Blijf je werken als ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:14

Ik zou, als ik nog zou werken ;-), onmiddellijk stoppen met werken en mijn man denkt er net zo over ( die werkt nog). Nooit meer voor een baas werken maar heerlijk onze eigen tijd indelen, met al onze dieren die werk genoeg geven, en verhuizen naar een warmer land, ben wel een beetje klaar met het weer hier en met Nederland in het algemeen.
Dat verhuizen gaat waarschijnlijk sowieso gebeuren maar een fikse smak geld zou het makkelijker en sneller maken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:25

Dat is voor mij geen moeilijke vraag. Ik zou direct stoppen met werken, maar ik zou niet niks gaan doen. Ik zou mijn huis verkopen en een kleiner huisje weer kopen, maar dan wel een huisje dat helemaal af is. Een apart huisje op het terrein voor mijn vader. Een veel grotere lap grond erbij, mooie loods met stallen, een opvoelbox, wasplaats en binnenbak. Ruime buitenbak en paddocks met all wheather-bodem. Nooit meer door de modder ploeteren *\o/* . Meerdere weides zodat de paarden altijd gras hebben. Een paar goede fokmerries erbij. Misschien ga ik wel weer lessen geven dan. Heerrrlijk, eindelijk alleen maar doen wat ik graag wil <3

Dromen mag he?
Laatst bijgewerkt door Muronia op 25-12-23 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Biks2

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:28

Ik zou absoluut blijven werken. Zou niks veranderen eigenlijk, mijn werk voelt als hobby

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:29

Ik kan niet winnen want doe nooit mee. Maar als ik het zou winnen zou ik wel willen blijven werken maar wel met veel ruimte om wat dingen te kunnen doen die ik normaal niet zou doen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:26

Ik zou wel blijven werken, maar dan in de zomer 3 maanden vakantie opnemen en in de winter 2 maanden. En daartussen dan max 3 dagen werken per week (dat zijn de piekmomenten). Ik vind mijn werk namelijk wel leuk en mijn collega's heel gezellig. Daarnaast zou ik wat vrijwilligerswerk oppakken om toch maatschappelijk nuttig bezig te blijven

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:04

Ik zou minder gaan werken (3 dagen ipv 5) en misschien iets voor mezelf beginnen. Eigen webshop of iets in die richting lijkt me erg leuk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 00:13

Ja ik zou m’n baan gelijk opzeggen, doei :')

Onder andere omdat ik met zo’n smak geld gelijk naar Schotland zou vertrekken! En dan daar een knus huisje kopen en voor mezelf gaan werken als illustrator. Nu is dat gewoon te onzeker qua inkomsten enzo.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 00:20

Ik zou echt niets anders doen. En nu ik het typ snap ik hoe verwend het klinkt. Al zou ik wel gezond willen zijn. Al 7 weken plat op bed. Maar de rest...het is helemaal prima zo.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 08:53

Ik zou zeker stoppen. Het goed beheren van zo'n enorm bedrag lijkt mij al een uitdaging op zich. Vervolgens zou ik een huis op een mooie plek en een camper kopen. Met mijn werk en geld wil ik dan verder graag bijdragen aan een beetje mooiere wereld.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:25

Ik zou denk ik helemaal niet veel veranderen.
Ik zou blijven werken zou me alleen totaal niet meer druk maken over wat er binnen komt en het zou dan totaal stress vrij zijn.
Ik zou ook blijven wonen waar ik woon. Ik zou zelfs niet eens een andere auto willen.
Ik zou normale dingen blijven doen maar me totaal geen zorgen meer maken over wat het zou kosten, maar niets heel geks denk ik.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:30

DeEenhoorn schreef:
Ik ben nog maar 24, met 30 miljoen kom je wel een aardig eind maar ik denk dat dat nooit genoeg is voor de rest van mijn leven. Dus ik zou wel blijven werken, 2 a 3 dagen per week. Misschien alleen niet op mn huidige baan, of ten minste niet in mn huidige functie.

HOE DAN???????

Denk jij in je leven meer te gaan verdienen dan 30 miljoen dan?
En waar denk het in vredes naam aan op de maken. Ik snap best dat het op kan als je wilt, maar je kan echt extreem luxe leven zonder dat het ooit op hoeft te gaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:35

DDDara schreef:
DeEenhoorn schreef:
Ik ben nog maar 24, met 30 miljoen kom je wel een aardig eind maar ik denk dat dat nooit genoeg is voor de rest van mijn leven. Dus ik zou wel blijven werken, 2 a 3 dagen per week. Misschien alleen niet op mn huidige baan, of ten minste niet in mn huidige functie.

HOE DAN???????

Denk jij in je leven meer te gaan verdienen dan 30 miljoen dan?
En waar denk het in vredes naam aan op de maken. Ik snap best dat het op kan als je wilt, maar je kan echt extreem luxe leven zonder dat het ooit op hoeft te gaan.

Idd :=

Even kijkend naar een jaarloon van 22.000, even rekenend van je 24e tot je 90e kom je op een kleine 1,5 miljoen.

Blijf je werken (aow leeftijd is 67 nu dacht ik?), dan kom je toch nooit aan die 30 miljoen?

