Waar heb jij je partner leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Waar heb jij je partner leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:06

Toch nog best veel via Tinder!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:15

Wij hebben beter een goede buur dan een verre vriend iets te letterlijk genomen :')
Ik kocht in 2018 het huis naast hem.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:15

Via Badoo (tinder). Ik keek er alleen op omdat ik hoorde dat m'n toenmalige vriend vreemd ging en er een profiel op had, hij stuurde een bericht en 2 weken later eerste date ondanks mijn tegenstribbelen.

Na 2 maanden woonden we samen. Nu alweer 7 jaar <3

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:37

Lieszje schreef:
Wij hebben beter een goede buur dan een verre vriend iets te letterlijk genomen :')

:)) Muren doorbroken ?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:38

Via het Motorforum, ondertussen 15 jaar geleden :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:43

Wij hebben elkaar 6 jaar geleden voor het eerst ontmoet tijdens een menwedstrijd. Hij groomde bij zijn vader en ik bij een goede kennis. Hij had destijds een relatie en ik zag hem sowieso niet als relatie materiaal :=
Door de wedstrijden bleven we elkaar wel zien, maar ook altijd gewoon vriendschappelijk. 2 jaar later (juli 2019) zijn we een keer gaan paardrijden om 2 vrienden van ons aan elkaar te koppelen. Dat is mislukt, maar hij was inmiddels vrijgezel en de interesse was daarna wel gewekt, vooral vanuit hem trouwens. Duurde even voordat ik overtuigd was :D Inmiddels zijn we bijna 3 jaar samen, getrouwd, een huis gekocht, een dochter van 1 en een zoon onderweg <3

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:45

CairnTerrier schreef:
Lieszje schreef:

:)) Muren doorbroken ?

Hahaha nee dat niet, wel overwogen.
Uiteindelijk hebben we beide woningen verkocht en hebben we samen een ander huis gekocht.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:51

Op mijn werk.. Ik werkte bij een poppodium in Utrecht en heb altijd gezworen geen bezoekers daar te willen daten. Toen kwam mijn vriend voorbij in het halletje tussen de zaal en de foyer. Ik liep de zaal in, hij de zaal uit. We keken elkaar aan en toen ik klaar was met dingen regelen voor de change over tussen de bands, zochten we elkaar op en hebben we even staan praten en nummers uitgewisseld :D

Het erge is wel dat hij mij al in de 3 jaar daarvoor in de smiezen had, maar toen zag ik hem nog niet :+

Edit: wij zijn ondertussen 5 jaar samen en terug naar Noord Nederland verhuisd waar we allebei van origine vandaan komen.
Laatst bijgewerkt door Animal op 19-07-23 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:52

11 jaar geleden tijdens de skireis van onze middelbare school. Nu 9 jaar samen en bijna 4 jaar samenwonen!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:57

Via de kroeg toen we beide 15 waren.
Uiteindelijk pas een relatie gekregen toen we beide 31 waren.
Nu 5 jaar samen, 2 kindjes en net een huis gekocht samen (huidige huis is nog alleen van mijn partner).
November krijgen we de sleutel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:58

Wij waren van de hele vroege internetrelaties. Een chatroom op een forum voor alleenstaande ouders. Beiden weduwe/weduwnaar, allebei 2 kinderen, die van hem 10 jaar ouder dan die van mij. Inmiddels bijna 23 jaar samen, 22 jaar getrouwd, 4 kinderen dus en ook 4 kleinkinderen.

En zeer gelukkig met ons grote samengestelde gezin wat heel goed met elkaar door één deur kan.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:00

Via World of Warcraft. Via een vriend samen in een groep terecht gekomen, was heel gezellig, dus als vriend toegevoegd. Pas na een paar weken er achter gekomen dat we beiden Nederlands spraken :') En na nog een tijd had hij door dat ik een vrouw was, hihi.
Keertje afgesproken, maar toen was er enkel van zijn kant aantrekking. Weer wat maanden gewoon gepraat via Skype etc. Vervolgens ging hij rustig wat daten met een meisje van z'n opleiding. En ik werd jaloers :+ Dus toen echt beginnen flirten, nog eens afspreken en toen was het helemaal raak.
Na 7 maanden gaan samenwonen (ivm afstand), bij 9 jaar getrouwd en nu in verwachting van ons eerste kindje :+:

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:02

Via onze studentenverenigingen, mijn studentenvereniging ging op bezoek bij die van hem. Hij heeft me toen opgezocht via Hyves, met enkel mijn voornaam en woonplaats. Als ik niet in een gehucht had gewoond had hij me nooit kunnen vinden. Toentertijd woonden er maar 2 Charlottes :D

