Volwassen worden is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 13:23

chanicha schreef:
En dat je als kind klakkeloos gelooft wat je moeder zegt, zonder er een seconde aan te twijfelen!

"Van worteltjes krijg je goeie ogen!"
Ja, ik eet héél graag wortels, maar mijn ogen zijn echt prut :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:48

Nu ik sinds kort op mezelf woon voel ik me ineens toch wel volwassen worden. Heel veel dingen in het topic herken ik: de wasmand die niet vanzelf weer leeg wordt, je huis schoonmaken, moeten bedenken wat je gaat eten, maar ik voelde me net ook heel volwassen toen ik ging uitzoeken wanneer ik de struiken in m’n voortuin kan snoeien. :')

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:55

Volwassen worden is…. Beseffen dat je niet meer de eerste generatie bent. Wanneer je ouders om hulp/advies vragen, je het gevoel geven voor gelijk aan te zien.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:07

Wanneer je je op enig moment ineens realiseert dat jij als het ware de ouder bent geworden en je ouder het kind.

Als je beide ouders overleden zijn. :(

Anoniem

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:30

Oh fantastisch dit topic _O- ik zag hem vorige week al voorbij komen en sindsdien steeds weer. En steeds weer denk ik ja wat is volwassen worden nou eigenlijk inderdaad.. Ik weet het oprecht niet. Maar als ik door het topic heen scrol lees ik zo veel dingen dat ik denk pfff ja dat. :')
Maar vooral vind ik persoonlijk volwassen worden soms ook heel erg saai.. Ik weet ook niet of ik ooit echt 100% volwassen kan worden, bij volwassen worden denk ik toch wel vaak aan serieus zijn en verantwoordelijkheidsgevoel hebben enzo, en ja soms heb ik gewoon dagen (of weken) dat ik daar echt even geen zin in heb.. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:31

Ja mijn ouders zijn overleden en die van mijn man ook dus wij zijn nu de oudere generatie in de familie :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 18:44

AyDeeDee schreef:
Oh fantastisch dit topic _O- ik zag hem vorige week al voorbij komen en sindsdien steeds weer. En steeds weer denk ik ja wat is volwassen worden nou eigenlijk inderdaad.. Ik weet het oprecht niet. Maar als ik door het topic heen scrol lees ik zo veel dingen dat ik denk pfff ja dat. :')
Maar vooral vind ik persoonlijk volwassen worden soms ook heel erg saai.. Ik weet ook niet of ik ooit echt 100% volwassen kan worden, bij volwassen worden denk ik toch wel vaak aan serieus zijn en verantwoordelijkheidsgevoel hebben enzo, en ja soms heb ik gewoon dagen (of weken) dat ik daar echt even geen zin in heb.. :+

En dat is ook volwassen zijn haha: "vandaag even niet" :')

Ik moest nog aan iets denken door wat ik hier las: ik weet mijn flater nog toen ik net alleen (ineens samen) woonde, en voor de eerste maaltijd moest zorgen. Ik kon absoluut niet koken, dus ik had een braadkip gekocht en moest die in de microgolfoven opwarmen. Wist ik veel dat die plastic schaal ook loeiheet zou worden - ik heb de kip op de grond laten vallen :')
Volwassen worden is: overhandschoenen gebruiken! _/-\o_

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:43

Ach ik deed pas een bord in de oven.. blijkbaar kan dat ook niet :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:51

Ook zo'n onderdeel van volwassen zijn: wél RTFM - oftewel, even lezen of een bord ovenbestendig is, of een schaal magnetronbestendig. Zo ja, breekt een bord niet en wordt een schaal niet warm :D

Ik vind deze voorbeelden trouwens meer voorbeelden van 'zelfstandig worden' dan van 'volwassen worden'. Daar zit wat mij betreft een duidelijk verschil tussen :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 19:56

Cer schreef:
Ach ik deed pas een bord in de oven.. blijkbaar kan dat ook niet :')

Wij hebben een combi-oven. Mijn vriend heeft een tijd geleden de lasagne uit de diepvriezer plat op de glazen schaal gezet, standje oven. Nope, de schaal was het er niét mee eens :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:07

Eentje waar ik vandaag achterkwam: dat je Mac/Burger King niet meer lekker vindt en alleen nog vet en zout proeft :r

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:17

Tiggs schreef:
Eentje waar ik vandaag achterkwam: dat je Mac/Burger King niet meer lekker vindt en alleen nog vet en zout proeft :r

Blij dat ik nog niet volwassen ben *\o/*

Mac Drek blijft af en toe heerlijk :~

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:25

Ibbel schreef:
Ik vind deze voorbeelden trouwens meer voorbeelden van 'zelfstandig worden' dan van 'volwassen worden'. Daar zit wat mij betreft een duidelijk verschil tussen :D

Dat is waar :j
Maar maar maar bij volwassen worden zat vroeger ook wel “op jezelf gaan wonen en je eigen shizzle regelen”.. :D

Belasting doen, huis kopen, blij zijn met een stofzuiger valt dan allemaal onder “op jezelf gaan”

En geen ouders meer hebben kan helaas ook al vanaf jonge leeftijd.. ;(

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:26

DuoPenotti schreef:
Tiggs schreef:

Blij dat ik nog niet volwassen ben *\o/*

Mac Drek blijft af en toe heerlijk :~

Hahaha, ik vond het echt zo vies! Terwijl je me vroeger wakker kon maken voor een BigMac.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:30

Volwassen worden is een scrub daddy & pink stuff kopen om dan vervolgens mega blij te zijn omdat het zo goed werkt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:22

Als je zoon tegen je zegt: je lijkt op je moeder. Tja toen ging het wel kriebelen dat ik nu toch echt de verstandige volwassenen moet zijn.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 21:38

Granoek schreef:
Volwassen worden is een scrub daddy & pink stuff kopen om dan vervolgens mega blij te zijn omdat het zo goed werkt

Of je tafel schoonmaken terwijl die al schoon is, omdat je zo van de geur van de marseille-spray houdt :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:19

Granoek schreef:

Ja, werkt het echt goed? Ik heb een nogal vieze oven :=.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:23

Formula van het Kruidvat :j

Dit is ook volwassen worden, schoonmaaktips geven :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:33

_San87_ schreef:
Granoek schreef:

Ik moest dit 3x lezen voordat ik oVen las ipv oRen _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:35

LWDaisy schreef:
Granoek schreef:

Of je tafel schoonmaken terwijl die al schoon is, omdat je zo van de geur van de marseille-spray houdt :')

Dat heb ik met Dettol power and fresh. Die ruikt naar gewassen linnen.

Heerlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:35

chanicha schreef:
Formula van het Kruidvat :j

Dit is ook volwassen worden, schoonmaaktips geven :')

Dat ga ik morgen proberen :D.

Sizzle schreef:
_San87_ schreef:

Ik moest dit 3x lezen voordat ik oVen las ipv oRen _O-

:))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:40

Kijk met de Formula uit dat je het niet inademt. Slaat op je keel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:41

Suzanne F. schreef:
Kijk met de Formula uit dat je het niet inademt. Slaat op je keel.

Je hebt dan wel een schone oven :))

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:17

Ik sprak een tijd terug mn stiefzusje even (die is 13) en klaagde dat school 'zooo saaaai' was. En dat ze 'liever thuis in bed bleef'. Ik zei 'meid, geniet er nou maar van, als je straks van 9 tot 5 voor een baas mag werken om je centen te verdienen en je uitkijkt naar je zomervakantie, das pas saai' :') voelde me echt een opoe