

https://vvelaadloket.nl/in-2021-relatie ... che-autos/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Nee want mensen in kleine auto's rijden vaak heel truttig
8nnemiek schreef:Dat is in procenten inderdaad.
[ [url=m/5idT03.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FArDyn.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://vvelaadloket.nl/in-2021-relatie ... che-autos/
Gini schreef:Tja, wat is truttig rijden? Stel je wilt even je plek op de weg opeisen, dan maakt het wel een verschil of je in een Dodge Ram zit of een Citroën C1'tje. Dus ja, iemand in een wat kleinere auto zal misschien wat voorzichtiger rijden.
En ook, je kan nog lekker stoer en sportief willen rijden, als je een auto bezit waarbij je met plankgas er alsnog meer dan 20 seconden over doet om de 100 te halen, heb je niets aan een al dan niet stoere of truttige instelling.
8nnemiek schreef:Bij de parkeergarages die ik ken zitten de laadpalen bijna altijd bij de ingang/uitgang, en áls er al een accu in brand vliegt dan gebeurt dat nagenoeg altijd tijdens het laden, dus daar hebben ze zeker al rekening mee gehouden, dat áls er iets gebeurt, zo'n auto vrij snel naar buiten kan.
Achterom schreef:foxy80 schreef:LPG mag niet in parkeergarages en dat is nooit gewijzigd.
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Geldt dat voor Belgie?
In Nederland geldt dat zeker weten niet.
Achterom schreef:Gini schreef:Tja, wat is truttig rijden? Stel je wilt even je plek op de weg opeisen, dan maakt het wel een verschil of je in een Dodge Ram zit of een Citroën C1'tje. Dus ja, iemand in een wat kleinere auto zal misschien wat voorzichtiger rijden.
En ook, je kan nog lekker stoer en sportief willen rijden, als je een auto bezit waarbij je met plankgas er alsnog meer dan 20 seconden over doet om de 100 te halen, heb je niets aan een al dan niet stoere of truttige instelling.
Kleine autotjes hoeven niet traag te zijn hoor![]()
De mijne zijn dat in ieder geval nooit, maar daar zoek ik ze ook op uit.
Gini schreef:Achterom schreef:Kleine autotjes hoeven niet traag te zijn hoor![]()
De mijne zijn dat in ieder geval nooit, maar daar zoek ik ze ook op uit.
Klopt, niet per definitie. Maar ik heb heel lang in een traag, klein autootje gereden en ik zat met dat beeld in mijn hoofd.Ik zal vast ook wel eens truttig overgekomen zijn. Zat ik met mijn gaspedaal tegen de bodem van mijn auto, moest ik nog met net aan 90 de snelweg op. Daar zullen mensen achter me vast ook wel eens op gevloekt hebben.
ikke schreef:Oftewel, het is een volstrekt irrelevant gegeven want minder dan 0,5% vliegt uberhaupt in brand.
Naarnaast vraag ik me dan ook af hoe oud die brandstof auto's zijn geweest.
Er bestaan al 100+ jaar brandstofauto's terwijl auto's op een accu pas van de laatste 15 jaar zijn.
Wat doet dat gegeven met jouw lijst?
Exitium schreef:Helemaal irritant als er dan voor je een auto rijdt die wel sneller kan, maar pas gas geeft als 'ie het puntstuk bereikt. Dan kom je helemaal niet meer op snelheid met zo'n klein ding
8nnemiek schreef:ikke schreef:Oftewel, het is een volstrekt irrelevant gegeven want minder dan 0,5% vliegt uberhaupt in brand.
Naarnaast vraag ik me dan ook af hoe oud die brandstof auto's zijn geweest.
Er bestaan al 100+ jaar brandstofauto's terwijl auto's op een accu pas van de laatste 15 jaar zijn.
Wat doet dat gegeven met jouw lijst?
Gelukkig geen 0,5% maar 0,05%Maar dat is nog steeds behoorlijk veel in vergelijking met EV's.
