Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Jeetje wat zijn jullie streng![]()
Ik zou gewoon even de buren inlichten dat je een feestje hebt en lekker feesten en na 24.00 de muziek een standje terug doen.
Zolang dit niet elke week is, is er mi echt geen probleem. Een avondje overlast overleeft iedereen wel en als je ze inlicht kunnen ze er ook voor kiezen zelf een avondje uit te gaan.
Goof schreef:Waarom moet ' een beetje kunnen leven' (of voor mijn part 'heel veel kunnen leven') gepaard gaan met herrie en/of overlast dan? Dat kan toch afzonderlijk naast elkaar bestaan?
Ashleytjuhh schreef:Hebben jullie wel eens het geproduceerde geluid gehoord van een gemiddeld kinderfeestje ?over overlast gesproken.
Zoals je kunt zien zijn de meningen verdeelt.
Ts als je een briefje in de bus doet bij de buren met een duidelijk lijn van:
om 00:00 gaat de muziek zachter en het duurt tot 02:00( als voorbeeld) dan weten de buren wat ze kunnen verwachten met je 06 nummer
Mochten er mensen problemen mee hebben zullen ze je wel aanspreken en kun je altijd kijken wat je daar mee gaat doen
Citaat:Waarom moet ' een beetje kunnen leven' (of voor mijn part 'heel veel kunnen leven') gepaard gaan met herrie en/of overlast dan? Dat kan toch afzonderlijk naast elkaar bestaan?
verootjoo schreef:Ik ben wel verbaasd dat mensen blijkbaar niet standaard oordoppen in huis hebben. En dan gaan klagen over zelfs de politie bellen als anderen een leuk eenmalig feestje hebben.
Ik lig nooit wakker van feestjes van buren omdat ik voor alle soorten overlast oordopjes heb. Heb een hekel aan harde herrie maar er zijn dus gewoon goede oordoppen die herrie filteren en bastonen dempen en je wel gewoon tv kan kijken.
Ashleytjuhh schreef:Het ging vooral over het stukjeCitaat:Waarom moet ' een beetje kunnen leven' (of voor mijn part 'heel veel kunnen leven') gepaard gaan met herrie en/of overlast dan? Dat kan toch afzonderlijk naast elkaar bestaan?
Nou hier in de buurt duren ze vaak wel een hele dag. dan is het een hele dag krijsende en jengelde kinderen. Kinderen die lopen de vervelen omdat ze moe zijn...
Je zult maar je nacht je dienst hebben gehad
Dan liever een feestje waar je een paar uurtjes last van hebt ook al is het in de avond als een hele dag overlast
Biebz schreef:Ik durf geen oordopjes te gebruiken als ik slaap. Veel te bang dat ik niks meer hoor als er wat aan de hand is.
Ooit meegemaakt dat er een auto brand was en het op punt van naar binnen slaan bij de buren stond.
Wij hebben gebeld, met de brievenbus geklepperd, geschreeuwd.
Maar de buurman werd maar niet wakker. Hoorde ons niet door zijn oordoppen.
Gelukkig goed afgelopen.
Maar ik durf ze dus niet te gebruiken.
En 1x een feestje kan best idd. Mits aangegeven en niet de hele nacht door.
Helaas ook andere ervaringen hier.
Ashleytjuhh schreef:Het ging vooral over het stukjeCitaat:Waarom moet ' een beetje kunnen leven' (of voor mijn part 'heel veel kunnen leven') gepaard gaan met herrie en/of overlast dan? Dat kan toch afzonderlijk naast elkaar bestaan?
Nou hier in de buurt duren ze vaak wel een hele dag. dan is het een hele dag krijsende en jengelde kinderen. Kinderen die lopen de vervelen omdat ze moe zijn...
Je zult maar je nacht je dienst hebben gehad
Dan liever een feestje waar je een paar uurtjes last van hebt ook al is het in de avond als een hele dag overlast
Goof schreef:Waarom moet ' een beetje kunnen leven' (of voor mijn part 'heel veel kunnen leven') gepaard gaan met herrie en/of overlast dan? Dat kan toch afzonderlijk naast elkaar bestaan?
Zoolgangster schreef:verootjoo schreef:Ik ben wel verbaasd dat mensen blijkbaar niet standaard oordoppen in huis hebben. En dan gaan klagen over zelfs de politie bellen als anderen een leuk eenmalig feestje hebben.
Ik lig nooit wakker van feestjes van buren omdat ik voor alle soorten overlast oordopjes heb. Heb een hekel aan harde herrie maar er zijn dus gewoon goede oordoppen die herrie filteren en bastonen dempen en je wel gewoon tv kan kijken.
Normaal gesproken hebben mensen geen oordoppen in huis, nee. Die dingen zitten niet lekker, en je moet maar net een paar redelijke zien te vinden. En ze broeien in je oren. Mijn man heeft trouwens vernauwde gehoorgangen overgehouden van zijn oordoppen, die hij moest dragen vanwege werk in een lawaaiige omgeving.
En met huisdieren wilde ik altijd kunnen horen of er iets aan de hand was.