De loedermoeders!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9208
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:27

juval schreef:
hier ook een grote mate van zelfstandigheid. Vanaf dat ze een jaar of 4/5 zijn al.. we hebben een boerderij en soms moeten ze dus gewoon even alleen binnen blijven. Ze hebben al heel snel door hoe de tv en computer werkt. zelfstandig netflix filmpjes of youtube kijken. boterham of fruit (of snoep) pakken ze zelf. Sinds kort weten ze ook hoe de magnetron werkt (popcorn).
ze zijn nu 8 en 9. Tijdens het melken 2x per dag zijn ze alleen. Gaat altijd goed eigenlijk, en anders kunnen ze ons opzoeken in de melkput :) (en oma woont naast ons).

klusjes erin krijgen is wat lastiger, ze zijn helaas echt sloddervossen. Soms ga ik er met grof geschut doorheen en verdwijnt het een en ander in de kliko. (meestal wordt het niet eens gemist haha)

Mijn leidinggevende dreigde bij haar zoontjes dat als ze hun Lego niet zouden opruimen, dat ze het dan zou opzuigen met stofzuigen. Ze ruimden niet op, dus zij met de stofzuiger eroverheen.
‘s Avonds heeft ze toen de kinderen in bed lagen de Legosteentjes uit de stofzuigerzak (net een nieuwe in gedaan voordat ze deze actie deed) gevist en bij de inmiddels opgeruimde Lego gedaan. Ze heeft nooit meer Lego hoeven opzuigen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:35

noviceh schreef:
De kinderen moeten onze konijnen dagelijks eten en vers water geven, anders zijn ze de volgende dag dood.


Deze ga ik onthouden :D

singa

Berichten: 743
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:43

Dat wordt dus actiepunt nr 1 deze vakantie: zelf de billen leren vegen :) Ik wil ook zo'n zelfstandige kinderen :)

De onze helpen inderdaad ook met kleine klusjes: wasmachine inladen en opzetten, vaatwasser leegmaken, tafel dekken, ... Nu vinden ze het nog leuk om te helpen, daar maken we graag gebruik van.

In de meest overtreffende trap van het loedermoederschap: een mama en een plustante aan het vechten op een ... schoolfeest van kleutertjes 8)7 Inclusief rondvliegende tafels, gekrijs, bebloede gezichten, ... Er waren 4 grote sterke mannen nodig om hen uit elkaar te trekken en buiten te krijgen. Alle kinderen over hun toeren, de ouders in shock en de juffen ziedend. Die mama en haar zoontje (het onderwerp van de ruzie) kom ik nog dagelijks tegen aan de schoolpoort, mijn hart krimpt nog iedere keer in elkaar als ik hem zie. Wie weet wat dat mannetje achter gesloten deuren al heeft moeten meemaken.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:08

Hier (nog) geen moeder, maar wat een geweldige verhalen :D

KSHancox
Berichten: 1272
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:16

Olikea schreef:
Zo stond ik met mijn 4 maanden oude baby op parkpop. In de draagdoek ( wel met koptelefoon)

Ik probeer boven hem een bakje frietjes te eten. Laat ik een dikke klodder mayonaise op zijn hoofdje vallen.

Ik dacht.. dat lik ik er wel even af. En ja. Dat moment staat op de foto.

Loedermoeder ten top


:')

Die van mij is 3 weken oud en heb ik binnen regelmatig aan mezelf geknoopt in huis, omdat knus. Maar ja dan eet ik ook gewoon hamburgers of pannenkoeken en dat gaat niet altijd even netjes (het koken doe ik trouwens niet als ik de baby draag). Misschien kom ik er straks per ongeluk wel achter dat stroop heel goed is voor de haargroei ofzo. *\o/*

Sellyxx

Berichten: 1253
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:22

noviceh schreef:
De kinderen moeten onze konijnen dagelijks eten en vers water geven, anders zijn ze de volgende dag dood.


