Dood van een vriendin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 17:35

Dat zijn de mensen die me zitten te bedriegen, dat is het hele probleem!

Ik heb nu een paar euro o van te eten waar ik het mee moet doen tot de drieentwintigste, ik heb die vijfentwintig euro gewoon niet. Voor die advokaat kan ik bijstand krijgen, die hoef ik waarschijnlijk niet eens te betalen.

De sms jes waarin ze zeiden dat ze niks achterliet voor me zijn beide verdwenen, die hebben ze dus teruggehaald, maar ik neem aan dat die nog wel te vinden zijn in registers. Maar ze weten dus dondersgoed war ze mee bezig zijn wat ze wel en niet per sms kunnen zeggen en wat ze per telefoon moeten doen.

sasja0705 Zij weten niet dat ik met een advokaat bezig ben. De advokaat zal de eerste zijn die contact met ze opneemt en naar het hondje zal vragen. De plaatselijke GNR weet dat er een hondje bij betrokken is, uit de berichten blijkt dat er een hondje is en dat ze zeggen dat het goed verzorgd zal worden, dus als er wat gebeurt komt er een politieonderzoek en zijn ze helemaal de sjaak.

.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:09

Lusitana schreef:
De sms jes waarin ze zeiden dat ze niks achterliet voor me zijn beide verdwenen, die hebben ze dus teruggehaald, maar ik neem aan dat die nog wel te vinden zijn in registers. Maar ze weten dus dondersgoed war ze mee bezig zijn wat ze wel en niet per sms kunnen zeggen en wat ze per telefoon moeten doen..

Een screenshot maken met je telefoon als er berichten binnen komen die ze kunnen verwijderen.Heb je altijd iets om op terug te vallen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:28

Lusitana schreef:
Dat zijn de mensen die me zitten te bedriegen, dat is het hele probleem!

Ik heb nu een paar euro o van te eten waar ik het mee moet doen tot de drieentwintigste, ik heb die vijfentwintig euro gewoon niet. Voor die advokaat kan ik bijstand krijgen, die hoef ik waarschijnlijk niet eens te betalen.

De sms jes waarin ze zeiden dat ze niks achterliet voor me zijn beide verdwenen, die hebben ze dus teruggehaald, maar ik neem aan dat die nog wel te vinden zijn in registers. Maar ze weten dus dondersgoed war ze mee bezig zijn wat ze wel en niet per sms kunnen zeggen en wat ze per telefoon moeten doen.

sasja0705 Zij weten niet dat ik met een advokaat bezig ben. De advokaat zal de eerste zijn die contact met ze opneemt en naar het hondje zal vragen. De plaatselijke GNR weet dat er een hondje bij betrokken is, uit de berichten blijkt dat er een hondje is en dat ze zeggen dat het goed verzorgd zal worden, dus als er wat gebeurt komt er een politieonderzoek en zijn ze helemaal de sjaak.

Ik hoop dat de mensen waar het om gaat niet meelezen op deze site?
.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:08

MIsschien mis ik wat, hebben die mensen dan gezegd dat je het hondje niet krijgt? Ik zou eerst proberen het zonder advocaat af te handelen. Het lijkt mij dat die mensen wel begrijpen dat ze niet onder dat stukje van het testament uitkomen.
Bedenk wel dat het "aardig" is als ze het hondje komen brengen. Voor hun is het ook 600 km in totaal.
Ik zou die mensen bellen en vragen voor een datum waarop ze het hondje komen brengen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:17

Inderdaad imaudy.

Je kan ook zelf oplossingen proberen te bedenken om het hondje te gaan halen in plaats van op afstand met advocaten en weet ik wat nog allemaal bezig te zijn. Je staat zo ver van de situatie af dat je er misschien een 'verkeerde' kijk op hebt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 21:20

meggiemeg schreef:
Lusitana schreef:
De sms jes waarin ze zeiden dat ze niks achterliet voor me zijn beide verdwenen, die hebben ze dus teruggehaald, maar ik neem aan dat die nog wel te vinden zijn in registers. Maar ze weten dus dondersgoed war ze mee bezig zijn wat ze wel en niet per sms kunnen zeggen en wat ze per telefoon moeten doen..

