Ik heb vrienden in een wat binnere cirkel en vrienden in een wat verdere cirkel (als ik ze in een cirkel zou moeten indelen). Kan het zijn dat zij bij jou in een andere cirkel zit dan jij bij haar? Vrienden in mijn binnenste cirkel zijn mensen waar ik meer in investeer en vrienden in een wat buitenste cirkel daarmee is t gewoon leuk en goed als je ze ziet. Ik heb 1 vriendin die het liefst elke maand met me afspreekt, maar ik ben voor haar een van haar weinige vriendinnen, terwijl zij niet in mijn binnenste cirkel zit. Dat kan in de praktijk scheve verwachtingen geven, en heb ik ook een keer eerlijk aan haar uitgelegd dat mijn leven er op die manier anders uitziet. Een andere vriendin die in mijn binnenste cirkel zit, dichtbij woont, zie ik juist wel vaker en daar deel ik meer van mijn dagelijkse leven mee. Dan heb ik daarnaast indd nog een “categorie” van mensen waar ik wel veel om geef en een diepe connectie mee heb maar niet heel vaak zie. Maar voor het dagelijks leven is het ook wel heel waardevol om na n drukke week spontaan even bij n vriendin te kunnen “binnen vallen” voor een drankje; Ongeacht van hoe je je voelt, hoe moe je bent, etc. Waar je je niet beter hoeft voor te doen en wat je niet teveel energie kost. Dat heb ik nu met 1 iemand, en dat vind ik ook heel waardevol

(niet perse dat ik onuitgenodigd kom binnen vallen, maar meer even iemand naar wie je op vrijdagmiddag spontaan even kunt appen om af te spreken).