Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:02

Het gaat hier niet om een kind maar om een tiener, ik vind de reacties daarom niet helemaal passend.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:03

Nou 11 is zo kind-af nog niet hoor. Veel behoefte aan geborgenheid nog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:05

Robin_S schreef:
Het gaat hier niet om een kind maar om een tiener, ik vind de reacties daarom niet helemaal passend.

11 vind ik niet bepaald een tiener.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:14

Een kind dat 10 is geworden wordt tiener genoemd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:14

Robin_S schreef:

Al was ze 18, ze komt voor haar vader en die peert hem.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:24

Met 18 is iemand volgens de wet volwassen en kind-af. Dus iemand van 11 noem ik een kind ja. Iemand van 17 ook. (Vinden sommige Bokkers wellicht niet leuk, maar ik kan er ook niets aan doen dat die wet zo is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:46

Noem het dan een kind, helemaal prima voor mij :) er bestaat hoe dan ook een groot verschil tussen verschillende leeftijden.

Sommige reacties tov de vriend zijn daarom dan ook zwaar overdreven, vind ik.

Stroken in ieder geval niet met de realiteit van 11-jarigen, die in de meeste gevallen toch zelfstandig genoeg zijn om een dagje lekker thuis te kunnen zijn. Er was een volwassene bij. Die volwassene heeft aangegeven dat ze dat niet nog een keer zou doen - goed. Niks aan de hand dus +:)+

Maar om die man dan zo door het slijk te halen omdat hij dit aan TS vroeg (hij vertrouwt zijn vriendin gewoon) vind ik overdreven. TS zou inmiddels single zijn als ze alles hier serieus nam :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 00:24

Het klakkeloos aannemen dat jij dit doet vind ik de no go in combinatie met het weinig hebben van zn kind. Volgend jaar is er ook een festival of je regelt iets.

Ik denk dat menig moeder zou steigeren als dit hun kind en ex overkwam. Ik sta dus ook te kijken van de antwoorden die het normaal vinden.

Ik heb bij mijn ex mezelf er zeer aan gestoord dat ik harder liep voor zijn kinderen dan hij zelf. Maar dat is mijn eigen inzet en wens daarin geweest. Dus ik zou wel oppassen. Maaaaaar niet als hij ze zo weinig zou zien en ze bij mij zou dumpen voor zijn eigen plezier. Daarbij weet ik dat jouw moederkloek ver te zoeken is en dat weet hij ook.

Dus maw ik ben het met je eens dat dit niet normaal is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 05:57

Robin_S schreef:
Maar om die man dan zo door het slijk te halen omdat hij dit aan TS vroeg (hij vertrouwt zijn vriendin gewoon) vind ik overdreven. TS zou inmiddels single zijn als ze alles hier serieus nam :=

Hij heeft het niet gevraagd toch? Volgens mij is dat juist een groot deel van het probleem.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:46

Robin_S schreef:
Noem het dan een kind, helemaal prima voor mij :) er bestaat hoe dan ook een groot verschil tussen verschillende leeftijden.

Sommige reacties tov de vriend zijn daarom dan ook zwaar overdreven, vind ik.

Stroken in ieder geval niet met de realiteit van 11-jarigen, die in de meeste gevallen toch zelfstandig genoeg zijn om een dagje lekker thuis te kunnen zijn. Er was een volwassene bij. Die volwassene heeft aangegeven dat ze dat niet nog een keer zou doen - goed. Niks aan de hand dus +:)+

Geen kinderen zeker
11 jarige is nog hartstikke kwetsbaar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:51

Als moeder zou ik echt not amused zijn geweest. Je bent bij vader en niet bij nieuwe aanhang. Het is zijn kind en niet de jouwe.
Dus vanuit moederskant zou ik pislink zijn. Als vriendin eigenlijk ook wel. Dan maar geen festival.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:58

Dit zou aan het begin van mijn relatie nooit gebeurd zijn, omdat mijn partner zelf al lang gezien zou hebben dat het festival in zijn 'papaweekend' zou vallen en dan met de moeder van de kinderen in gesprek was geweest over weekend ruilen, of een dag eerder terug, of anderszins een oplossing (opa en oma, oppas, whatever, in ieder geval niet ik).

