Hoeveel spaargeld heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:24

Ik ben 29, heb een huurwoning en nu ongeveer €3000 op de spaarrekening (was meer maar heb vorige maand een auto gekocht a la €13.000 :') dus moet weer even aangevuld worden)

Het verschilt bij mij echt wat ik per maand kan sparen, ik heb een baan in loondienst maar werk daarnaast ook nog als zzper, van het geld wat ik met mijn zzp verdien kan ik een gedeelte van sparen dusja dat is elke maand anders, ook heb ik soms de ene maand meer kosten dan de andere maand

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:28

Ik ben de laatste maanden vooral aan het uitgeven geweest. Dakrenovatie, hoge rekeningen dierenarts, voortuin aangepakt en veel kleding geshopt. O:)

Komende salaris een nieuwe telefoon en dan moet ik weer gaan sparen van mezelf. Die nieuwe auto komt niet vanzelf.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:36

Wij hebben 2 jaar geleden ons huis verkocht met overwaarde en zijn daarna gaan huren. De overwaarde hebben we in aandelen gestopt die dividend uitkeren, om ons inkomen aan te vullen en hopelijk op termijn natuurlijk ook nog in waarde zullen stijgen. Daardoor hoef ik niet fulltime te werken en kunnen we toch gewoon doen wat we willen.
Op onze rekening hebben we altijd een paar duizend euro staan waar we zo bij kunnen, hebben we meer nodig dan kunnen we natuurlijk altijd met de aandelenrekening schuiven.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 13-08-24 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:36

opisop_shop schreef:
Wij hebben 2 jaar geleden ons huis verkocht met overwaarde en zijn daarna gaan huren. De overwaarde hebben we in aandelen gestopt die dividend uitkeren, om ons inkomen aan te vullen en hopelijk op termijn natuurlijk ook nog in waarde zullen stijgen. Daardoor hoef ik niet fulltime te werken en kunnen we toch gewoon doen wat we willen.

Dat is slim!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:37

Keell94 schreef:
Ik ben 29, heb een huurwoning en nu ongeveer €3000 op de spaarrekening (was meer maar heb vorige maand een auto gekocht a la €13.000 :') dus moet weer even aangevuld worden)

Het verschilt bij mij echt wat ik per maand kan sparen, ik heb een baan in loondienst maar werk daarnaast ook nog als zzper, van het geld wat ik met mijn zzp verdien kan ik een gedeelte van sparen dusja dat is elke maand anders, ook heb ik soms de ene maand meer kosten dan de andere maand

Voel je je daar comfortabel bij? Bij 3000 euro? Dat je zegt het is prima en ik spaar rustig door en doe nog wel leuke dingen. Of is het nu echt pas op de plaats en alleen maar sparen?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:38

37, huurwoning, alleenstaand met 1 hondje, 4 katten, 2 konijnen en een paar caafjes.

Spaargeld tikt nog niet de 1000,-- aan. Heb meerdere potjes waar ik maandelijks wat in stort. Zoals voor de vakanties volgend jaar, mijn auto onderhoudsbeurt, voor de beestjes en nog iets voor mezelf.

Ben blij als ik maandelijks rondkom zonder wat uit een potje te pakken wat vaak voorkomt.

Ik mag maandelijks 722,-- huur betalen maar een hypotheek krijg ik niet.
Auto is dit jaar 17 jaar oud geworden hoop dat die het nog paar jaar vol houdt want een andere zit er nu niet in.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:40

Bellatrix schreef:
opisop_shop schreef:

Dat is slim!

