Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:31

LaScar schreef:
Ik wil even zeggen dat ik iedereens adviezen, goede raad en ervaringen enorm waardeer, het helpt echt om alles in perspectief te brengen!
Daarnaast; nog even voor de duidelijkheid voor als niet iedereen alles heeft gevolgd: Het is nu dus uit, volgens hem definitief (maar dat dacht ik de vorige keer wel ook al), en ik heb nu geen contact met hem sinds dat gesprek maandag. Dat ben ik zelf overigens ook niet van plan, maar wat hij gaat doen kan en durf ik nog niet te voorspellen..

Volgens hem definitief uit, maar wat wil jij dan? Wil je hem nog steeds terug, wil je weer het risico lopen dat dit zich vroeg of laat (waarschijnlijk vroeg) weer gaat herhalen?

Wil je dat hij weer contact opneemt?

Wat ik met mijn laatste ex gedaan heb is zijn naam veranderen in mijn mobiel naar:“Voltooid verleden tijd” en de ringtone veranderd naar het nummer met dezelfde naam van Is ook Schitterend.

“Maar wat je nooit hebt gehad, raak je ook niet kwijt… Voltooid verleden tijd”

Heerlijk break-up nummer trouwens!

Dat hielp me heel erg, want hij stond ergens anders tussen mijn contactpersonen en als ik in de verleiding kwam, dan stond hij dus niet onder zijn naam en zijn nieuwe naam weerhield me er elke keer van om contact op te nemen.

Plus toen hij wel appte, kwam dat stukje songtekst als aankondiging en was ik mentaal voorbereid om niet (meteen/ enthousiast/ welwillend) te reageren.

Misschien heb je er iets aan als helemaal blokkeren nog een brug te ver voor je is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 00:01

LaScar schreef:
(...) en ik heb nu geen contact met hem sinds dat gesprek maandag. Dat ben ik zelf overigens ook niet van plan, maar wat hij gaat doen kan en durf ik nog niet te voorspellen..

Goed zo! +:)+
Geen contact!!
... hoe is dat voor jou? :(:)

En hoe moeilijk ook, misschien toch maar wat 'plannen maken' voor als hij wel contact zou opnemen.
Compleet blokkeren en afhouden...?
(Waarschijnlijk het beste en het moeilijkste.)

Zo nee: denk na over hoe je jezelf zou kunnen beschermen...?
(Zoiets als 'voet bij stuk houden dat hij je verdriet heeft gedaan en dat je wel eens wil weten wat hij van zijn eigen manier van doen vindt'?
... en dan géén flauwe smoesjes.
... geen krokodillentranen.
Alleen harde, concrete acties van zijn kant tellen.)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 00:06

LaScar schreef:
Ik wil even zeggen dat ik iedereens adviezen, goede raad en ervaringen enorm waardeer, het helpt echt om alles in perspectief te brengen!
Daarnaast; nog even voor de duidelijkheid voor als niet iedereen alles heeft gevolgd: Het is nu dus uit, volgens hem definitief (maar dat dacht ik de vorige keer wel ook al), en ik heb nu geen contact met hem sinds dat gesprek maandag. Dat ben ik zelf overigens ook niet van plan, maar wat hij gaat doen kan en durf ik nog niet te voorspellen..

Lees je laatste zin nog eens.

Zonde als je van hem laat afhangen dat je wel of niet zonder hem verder gaat.

Jij mag zonder hem ook verder hè ;)

Wat hij dan doet is dan totaal niet meer belangrijk ;)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 01:34

Janneke2 schreef:
LaScar schreef:
(...) en ik heb nu geen contact met hem sinds dat gesprek maandag. Dat ben ik zelf overigens ook niet van plan, maar wat hij gaat doen kan en durf ik nog niet te voorspellen..

Goed zo! +:)+
Geen contact!!

En hoe moeilijk ook, misschien toch maar wat 'plannen maken' voor als hij wel contact zou opnemen.

(Zoiets als 'voet bij stuk houden dat hij je verdriet heeft gedaan en dat je wel eens wil weten wat hij van zijn eigen manier van doen vindt'?

Ik vind het heel moeilijk om hem zo uit mijn leven te moeten snijden, de eerste twee breakups kon ik dat ook niet gelijk, maar dat eindigde alleen maar vervelender voor mij, dus vorige en deze keer heb ik afscheid genomen en dat was het (totdat hij terugkwam). Die periodes van geen contact waren max 3 weken.

Dat gesprek hebben we vorige keer wel al een soort van gehad toen hij terug wilde komen en ik heel duidelijk mijn twijfels aangaf (hoe graag ik hem ook bij me wilde hebben). Maar helaas waren het vooral veel mooie woorden, wel veranderingen in zijn aanpak maar de grote lijnen bleven toch hetzelfde..

