Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Vier hoog, elkaar niet kunnen passeren op de trap? Hoe zit het met de brandveiligheid daar? Ik vind dit wat vreemd, ondanks dat het de gewoonte zal zijn even te wacht op het tussenstuk, je kunt toch met twee personen elkaar passeren op een trap in een flat?
Sabri schreef:KikiCelinevs schreef:Ik zou je toch aanraden om wel aangifte te doen bij de politie en het ook te melden bij de woningcorporatie. Hij heeft je fysiek aangeraakt en geïntimideerd. Ook al kunnen ze er misschien nu nog niets mee. Hopelijk escaleert het niet, maar dan heb je in ieder geval wat achter de hand mocht er wel weer wat gebeuren. Die andere situaties mbt de schoenen en geluidsoverlast zijn ook heel vervelend maar met deze actie is hij over de grens gegaan.
Ja ik ga vandaag de politie bellen om te vragen of ze er in ieder geval een notitie of aangifte van kunnen maken. Want dan heb ik inderdaad wat achter de hand voor geval hij dit opnieuw doet.
@befunny: ik snap niet goed wat je bedoelt met dat ik er geen topic over zou mogen openen?. Dat pletten tegen de muur was voor mij de gebruikelijke druppel. Ik heb eerder al politie, woningbouw,etc erbij gehaald. Nu wilde ik gewoon even mijn verhaal delen omdat ik niet weet hoe anderen hiermee om zouden gaan. Omdat ik echt verbijsterd was dat iemand je op een trap aan de kant duwt en gewoon tegen de muur aandrukt, hoe reageer je. Ik noem geen namen verder.
Sabri schreef:@Kaitlyn, er loopt hier een traplift ook nog door het trappenhuis. Waardoor er dus echt geen plek is elkaar naast elkaar te passeren(70cm is de ruimte die over is op de trap). De buurman besloot toch om niet af te wachten de paar treden die ik nog op moest voor het passagestuk, maar kwam met veel geweld naar beneden en duwde me echt tegen de muur aan zodat hij kon passeren en waardoor ik zo beetje tegen de muur aangeplakt werd..
Sabri schreef:Verhuizen is ook erg lastig. Zo ook goederen laten bezorgen. Alleen dat staat los van de buurman. De traplift is vanwege iemand anders. Daardoor is er echt geen ruimte om elkaar te passeren op de trap(70 cm vrije doorgang is er). Tenzij je dus iemand klem tegen de muur aanduwt kennelijk. Het ging ook vrij hard, met best veel kracht zeg maar dat hij tegen me opliep en tegen de muur drukte.
Sabri schreef:Nee ik ben niet uit op escalatie Qerty. Daar schiet ik niks mee op. Al wil ik hier ook wel rustig kunnen wonen en me veilig voelen..
Daarom twijfel ik ook wel mbt woningbouw, politie aangifte etc
@Suliko, nee je draait het om. Ik ging uit van huh hoe kan dit? De man is moslim en onlangs getrouwd, mag hij me dan überhaupt wel aanraken? Immers, anders houden de buren als ik ze tegenkom hun handen voor hun gezicht en draaien ze hun lichamen van mij weg als ik ze tegenkomt. Dan is het ineens je vol aanraken en tegen de muur aandrukken op een trap vreemd en totaal ander kaliber dan je zo te ontwijken! Dus daarover ging ik nadenken. Mijn andere buurvrouw ging ik hier ook over appen. En deze zei nee nee, moslimmannen mogen wel andere vrouwen aanraken, maar moslimvrouwen mogen geen andere mannen aanraken.
luuntje schreef:Ineke helemaal met je eens.
Ts voelt zich onveilig door deze actie. En dan moeter dus actie ondernomen gaan worden.
Je wil dit als het even kan voorkomen in de toekomst.
Qerty schreef:luuntje schreef:Ineke helemaal met je eens.
Ts voelt zich onveilig door deze actie. En dan moeter dus actie ondernomen gaan worden.
Je wil dit als het even kan voorkomen in de toekomst.
Ik ben het ook met jullie eens. Maar uit wat ik hier lees komt het over alsof er nog nooit een poging tot contact/ een gesprek met de buurman te zijn geweest.
Nee, je hoeft niet zomaar alles van iedereen te pikken en mag heus vanalles van iemand denken zonder het te toetsen.
Maar bij je buren waar je letterlijk mee door een deur moet lijkt mij dat gewoon heel onhandig en een recept tot grotere problemen.
Toenadering zoeken lijkt me dan een grotere kans van slagen hebben dan niet met elkaar communiceren en wel meldingen te gaan doen.
Ineke2 schreef:Als je het verhaal van ts nog eens goed leest zou bovenstaande discussie niet plaatsvinden, want ze vindt het bedreigend / intimiderend wat de buurman heeft gedaan op de trap. Dat komt bij mij in elk geval heel duidelijk naar voren in haar berichten.
Daarom zeg ik: Niet relevant hoe en wat, want… Ts ervaart het als eng, absoluut niet prettig en ze slaapt er slecht van.
Wat de bedoeling van de buurman verder ook was, het is onacceptabel om je buren een onveilig gevoel te bezorgen.