Dit is nog niet eens zo ver af van de waarheid; als bij een konijn door darmproblemen en gasvorming haar maagdarmstelsel stil komt te liggen, kan dit binnen korte tijd van kwaad tot erger gaan en kan ze na 24 uur overlijden. Dit valt gewoon aan een kind uit te leggen, sterker nog; ik had vroeger gewild dat mijn ouders zich wat meer hadden verdiept in hoe om te gaan met (in mijn geval) de verzorging van konijnen; ik nam het toen ook niet altijd nauw qua gebrek aan structuur en heb daar nu nog steeds als ik terugkijk weleens spijt van. Juist wat meer informatie geven kan kinderen ook helpen om iets serieuzer te nemen, i.p.v. 'doe dit' of 'doe dat' en niet weten waarom precies/wat consequenties kunnen zijn.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:03

Ik geniet echt onwijs van jullie verhalen. En zooo fijn om te lezen dat er overal wel eens iets anders gaat dan zou moeten :=

Ik las jullie ervaringen over zelfstandig dingen doen (drinken pakken, eten pakken etc). Ik lees het boek Jagen, verzamelen en opvoeden op dit moment en dat sluit hier wel heel mooi op aan!

F_inley

Berichten: 6420
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:32

Hier zoontje Nog geen 24 uur oud en al sushi op zijn hoofd. Hij lag op mijn te slapen en ik eindelijk weer aan de sushi en toen viel er wat _O- _O- _O-

Ik heb als nanny gewerkt van 4 kinderen en maakte de lekkerste pastasaus zonder groente. Ook was alles bloemkool ook witlof wat ze anders niet lusten.

Meisje toen 3 jaar oud met jas onderste boven en binnenste buiten naar school laten gaan ik ging niet elke ochtend de discussie aan.

Owja en de oudste wilde nooit opschieten met aankleden. Eindstand na 3x waarschuwen haar gezegd als ik eerder iedereen in de bakfiets heb dan dat jij aangekleed ben ga je in je pyama mee naar school. Ze wist dat ik het zou doen dus 3 tellen later was ze aangekleed _O-

Owja en ruzie op de achterbank gezegd dat ik op de vluchtstrook zou zetten en door zou rijden..... toen er wee ruzie was gas rustig losgelaten dat was genoeg om geen bonje meer te hebben op de achterbank

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:50

1e pagina gelezen, maar nog geen tijd gehad de rest te lezen, dus ik weet niet of er meer mensen mijn ervaring hebben. Tot nu toe allemaal zoooo herkenbaar.
(waarom staat er nergens in de voorlichtingsboekjes dat je aan een bevalling een placentabrein overhoudt, wat overigens nooit meer goed komt) (nou ja, bij mij dan)

Boodschappen gedaan, met mijn 1e baby in de maxicosi met de maxitaxi.
Klaar, boodschappen ingeladen in de auto, ik ga achter het stuur zitten, deur dicht, wil mijn auto starten en kijk nog 1 keer opzij.
:oo
Wordt ik aangestaard door mijn eigen kind, dat nog buiten in de maxitaxi zat 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34881
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:41

O ja jas achterstevoren heeft mijn dochter in groep 2 ook gedaan. Wilde ze perse. Prima joh. Maar iedereen zei er wat van. Dat zinde haar niks. Dus nooit meer gedaan. Als ze daarna iets mafs wilde qua kleding of haar hoefde ik haar alleen aan die ene keer met die jas te herinneren. Dan was het meteen klaar.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:30

Dat zelfstandig eten en drinken pakken doet onze 5 (vrijdag 6) jarige ook. Dan pakt ze gelijk voor haar zusje van 2 jaar.
Dacht ook altijd de snoep mooi hoog weg gezet te hebben. De oudste kon er tot kort niet bij. De jongste van 2 is al zo slim die pakt gewoon zelf een krukje. Vroeg me de laatste tijd dus ook vaker af hoe ze kon snoepen. Zat al beetje op haar zus te voeteren dat ze wat beter moest opruimen :+ dat was dus niet zo lekker zelf bediening. Ze pakt dus tegenwoordig ook drinken uit de koelkast wat ik dan moet inschenken.


Plus m'n oudste wil graag met een vliegtuig op vakantie. Het resultaat is.
Mn man en ik zitten momenteel 9 nachten op Gran Canaria.
De kids slapen dus momenteel 11 nachten bij mijn ouders invm nacht vluchten . Lekker even bijkomen voor we weer terug moeten naar onze (b)Engeltjes. Enige eis van deze loedermoeder was dat we vrijdag weer thuis wil zijn voor haar verjaardag. Als het goed is komen we donderdag thuis. Als troost hebben ze vrijdag en zaterdag een wupkussen wie we gehuurd hebben. Weg rust en hallo schreeuwende kinderen :):) *\%/* (sorry buren)

