Jouw kinderen en de "stieffamilie"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:58

Is TS verplicht om haar relatie op een bepaalde manier te laten verlopen en ervaren dan? Wie is een ander om te bepalen Hoe zij haar relatie invult en op welk tempo ze met de kinderen verdere 'stappen ondernemen' binnen die relatie. Is hier een bepaald handboek voor wat gevolgd dient te worden? Lijkt me niet. Wat een flauwe reactie Pareltjes.

Maar eens met wat Doubless ook nog aankaart. Mooi verwoord.

Ik vind het echt bizar hoe er hier ingevuld word soms, en dan de woorden als 'Vlindertje' aanhalen e.d. (wat je ook in veel andere topics ziet waar mensen er wat van vinden als kinderen niet als soldaten worden behandeld die onder de duim gehouden moeten worden). Werkelijk :') Elke keer als je als ouders zijnde niet zo handelt als 30 jaar geleden ben je een zogenaamd 'Vlinder'-ouder. Ik ben blij dat er vandaag de dag steeds meer rekening gehouden word met dat kinderen ook een eigen persoon zijn wie zich mogen uiten. Betekent niet dat je als ouders zijnde je kind(eren) in alles hun gelijk geeft en in alles tegemoet komt, maar het is zo belangrijk voor een kind - of dat nu eentje van 4 of 17 jaar is - om gehoord en gezien te worden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-11-23 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:01

Pareltjes schreef:
Achja.....wat een relatie...na 2 jaar

Ik vind je in dit topic echt ontzettend gefrustreerd reageren. Waarom raakt het je zo?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:16

Urbanus schreef:
Pareltjes schreef:

Ik vind je in dit topic echt ontzettend gefrustreerd reageren. Waarom raakt het je zo?

:D Wat een aanname

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:35

Nou je hebt wel een hele botte bijl en forse aannames over de kinderen van TS:

Citaat:
Mijn advies, gooi de hele bubs bijelkaar, het moet er toch eens van komen. En als je naar die pubers moet blijven luisteren....
Hoe langer je uit uitsteld, hoe groter de weerstand.

Allerlei hele harde uitspraken over kinderen die hun (stief) ouders uitspelen, kinderen die maar in alles hun zin krijgen, kinderen geen mogelijkheden geven om te stoken want dat gaan ze zeker doen, traineren omdat ze er geen zin of trek in hebben. Niet in de valkuil van drama of schuldgevoel trappen die pubers kunnen creëren. Hakken in het zand van 2 bijna volwassen pubers. Die hun moeder dwingend hun wil opleggen en hun moeder daarmee gevangen houden.

Ik vind het ook een erg gefrustreerd beeld schetsen van hele harde, venijnige aannames jegens die jongelui....waarvan TS zelf vindt dat ze het eigenlijk heel goed doen. Een TS die zelf ook aangeeft dat het van haar ook niet per-sé zo hoeft om het hele spul nu al bij elkaar te gooien, omdat ze het zelf ook wat te vroeg vindt gezien het weinige gemengde contact dat er nog maar is geweest.

Het is natuurlijk prima als je de keuze maakt om het hele spul bij elkaar te gooien.
Maar het is ook prima als je het een beetje meer gedoseerd doet. Gelukkig mogen TS en haar kinderen er samen over beslissen hoe snel ze willen dat dit soort dingen gaan :)

Als je na 2 jaar nog steeds op een uur afstand woont. Je kinderen je lover nog maar een paar keer hebben gezien en zijn kinderen nog minder vaak, dan zegt dat wel iets over de relatie en is ineens relatief klef Kerst vieren bij de rest van de familie wel even andere koek toch. Dan wanneer er al 2 jaar nauwe banden zouden zijn tussen het hele spul.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:14

Pareltjes schreef:
Urbanus schreef:

:D Wat een aanname

Meer een observatie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 06:40

Helemaal eens met Cursebreaker.
Daarbij werkt forseren van zo iets alleen maar averechts dus gewoon eerlijk zijn daarin en wel samen met elkaar kerst vieren met het samengestelde gezin en dan met de rest van de familie nog apart.
Zo heel gek is dat niet.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 15:31

Pareltjes schreef:

Goed, bedankt voor deze input _/-\o_

Mijn oorspronkelijke vraag was dus: hoe gaat dat in de gescheiden gezinnen en families bij andere bokkers, niet persé of ik een mening kon krijgen over hoe ik mijn relatie wens in te vullen en aannames over mijn opvoedvaardigheden 8-)

Fijn al die ervaringen en ook input te lezen van iedereen, het gaat overal anders en gelukkig mogen we allemaal zelf bepalen wat bij ons past.

Eventjes Beer en Flower vragen of ze de chocopasta niet over de héle vloer willen uitsmeren, moment -O-