Buurman plet mij tegen de muur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:16

Ik ben ook wel eens benieuwd naar buurmans kant van het verhaal.
Zoiets ontstaat meestal niet zo maar.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:34

Wat de buurman ‘s nachts doet, doet er niet toe. Ik ben ook een nachtmens en ging toen ik nog een werkende auto had wel eens ‘s nachts op pad. Had je dan ook afgevraagd of ik ‘s nachts misschien wel op boevenpad ga?

Houdt het gewoon bij de feiten.

De buurman is een hork.
De buurman geeft geluidsoverlast.
De buurman maakt er een zooitje van in de gang.
De buurman heeft je in het trappenhuis tegen de muur aan geduwd.

Dat zijn de enige relevante feiten waar je wat mee kunt. Wat hij ‘s nachts doet, waarom hij zoveel herrie maakt, wat hij gelooft, waarom je buurvrouw een niqab draagt of waarom ze jou niet aankijkt, is verder helemaal jouw of onze pakkie an niet, doet er niet toe en verandert niets aan de feiten. Dus ga gewoon bezig met waar je wél iets mee kunt. Volgens mij heb je al heel veel tips gekregen waar je mee uit de voeten kunt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:39

BigOne schreef:
Vier hoog, elkaar niet kunnen passeren op de trap? Hoe zit het met de brandveiligheid daar? Ik vind dit wat vreemd, ondanks dat het de gewoonte zal zijn even te wacht op het tussenstuk, je kunt toch met twee personen elkaar passeren op een trap in een flat?

Even los van het feit, dat geen persoon het recht heeft om een ander persoon te duwen.. is
dat precies dat,wat ik mij ook afvraag... hoe kan het dat je elkaar niet kan passeren op een trap ?

Wat als er brand uitbreekt of andere calamiteit?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:47

Sabri schreef:
KikiCelinevs schreef:
Ik zou je toch aanraden om wel aangifte te doen bij de politie en het ook te melden bij de woningcorporatie. Hij heeft je fysiek aangeraakt en geïntimideerd. Ook al kunnen ze er misschien nu nog niets mee. Hopelijk escaleert het niet, maar dan heb je in ieder geval wat achter de hand mocht er wel weer wat gebeuren. Die andere situaties mbt de schoenen en geluidsoverlast zijn ook heel vervelend maar met deze actie is hij over de grens gegaan.

Ja ik ga vandaag de politie bellen om te vragen of ze er in ieder geval een notitie of aangifte van kunnen maken. Want dan heb ik inderdaad wat achter de hand voor geval hij dit opnieuw doet.

@befunny: ik snap niet goed wat je bedoelt met dat ik er geen topic over zou mogen openen?. Dat pletten tegen de muur was voor mij de gebruikelijke druppel. Ik heb eerder al politie, woningbouw,etc erbij gehaald. Nu wilde ik gewoon even mijn verhaal delen omdat ik niet weet hoe anderen hiermee om zouden gaan. Omdat ik echt verbijsterd was dat iemand je op een trap aan de kant duwt en gewoon tegen de muur aandrukt, hoe reageer je. Ik noem geen namen verder.

Ik zeg niet dat je er geen toppic over mag openen.
Maar zoals meerderen zeggen melding en aangifte doen.

Je hebt het niet enkel over een man die je tegen de muur duwde maar ook over diefstal. Daarnaast ook over je eigen bemoeienis in wat de man snachts doet. Dat gaat je niks aan en ons ook niet ;) Net als dat zijn geloof of afkomst niets uitmaakt en dus ook niet relevant is maar je blijft dat benoemen en dat begint wel vervelend te worden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:08

Sabri schreef:
@Kaitlyn, er loopt hier een traplift ook nog door het trappenhuis. Waardoor er dus echt geen plek is elkaar naast elkaar te passeren(70cm is de ruimte die over is op de trap). De buurman besloot toch om niet af te wachten de paar treden die ik nog op moest voor het passagestuk, maar kwam met veel geweld naar beneden en duwde me echt tegen de muur aan zodat hij kon passeren en waardoor ik zo beetje tegen de muur aangeplakt werd..