Moet je natuurlijk geen geld over de balk smijten.
Ik zou me wel gaan verdiepen in beleggen oid, zodat het niet 'stil' blijft staan op mn spaarrekening of dat er alleen maar belasting vanaf gaat.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:38

Stel je wordt 100 (dus met 24 jaar heb je nog 76 jaar te gaan): dan kun je jezelf van die 30 miljoen een jaarloon uitkeren van net geen vier ton. Dan pas is t geld aan t eind van je leven op. Lijkt mij toch ruim genoeg, eigenlijk :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:03

Foaly schreef:
Stel je wordt 100 (dus met 24 jaar heb je nog 76 jaar te gaan): dan kun je jezelf van die 30 miljoen een jaarloon uitkeren van net geen vier ton. Dan pas is t geld aan t eind van je leven op. Lijkt mij toch ruim genoeg, eigenlijk :=

Dat ga ik met een baan toch van mn leven niet verdienen :))

Maar oke, wel heel eerlijk, van die 30 miljoen gaat volgens mij nog wel belasting af. Dan krijg je wat minder op je rekening. Maar nog altijd meer dan dat ik met werken zou verdienen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:22

Foaly schreef:

Een jaar salaris van 400.000 dat betekend iedere dag ruim 1000 euro...... je zou toch maar 1000 euro per dag verdienen en dat 7 dagen per week

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:23

Je vergeet in die berekeningen wel even de vermogensbelasting etc.

Je zult wel iets met het geld moeten doen, aan beleggen of investeren, anders verdampt het gewoon waar je bij staat.

Ik weet wel dat mijn partner zijn contract onmiddellijk op zal zeggen.
Die werkt bij de post, om iets te doen te hebben, maar hij solliciteert zich een breuk, alleen gezien zijn leeftijd wordt hij echt overal afgewezen, heel frustrerend.
En ja, dan klinkt het leuk, er is werk zat als je wil werken, op die manier werkt hij nu ook bij de post. Maar een baan die hem iets meer zingeving geeft en waar hij ook zijn kennis en kunde wat meer kan gebruiken, dat blijkt al een fors aantal jaar behoorlijk lastig.
En inmiddels 60+, dat helpt ook niet mee.
Dat hij een veel jongere partner heeft en niet perse op de dag dat zijn AOW ingaat, ook wil stoppen met werken, dat is niet echt goed in een CV te verwoorden.
Geboortedatum wel eens bewust weg gelaten in een CV, eerste vraag terug was: wat is uw geboortedatum?
En toen hij die gegeven had, bleef het direct weer heel stil...

Dus tja, als wij die 30 miljoen zouden winnen, heeft hij zijn baan al opgezegd en al zijn vakantie uren tot het eind van de maand al ingewisseld om ermee te stoppen :j

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:25

Ik zou een paar jaar stoppen en 16/24 uur gaan werken als mijn zoontje naar de basisschool gaat :) Ik vind mijn werk leuk, maar werk nu omdat het moet terwijl ik liever bij mijn zoontje ben :=

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:28

22000 is op basis van fulltime werken onder het minimum. Niet echt een bedrag om mee te rekenen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:31

Ik persoonlijk heb veel baat bij een bepaalde structuur in mijn dag, en daar helpt werk echt bij. Na bijna 42 jaar werken, 32'36 uur ben ik het nog lang niet beu.
Ik zou wel overwegen om meer vrijwilligerswerk te doen, zou graag op de dierenambulance werken bijvoorbeeld.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:35

Ik zou wel blijven werken, en hetzelfde werk als nu (natuurbescherming Noordzee), want dat is echt m'n droomjob van klein meisje af aan.

Maar waarschijnlijk toch wat minder gaan werken, er nog een wilde dieren opvang naast starten, en het terrein van de paarden tot in de puntjes laten inrichten :D Dromen mag :))

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:47

Ik zou absoluut blijven werken maar wel minder dan dat ik nu doe :j ik ben ook niet het type om thuis te zitten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:03

Benzz schreef:
22000 is op basis van fulltime werken onder het minimum. Niet echt een bedrag om mee te rekenen.

Met welk bedrag zou jij dan rekenen en kom je ook nog uit op dat je aan 30 miljoen niet genoeg zou hebben voor de rest van je leven?

Want zoals ik het zie moet je wel echt een mega-salaris hebben, wil je in je werkende leven 30 miljoen bij elkaar krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:08

Sherivey schreef:
Benzz schreef:

Met welk bedrag zou jij dan rekenen en kom je ook nog uit op dat je aan 30 miljoen niet genoeg zou hebben voor de rest van je leven?

Want zoals ik het zie moet je wel echt een mega-salaris hebben, wil je in je werkende leven 30 miljoen bij elkaar krijgen.

Naast dat er een groot verschil is tussen in 1 klap 30 miljoen hebben en dat voor je laten werken, of eerst naar 30 miljoen moeten werken.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:12

Heel toevallig had ik het er vandaag met men date over, wat zou jij doen als je 30 miljoen wint.

Ik zou als eerst een wereldreis gaan maken en daar iniedergeval de tijd voor nemen.
Daarnaast zou ik wel willen blijven werken maar minder dat zou dan sws ergens anders moeten als waar ik nu zit.

Verder zou ik een droomhuis voor men moeder geven incl een mooi bedrag zodat ze de helft kan gaan werken :j

En uiteraard zelf ook een huisje kopen in het buitenland en een klein huisje/ apartement in NL.
En een deel zou ik voorzichtig gaan beleggen denk ik.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:13

Ik ben zelfstandig ondernemer en als ik zoveel geld zou winnen zou ik een hoop dingen anders doen maar ik heb twee heel trouwe opdrachtgevers en ik vrees dat ik gewoon blijf werken want ook ik ben trouw.
Daarnaast zou ik mezelf nou niet hele dagen op de bank series willen laten kijken, daar word ik niet fijner van zeg maar!

Denk wel dat ik wat vaker erop uit zou gaan, stedentrips, paar keer per jaar op vakantie en een huis kopen.