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 01:38

BeFunny schreef:
LaScar schreef:

Lees je laatste zin nog eens.

Zonde als je van hem laat afhangen dat je wel of niet zonder hem verder gaat.

Jij mag zonder hem ook verder hè ;)

Wat hij dan doet is dan totaal niet meer belangrijk ;)

Ik probeer verder te gaan, (heb ik steeds geprobeerd) dat is alles wat ik kan doen, maar die tijd die dat gaat kosten heb ik tot op heden nooit gekregen, want hij zocht alweer contact toen ik nog steeds in de fase van hem ontzettend missen en heel graag terugwillen zat..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 06:51

Iemand blokkeren is ontzettend lastig als je stiekem niks anders wil dan contact hebben en verder gaan met iemand. Maar het is wel het beste wat ik toentertijd gedaan heb. Achteraf gezien had ik m'n ex veel eerder moeten blokken.

Dat blokkeren is de eerste 3 4 dagen heel lastig. Je wil toch steeds checken of er nog berichten zijn, terwijl je weet dat het niet kan. Maar daarna bracht het me rust. De chat gearchiveerd zodat ik hem niet meer tegen kwam als ik moest scrollen.

Je stelt je nu afhankelijk richting hem op en je geeft hem de kans weer terug in je leven te komen. Zelf het heft in handen pakken is zwaar, maar je krijgt er uiteindelijk meer voor terug. Je hebt geen invloed op wat hij doet, maar wel hoe je er zelf mee omgaat en hoeveel ruimte je hem geeft. Pak die macht terug en je zult gaandeweg merken dat je veel sterker bent dan je gedacht had en dat je het ook heel goed zonder hem kunt.

Sterkte iig, het is een zware tijd zo kort na de break :knuffel: :(:)

Suzanne F.

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:24

Dat smeken en kruipen om je terug te willen streelt je ego. Daar wacht je op. Je wacht op geliefd worden. Je wacht op bevestiging dat jij toch wel bent wat hij wilt en verlangt naar dat liefdevolle gevoel.
Maar je ziet niet in dat hij jou als vuil behandelt, hij gooit je weg op het moment dat zijn behoeftes er even niet meer zijn. En als die er wel weer zijn, dan vist hij je weer van de grond af en dan mag je er weer zijn voor hem. Tot hij je weer zat is.
Je moet jezelf verplaatsen van de prullenbak naar een prachtige plek boven de kast. Waar iedereen kan zien hoe mooi je bent en je daar straalt. Grote kans dat hij daar niet meer bij kan omdat hij ergens op de grond ligt te graaien naar waar hij denkt dat je bent.

Echt, zorg voor jezelf. Laat je geluk niet afhangen van de gratie van een ander. Leef je eigen leven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:20

Het is heel makkelijk om terug te gaan naar het oude, want je weet wat je had, je weet hoe leuk het kan zijn, hoe vertrouwd het kan zijn. Echter als iemand je zo blijft kwetsen zou ik voor mezelf kiezen. Houden van is mooi, verliefd zijn is leuk, maar dat gevoel van verliefde vlinders zoals net in het begin van een relatie veranderd nu eenmaal, dat is heel normaal. Houden van is soms gewoon niet meer voldoende, je kan dan nog zoveel gevoelens hebben voor iemand maar als het samen zijn in de relatie niet voldoende is om voor te knokken zegt dat wel wat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:28

LaScar schreef:
Ik probeer verder te gaan, (heb ik steeds geprobeerd) dat is alles wat ik kan doen, maar die tijd die dat gaat kosten heb ik tot op heden nooit gekregen, want hij zocht alweer contact toen ik nog steeds in de fase van hem ontzettend missen en heel graag terugwillen zat..

Hij zocht... Waar ben jij in dit verhaal?

Zo lang je hem de kans blijft geven om contact te houden zal hij dat waarschijnlijk blijven doen.

Maar stel jezelf de vraag wat wil jij?

Wij kunnen hier wel zeggen doe dit of doe dat. Uiteindelijk gaat het erom dat je daar ook klaar voor moet zijn.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 17-11-23 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:29

Suzanne F. schreef:
Dat smeken en kruipen om je terug te willen streelt je ego. Daar wacht je op. Je wacht op geliefd worden. Je wacht op bevestiging dat jij toch wel bent wat hij wilt en verlangt naar dat liefdevolle gevoel.
Maar je ziet niet in dat hij jou als vuil behandelt, hij gooit je weg op het moment dat zijn behoeftes er even niet meer zijn. En als die er wel weer zijn, dan vist hij je weer van de grond af en dan mag je er weer zijn voor hem. Tot hij je weer zat is.
Je moet jezelf verplaatsen van de prullenbak naar een prachtige plek boven de kast. Waar iedereen kan zien hoe mooi je bent en je daar straalt. Grote kans dat hij daar niet meer bij kan omdat hij ergens op de grond ligt te graaien naar waar hij denkt dat je bent.

