnerschap vastgesteld en betaald gelijk.
Nu nog wat andere dingetjes regelen voor die dag *\o/*

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:11

Lief dat je het vraagt! <3

Met mij gelukkig wel een stuk beter. Afgelopen weekend is mijn beste vriendin langsgekomen en we hebben het er nog eens over gehad. Ze heeft nog wat dingen gedeeld zonder details weg te geven over het vrijgezellenfeest en de inmiddels voormalige vriendin heeft zich wel echt vanaf moment 1 onwijs dwars gedragen. Schaamde me er gewoon voor richting de rest van mijn vriendinnen :=
Ze heeft het ongetwijfeld goed bedoeld maar dit is mijns inziens gewoon niet hoe je je hoort te gedragen in een groep. Gewoon 0 vermogen om even stil te staan bij de consequenties van haar eigen acties...

Het voelt ook wel echt als een oplichting nu. Geen zin om politieagentje te spelen op mijn eigen bruiloft maar dat hoeft nu ook niet meer. :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:30

Wij hebben net de save the dates naar de daggasten gestuurd! *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:02

Super leuk!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:04

Wat fijn dat je je nu wat beter onder lijkt te voelen Esmee. :)

Mijn vader heeft aangeboden om mijn outfit te betalen, wat wel lief is natuurlijk. De beste man heeft vooral een plaat voor zijn hoofd dus dan voel je je weer schuldig dat je bij de nieuwe partner niet meteen wat voor voelt. Grr. :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:28

Lastig hè. Hier ook al 2 scheve gezichten gekregen omdat we bepaalde mensen niet hebben uitgenodigd. :') Echt wat word ik er moe van dat mensen hun eigen gevoel zo belangrijk vinden op ONZE dag. Eerst dat met die vriendin, nu dit. Maar goed, mijn vriend en ik zitten 100% op 1 lijn dus dat is het belangrijkste.

Heb deze net in mijn beste vriendin Insta verhaal gepost maar hij is hier misschien ook wel toepasselijk :+
Afbeelding

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:56

Hoe gaat het hier met iedereen en de voorbereidingen?

Ik ben vandaag geslaagd voor mijn jurk :D Heel spontaan/zonder voorbereidingen met mijn moeder naar een zaak gegaan waar geen afspraak nodig was. Wilde eigenlijk in januari gaan met vriendinnen, maar vanwege onzekerheid toch besloten met z’n tweetjes te gaan en geheel onverwacht geslaagd! De vierde jurk was de juiste.

Nu nog druk met de locaties bezig. Twijfelen nog tussen twee, dus hopelijk kunnen we snel de knoop doorhakken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:10

Ik ben onlangs ook geslaagd voor een jurk. En van de week een kennismaking met de fotograaf gehad.
Bloemen moeten we nog uitzoeken maar degene die ze gaat maken hebben we al wel. Dat gaat de nicht van mijn man doen.

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:21

Hoi allemaal. Ik ben 3 weken geleden ten huwelijk gevraagd en sluit me dus graag aan bij de groep! Leuk om alvast wat van jullie voorbereidingen te hebben gelezen. Wij willen volgende zomer ook al gaan trouwen en hebben dus niet onwijs lang de tijd.. maar de locatie, datum en fotograaf staan ondertussen al vast en de afspraak voor de jurk staat ook al. De save the date kaarten gaan volgende week de deur uit, spannend en onwijs leuk :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:26

Welkom en gefeliciteerd lynnxtubbie!

Hier gaat ook alles goed. Gisteren de suite voor onze huwelijksnacht geboekt *\o/* Op loopafstand van onze locatie ligt een hotel dus velen van onze gasten zullen daar ook blijven overnachten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:45

Leuk om alle voorbereidingen te lezen! Welkom lynnxtubbie!

Hier gaat alles ook rustig aan ergens op lijken. Helaas hebben we wel onze bloemist moeten “ontslaan”.. de offerte liet 3 weken op zich wachten en bevatte toen heel veel fouten. Gewoon dingen waar we het over hadden gehad die we juist niet wilden, gewoon slordig.. toen ik het in een telefoongesprek vriendelijk aankaartte werd ze heel geïrriteerd. Dus dat was wel klaar, helaas. Volgende week kennismaking met een andere!

Verder gaat alles wel prima! Zijn ook bezig met het hotel boeken (voor ons, onze ouders, getuigen en partners en onze broers en partners). Ook bezig met een huis kopen en onze verkopen… dus het is allemaal wel wat druk. Maar wel leuk!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 08:49

Hey,

Hier ook ten huwelijk gevraagd afgelopen maand!
We willen komende mei of juni trouwen, liefst op een zaterdag.
Voor nu lijkt het er op dat het 7 juni wordt.
Alleen een locatie voor diner en receptie en feest valt nog niet helemaal mee.
De twee locaties die onze voorkeur hadden, zaten beide vol. Nu gaan we volgende week donderdag kijken bij een andere locatie.
Ik denk dat die het gewoon gaat worden in het kader van "niet super mooi, maar wel prima". En het eten is daar dan wel goed, dus dat is fijn.
Fotograaf en videograaf ook vast geregeld. Ik heb over fotografen en stijlen wel een sterke mening, dus daar heel blij mee!
Videograaf nog wel even over getwijfeld. Vond het eerst niet zo nodig. Maar deze heeft ook bij mijn nicht en zus op hun bruiloft gefilmd en ze maakt echt mooie dingen.
Dus ik denk toch het geld wel waard.
Qua trouwjurk denk ik dat ik hem laat maken bij Anastasi. Zij kan alles maken met levertijd van zes weken en onder de duizend euro.
Ik denk dat ik wat kleur in mijn trouwjurk wil, en dan is custom gewoon meer keus.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 10:07

Gefeliciteerd Gerlindie. Mei volgend jaar is in Trouw begrippen idd al snel. Veel locaties zitten al snel vol, dat merk je nu. Ik hoop voor je dat je de locatie die je nog gaat bezoeken echt leuk vindt.

Ik zou ook niet al te lang wachten om een afspraak bij Anastasi te maken, het maken van een jurk heeft ook tijd nodig.

Succes met de voorbereidingen.