In het begin van onze relatie was ik ook nooit het hele weekend bij hem, als de kinderen er waren.
In het prille begin ging ik weg vóór de kinderen er waren en kwam ik pas terug als ze weer weg waren.
De kinderen waren toen 8 en 11 en ze kwamen immers om samen met hun vader te zijn, daar hoeft niet een prille nieuwe relatie meteen tussendoor te mengen.
Na een tijdje (weet echt niet meer precies hoe lang, maar een paar maanden zeker, want er zitten maar 2 papa-weekends in een maand) kwam ik dan op zondagmiddag langs en bleef eten, maar niet slapen, de kinderen bleven tot maandagochtend. Dan hadden we een klein deel van dat papaweekend gezamelijk.
En pas echt wel langer dan 4-5 maanden bleef ik ook eens bleef slapen als ze er waren.

En ik vond het vanaf het begin direct hele leuke kinderen, die op deze manier ook gek op mij zijn geworden.

Tegen de tijd dat wij samen gingen wonen en het dus wel eens voorkwam dat hun vader iets van zijn werk had op vrijdagavond in het papaweekend, dan kwamen ze toch, want ze vonden het met mij ook prima en ik ook.
Er is ook nooit een "je bent mijn moeder niet" gevallen, terwijl ik, toen we eenmaal samen woonden, ze ook wel eens aansprak op ongewenst gedrag, of ze mee liet helpen met dingen als tafel dekken of afruimen oid.
Uiteindelijk was het ons gezamenlijke huishouden en daarin had ik net zoveel rechten en plichten als hun vader (dat is ook gewoon met ze besproken, tegen de tijd dat we gingen samen wonen, dat is niet uit de lucht komen vallen).

Maar communicatie is wel het toverwoord.
In een relatie tussen beide partners, maar in een relatie met kinderen ook tussen de ouder en de kinderen (en ook tussen de beide ouders(!)) en op den duur ook tussen de evt nieuwe partner en de stiefkinderen.

Inmiddels zijn de kinderen hier 23 en 26, dus we zijn al een tijdje onderweg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:08

Persoonlijk vind ik dat je best een dagje op het kind van je partner kan passen. Als het zijn weekend is en het gaat om een jaarlijks festival. Zelf zou ik er dan ook een goeie dag van maken. Met een 11 jarige kan je zo veel meer doen dan Netflix en de mac. Pretpark of zwembad. Slaapkamer bij papa een makeover ( :+ Lees fout behangetje erin) Wedden dat je nooit meer hoeft op te passen. Of mee naar stal en een les mee rijden.De mogelijkheden zijn eindeloos. Verwacht alleen niet dat een 11 jarige exact kan aangeven wat ze willen. Je zal dat dus wel zelf moeten optuigen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:22

Als je al een jaar weet dat je naar de zwarte cross gaat vind ik het behoorlijk laks dat je niks regelt voor je kind en dat lijkt me behoorlijk wat zeggen over de vader, vriend in dit geval.

Als hij dit al zolang weet, vind ik het behoorlijk vreemd dat hij niks had geregeld want als hij relaxed niet had gekend, hoe had hij het dan gedaan?

En ook ik vind er wat van dat je zo kort samen bent en dan altijd er bent als kind er ook is, mijn aanstaande ex zou dat in ieder geval niet moeten flikken want het blijkt dat wel dat je jezelf het allerbelangrijkste vind ipv de belangen van je kind.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:35

Jennyj01 schreef:
Persoonlijk vind ik dat je best een dagje op het kind van je partner kan passen. Als het zijn weekend is en het gaat om een jaarlijks festival. Zelf zou ik er dan ook een goeie dag van maken. Met een 11 jarige kan je zo veel meer doen dan Netflix en de mac. Pretpark of zwembad. Slaapkamer bij papa een makeover ( :+ Lees fout behangetje erin) Wedden dat je nooit meer hoeft op te passen. Of mee naar stal en een les mee rijden.De mogelijkheden zijn eindeloos. Verwacht alleen niet dat een 11 jarige exact kan aangeven wat ze willen. Je zal dat dus wel zelf moeten optuigen.

Dat werkt prima als je een beetje goed bent/ervaring hebt/affiniteit hebt met kinderen. Niet iedereen heeft dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:52

Nou we hebben het er gisteren over gehad en zijn het niet echt eens geworden :+ Hij blijft het raar vinden dat ik het een probleem vond, zegt dat hij mij wel heeft gevraagd op te passen :n Puntje bij paaltje, dit gaat niet weer gebeuren en dat vind ik het belangrijkste..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:12

Gevraagd en een nee als antwoord,
Gevraagd en geen antwoord,
Of gevraagd en een helder niet mis te verstaan ja,

Dat zijn nogal verschillende dingen....