Echt, zorg voor jezelf. Laat je geluk niet afhangen van de gratie van een ander. Leef je eigen leven.

LaScar, lees dit alsjeblieft nog eens. Dit is zo waar en de laatste zin is het grootste cadeau wat je jezelf kunt geven.

Ik lees in je berichten namelijk nog steeds dat je zit af te wachten 'wat hij gaat doen'. Wat hij gaat doen, wat hij wil, dat zou er niet meer toe moeten doen. Jij moet nu voor jezelf de knoop doorhakken en, wat Suzanne F. zegt, je leven gaan leiden. Jij kunt dat!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:30

LaScar schreef:
_lautje_ schreef:
Hoe zie jij je toekomst met deze man?
Wil je kinderen?
Wat doe je als je zwanger bent en hij gaat weg. Of als er een baby is die veel huilt en hij gaat weg?
Durf je er op te vertrouwen dat hij dan wel blijft?

Hele goede vragen, het erge is dat ik achteraf natuurlijk nu kan zeggen dat ik daar 0 vertrouwen meer in kan hebben, maar als we wel samen zijn en het is goed, dan geloof ik hem volledig in wat hij zegt. En ik denk ook dat hij het op dat moment allemaal meent, maar hij valt gewoon elke keer langzaam weer terug

Hoe kan het dat je hem na elke keer kwetsen weer zo gemakkelijk gelooft? Ben je dat gekwetste gevoel zo snel weer vergeten?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:36

Suzanne F. schreef:

Ja dat is de verslaving ook.

Ga jezelf de liefde geven die je van hem wilt TS, echt! Een relatie kan pas goed slagen als je voldoende eigenliefde hebt zodat je weet hoe je wel of niet behandeld wilt worden.

Hoe moeilijk ook..blokkeer hem, snij hem uit je leven..kies voor jezelf.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:48

Dat kan ze nu niet, ze is nog niet op dat punt aangekomen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:09

LaScar schreef:
Janneke2 schreef:

Geen contact!!

Ik vind het heel moeilijk om hem zo uit mijn leven te moeten snijden, de eerste twee breakups kon ik dat ook niet gelijk, maar dat eindigde alleen maar vervelender voor mij, dus vorige en deze keer heb ik afscheid genomen en dat was het (totdat hij terugkwam). Die periodes van geen contact waren max 3 weken.

Dat gesprek hebben we vorige keer wel al een soort van gehad toen hij terug wilde komen en ik heel duidelijk mijn twijfels aangaf (hoe graag ik hem ook bij me wilde hebben). Maar helaas waren het vooral veel mooie woorden, wel veranderingen in zijn aanpak maar de grote lijnen bleven toch hetzelfde..

Het is ook niet niets. Hij heeft een soort van macht over jou en je moet je nu innerlijk losrukken.

De grootste vraag is ;) 'waar zit het haakje?'
Je neemt afscheid, wat pijn doet -
en dan verschijnt hij weer ten tonele en je 'goede voornemens' zijn "met het haakje weggevaagd".

Goed dat je je twijfels besproken hebt! +:)+
Helaas deed hij er niet echt iets mee... -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:33

LaScar schreef:

Ik denk dat je hem nog geen een keer helemaal afscheid hebt genomen als je hem weer zo makkelijk in je leven binnen laat, je gekwetste gevoel en het verdriet daarna zegt dat al meer dan genoeg.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 13:19

meggiemeg schreef:
LaScar schreef:

Ik denk dat je hem nog geen een keer helemaal afscheid hebt genomen als je hem weer zo makkelijk in je leven binnen laat, je gekwetste gevoel en het verdriet daarna zegt dat al meer dan genoeg.

Ik was ook zeker nog niet over hem heen elke keer, maar met afscheid bedoel ik dat het ‘eindgesprek’ met hem het laatste contact was wat ik met hem heb gehad.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:23

Maar wat wil je zelf ts?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 13:36

BeFunny schreef:
Maar wat wil je zelf ts?

Dit uitmaken was nooit mijn keuze, ik wilde zelf het liefst gewoon met hem eindigen. Ik ben gewoon nog niet op het punt dat ik kan accepteren dat het niet goed kan komen tussen ons.. Maar deze pijn wil ik ook niet meer

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:40

LaScar schreef:
BeFunny schreef:
Maar wat wil je zelf ts?