Een screenshot maken met je telefoon als er berichten binnen komen die ze kunnen verwijderen.Heb je altijd iets om op terug te vallen.

Ik heb een oud type telefoon, geen smartphone.

imaudy schreef:
MIsschien mis ik wat, hebben die mensen dan gezegd dat je het hondje niet krijgt? Ik zou eerst proberen het zonder advocaat af te handelen. Het lijkt mij dat die mensen wel begrijpen dat ze niet onder dat stukje van het testament uitkomen.
Bedenk wel dat het "aardig" is als ze het hondje komen brengen. Voor hun is het ook 600 km in totaal.
Ik zou die mensen bellen en vragen voor een datum waarop ze het hondje komen brengen.
Ze hebben steeds aangedrongen om haar daar te laten en via de telefoon aangegeven dat als ik haar niet neem, ze ook geen geld hoeven geven, want dan heb ik de kosten niet.ik heb gezegd dat ik het hondje wél wil en toen was het van tja dan weet ik het even niet meer want er is geen geld.
Om uit die impasse te komen van het hondje kan niet weg want we hebben het geld niet, moet er iets gebeuren. De advokaat heb ik nodig omdat zij niet eerlijk zeggen hoe een en ander beschreven staat en ik wil weten of het ponden of euros zijn en de notaris trekt zijn handen er van terug en zegt dat ik maar een advokaat in moet schakelen. Dat heb ik dus gedaan. ik zie niet wat daar mis mee is. Ik ga er vanuit dat ze tegen haar niet gaan staan liegen.
Nu ik alles aan het uittypen ben zie ik ook dat ze niet echt gezegd hebben haar te brengen, maar haar ´in te leveren`dat natuurijk niet letterlijk hoeft te betekenen dat ze haar brengen.
Maar zolang zij de hond hebben, hoeven ze het geld niet af te staan.
Die 600 km is het voor mij ook en zij zijn de uitvoerenden van het testament en hebben háár auto.
Ze zouden toen ze nog in leven was nog eens bij me langskomen met haar, hebben ze nooit gedaan.

Schuur_Ik ben vanaf de eerste minuut en nog steeds bezig om te kijken of er een mogelijkheid is om het hondje te halen, maar ik heb geen auto de enige vriendin die het misschien zou doen zit in Amerika en met openbaar vervoer is het onmogelijk. Vanwege de afstand is een taxi geen doen.

Maar ik zal subiet een sms sturen met de vraag wanneer ze haar komen brengen. Maar zolang zij de hond hebben, hoeven ze het geld niet af te staan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 21:40

Vond het al raar dat ik geen antwoord kreeg. Niet verzonden, geen saldo. Kan er ook pas na de drie en twintigste weer saldo opzetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:40

Kun je ze niet mailen?
Of via internet een gratis sms sturen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 23:22

Geen smartphone! Gewoon een ouderwetse waarbij je als je als je een sms wilt typen, je drie keer op de 1 moet drukken om een c te krijgen enzo en pre payed.
Ook geen mail adres. Ik ken die mensen nauwelijks en alleen van voornaam en ik heb toevallig hun telefoonnummer omdat ze mij belden om te vragen hoe ze bij de engelse bankrekening van mijn vriendin konden komen.
Ik denk ook niet dat ze een e-mail adres hebben, daarvoor moet ik denk ik bij een kleinkind zijn....

