Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
different1 schreef:Nou, het is een periode heerlijk rustig geweest nadat buurtbemiddeling langs was geweest.
Echter zat er gister een brief in de bus dat de man van buurtbemiddeling weer langs was geweest maar wij waren niet thuis, dus telefonisch contact opgenomen.
Hij was heel positief, want de buren gaven aan minder geluidsoverlast te ervaren![]()
Maar goed, wij horen of zien(zagen) ook niets meer van de buren dus dikke prima!
Tot ik gister ineens een kop boven de schutting uit zie komen, de buurman had een trap gepakt om over de schutting in onze tuin te loeren én foto's te maken!!!![]()
Ik heb een rand met bloemen voor de vlinders/bijtjes en daar zat hij ook in te graaien.
Deze bloemenrand komt overigens absoluut niet boven de schutting uit.
Ik heb een foto van deze actie gemaakt en gemaild naar de buurtbemiddelaar, die heeft blijkbaar meer respect van de buren dan wij dus we hebben er voor gekozen om meldingen te doen en niet zelf te reageren.
Waar bemoeien ze zich mee
Om er zelf niet op te reageren is overigens het advies van zowel politie als buurtbemiddeling.
Needje schreef:Toch komt het geen tijd hebben me ook wel een beetje als excuus over vaak.
Als jij 50 uur werkt en 8 uur per dag slaapt heb je nog 62 uur in de week over.
Ik roep ook vaak dat ik geen tijd heb. Maar de tijd die ik thuis andere dingen doe zou ik ook voor bv de tuin kunnen gebruiken. Het blijft een keuze.
BeFunny schreef:Needje schreef:Toch komt het geen tijd hebben me ook wel een beetje als excuus over vaak.
Als jij 50 uur werkt en 8 uur per dag slaapt heb je nog 62 uur in de week over.
Ik roep ook vaak dat ik geen tijd heb. Maar de tijd die ik thuis andere dingen doe zou ik ook voor bv de tuin kunnen gebruiken. Het blijft een keuze.
Maar even hoor.
Zelfs als je 24/7 thuis bent dan is het nog altijd jou tuin en jou onkruid. En dus bepaal je zelf wel wanneer en of je iets weg haalt. Wat echt bij de buren over hangt of over een overpad ofzo dat zul je moeten bijhouden want anderen horen geen overlast te hebben. Maar dat is het.
BeFunny schreef:Maar even hoor.
Zelfs als je 24/7 thuis bent dan is het nog altijd jou tuin en jou onkruid. En dus bepaal je zelf wel wanneer en of je iets weg haalt. Wat echt bij de buren over hangt of over een overpad ofzo dat zul je moeten bijhouden want anderen horen geen overlast te hebben. Maar dat is het.
Needje schreef:Maar even hoor.
Dit gaat over het roepen dat er geen tijd is zoals je kan lezen.
(Overigens zijn er wel degelijk woningstichtingen, zoals de mijne, welke je verplichten je tuin bij te houden)