Maar dat had je er niet bij gezegd.
Ik vraag mezelf wel af hoe er dan nog verhuisd kan worden bij jullie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:42

Ts hoewel ik snap dat de aangehaalde situatie echt niet fijn is vind ik het schokkend hoe veel vooroordelen of gebrek aan kennis er in je berichten naar boven komen. Je woont in een multiculturele stad, waar ik overigens ook woon, met mensen van over de hele wereld. Je hebt zoveel verschillende stromingen van de islam, culturen die om de hoek komen kijken om nog maar te zwijgen over mensen uit het midden oosten die helemaal geen moslims zijn maar voor het oog en door gebrek aan kennis er wellicht wel voor het oog op “lijken”.

Ik zou als je je echt onveilig voelt door deze situatie een melding maken bij de politie, verder niet gaan storen aan leefgeluiden. Het komt over alsof jij je al snel stoort aan hem puur door de eerdere ervaringen. Wanneer je iemand niet mag erger je je al vele malen sneller aan iemand. Mocht het echt van de gekke worden de woningbouw maar inlichten en daar een klacht indienen,

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:47

Poh wat een raar gevoel krijg ik bij je berichten ts.. wie ervoor gewoond hebben en wat die allemaal wel of niet hebben gedaan (vooral wat jij denkt..) hebben niks met dit te maken.

Of je wordt zelf wat mondiger en geeft bepaalde dingen duidelijk aan. (Ga er eens langs en ga t gesprek aan. Goh dit en dit gebeurd er maar vind ik niet zo prettig. Is er een manier hoe we dit op kunnen lossen. Iets bij de deur zodat ie zachter dichtvalt bijv) of je gaat bij politie of bemiddelaar in gesprek wat je t beste kan doen.

Is t echt klemgezet of nogal lomp tegen je aan gelopen omdat ie geen zin had om te wachten. 2e is ook zeker niet goed en mag je echt wel wat van zeggen.. maar of dat een reden moet zijn om het huis niet meer uit te willen of angsten te krijgen.. maak jezelf niet gek door allerlei aannames en de focus op de ander.

SabriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 16:48

Verhuizen is ook erg lastig. Zo ook goederen laten bezorgen. Alleen dat staat los van de buurman. De traplift is vanwege iemand anders. Daardoor is er echt geen ruimte om elkaar te passeren op de trap(70 cm vrije doorgang is er). Tenzij je dus iemand klem tegen de muur aanduwt kennelijk. Het ging ook vrij hard, met best veel kracht zeg maar dat hij tegen me opliep en tegen de muur drukte.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:13

Sabri schreef:
Verhuizen is ook erg lastig. Zo ook goederen laten bezorgen. Alleen dat staat los van de buurman. De traplift is vanwege iemand anders. Daardoor is er echt geen ruimte om elkaar te passeren op de trap(70 cm vrije doorgang is er). Tenzij je dus iemand klem tegen de muur aanduwt kennelijk. Het ging ook vrij hard, met best veel kracht zeg maar dat hij tegen me opliep en tegen de muur drukte.

Heb je foto's gemaakt van je blauwe plekken?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:28

Ts, is hij tegen jou opgelopen (dus dat je een flinke beuk hebt gehad van zijn schouder/arm) of heeft hij zich effectief richting jou gedraaid en met zijn 2 armen tegen de muur geduwd?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:14

Hoe de buurman het precies heeft gedaan is niet zo relevant. Ts voelt zich geïntimideerd en niet veilig door wat er gebeurt is. Dit was dan de druppel en ja ik kan dat wel begrijpen. Op een smalle trap tegen de muur gedrukt worden is echt niet veilig en zo ga je niet met elkaar om.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:22

Ik vind het zeker wel relevant. In het eerste geval is het erg onbeleefd maar in mijn ogen geen persoonlijke aanval. Het 2de vind ik zeker wel een persoonlijke aanval en zeer bedreigend. Vergelijk het met een paard die jou plet tegen de muur door gebrek aan respect of hetzelfde paard dat steigert en uit haalt naar jou.

Ik zou bijvoorbeeld bij het eerste geen aangifte doen terwijl ik bij het 2de voorbeeld geen seconde zou twijfelen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:37

Tuurlijk is dat relevant.