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:00

Ik weet niet of je een fototoestel hebt, maar als je geen screenshots kunt nemen, kan je met het fototoestel een foto nemen van de berichten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:29

Wat een drama zeg. Ik vind het wel leerzaam Lusitana want ik heb zelf ook een clausule in mijn testament staan dat degene die mijn eventuele huisdier (anders dan paard want die gaat inclusief geld naar de Paardenkamp) zou overnemen daar ook een financiele vergoeding bij zou krijgen.Maar ik zou toch hopen dat iemand een dier niet neemt om geld maar om dierenliefde. Toen ik beloofde de kat van mijn vriendin over te nemen als zij zou sterven hoefde daar geen geld bij,ik deed dat alleen omdat ik niet wilde dat de oude maar gezonde kat zou worden ingeslapen. Ze had echter niets op papier gezet en daardoor is de kat toch door de familie meegenomen.Ik heb navraag gedaan en men zegt dat hij toch goed is terechtgekomen bij een nicht, nou dan ben ik tevreden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 13:10

Dat is dan wel fijn.
Ik heb altijd toegezegd het hondje te nemen en ik wist pas sinds ze over haar testament begon dat er geld bij was, maar zonder had ik haar ook gewoon genomen.
Zij zijn degenen die het hondje in gijzeling houden omdat er geld voor de verzorging aan vast zit dat ze zeggen niet te kunnen geven.
Ik heb gezegd dat ze eerst de hond maar moeten geven, maar toen begonnen ze weer over dat geld. Ze zeiden dat ik de mogelijk had haar niet te accepteren (ivm testament uitvoering) dan hoefden ze het geld niet te geven. Letterlijk wat ze zeiden. Ik zei dat ik haar wél accepteerde en haar hier wilde. Toen wisten ze het even niet meer. Ik weet niet meer hoe we het gesprek afsloten, maar het was wel duidelijk dat we zo nergens kwamen.
Zij weten dat ze daar wettelijk aan vast zitten, dus hun enige doel is om te voorkomen dat het hondje bij mij komt en daarin schuilt meteen het gevaar voor het hondje, iets dat ik zowel de advokaat assistent (en die heeft het aan de advokaat verteld, die dus zei de GNR te bellen) als de GNR heb uitgelegd.

Mijn dierenliefde zorgde er juist voor dat ik in de eerste instantie dacht van ach ze is in het huis waar ze is opgegroeid dat is prettiger voor haar dan hier aan een nieuw mens, een nieuw huis, meerdere (grotere) honden en katten wennen terwijl ze ook al haar baasje verloren is. Maar de wens van mijn vriendin knaagde enorm.
En ineens had ik zo iets van maar wacht even als ze het daar zo goed heeft waarom vroeg mijn vriendin dan steeds of het hondje bij mij kon komen als ze zelf niet voor haar kon zorgen dan wel tijdelijk, dan wel permanent? Want dat zou dan toch helemaal niet iets hoeven zijn om je druk om te maken als er al iemand in je huis is die er voor kan zorgen? Toen gingen er alarmbellen rinkelen en ben ik begonnen met proberen haar hoe dan ook hierheen te krijgen.
Maar ze hadden mij dus bijna zover gemanipuleerd om het maar te laten. Dat was echt niet omdat ze zo van dat diertje houden. Zij wisten natuurlijk allang al dat het testamentair achtergelaten werd aan mij met geld. Ik denk dat ze erbij waren toen het testament werd opgesteld, daar mijn vriendin toen al niet meer zelfstandig de deur uit kon.

Ik ben wel blij trouwens dat dit topic als les kan dienen betreffende regelingen voor je dieren.
Ik was het alleen maar begonnen om even de toestand van me af te schrijven. Ik zit uiteindelijk ook gewoon volop in de rouw, en het is best veel op mijn bordje. Ik kende die vriendin al twintig jaar.

Jolynne Normaal heb ik mijn telefoon niet eens in de buurt. Ligt nu wel naast elkaar hoor telefoon en camera, dank voor de tip.
Als het goed is kan justitie trouwens gewoon al hun teksten bekijken, ook die verwijderd zijn, maar laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen.

