Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:26

Vloer (laten) leggen is nu niet bepaald heel goedkoop. Ik vind dat best wel een grote investering in een huis dat niet eens van jou is…. En wat doe je dan met de vloer als je eruitzag en de volgende huurder wil m niet? Een volgende woning heeft andere afmetingen etc dus je kan toch niet (heel) de vloer telkens je verhuist opnieuw gebruiken…

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 13:28

In het verleden heb ik in een huurwoning gewoond waar ik inderdaad toen de laminaatvloer en de rolgordijnen heb overgenomen. Het laminaat was nog goed, en was ook een kleur die ik mooi vond. Rolgordijnen ben ik geen fan van maar in de zomers heb ik er veel aan gehad. Later heb ik wel nog gewone gordijnen opgehangen, dat kijkt toch net wat prettiger op lange winteravonden. Heb daar 14 jaar gewoond en altijd blij geweest met de vloer :)

Heb ook eens ergens gehuurd waar echt een afgrijselijke oranje vloer lag := Dat was tijdelijke huur maar de vloer was zo lelijk dat ik er zeil overheen heb gelegd. En een stuk vloerbedekking in de slaapkamer. Die vloerbedekking was erg mooi trouwens, heb die later nog meegesleept met verhuizen :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:29

Je krijgt ineen huurhuis in Nederland, bij een corporatie iig, en kale woning met een heel erg basic badkamer, toilet en keuken. Als je geluk hebt worden ze vernieuwd voordat een nieuwe huurder erin komt, als je pech hebt krijg je een oude en uitgeleefde. Hangt deels van de verhuurder af, maar ook van de leeftijd van de woning, keuken en badkamer.

De rest kan en mag je naar eigen smaak inrichten, hoewel er wel regels zijn met name in appartementen wat betreft vloerbedekking. Zo mag laminaat alleen met een goede ondervloer.

En als je meer luxe wil mag dat meestal wel op eigen kosten, maar dan moet je ook keuringsrapporten en dergelijke kunnen overleggen ivm brandveiligheid. Ook op eigen kosten uiteraard. En als het niet voldoet kan de verhuurder het op jouw kosten wel veilig laten maken.

En soms moeten we prima badkamers/ keukens er gewoon uit slopen om een superbasic ding terug te plaatsen, terwijl andere dan weer ter overname worden aangeboden. Geen idee hoe dat bepaald wordt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 13:39

Nou ja, nadenken over inrichting is heel leuk maar voorlopig nog niet aan de orde :)

Van een andere woningbouwvereniging (ik ben bij vier verschillende ingeschreven) kreeg ik bericht dat ik 33e was geworden. Dat valt me eigenlijk alles mee, ben daar nog maar kort ingeschreven. Dat is een woning in dezelfde straat als die in de OP. Blijkbaar is het ene blok van FrieslandHuurt en het andere van de plaatselijke woningbouwvereniging.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:43

pateeke schreef:
Vloer (laten) leggen is nu niet bepaald heel goedkoop. Ik vind dat best wel een grote investering in een huis dat niet eens van jou is…. En wat doe je dan met de vloer als je eruitzag en de volgende huurder wil m niet? Een volgende woning heeft andere afmetingen etc dus je kan toch niet (heel) de vloer telkens je verhuist opnieuw gebruiken…

Boven ligt bij mij een goedkope laminaatvloer, die ik heb overgenomen, doe ik alweer 15 jaar mee en wil ik om niet laten liggen voor de volgende anders gaat die in de container.
In mijn woonkamer heb ik 15 jaar geleden een nieuwe laten leggen, als de volgende die niet wil gebruik ik die in een een volgend huis voor slaapkamer(s)

Nederlanders zijn dat gewend, voor ons is het logisch.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 13:45

Ja, logisch wel. Maar ook duur := Want je kunt inderdaad niet altijd je vloer meenemen. En soms is er ook niet meteen een volgende huurder die hem wil overnemen, stel dat er eerst dingen moeten worden gerenoveerd. Dan zal die vloer er toch weer uit moeten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:49

Mijn vloer was echt afgeleefd na 15 jaar katten. :+ Die wilde ik er sowieso uithalen, niemand wil die vloer. Mijn huidige vloer is zo mooi en die probeer ik ook zo lang mogelijk mooi te houden. Dure grap. :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 13:52

Hebben je katten nu slofjes? :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:58

Ja. :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 14:03

:D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:27

Mijn 1e huurwoning huurde in gestoffeerd. Maar daar heb ik (in overleg met de verhuurder) de vinyl vloer uit gehaald (plakkerig van ouderdom en slijtage) en een nieuwe vinyl vloer ingelegd (waarvan menig mens dacht dat het laminaat was). Ik moest hem alleen wel achter laten.

