Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:16

Zoals ik al zei, alles wat erop komt is wat makelaars, Funda etcetera gaat aanbieden komt daar ook op. Je krijgt een melding zodra een nieuwe woning is geplaatst. Snap jullie ook wel dat je wilt kijken maar vaak ben je dan al wel later voordat je kunt reageren.

Ik ken iig al zeker 5 mensen en mijzelf die via die site binnen 3 weken een huis hebben gevonden :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:48

Elitedeux schreef:
Zoals ik al zei, alles wat erop komt is wat makelaars, Funda etcetera gaat aanbieden komt daar ook op. Je krijgt een melding zodra een nieuwe woning is geplaatst. Snap jullie ook wel dat je wilt kijken maar vaak ben je dan al wel later voordat je kunt reageren.

Ik ken iig al zeker 5 mensen en mijzelf die via die site binnen 3 weken een huis hebben gevonden :D

Ik denk niet dat je het snapt ;) Wat ik bedoel is dat ik op zo'n website wil kunnen zien wat het aanbod is. Dus in welke straat, wat voor huur enz. Van die tegels bij voorbeeld. En dat je dan pas kunt reageren als je bent ingeschreven, al dan niet met een betaald abonnement. Maar ergens geld voor betalen zonder dat je weet wat het is daar begin ik liever niet aan.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:03

Ik snap wel wat je bedoelt. Mijn ervaring is dat je met veel meer websites miet betalen voordat je meer kunt zien.

Was maar een tip voor mensen die wellicht snel iets zoeken :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:04

Hou het wel bij betaalbare sociale huurwoningen. :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 14:04

Ze bedoeld dat je je op meerdere in kunt schrijven

Ik sta bij Thuiskompas maar ook bij Domeq de woningen van Domeq komen niet op thuiskompas. Wel op Funda maar je moet je apart inschrijven en betalen.

Ik kijk tegenwoordig ook op meerdere makelaars maar daar zijn de prijzen enorm hoog. Geen sociale huurprijzen in ieder geval :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:22

Elitedeux schreef:
Weet niet of deze tip al voorbij is gekomen, maar aanmelden bij rentslam is echt aan te raden. Wij hadden via deze website winnen 2 weken een huurwoning gevonden!

Voornamelijk gemeubileerd, toch? En ze zijn niet zelf verhuurder, volgens mij. Ze verzamelen het aanbod van makelaars, net als Huurzone, Stekkies, venturecapital en andere platforms.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:00

Nee toen ik er lid van was niet..

Helaas verdienen mijn vriend en ik teveel voor sociale huur. Anders hadden we daar ook wel op gereageerd.

Wij hebben wel geluk gehad. Via een makelaar hebben wij een mooie tussenwoning met 3 ruime slaapkamers en een ruime tuin voor 900 per maand. Gevonden via Rentslam.

daffieduck83

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 00:10

Op de vorige pagina vertelde ik dat ik 5e stond bij een aantal nieuwbouwappartementen. Vandaag heb ik gehoord dat ik het appartement van mijn voorkeur heb toegewezen gekregen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 00:22

Wow, gaaf zeg! Gefeliciteerd! *\o/*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 07:33

Gefeliciteerd, fijn!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 07:36

Gefeliciteerd! Wat fijn!

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 07:51

Super! Gefeliciteerd Daffie! *\o/*

Hier een spannend dagje, mijn vriend gaat een woning bezichtigen die particulier verhuurd word.
Ik kan zelf helaas niet mee vanwege mijn werk maar de plek en omgeving vind ik helemaal top dus maak ik mij niet zo'n zorgen om.
Enige puntje is dat ik wel hoop dat er huisdieren toegestaan zijn, want die doe ik niet weg. O:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 23:11

Hier 2 weken geleden definitief de keuze door mijn man gemaakt dat we gaan scheiden. Ik herken de breuken en twijfel ook maar ik had voor mijn zoontje willen proberen er alles uit te halen nog. Dit is niet meer haalbaar dus ik ga ook op zoek. Ik sta 11 jaar en 5 maanden ingeschreven bij de sociale woningbouw. Hier ben ik evht dankbaar voor en heb wel 10 x gecheckt of mijn instellingen echt goed zijn qua aanbod. Werk maar 24 uur ivm de kleine en dat gaat net goed zijn. Stom want waar Nederland berucht voor is hoop ik in te komen.. iets minder werken en toeslagen ontvangen of straks in allerlei bochten wringen en geen toeslagen ontvangen.... maargoed eerst de stappen van mediator/advocaat, verkoop van het huis. Ben ondertussen iedere dag aan het reageren maar we hebben een zoontje van 4 waarbij mijn eisen wel wat kritischer zijn. Ik heb gisteren een huisje afgewezen. Qua huis gewoon top aangezien ik mezelf niet op korte termijn zie nestelen met een man en gezins uitbreiding verwacht. Wil minstens een klein tuintje met een zonnetje op mijn gezicht en liefst voorkeur voor een beetje oké buurt. Het huis wat ik afgewezen had, was te snel. Dubbele kosten zonder vooruitzicht nu, in een echte volksbuurt met overal honden poep voor je huis en de bankstellen voor de deur. Wijksteunpunt direct ernaast. Allemaal dingen die ik zonder kind prima had gevonden. Maar icm het rustige dorp waar mijn zoontje nu woont zou ik hem dar het liefste gunnen. Ik wissel enorm. Van plek 1 in een slechte wijk in een gehorige flat naar plek 21 naar een leuk huisje nu hier in ons dorp, naar een mooi huis op plek 86 in de grote stad. Dus ik vind het risico heel spannend.
In het najaar komen hier 13 sociale huurwoningen vrij voor starters en kleine gezinnen. Stiekem hoop ik dat het aantal mensen beperkt wordt daardoor en ik met mijn inschrijf jaren kans maak. In ene ander dorp verder was bijvoorbeeld bij zo'n nieuw bouw project de eis dat je voorrang kreeg als je uit de wijk kwam, dan als je uit het dorp kwam..dus stiekem hoop ik dat bij die ook. Dat elimineert al veel concurrentie.