Ik heb nu gewoon de teksten uitgetyped en de verwijderde teksten ertussen gezet waar ze zaten met erbij dat die dus teruggehaald zijn. In de context van het geheel zit er logica in en ze zijn verder ook net zo super belangrijk, maar wel om aan te tonen dat ze logen en dat is natuurlijk in dit geval strafbaar, reden waarom ze ze hebben teruggehaald. Maar wat ik zeg, mocht het een zaak worden, wat ik niet hoop, dan komen die wel weer naar boven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:34

Maar, stel dat het hondje zou overlijden, krijgen ze dan toch nog geld? Een vriend van me was gaan scheiden en had de kat bij zijn ex gelaten en betaalde alimentatie voor die kat (omdat ze hem samen genomen hadden zei hij.) Hij had geen bezoekrecht, mevrouw had een nieuwe relatie waar ze mee samenwoonde. Jarenlang heeft hij die alimentatie betaald totdat hij erachter kwam dat de kat al lang dood was terwijl hij doorbetaalde. :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:39

Lusitana schreef:
Vond het al raar dat ik geen antwoord kreeg. Niet verzonden, geen saldo. Kan er ook pas na de drie en twintigste weer saldo opzetten.
Kan ik je hier misschien mee helpen, kan ik online wat saldo voor je kopen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 14:56

Weet niet of dat gaat via buitenland, kan ik me niet meer herinneren, maar kan per pb wel de gegevens geven die je nodig hebt. Dank je wel.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:59

Wat een lastige situatie.

Maar even advocaat van de duivel hè: het is toch niet hun probleem dat jij geen vervoer hebt om het hondje op te halen? Ik snap dat zij de auto van je vriendin hebben, maar je bent zo een paar uur kwijt om alleen een hondje te brengen. Ik zou daar zelf ook niet zo’n zin in hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:03

Lusitana schreef:
Weet niet of dat gaat via buitenland, kan ik me niet meer herinneren, maar kan per pb wel de gegevens geven die je nodig hebt. Dank je wel.
Ik help in deze graag, doe je een pb mijn kant op? Mag ook via Facebook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:06

anjali schreef:
Maar, stel dat het hondje zou overlijden, krijgen ze dan toch nog geld? Een vriend van me was gaan scheiden en had de kat bij zijn ex gelaten en betaalde alimentatie voor die kat (omdat ze hem samen genomen hadden zei hij.) Hij had geen bezoekrecht, mevrouw had een nieuwe relatie waar ze mee samenwoonde. Jarenlang heeft hij die alimentatie betaald totdat hij erachter kwam dat de kat al lang dood was terwijl hij doorbetaalde. :+

Zij krijgen geen geld, ze hebben al haar geld en bezittingen al (al zeggen ze dat er geen geld is).
Ze hoeven alleen geen geld aan mij uit te betalen als het hondje dood gaat, dan heb ik immers ook geen kosten voor de verzorging nodig.
Houden mogen ze haar alleen met mijn toestemming en die heb ik niet gegeven, hoewel wel bijna, omdat er in de smsjes staat dat ze van mij part wel mag blijven, maar dat mijn vriendin dat niet wilde en het volgens mij ook in het tetsament staat. En dat blijkt ook zo te zijn. En dat is waar de wet zich aan houdt.

Wat een rotsituatie van die vriend van je. Er zijn toch zoveel oneerlijke mensen!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:07

Wat ontzettend aardig, Ailill! En wat een moeilijke, zorgwekkende situatie, Lusitana. Veel sterkte!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:10

Niwla schreef:

Maar even advocaat van de duivel hè: het is toch niet hun probleem dat jij geen vervoer hebt om het hondje op te halen? Ik snap dat zij de auto van je vriendin hebben, maar je bent zo een paar uur kwijt om alleen een hondje te brengen. Ik zou daar zelf ook niet zo’n zin in hebben.