En inderdaad, EV's zijn nieuwer, dus de cijfers kunnen zeker nog veranderen.
Zelf verwacht ik eigenlijk niet enorm veel verschil bij oudere EV's. Een oude EV zal niet zonder olie komen te staan, gaat geen brandstof lekken, kan niet warm lopen en heeft ook prima beveiliging op bv overladen en kortsluiting.
Maar wel een goed punt wat je maakt; een ICE bestaat al 100 jaar, daar is nauwelijks nog innovatie, terwijl een EV net uit de kinderschoenen komt, en dus alleen maar beter en efficiënter en veiliger gaat worden de komende jaren. En hopelijk ook goedkoper
_Tristan schreef:Ik denk eerder dat files juist veroorzaakt worden door asociaal rijgedrag en dit gebeurd vaak niet met kleinere auto's. Denk bijvoorbeeld aan een kleine file wat zich vormt, waarbij grotere auto's er langs scheuren en er aan het eind zichzelf tussen proppen 'Ritsen'. Hierdoor staat de rest nog langer te wachten.
Goof schreef:_Tristan schreef:Ik denk eerder dat files juist veroorzaakt worden door asociaal rijgedrag en dit gebeurd vaak niet met kleinere auto's. Denk bijvoorbeeld aan een kleine file wat zich vormt, waarbij grotere auto's er langs scheuren en er aan het eind zichzelf tussen proppen 'Ritsen'. Hierdoor staat de rest nog langer te wachten.
Dit is juist het hele principe van goed ritsen
8nnemiek schreef:ikke schreef:Oftewel, het is een volstrekt irrelevant gegeven want minder dan 0,5% vliegt uberhaupt in brand.
Naarnaast vraag ik me dan ook af hoe oud die brandstof auto's zijn geweest.
Er bestaan al 100+ jaar brandstofauto's terwijl auto's op een accu pas van de laatste 15 jaar zijn.
Wat doet dat gegeven met jouw lijst?
Gelukkig geen 0,5% maar 0,05%Maar dat is nog steeds behoorlijk veel in vergelijking met EV's.
En inderdaad, EV's zijn nieuwer, dus de cijfers kunnen zeker nog veranderen.
Zelf verwacht ik eigenlijk niet enorm veel verschil bij oudere EV's. Een oude EV zal niet zonder olie komen te staan, gaat geen brandstof lekken, kan niet warm lopen en heeft ook prima beveiliging op bv overladen en kortsluiting.
Maar wel een goed punt wat je maakt; een ICE bestaat al 100 jaar, daar is nauwelijks nog innovatie, terwijl een EV net uit de kinderschoenen komt, en dus alleen maar beter en efficiënter en veiliger gaat worden de komende jaren. En hopelijk ook goedkoper
ikke schreef:Als je genoeg hoopt, krijg je vanzelf een hele berg, zou mijn vader zeggen, maar ik denk dat het bij die berg hoop blijft.
Voertuigen op een accu volgens de huidige concepten gaan het niet maken. Een beetje in de marge zullen ze niet direct helemaal verdwijnen, maar veel zal het niet voor gaan stellen.
Gini schreef:Goof schreef:
Dit is juist het hele principe van goed ritsen
Een van de voordelen van ritsen is dat het veiliger is omdat beide rijstroken ongeveer dezelfde snelheid hebben. Langs een file scheuren is dus zeker niet 'goed ritsen'.
Goof schreef:Gini schreef:Een van de voordelen van ritsen is dat het veiliger is omdat beide rijstroken ongeveer dezelfde snelheid hebben. Langs een file scheuren is dus zeker niet 'goed ritsen'.
Erlangs scheuren is niet mogelijk als iedereen het principe van 'goed ritsen' toepast. Dan zijn namelijk alle rijstroken tot het laatste invoegmoment vol benut. De fout zit hem erin dat veel auto's al (heel) vroeg invoegen, waardoor die baan stil komt te staan en de meest linkerbaan vrij blijft. Dan wordt erlangs gereden tot het laatste moment.
Altijd de rijstrook uitrijden dus