Haar gordijnen heb ik in een zak in de berging gelegd en kreeg ze bij de oplevering terug, de muren heb ik allemaal geverfd of opnieuw behangen.

En de keuken, tja, daar hadden we een paar aanpassingen aan gemaakt (niet on overleg).
Haar man/vriend vond het een flinke verbetering. Zij vond het afschuwelijk :') . Uit eindelijk aangeboden dat ik het oude keuken blad wel terug wilde plaatsen, want die stond nog in de berging. Maar dan zouden de door ons op maat gemaakte kastjes er ook uit gaan want daar was dan geen blad meer voor. :=

Daarna een koopwoning gehad, en weer huur. Dat huis was ook geen woningbouw woning. Uitgekookt en met onmogelijke muren gekregen. Foto's stonden in het dossier van de verhuurder. Maar met opleveren moest ik wat dingen aanpassen . Uiteindelijk niet gedaan (gaten in muren dicht gesmeerd en weer verf over gedaan dat je het amper zag.

Maar dat huis hadden vorige bewoners 20 lagen lakverf over reliëf (schuim)behang gedaan. Dat kon er dus niet meer af.
Ik woonde toen in mn rijtje van 4 huizen (waarvan 3 huur) waarvan alleen mijn huis bewoond werd. Ik heb er heerlijk gewoond, maar de rest van de woningen heeft nog heel lang leeggestaan. Niemand wilde er wonen...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:37

pateeke schreef:

Tuurlijk is een vloer duur, maar het is ook niet alsof je die op kosten van de verhuurder krijgt als er een vloer in ligt hè..... dat soort dingen worden echt wel doorberekend in de huurprijs. Dan betaal ik echt liever voor iets wat ik zelf uitgezocht heb, kan ik ook kijken welke kwaliteit ik wil.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:24

Weet je wat het is met een woning, je moet er als het ware "verliefd" op worden.Er is altijd wat mee want niets op aarde is volmaakt, maar dan wil je het graag hoeveel gebreken het ook heeft. Omdat je je erin thuis kunt voelen. En dat voel je als je gaat bezichtigen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 16:52

anjali schreef:
Weet je wat het is met een woning, je moet er als het ware "verliefd" op worden.Er is altijd wat mee want niets op aarde is volmaakt, maar dan wil je het graag hoeveel gebreken het ook heeft. Omdat je je erin thuis kunt voelen. En dat voel je als je gaat bezichtigen.

Daar ben ik het nou eens 100% mee eens. En dat ene wat nodig is om verliefd te worden zorgt er wat mij betreft óók voor dat je de woning ziet, er op reageert, en wordt uitgenodigd voor de bezichtiging, dat je de woning krijgt toegewezen en dat de ingangsdatum klopt enzo. Alles klopt dan en komt bij elkaar :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:08

Echt? Ik was echt helemaaaaal niet verliefd op onze huur woning. Op onze koopwoning daarna ook niet. En ons huidige huis zou ik ook heel veel aan willen veranderen (echt veel, andere vloer, andere wanden, andere deuren, andere keuken, andere badkamer, de hele indeling slaat ook echt nergens op). Maar misschien ben ik wel te kritisch. De locatie deed het voor mij. En nu de (mogelijkheid tot) faciliteiten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:25

Ik was ook niet verliefd op deze en mijn vorige woningen.
Wel had ik gelijk het gevoel dat het met mijn eigen spullen erin mijn thuis kon worden.
1 woning ben ik uiteindelijk uit vertrokken omdat het toch te klein bleek en ik meer ondersteuning nodig had vanuit de woonvorm.
De tweede woning bleek ontzettend slecht geïsoleerd en zeer gehorig, met de bezichtiging waren de buren niet thuis en het verkeer stoorde me niet maar ben er uiteindelijk nog net niet gillend vertrokken. :')
Huidige woning is minder gehorig, ligt in een iets rustigere straat (zijstraat van een winkelstraat zegmaar), is ruimer, koeler in de zomer maar ook kouder in de winter omdat ik geen onderburen meer heb die flink stoken.
Niet perfect maar wel echt mijn thuis zegmaar en ik kom ook gewoon tot rust hier. :)
Een volgende woning heb ik 2 harde eisen bij: een derde slaapkamer (mag 1*2m zijn bij wijze van spreken) en een voortuin (al is het maar 50cm diep), achtertuin mag een stuk kleiner of zelfs een terrasje oid zijn.
En als het geen benedenwoning is dan moet er een goed werkende lift zijn, ik ga niet 6x daags allemaal trappen op en af lopen. :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 17:43