Ja een heel bewuste keuze was het in eerste instantie niet. Wij zijn geëmigreerd en hebben daardoor eerst een huis gehuurd en aandelen gekocht onder het mom van dan vangen we er tenminste nog wat voor.
Nu wonen we er nog steeds omdat huizenprijzen veeeeel te hoog liggen hier en kopen niet mogelijk is maar het huis ons goed bevalt. Dus zolang het kan blijven wij huren. Mochten we er over een aantal jaren toch uit moeten dan zien we dan wel weer verder. Is hopelijk de waarde gestegen, dividend al die jaren ontvangen en misschien de huizenprijzen en rente weer lager :+ maar dat zal wel niet haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:41

Maar toch slim bedacht...je hoopt natuurlijk dat je aandelen veel waard worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:54

Herfstblad schreef:
Keell94 schreef:

Voel je je daar comfortabel bij? Bij 3000 euro? Dat je zegt het is prima en ik spaar rustig door en doe nog wel leuke dingen. Of is het nu echt pas op de plaats en alleen maar sparen?

Ik zou zelf al nooit een auto van 13.000 kopen :P maar iedereen spaart voor iets wat je graag wil :D tijdelijk nog 3000 hebben lijkt me niet zo'n probleem als je de mogelijkheid hebt het snel aan te vullen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:57

Mijn laatste 2 auto's heb ik ook nieuw gekocht. Nooit meer gezeur met oude barrels die het niet meer deden. Ik kan ongestoord rijden. (lekke banden uitgezonderd) Ik hoef na deze geen nieuw maar eentje die net een jaartje oud is vind ik prima. Ik hoef geen auto's meer van zoveel jaar oud. Ja, onderhoud kost ook geld maar dan kan ik de rest van het jaar onbezorgd rijden. Mijn eerste nieuwe auto kostte €12.000 en mijn huidige heb ik voor €14.000 gekocht.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:16

Bellatrix schreef:
Mijn laatste 2 auto's heb ik ook nieuw gekocht. Nooit meer gezeur met oude barrels die het niet meer deden. Ik kan ongestoord rijden. (lekke banden uitgezonderd) Ik hoef na deze geen nieuw maar eentje die net een jaartje oud is vind ik prima. Ik hoef geen auto's meer van zoveel jaar oud. Ja, onderhoud kost ook geld maar dan kan ik de rest van het jaar onbezorgd rijden. Mijn eerste nieuwe auto kostte €12.000 en mijn huidige heb ik voor €14.000 gekocht.

Had je de oude toen ingeruild of hoe lang heb je gereden in je eerste auto? Het is ongetwijfeld wat geluk of pech hebben maar als een auto al wat kilometers op de teller heeft en al een eigenaar heeft gehad of een leaseauto was, betaal je vaak al een stuk minder.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:19

Bellatrix schreef:
opisop_shop schreef:

Dat is slim!

Vind je, ik denk daar dan wel anders over.

Niks is zo snel sparen als een eigen huis, als het je gegund is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:27

Ja daarom wordt de volgende eentje die net een jaartje oud is. Dat scheelt zo al een paar duizend euro. Maar dan is ie nog wel goed. Ik heb momenteel rond de 14.000 voor de auto staan maar dat ben ik dus niet meer van plan om aan een auto te besteden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:34

Ik heb echt zitten zoeken naar een auto voor 14.000€ maar ik vond m niet :')
De I10 is de goedkoopst voor 17.000 ongeveer denk?
Rij je ze ook helemaal op? (Ik kan geen afscheid nemen van een fijne auto :D )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:40

Cer schreef:

Ik kocht mijn 108 in januari 2017 nieuw voor idd 14k. De auto ervoor, een 107, reed ik na 3 jaar in de trekhaak van mijn beste vriendin en was economisch total loss. Kreeg een bedrag terug en daar geld bijgelegd en toen de 108 gekocht. Deze rij ik dus al langer dan ik de 107 gehad heb. :+

En ik hoop deze nog wel ff te rijden ja. Maar mocht ze teveel mankementen gaan krijgen gaat ze eruit.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:53

Ik heb gelukkig nu een aardige buffer op mijn rekening door de erfenis van mijn ouders.

Maar ook niet te veel want dan komt alweer de belastingdienst om de hoek kijken.
Ik mocht al eens 10% afdragen.

