Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:meggiemeg schreef:Het zijn volwassen mannen die dat denk ik prima zelf in kunnen schatten of ze last hebben van 1 biertje of niet. Ze kunnen ook onderling afspraken hebben gemaakt ik rij wel dus drink niet, of mij scheelt het niets en rij wel, ga zo maar door. In mijn ogen zit de werkdag er op als ze bij de klus weg rijden.
Helaas kunnen volwassen mannen dat vaak niet en ik ga ze niet voorzien in hun drankbehoefte. Drinken zeker wel maar geen alcohol. Je kan je dag ook zonder afsluiten.
Sizzle schreef:Ik weet niet of het triest is.
Als ik bij een klant zit krijg ik doorgaans ook niets, en dat zie ik niet als vreemd
Het is maar net wat cultureel de gewoonte is.
Sizzle schreef:Ik weet niet of het triest is.
Als ik bij een klant zit krijg ik doorgaans ook niets, en dat zie ik niet als vreemd
Froukje schreef:Sizzle schreef:Ik weet niet of het triest is.
Dat denk ik dan.
Want hier krijgt de veearts, hoefsmid, of verzekeringsmannetje ook gewoon een kop koffie/thee/fris aangeboden. Vind dat zo raar om dat niet te doen.
Vorig haar hebben ze hier in de straat glasvezel aangelegd, waren een lading arbeidsmigranten die van hun werkgever niks kregen met 30°+, dan is het heel leuk om zelf flessen drinken mee te nemen maar die zijn tegen 4 uur wel leeg als je om 6 uur 's ochtends begint.
Dus die hebben van ons ook wat flessen drinken en bekertjes gekregen. Maar dat was blijkbaar ook raar want ze hadden het al bij een aantal mensen in de straat gevraagd maar niemand wilde hun fles water vullen.
Froukje schreef:Sizzle schreef:Ik weet niet of het triest is.
Dat denk ik dan.
Want hier krijgt de veearts, hoefsmid, of verzekeringsmannetje ook gewoon een kop koffie/thee/fris aangeboden. Vind dat zo raar om dat niet te doen.
Vorig haar hebben ze hier in de straat glasvezel aangelegd, waren een lading arbeidsmigranten die van hun werkgever niks kregen met 30°+, dan is het heel leuk om zelf flessen drinken mee te nemen maar die zijn tegen 4 uur wel leeg als je om 6 uur 's ochtends begint.
Dus die hebben van ons ook wat flessen drinken en bekertjes gekregen. Maar dat was blijkbaar ook raar want ze hadden het al bij een aantal mensen in de straat gevraagd maar niemand wilde hun fles water vullen.
Achterom schreef:Hoezo geen eer in je werk? Het is toch helemaal niet vreemd dat je voor een fijne klant net wel dat ene dingetje extra doet, maar voor die klant die jou behandelt alsof je lucht bent (of waar je niet eens naar de wc mag) niet? Om daar nou een slechte review voor af te geven vind ik nogal overdreven.
Wij hebben ook al heel wat verbouwd, we doen het meeste zelf, maar als dat niet zo is, dan bied ik altijd koffie/thee aan, melk voor bij de lunch en vaak een gebakken eitje. Maar wat de meesten nog het leukst vinden is gewoon een oprecht geïnteresseerd praatje. De straler vond het heel leuk om uit te leggen hoe de apparatuur werkte, waar je op moet letten etc. Dus over trots zijn op je werk gesproken, die man was een mooi voorbeeld van iemand die trots was op zijn werk![]()
en vervolgens nog even extra zijn best deed om de boel heel netjes achter te laten, super fijn.
tengeltje11 schreef:Idd en dat een doorsnee man zogezegd niet verstandig kan beslissen of hij wel of geen bier drinkt is er ook een beetje heel erg over…
Hier komen eigenlijk enkel kleine zelfstandigen die eigen baas zijn, geen werkmannen met een baas ergens anders.
BeFunny schreef:meggiemeg schreef:Het zijn volwassen mannen die dat denk ik prima zelf in kunnen schatten of ze last hebben van 1 biertje of niet. Ze kunnen ook onderling afspraken hebben gemaakt ik rij wel dus drink niet, of mij scheelt het niets en rij wel, ga zo maar door. In mijn ogen zit de werkdag er op als ze bij de klus weg rijden.
Helaas kunnen volwassen mannen dat vaak niet en ik ga ze niet voorzien in hun drankbehoefte. Drinken zeker wel maar geen alcohol. Je kan je dag ook zonder afsluiten.
Mjelleke schreef:Koffie thee water, wat lekkers bij de koffie, een keer een kroketje of een worstenbroodje oid, een keer een ijsje. En (afhankelijk van het seizoen) ook wel eens wat lekker fruit.