Dit uitmaken was nooit mijn keuze, ik wilde zelf het liefst gewoon met hem eindigen. Ik ben gewoon nog niet op het punt dat ik kan accepteren dat het niet goed kan komen tussen ons.. Maar deze pijn wil ik ook niet meer

De vraag was. Wat wil jij.

Niet wat wilde jij ;) en ook niet wat wil je niet ;)

Wat wil jij nu?

Het lijkt mij gezond dat je plannen gaat maken voor jezelf. Dat je weer vooruit kan kijken en dat je in een positieve vibe terecht komt. Maar je moet er voor jezelf eerst achter komen wat je wil.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 13:54

BeFunny schreef:
De vraag was. Wat wil jij.

Niet wat wilde jij ;) en ook niet wat wil je niet ;)

Wat wil jij nu?

Het lijkt mij gezond dat je plannen gaat maken voor jezelf. Dat je weer vooruit kan kijken en dat je in een positieve vibe terecht komt. Maar je moet er voor jezelf eerst achter komen wat je wil.

Ik wil me gewoon weer fijn voelen en gelukkig zijn, maar ik zou liegen als ik nu zou zeggen dat ik niet nog bij hem wil zijn.. Maar dat ideaalbeeld van hoe de eerste helft van de relatie was voor al deze breakups is nu wel weg, heel pijnlijk hoe hij me zo aan de kant kan zetten.. (en heel verwarrend ook als iemand zegt nog nooit zoveel van iemand te hebben gehouden).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:59

Soms is iemands best niet goed genoeg....

En dat kan heel erg verdrietig zijn voor alle partijen,
maar als hij niet beter heeft dan dit,
dan is het niet genoeg.

... en of het echt liefde is van zijn kant waag ik te betwijfelen. Liefde houdt nadrukkelijk in dat je graag wil, niets liever wil dan dat je partner gelukkig is.
Ook als dat voor jouzelf niet zo makkelijk is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:03

Je focust je nu logischerwijs heel erg op het verlies van hem. En alles wat je wil is nog met hem. Het is idd gewoon een verslaving.

Maar mij heeft het erg geholpen om juist realistische plannen te bedenken zonder m'n ex. Ik heb nieuwe mensen leren kennen, nieuwe dingen gaan doen. Hobby's oppakken, veel met vrienden en familie gepraat en dingen ondernomen. En toen merkte ik dat ik steeds meer momenten kreeg waar ik blij was.

Het lijkt me raadzaam om proberen te ontdekken op welke manieren je gelukkig kunt worden zonder dat je afhankelijk bent van hem. Mss dat je jezelf nog niet los krijgt omdat het het moment voor jou nog niet is. Maar probeer meer je eigen kracht te vinden en lekker je eigen ding te gaan doen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:11

Lieve mensen, met alle reele, goedbedoelde adviezen..
TS is niet klaar voor het nemen van definitief afscheid van deze knakker die haar hart breekt. Dat komt waarschijnlijk omdat ze nog niet heeft ervaren dat het ook anders kan. Dat ze ook onvoorwaardelijke liefde kan ontvangen (en geven) aan de juiste.
Dit gaat pas effectief werken zodra knakker in kwestie een nieuwe scharrel vind en zijn aandacht daarop focust en TS tijd geeft in te helen. Eerder zal ze geen afstand nemen uit zichzelf en dus wachten op hem tot ie terugkomt. En dat is oke. Dat vormt je, je leert wat je volgende keer wel of niet wilt. Externe adviezen hebben zeer weinig invloed, hoewel ze echt waar zijn etc etc. Beetje dat gevoel dat je door krijgt dat je moeder toch gelijk had destijds maar mooi niet dat je er gehoor aan gaat geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:21

Vroeger snapte ik nooit waarom vrouwen die geslagen werden door hun man toch bij ze bleven en maar steeds terug bleven komen in een mishandelingssituatie. Inmiddels snap ik dat wel. Ik ben nooit fysiek mishandeld maar ik begrijp nu wel hoe je in een ongezonde relatie kan blijven, al maakt deze je kapot. Het is inderdaad een soort verslaving en absoluut het ontbreken van zelfwaardering en zelfliefde.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:42

Ts, ik heb zelf in toxische relaties gezeten. Zowel eenmalig met een partner als binnen familie. Het enigste dat mij echt heeft geholpen was therapie. Uiteindelijk moet je zelf sterk worden en helen om goed voor jou zelf te kunnen zorgen. Anderen mensen zijn wie ze zijn. Die ga je niet/nauwelijks veranderen. Hoeveel beloftes je ook krijgt, hoeveel gesprekken je ook voert. Ik raad jou aan om ook therapie te volgen. Zie het niet als ‘een probleem oplossen’ maar zie het als zelfontwikkeling. Veel succes TS