Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Padoertje schreef:germie schreef:Ik heb het hier even niet over de spijkerbroek, maar over een hakje. Mijn tante bijvoorbeeld kan wegens aangepast schoeisel echt niet op hakken lopen. Zulke mensen zijn toch ook welkom neem ik aan?
En je hebt ook minder extreme vormen van mensen die prima een normale nette schoen passen, maar niet op een hakje, hoe laag dan ook moeten lopen omdat ze dan later weer meer problemen krijgen. Lijkt mij dat dat ook geen probleem is.
1 cm noem ik geen hak, want een nette schoen heeft dan standaard al zo'n 'hak' zeg maar i.p.v. een doorlopende zool. Maar zodra je echt de achterkant gaat verhogen komen sommige mensen in de problemen. Schoenen met hak van 1 cm lopen mannen ook op. Dan heb je gewoon geen doorlopende zool, maar niet echt een verhoging. Zelfs sommige loafers hebben dan een hak. Maar 3cm is wel al een verhoging zeg maar.
Maar als iemand een hielspoor heeft bijvoorbeeld, dan is het vinden van geschikte schoenen al heel moeilijk, maar ga je dan 1 avond op schoenen lopen die echt pijn doen, dan heb je daar zo 2 weken extra last van. Dat is dus ook met wat ik bedoel met in zulke gevallen ga je dat toch niet verplichten?
Net wat je zelf ook wilt; ik heb een voetoperatie gehad (met nu nog stalen pin in mijn voet) en zou eigenlijk op platte schoenen en zooltjes moeten lopen. Als ik een bruiloft heb, dan komen toch echt mijn 11 cm hoge pumps uit de kast. Liever een avondje pijn, dan mijn outfit niet compleet (voor mij dan) te hebben. Dus het is ook net wat je er voor over hebt… en dan is een blokhak of sleehak van 3/5 cm echt geen issue.
Supervixen schreef:De hakkendiscussie was klaar toch?
Terug naar de ts.
germie schreef:Dit gaat over tenue de ville, niet over nut of noodzaak of onzin en zin. Hier krijgt de ts tips over wat wel of wat niet en er is zoals uit de reacties te lezen valt niet '1 tenue de ville'.
chevax schreef:germie schreef:Dit gaat over tenue de ville, niet over nut of noodzaak of onzin en zin. Hier krijgt de ts tips over wat wel of wat niet en er is zoals uit de reacties te lezen valt niet '1 tenue de ville'.
Germie, er is wel 1 tenue de ville. Dress codes hebben richtlijnen en daaraan geef je zelf invulling. Maar het is wel de bedoeling dat je de richtlijnen volgt. Maar door steeds de discussie jouw kant op te trekken, is TS niet geholpen.