Dus ik heb nadat ik de erfenis kreeg ook voor mij grotere bedragen uitgegeven aan een andere nette auto, zonnewering aan huis en vakanties.

Ik heb ook wat hier en daar " geschonken " om onder een bepaald bedrag uit te komen.

Van mijn loon stort ik bepaalde potjes zoals auto, benzinegeld van werk, vakantie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:55

Bellatrix ik vind dat je goed doet hoor want als je huurtoeslag krijgt heb je geen mega inkomen

Tis zuur dat je dan niet zelf mag weten hoeveel je spaart omdat je anders gekort gaat worden

Ooit overwogen om zwart te sparen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:57

Bellatrix schreef:
Cer schreef:

Ik kocht mijn 108 in januari 2017 nieuw voor idd 14k. De auto ervoor, een 107, reed ik na 3 jaar in de trekhaak van mijn beste vriendin en was economisch total loss. Kreeg een bedrag terug en daar geld bijgelegd en toen de 108 gekocht. Deze rij ik dus al langer dan ik de 107 gehad heb. :+

En ik hoop deze nog wel ff te rijden ja. Maar mocht ze teveel mankementen gaan krijgen gaat ze eruit.

Ja in die jaren ging dat idd zag ik.. ze zijn knap duurder geworden -O-

Iets met een aanrijding had ik de laatste keer ook, kreeg het aankoopbedrag vergoed (dagwaarde) en met wat spaargeld kon ik een leuke 4jarige kopen. En toen heb ik uitgerekend hoe lang ie mee zou moeten gaan en op basis daarvan spaar ik maandelijks een bedrag. Als deze voor die tijd de geest geeft wordt t toch fietsen een poosje :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:00

Tita, je mag 36.000 euro spaargeld hebben als alleenstaande en dan krijg je nog huurtoeslag :j
Valt dus best nog wel mee hoeveel je hebben mag.
Hier ook huurtoeslag,maar lange niet zoveel spaargeld…maar ga niet vertellen hoeveel :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:02

tita schreef:
Bellatrix ik vind dat je goed doet hoor want als je huurtoeslag krijgt heb je geen mega inkomen

Tis zuur dat je dan niet zelf mag weten hoeveel je spaart omdat je anders gekort gaat worden

Ik krijg geen huurtoeslag omdat ik teveel vermogen heb. :+
Ik moet mijn spaargeld dus omlaag brengen of accepteren dat ik geen toeslag krijg en de volledige 704 per maand betalen.

En ik zit idd dus nog boven die 36.000.
Niet veel meer geloof ik. Ik moet mijn bankzaken nog ff doen.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:06

tita schreef:

Een bepaalde grens is niet meer dan terecht. Iemand die ontzettend veel vermogen heeft, heeft huurtoeslag niet nodig.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:09

Hier gaat sparen even niet zo hard, en is het meer een kwestie van geen geld van de spaarrekening af halen. Onze auto kan hopelijk nog even mee, maar binnen een paar jaar moet er wel een andere komen. Maar daar is gelukkig een potje voor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:11

Mijn oma kreeg ook toeslag maar mocht echt heel weinig hebben aan eigen vermogen Iig niet 36000€

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:16

_Anne_V schreef:
tita schreef:

Een bepaalde grens is niet meer dan terecht. Iemand die ontzettend veel vermogen heeft, heeft huurtoeslag niet nodig.

Iemand die recht heeft op huurtoeslag heeft een laag inkomen.
Superknap als je dan kan sparen. En dan word je gekort. 36.000 is nou niet bepaald ontzettend veel vermogen.

Ik zou alles boven de grens van de rekening afhalen en zelf bewaren :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:22

44000:12.96 3400€ bruto per maand is eigenlijk niet heel slecht hoor Verootje

Denk dat heel veel mensen niet halen met gewone 9-5 baan

Zwart sparen iid
Als je samen bent mag je ruim 73000€ hebben tja.,… vraag me af hoeveel mensen dat hebben in de huurwoningen minderheid denk ik zo