Nee dat snap ik, maar wat ik zeg er zit ook aanvast dat ze een uitje van haar naar mij ooit ook al door de neus geboord hebben dus iets van belofte maakt schuld. Maar ik snap dat ik ze daar niet aan kan houden en daarom ben ik van meet af aan al bezig om voor een oplossing te zorgen.
Maar ze hebben NIET aangegeven dat dit specifiek een probleem voor ze was ofzo. Het hondje afgeven is het probleem.
Omdat de treinen staakten en in bussen ze in het ruim had gemoeten wat ik niet wil, kon ik ook niet tot bv halverwege, dat nu wel weer mogelijk is als ik weer geld heb en dat kan ik dan ook aanbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:18

Ailill schreef:
Lusitana schreef:
Kan ik je hier misschien mee helpen, kan ik online wat saldo voor je kopen?

<3
Bokt op z'n best!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:34

Zeker!zo fijn! En ook alle steun die ik via ob ontvangen heb!

Betreffende trein, dan moet ik dus ´smorgens om acht uur weg en dan ben ik ´savonds om acht uur terug en gelijktijdig de boeken meenemen lijkt me een onmogelijke taak. Wel is er een tussenstop ergens van meer dan een uur dus dan kan ze lekker wandelen.
Ik moet ook nog zien of ik haar dan op de scooter krijg of voor het stukje station huis nog een taxi moet bellen, waar ze overigens officieel niet in mogen. Lopen is tien kilometer dus dat wodt ´m niet ´savonds in het donker terwijl de paarden dan al een uur op springen staan om naar binnen te mogen. :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:41

Sterkte met het verlies van je vriendin. :(:)

Om eerlijk te zijn vind ik je op sommige punten wel een beetje onredelijk naar deze mensen. Als ik het goed begrijp wonen jullie 600km uit elkaar, dan vind ik niet dat je van hun kunt verwachten dat ze de hond wel even komen brengen. De redenatie dat ze dit zouden moeten doen omdat ze een uitje voor je vriendin naar jou door je neus geboord hebben vind ik eigenlijk ook nergens op slaan. Het is jammer dat het daar niet meer van gekomen is, maar als het zo belangrijk was had je ook die kant op kunnen gaan. Waarom moet zij wel 1200km reizen (heen en terug) en jij niet? Het is heel vervelend dat je een dag aan het reizen bent om de hond op te halen, maar dat is voor deze mensen niet anders? Als zij de hond moeten brengen en dan weer naar huis moeten zijn ze ook een dag onderweg. Ik zou op dat gebied dus wat redelijker proberen te zijn. Ik begrijp uit je berichten dat er echt wel het een en ander gebeurd is tussen jullie, maar dat betekent niet dat bepaalde dingen dan maar vanzelfsprekend moeten zijn.

Ik zou ervoor zorgen dat je zelf de hond gaat halen en daarna proberen te regelen dat je het geld wat dan voor jou bestemd krijgt nog krijgt. Het lijkt mij dat de hond op dit moment het belangrijkste is, dus ik zou zorgen dat die zo snel mogelijk bij jou komt. Hopelijk is dat mogelijk nadat je na de 23e weer geld hebt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:42

Niwla schreef:

Ze moeten het testament ten uitvoering brengen en diegene heeft hen ook flink wat nagelaten. Dit moeten zij gewoon regelen... kun je wel geen zin in hebben, maar zijn ze wel gewoon verplicht.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:02

Lusitana schreef:
Niwla schreef:

Nee dat snap ik, maar wat ik zeg er zit ook aanvast dat ze een uitje van haar naar mij ooit ook al door de neus geboord hebben dus iets van belofte maakt schuld. Maar ik snap dat ik ze daar niet aan kan houden en daarom ben ik van meet af aan al bezig om voor een oplossing te zorgen.
Maar ze hebben NIET aangegeven dat dit specifiek een probleem voor ze was ofzo. Het hondje afgeven is het probleem.
Omdat de treinen staakten en in bussen ze in het ruim had gemoeten wat ik niet wil, kon ik ook niet tot bv halverwege, dat nu wel weer mogelijk is als ik weer geld heb en dat kan ik dan ook aanbieden.

Wat kost die treinreis? Ik wil wel helpen.