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:40

Ik wilde toen ik wat jonger was ook weleens een weet ik veel wat uit de koelkast halen. Ik kon er nooit bij. En toen had ik het idee om m van de onderkant open te maken. Ik vond het allemaal leuk en aardig, tot dat de anderen het hadden gezien en ook gingen gebruiken :')

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 19:01

Mijn zoon was net een dag of 2 geboren, hij had een wat slechte start. We bleven in het ziekenhuis en ik ging even lekker onder de douche. Ik kwam er onderuit en wilde dagcrème op mijn gezicht smeren. Op dat moment begint mijn zoon te huilen en zonder dat ik erbij nadenk, stop ik een vinger in zijn mondje (hij werd dan stil), alleen ging dat zo snel dat er nog een flinke lik dagcrème op mijn vingers zat :oo
Beeb begon hard te huilen en ik drukte van schrik op de knop dat er een verpleegkundige kwam. Ik stond er half jankend bij van schrik en schaamte ('ik heb mijn baby vergiftigd'), terwijl de lieve zuster het mondje van mijn zoon schoonmaakt met een nat gaasje. Tja... :')

Daenerys
Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:26

singa schreef:
Echt? Kunnen jullie 4-jarigen (op een schappelijke manier) zelf hun billen vegen? :o? Op school doet de juf dat ook gewoon bij haar (en haar klasgenoten).

Mijn 3 jarige doet dit zelf. Zelf naar de wc, vegen, handen wassen. Heeft hij mij niet voor nodig hoor. Lekker zelf doen +:)+

Diezelfde 3 jarige wilde in januari zonder jas naar buiten. Groot drama, en hoe meer ik zei dat het heel koud was buiten, hoe groter het drama. Ok prima kind, dan geen jas. Baby en mezelf goed ingepakt en hup naar de speeltuin. We waren net 5 minuten buiten ‘mama ik heb het koud’. Tja, ik had ook geen jas meegenomen voor hem :=

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:13

Ik wilde ooit een leuke selfie maken van beepje en mama liggend op de bank. Ze ligt heel tevreden in mn armen, huilt eindelijk een keer niet... Laat ik toch zo de telefoon uit mn hand vallen, vol op het snoetje van mn dochter. En 3 weken later.... herhaal ik deze actie precies zo nog een x :'). Ikke hardleers, nuhhh 8)7 O:)

pien_2010

Berichten: 44047
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:50

Citaat:
Mijn ouders waren nog loederiger; wij zaten gerust met 5 op de achterbank zonder gordel, of desnoods in de kofferbak.


Wij hadden 6 kinderen die mee op vakantie gingen, lang geleden. Geen gordels niets, bestond niet.
Ik hoorde bij de kleintjes. Potjes gingen mee en de 2 kleintjes zaten op de grond, de andere kinderen op de bank. Mijn ouders waren er zo mee klaar. "Ik moet plassen"....op het potjes, raampje open, hoppakee....er werd echt niet gestopt _O- De reis duurde lang, 5 uur, want er waren weinig autobanen. Ondenkbaar nu _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:32

Haha lekker fris in en om de auto Pien.

Hier een loederkind. -O-

Ons zoontje had zn knuffel eerst in de luieremmer verstopt. En dan mama roepen uiteraard. Vond hij helemaal grappig. Later ging de knuffel mee in bad en vanaf daar verdwenen dat ding. .En hij slaapt niet zonder knuffel uiteraard. Wij overal zoeken. Laat hij ons eerst een heel tijdje zoeken om later trots aan ons te laten zien dat hij hem helemaal zelf in de droger had gedaan.

Het schoonmaken zit er toch wel aardig in. :') en hij weet ook hoe de knopjes werken.

Het wordt dus echt tijd dat we ook de poesen in de gaten gaan houden, voordat die ook op plaatsen eindigen waar dat niet kan :')

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:43

Evamarie schreef:
Haha er zitten echt heel erge tussen, maar zo begrijpelijk.

Ons zoontje weet zijn gordels v.h autozitje los te maken. Hij wrumt en wrumt en wrumt net zo lang totdat hij vrij is. Heel irritant. Na meer x uitleggen dat het niet mag. Hij is 2,5. En meermaals te moeten stoppen onderweg om hem weer vast te maken (voor zolang dat duurt)

Besloot ik uit pure wanhoop te vertellen dat Sinterklaas geen kadootjes geeft aan kindjes die gordels los maken. Dat Sinterklaas daar heel verdrietig van wordt omdat het gevaarlijk is. Twee grote peuterogen keken mij geschrokken aan. Ons zoontje is groot fan van Sinterklaas. Man o man, wat voelde ik mij slecht...maar het werkt wel. :o

Hij zit nu zelf te checken of hij wel goed vast zit.