Maargoed. Rete spannend. Voelde als Russisch roulette. Moet wel m'n zaken eerst op orde krijgen, ouderschapsplan is het belangrijkste wat ik lees. Het zijn 9 coöperaties en die ene waarvan ik af had gewezen zei wel dat ze minder moeilijk doen zonder ouderschapsplan, tenzij je met urgentie met kind reageert. Dus ben benieuwd hoe alles gaat lopen.
Spannend!! Morgen lees ik rustig bij want we wisselen de weekenden met kind af en dit wordt de eerste keer datik weg ben zonder kind. Dus gok zomaar dat ik op bokt zal hangen :') .

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 08:29

Elitedeux schreef:
Nee toen ik er lid van was niet..

Helaas verdienen mijn vriend en ik teveel voor sociale huur. Anders hadden we daar ook wel op gereageerd.

Wij hebben wel geluk gehad. Via een makelaar hebben wij een mooie tussenwoning met 3 ruime slaapkamers en een ruime tuin voor 900 per maand. Gevonden via Rentslam.

Goede tip! Mijn vriend had hier ook al eens over :j wij zoeken ook een nieuwe woning. Waren ook al opzoek naar een koopwoning maar op 1 salaris het aanbod gewoon matig en de markt is echt competitief. Voor hetzelfde huis betalen we simpelweg minder huur.
Momenteel wonen we in een jaren 70 flat van 80m2 en betalen we gewoon net geen 1.600 euro per maand :+ dat is simpelweg erg duur, zeker voor wat het is.
Zit wel een voorschot blokverwarming bij maar vorig jaar betaalden we 500 euro terwijl we hem zelf niet aan hoeven doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 08:36

Jeetje Steenbok12, wat een ontzettend vervelende situatie en turbulente tijd. Veel sterkte. Een meevaller dat je veel inschrijftijd hebt, hopelijk levert het je toch nog gauw een huisje, rust en een nieuw leven op :knuffel:

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 08:42

Ik duim ook voor je steenbok!

Ik ga langzaam aan eens kijken. Er was deze week een huis waar wij voor in aanmerking kwamen. Het is mij nu nog te vroeg, maar als ik gereageerd zou hebben kwam ik op plek 6, dat geeft moed voor de toekomst.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:23

Ik heb vanmorgen een mail gekregen met het bericht dat ik ben ingeloot voor een nieuwbouwproject in Heerhugowaard! :):)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:32

Wat goed Leintje, gefeliciteerd!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:56

leintje_ schreef:
Ik heb vanmorgen een mail gekregen met het bericht dat ik ben ingeloot voor een nieuwbouwproject in Heerhugowaard! :):)

Aaah meen je gefeliciteerd! Is dat particulier of sociaal? Ik heb dat helemaal gemist :(

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:49

Oskarrino schreef:
leintje_ schreef:

Aaah meen je gefeliciteerd! Is dat particulier of sociaal? Ik heb dat helemaal gemist :(

Particulier, maar er worden een paar woningen gebouwd die onder de huursubsidiegrens vallen
www.hurenindeimos.nl is de website, maar de inschrijving is al wel gesloten :(

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:44

Oskarrino schreef:
leintje_ schreef:

Particulier, maar er worden een paar woningen gebouwd die onder de huursubsidiegrens vallen
https://www.hurenindeimos.nl is de website, maar de inschrijving is al wel gesloten :([/quote]

Aaah jammer volgende keer beter. Wel leuk natuurlijk! Ik ga vanavond weer meeloten op svnk :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:04

Succes! Ik duim voor je :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:45

Ik had eigenlijk het voornemen om alles bij te lezen maar een bewogen weekend gehad.
Ik schrik wel echt van die particuliere prijzen. Wist wel dat het hoog was maar zo hoog.

Plus je kunt altijd reageren toch. Ik reageer nu vooral om te kijken hoe de processen lopen en hoe groot de kans is dat je ergens tussen komt en ook wel fijn om beetje te voelen wat ruimtes enzo doen
Dat huisje van 55m2 voelde groter dan mijn oude flat van 60m2 door bijvoorbeeld de ruime zolder met trek trap die niet mee gerekend werd.

Hier wisselt het aanbod wel echt enorm. Vrijdag waren er zo'n 18 woningen en meerdere die ik interessant vind. Vandaag is bijna alles afgesloten en niks vrij gekomen weer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:21

Woeh, gefeliciteerd leintje_ *\o/*

Ik ben benieuwd wat de website van Frieslandhuurt morgen gaat doen. Als al het aanbod van WoonFriesland er bij komt, en die al weken niks hebben verhuurd, is er vast ineens een kilometer aan advertenties :P

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:07

Hier ook goed nieuws.
Volgende week vrijdag mogen wij het huurcontract teken en de sleutels in ontvangst nemen. *\o/*

Zodra wij de tuin uit lopen, lopen wij zo de uiterwaarden op.
Dus denk dat de hond en kat het hier ook wel naar hun zin gaan krijgen. :o

Afbeelding