Wat ik bedoelde is dat je een woning op allerlei manieren kunt kiezen. Dat kan met je verstand zijn of met je intuïtie. Of een combinatie daarvan. En als alles dan bij elkaar past, dan weet je dat het echt klopt. Ook al zijn de muren groen en woon je naast een padelbaan :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:51

Echt verliefd hoeft voor mij beslist niet. Maar een goed gevoel wel. Ik zie wat dat betreft redelijk snel mogelijkheden, maar bij een aantal woningen wist ook zeker dat ze het niet werden, ook al voldeden ze op papier.

Ik weet wel dat ik nooit echt naar de afwerking heb gekeken, muren kun je schilderen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:53

Nee, onze muren hebben zo’n heftige structuur erop zitten, dat je er maar naar moet wijzen en dan heb je al schaafwonden. Letterlijk bloedirritant.
Nu kun je dat blijkbaar wel schuren, maar pfff… dan heb ik mijn hele huis onder het witte stof zitten, denk ik. De andere helft van de muren zijn schrooooootjes :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:30

Sanet schreef:
Echt? Ik was echt helemaaaaal niet verliefd op onze huur woning. Op onze koopwoning daarna ook niet. En ons huidige huis zou ik ook heel veel aan willen veranderen (echt veel, andere vloer, andere wanden, andere deuren, andere keuken, andere badkamer, de hele indeling slaat ook echt nergens op). Maar misschien ben ik wel te kritisch. De locatie deed het voor mij. En nu de (mogelijkheid tot) faciliteiten.

Je kunt ook een zakelijke of praktische relatie hebben met je woning. Zeker als je er toch maar tijdelijk in zou willen verblijven. Echter, mijn vorige woning (eigendom, de familiewoning) had zelfs een naam. Vanwege erfenisperikelen moest ik die noodgedwongen verkopen en moest toen op zoek naar een huurwoning wat niet meeviel zonder inschrijftijd. Ik heb er een paar bezichtigd (waarover ik boven details vertelde) waar ik geen klik mee kreeg en toen de huidige die in zeer slechte conditie was maar ook een naam had! Dat naambordje mocht ik houden van de vertrekkende huurder. Hier had ik wel de klik ondanks allerlei toestanden .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 18:45

Ik heb al zo lang praktische verstandhoudingen met woningen dat ik er nu heel, heel erg aan toe ben om ergens te wonen waar het goed vóélt :j

Maar inderdaad liever niet met schrootjes of scherpe muren :=

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:49

Oh dat met je ergens meteen goed voelen had ik nooit met de huurwoningen die we hiervoor hadden. Dit huis (koophuis) toen we het voor de eerste keer gingen bezichtigen voelde direct als je lievelingstrui oid. Ontdekte dat werkelijk alles nog verbouwd moest worden. Maar het voelde gewoon goed.

Koper ik wens je succes met zoeken. Ik las al even mee. Mocht je ergens willen kijken hoe het voelt en een auto nodig hebben pb me dan. Ik geloof nooit dat Friesland zo groot is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:58

Ik vind mijn huis aan de buitenkant echt lelijk. :+ Totaal niet mijn smaak maar goed, ik leef binnen dus ik maak binnen wel zoals ik het fijn vind.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 19:02

jeetje77 :*

Bellatrix schreef:
Ik vind mijn huis aan de buitenkant echt lelijk. :+ Totaal niet mijn smaak maar goed, ik leef binnen dus ik maak binnen wel zoals ik het fijn vind.

Ik vind bij jou vooral die beukenhaag lelijk. Die dingen zijn het hele jaar bruin.

Maar ik heb in een eurowoningbunker gewoond dus over lelijke buitenkant zal ik mijn mond maar houden _O-
Laatst bijgewerkt door Koper op 05-12-23 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:03

Ja, die zijn maar een korte tijd van het jaar groen geloof ik, beetje jammer. Er zijn vast andere alternatieven die langer groen blijven maar goed, het zal wel om geld gaan.

En de Eurowoningen zijn nog lelijker dan mijn huis ja...