In het ene geval is er niks met "verkeerde" intenties gebeurd. Gewoon een ongelukkig lompe actie

In het andere geval zou meneer bewust TS tegen de muur drukken en dat is heel intimiderend en dreigend.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:47

Toch snap ik de frustraties van de TS wel. Je kan ook echt erop uit zijn om dingen te herhalen die misschien aannames zijn. Geef tips en blijf niet zo zeuren over dingen die je misschien niet aanstaan.
Als je met zoveel overlast moet leven kan ik begrijpen dat soms niet alles er even netjes uitkomt.

Maar als je wil dat het ophoudt moet je wel iets gaan ondernemen. Dus aangifte doen, gesprek aangaan. Want anders verandert er niets.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:50

Als je het verhaal van ts nog eens goed leest zou bovenstaande discussie niet plaatsvinden, want ze vindt het bedreigend / intimiderend wat de buurman heeft gedaan op de trap. Dat komt bij mij in elk geval heel duidelijk naar voren in haar berichten.

Daarom zeg ik: Niet relevant hoe en wat, want… Ts ervaart het als eng, absoluut niet prettig en ze slaapt er slecht van.

Wat de bedoeling van de buurman verder ook was, het is onacceptabel om je buren een onveilig gevoel te bezorgen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:10

Ineke helemaal met je eens.

Ts voelt zich onveilig door deze actie. En dan moeter dus actie ondernomen gaan worden.
Je wil dit als het even kan voorkomen in de toekomst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:19

Sabri schreef:
Nee ik ben niet uit op escalatie Qerty. Daar schiet ik niks mee op. Al wil ik hier ook wel rustig kunnen wonen en me veilig voelen..
Daarom twijfel ik ook wel mbt woningbouw, politie aangifte etc

@Suliko, nee je draait het om. Ik ging uit van huh hoe kan dit? De man is moslim en onlangs getrouwd, mag hij me dan überhaupt wel aanraken? Immers, anders houden de buren als ik ze tegenkom hun handen voor hun gezicht en draaien ze hun lichamen van mij weg als ik ze tegenkomt. Dan is het ineens je vol aanraken en tegen de muur aandrukken op een trap vreemd en totaal ander kaliber dan je zo te ontwijken! Dus daarover ging ik nadenken. Mijn andere buurvrouw ging ik hier ook over appen. En deze zei nee nee, moslimmannen mogen wel andere vrouwen aanraken, maar moslimvrouwen mogen geen andere mannen aanraken.

Nee, de man mag je niet zomaar aanraken. Niet omdat hij moslim is, maar omdat jij het niet wilt.

Waarom zoek je het zo buiten jezelf en in een of ander geloof?
Of had je dit niet zo erg gevonden als het een blanke atheïst man van 35 was?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:50

luuntje schreef:

Ts voelt zich onveilig door deze actie. En dan moeter dus actie ondernomen gaan worden.

Ik ben het ook met jullie eens. Maar uit wat ik hier lees komt het over alsof er nog nooit een poging tot contact/ een gesprek met de buurman te zijn geweest.
Nee, je hoeft niet zomaar alles van iedereen te pikken en mag heus vanalles van iemand denken zonder het te toetsen.
Maar bij je buren waar je letterlijk mee door een deur moet lijkt mij dat gewoon heel onhandig en een recept tot grotere problemen.
Toenadering zoeken lijkt me dan een grotere kans van slagen hebben dan niet met elkaar communiceren en wel meldingen te gaan doen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:54

Wat zeiden ze op het politie bureau TS?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:12

Ik begrijp dat deze situatie je een onveilig gevoel geeft.

Je geeft aan dat dit de druppel was, na jaren problemen met de buren van die woning. Daar vallen ook voorgaande bewoners onder zoals ik je berichten lees. Je huidige buurman is niet verantwoordelijk voor wat vorige bewoners gedaan hebben. Hij is wel verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
De manier waarop hij zich gedraagt staat los van geloof, afkomst,... Je zal niet zo ver moeten zoeken om Nederlanders te vinden die op een gelijkaardige manier reageren als je buurman. Hou het bij de feiten. Door zijn gedrag te linken aan zijn geloof, afkomst, veronderstelde illegale praktijken,... vergroot je enkel de angst bij jezelf. Probeer eventueel met iemand bij je die je vertrouwt het gesprek aan te gaan met je buurman over hoe jullie beter met elkaar kunnen omgaan. Als je later aangifte wil doen, kan het belangrijk zijn dat je eerder al duidelijk je grenzen aangegeven hebt.