_

Begrijpt hij wat je het échte probleem vindt?
Dus niet zozeer dat je zijn dochter een probleem vindt, alswel het 'er maar vanuit gaan dat het wel gebeurt'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:23

@tita dus omdat iemand de algemene mening in dit topic niet meteen deelt, ga je er maar vanuit dat deze persoon zelf geen kinderen heeft? :)

Ik blijf erbij dat deze ene dag geen traumatiserende ervaring was voor een 11-jarige. Ja ze hebben liefde en geborgenheid nodig, maar niet meer op het niveau van een jonger kind, en ze vinden het ook weleens lekker om gewoon met een andere volwassene te zijn en 'grote mensen dingen' te doen, zoals in dit geval netflixen en naar de mac.

Bovendien zou ik mijn volwassen vriendin eerder vertrouwen dan een random oppas van 17 jaar oud, die ook veel mensen gewoon laten komen voor kinderen die nog veel, véél jonger zijn. De communicatie was hier gewoon onhandig en dat is het enige punt.

@TS fijn dat jullie hebben gepraat, goed met mekaar communiceren is gewoon super belangrijk vanaf het prille begin. .Dan gebeurt het niet nog een keer en zoekt hij voortaan een andere oppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:58

Femke_Tweety schreef:
Gevraagd en een nee als antwoord,
Gevraagd en geen antwoord,
Of gevraagd en een helder niet mis te verstaan ja,

Dat zijn nogal verschillende dingen....

_

Begrijpt hij wat je het échte probleem vindt?
Dus niet zozeer dat je zijn dochter een probleem vindt, alswel het 'er maar vanuit gaan dat het wel gebeurt'?

Nee, hij begrijpt niet dat ik het moeilijk vind om een dag alleen met zijn dochter te zijn.. Verplaatst zich totaal niet in mij, dat ik dat bijvoorbeeld gewoon helemaal niet ken, dat ik zijn dochter nog maar iets van 8x heb gezien.. Hij betrok het idd eerst op zichzelf, dat ik hem en het feit dat hij een dochter heeft niet accepteer, daar is ie gelukkig wel vanaf nu..
Hij heeft ook alleen maar exen met kinderen gehad, dat is natuurlijk ook een heel ander verhaal. Zijn laatste ex (7 jaar relatie mee gehad) had 2 kinderen die iets ouder waren, daar kon zijn dochter zo in mee en mee spelen, was voor haar ook een stuk leuker natuurlijk. Dat ziet ie ook wel in dat dat een enorm verschil is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:37

Tja, heel eerlijk, TS heeft zich dit in de maag laten splitsen en heeft toegezegd. Wil je dit soort dingen niet, dan moet je het aangeven en je poot stijf houden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:41

Maar dat is wel zorgelijk, Relaxed. Hij heeft dus vanuit eerdere relaties een instapklaar gezin/vervangende moederfiguur gekregen. Dat is niet hoe jij erin staat zo te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:05

Roosch schreef:
Maar dat is wel zorgelijk, Relaxed. Hij heeft dus vanuit eerdere relaties een instapklaar gezin/vervangende moederfiguur gekregen. Dat is niet hoe jij erin staat zo te lezen.

Voor mij is het idd niet zo vanzelfsprekend en dat weet hij nu.. Daar was alleen wel even een flinke discussie voor nodig. Zijn dochter heeft er niks van gemerkt he, die heeft gewoon een leuke dag gehad.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:11

Oh dat geloof ik best. :j het is ook geen onwil.

Maar als je vriend verwacht dat zijn vriendin net als eerdere vriendinnen een rol neemt als een soort gelijke, in relatie tot zijn dochter, dan vind ik dat zorgelijk.

Als hij bij z'n ex een kant en klare moeder kreeg waar zijn dochter bij haar gezin geschoven werd en vice versa, dan is dat een heel andere situatie dan hoe jij er zo te lezen in staat. Je krijgt dochter er immers bij, zover is duidelijk, maar in welke hoedanigheid en welke rol is cruciaal om goed te bespreken.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:52

Dus de dochter heeft al vaker met nieuwe stiefmoeders en nieuwe broertjes/zusjes te maken gehad van wie ze ook weer afscheid moest nemen. Dat is wel heel sneu voor haar.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:00

Is papa op zoek naar een vervangende moeder zodat 'ie gewoon zijn eigen ding kan doen,

Of is hij echt op zoek naar een volwaardige partner/ nieuwe liefde, die zijn dochter accepteert maar waar hij geen moedergedrag van afdwingt?

Het feit dat hij dus al vaker 'moedertypes' gezocht lijkt te hebben na de biologische moeder van zijn dochter doet me een beetje vrezen voor dat eerste eigenlijk.

Ik hoop dat jullie eruit komen op een manier die voor beiden (of eigenlijk alledrie...) goed voelt.