Ik heb geen kinderen. Maar echt geweldig! _/-\o_

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 06:45

verootjoo schreef:
Ontbijt doen ze idd ook zelf. Als zij om half 6/6uur willen eten mogen ze dat, maar mijn man en ik komen pas om 7.00u uit bed.
Dus als wij nog niet uit bed zijn en ze willen wel eten, smeren ze zelf de boterhammen.

En nee, ik vind het niet vervelend dat ze zelf eten pakken. Heb juist het idee dat die van ons doordat ze alles zelf mogen pakken er juist minder behoefte aan hebben. Het snoep blijft iig meestal liggen of wordt opgegeten door speeldates die hun ogen uitkijken :') en ze hebben niet overdreven veel eetmomenten eigenlijk. En zitten op de onderste lijn van de BMI dus worden ook niet moddervet.

Ze dekken hier trouwens ook regelmatig de tafel en helpen met een doekje het huis schoon te maken. En ze moeten helpen als we gaan snoeien in de tuin.
Is het dan bij ons echt een strafkamp? Twee jongens van 4 en 7 zijn het.
Ik vind echt dat ze moeten leren dat het huishouden niet vanzelf gaat, je daar met z’n allen voor moet zorgen. En ik ben ook wel zo feministisch dat ik als enige vrouw in huis zeker niet ga opdraaien voor alle ‘vrouwentaken’.

Dit lijkt me juist heel leuk voor een kind.
Mijn zoon is 2,5 en die doet al heel graag dingen zelf. Toen hij 1 was kreeg hij zo’n leertoren en ging toen al graag zelf fruit pakken. Dat staat bij ons op het aanrecht. Die liep soms ook ineens met een tomaat rond :)) Hij wast ook al een hele tijd zelf zijn handen. Voor en na het eten rent hij blij naar de toren en vindt het een feestje handen te wassen. Meestal is het wel overal nat maar dat nemen we voor lief.
Als ik schoonmaak “helpt” hij ook mee en heeft daar heel veel plezier in. Hij doet ook zelf alles in de prullenbak nadat hij er klaar mee is. Hij is nog elke keer trots op zichzelf.
Zich wassen doet hij ook het liefste zelf. Dat kan hij ook best goed dus dan mag dat van ons. Als zijn gezicht vies is geef ik hem ook gewoon een tissue en haalt hij het zelf weg. Hij vindt het veel leuker zelf te doen dan dat ik de hele tijd aan hem zit. Snap ik wel dus ik leer hem dingen zelf te doen of hij neemt zelf gewoon het initiatief en ik laat hem, tenzij het echt helemaal mis gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34881
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:27

Dat meehelpen doen ze graag als ze zo klein zijn . Bij pubers is het ineens over. Tenzij ze wel ineens mee gaan helpen dan moet je je zorgen gaan maken want meestal willen ze dan iets van je.

Wij zaten vroeger ook met 4 in een oude opel Kadett. Jongste broertje op schoot bij mij, mijn zusje middenin zodat ze naar voren kon kijken want zij was altijd wagenziek.

Britta31

Berichten: 13246
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:28

En de hond ertussen in gepropt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34881
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:30

Britta31 schreef:
En de hond ertussen in gepropt.


Nee die zat achterin :j hadden er 2. Hebben ooit nog 7 honden gehad. Dat was wel echt serieus teveel met 4 kinderen waarvan 2 pubers.

Anoniem

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:50

Heerlijk, ik zie het nog voor mij.

Tegenwoordig noet je een mega-auto kopen heb je meer dan 2 kinderen.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:16

Gezellig met 2 peuters aan tafel. Op het moment dat ik dacht; wat is het lekker rustig aan tafel belt het kdv, was ik de baby vergeten op te halen..

Daenerys
Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:21

Mama3 schreef:
Gezellig met 2 peuters aan tafel. Op het moment dat ik dacht; wat is het lekker rustig aan tafel belt het kdv, was ik de baby vergeten op te halen..

Hahahaha oh dan voel je je knap banketstaaf :')