Leuk om te lezen hoe verschillend het bij iedereen is gegaan. Het kan overal gebeuren :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:03

Tinder :D

Ongeveer 2 maanden gepraat, 2 of 3x afgesproken, relatie en 2 maanden later kreeg ik de sleutel van mijn huurwoning. Hij woonde op 45 minuten afstand (enkele reis) dus sliep eerst weekenden bij mij en dat werd steeds meer uitgebreid en nu wonen we al bijna een jaar samen + een jaar een relatie :').
Kan snel gaan.. _O-

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:04

Op de manege :+ zaten na de les aan de bar, hij groep hoger dan ik, maar mijn vriendin zei “ jij vind hem toch leuk? Het is uit met zijn vriendin”
Totaal mijn type niet, maar ach…ik schoof wat plaatsen op en kwam in gesprek.
Afijn in augustus zijn wij 42 jaar getrouwd :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:09

Happn! Beiden vers uit een relatie, beiden niet echt op zoek maar meer ‘swipen als afleiding’. Elkaar tegen gekomen, hij heeft een date geregeld en daarna ging het héél hard :D Zijn in oktober alweer twee jaar samen!

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:10

Ik heb toen ik 16 was via school mijn huidige vriend leren kennen.. Het was toen echt puppy liefde (hij was mijn eerste vriendje) dat is toen uit gegaan en 5 jaar later hadden we elkaar via snapchat toegevoegd en ben ik een rondje mee gaan rijden met zijn bus die net klaar was van de garage.. Sinds dat rondje rijden zijn we al weer bijna 3 jaar samen en zijn we aan het kijken naar een huis voor de volgende stap :) hoe gek kan het lopen soms :D

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:11

via gezamenlijke vrienden.. hij kwam daar plotseling lang en toen zijn we aan de praat geraakt, nummers uitgewisseld en nooit meer gestopt met praten. HAHA. inmiddels 13 jaar geleden :)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:12

7 jaar geleden op Indoor Brabant, toen even gedate maar geen vonk, paar maanden geleden weer contact gekregen en nu inmiddels twee maanden samen! :o

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:13

Gekoppeld via mijn beste vriendin die ik al sinds mijn 3e kan. :D Al 9,5 jaar samen

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:19

Paardenvierdaagse in Zorgvlied. Ik zat letterlijk 4 dagen achter hem aan (reed met paard achter hem :+ ). Toen het afgelopen was miste ik hem meteen en hij mij ook! En nu zijn we al bijna 4 jaar happy samen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:21

Wij hebben elkaar ontmoet via Tinder.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:29

We woonden letterlijk bij elkaar om de hoek, maar hebben elkaar leren kennen via de datingapp OKCupid. :+ Tijdens onze eerste date, in het park bij ons beiden om de hoek, kwamen we er pas achter dat we zo dicht bij elkaar woonden.
We hebben elkaar middenin coronatijd (oktober 2020) leren kennen, dus dat we zo dicht bij elkaar woonden was ideaal. Acht minuten lopen en we stonden bij elkaar op de stoep. Inmiddels wonen we al 1,5 jaar samen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:31

c_alsemgeest schreef:
Wij zijn een soort internet stel... nog voordat het normaal werd :+

Op TMF-chat de verkeerde aangesproken omdat ik dacht dat hij een jongen uit mijn klas was. Zo aan de praat geraakt en bleek dat we dicht bij elkaar woonden, omdat het zo klikte over de sms en bellen (ja whatsapp bestond nog niet :') ) gaan daten en daarna altijd samen gebleven.

Inmiddels is het bijna 22 jaar later en zijn we 12,5 jaar getrouwd :+:

Wij waren dus nog een jaar eerder een online stel. Mijn moeder kreeg er bijna een hartaanval van!

Zijn oudste zoon had toen trouwens al een dik half jaar óók een ICQ-relatie en die twee twee zijn ook nog steeds samen en hebben voor twee van onze kleinkinderen gezorgd ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:35

Tijdens een concert van mijn toenmalige beste vriendin die violiste is <3
Hij is ook violist en viel echt bijzonder hard op in het orkest ~~}>
Hij speelde zo gepassioneerd :oo
Ik werd tijdens het concert al verliefd, ook al zat ik nog best ver van het podium :o :o

Na afloop ging ik ter plekke nog wat drinken met mijn vriendin, en stond hij plots naast ons een rood wijntje te bestellen. Het had maar één wederzijdse blik nodig :o :o O:)

We zijn nu 10 jaar en 2 kinderen verder :)