Ik heb zelf ook naast een woning gewoond die verhuurd werd aan "bijzondere" mensen, eigenlijk zo goed als altijd autochtonen (dus geen andere afkomst, geloof, ....). Dat was absoluut niet altijd prettig want ook ik en mijn andere buren hadden overlast van die bewoners (gaande van geurhinder tot geluidsoverlast tot lichten die ganse nachten bleven branden, tuin die niet onderhouden werd waardoor het onkruid ook bij mij kwam, overlast van de hond,...). Je kan er weinig aan veranderen, behalve de politie / wijkagent inschakelen als het echt de spuigaten uitloopt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:39

Qerty schreef:
luuntje schreef:

Ik ben het ook met jullie eens. Maar uit wat ik hier lees komt het over alsof er nog nooit een poging tot contact/ een gesprek met de buurman te zijn geweest.
Nee, je hoeft niet zomaar alles van iedereen te pikken en mag heus vanalles van iemand denken zonder het te toetsen.
Maar bij je buren waar je letterlijk mee door een deur moet lijkt mij dat gewoon heel onhandig en een recept tot grotere problemen.
Toenadering zoeken lijkt me dan een grotere kans van slagen hebben dan niet met elkaar communiceren en wel meldingen te gaan doen.

Als je terug leest bij wat ik geplaatst heb, dan zie je dat ik ook heb aangeraden dus we zijn het met elkaar eens :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:31

Ik weet eerlijk gezegd niet van wie ik banger zou zijn, van de buurman of van ts...

Mijn God wat een aannames betreffende de buurman/mensen met een migratieachtergrond.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:38

Ja die aannames lees ik ook idd. Maar goed.

Los daar van is de TS tegen de muur geduwd, of dit een gerichte actie of een duw door de snelheid is geweest, maakt voor mij wel uit, maar voor het resultaat niet. De TS tegen de muur en nu angstig voor herhaling.

TS, ga in gesprek met de wijkagent. En of je dan alles aanhaalt of niet, dat is aan jou. Maar ik zou het 'duwen' los zien van meneer zijn geloof of wat dan ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:33

Ineke2 schreef:
Als je het verhaal van ts nog eens goed leest zou bovenstaande discussie niet plaatsvinden, want ze vindt het bedreigend / intimiderend wat de buurman heeft gedaan op de trap. Dat komt bij mij in elk geval heel duidelijk naar voren in haar berichten.

Daarom zeg ik: Niet relevant hoe en wat, want… Ts ervaart het als eng, absoluut niet prettig en ze slaapt er slecht van.

Wat de bedoeling van de buurman verder ook was, het is onacceptabel om je buren een onveilig gevoel te bezorgen.

Ja, rake woorden.

Ts, ik zou de wijkagent even contacten en de woningstichting even inseinen.

Toen ik nog een in sociale huurwoning zat had ik een onderbuurman die in een psychose aan het glijden was. Door ingrijpen van mijn verhuurder is erger voorkomen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:41

Zijn er eigenlijk nog andere mensen in het pand die zo een last hebben van de buurman?
Als het werkelijk zo een hork is zou je dat wel verwachten nl.
Krijg een beetje het gevoel dat de ts en de buurman elkaar triggeren.
En geen van beide wil over gaan tot een normaal gesprek.
De trap was de druppel, en buurman heeft zijn frustratie iets duidelijker gemaakt richting ts, en die krijgt er nu schrik van ?

Het zou zo maar een verklaring kunnen zijn.
En dan kan gebeuren hè?
Ik heb ooit ruim 7 jaar een soort van strijd gehad met mijn Nederlandse buurman.
Uiteindelijk is hij verhuisd.
Maar achteraf gezien had ik ook wel wat dingen anders kunnen doen.
Ook al stond hij bekend als zijnde een hork met een alcohol/ drugs verslaving.